23 listopada br. odbyło się drugie spotkanie w ramach cyklu warsztatów „Specyfika funkcjonowania dziecka/ucznia z zespołem Aspergera”, realizowane w ramach projektu „Akademia Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych”.
Szkolenie przeprowadzone zostało przez specjalistów Powiatowej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Piekoszowie: Edytę Witasik (psycholog), Magdalenę Jerzak ((pedagog) oraz Izabelę Juszkiewicz (pedagog) ze Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach.
Pierwsza część webinarium poświęcona była wielospecjalistycznej ocenie poziomu funkcjonowania ucznia z uwzględnieniem etapu edukacyjnego, indywidualizacji pracy terapeutycznej dziecka/ucznia z zespołem Aspergera oraz wspomaganiu procesu edukacyjno – terapeutycznego z wykorzystaniem e – narzędzi.
Drugą część stanowiła praca indywidualna uczestników na platformie e-learningowej Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
W szkoleniu uczestniczyły 24 osoby: nauczyciele przedszkoli i szkół podstawowych oraz pedagodzy szkolni z województwa świętokrzyskiego. Uczestnicy uznali szkolenie
i przedstawione na nim treści za bardzo przydatne dla nich w codziennej pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Zwracali uwagę na atrakcyjność e-narzędzi i deklarowali chęć wykorzystania ich w swojej pracy.
Na platformie e – learningowej zostały zamieszczone także materiały dotyczące tematyki warsztatów oraz pomocna literatura. Powiat kielecki jest koordynatorem projektu pod nazwą „Akademia Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych” w ramach Programu Erasmus+. Partnerami projektu są powiatowe poradnie psychologiczno-pedagogiczne w Bodzentynie, Chmielniku i w Piekoszowie, Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach, Stowarzyszenie Ruchów Europejskich (ATLME) z Portugalii, Innovation Frontiers IKE z Grecji oraz Średnia Szkoła Zawodowa Bedekovčina z Chorwacji. Głównym celem projektu jest wypracowanie modelu efektywnego rozwijania kompetencji kluczowych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez podniesienie umiejętności zawodowych nauczycieli, specjalistów, konsultantów w zakresie włączających form i metod nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania narzędzi ICT.