3.5 C
Kielce
niedziela, 28 kwietnia, 2024
Strona głównaAktualnościPotwierdzenie szczepienia przeciwko COVID-19

Potwierdzenie szczepienia przeciwko COVID-19

Zobacz

 

Kod QR potwierdzający szczepienie przeciwko wirusowi COVID-19 możesz przechowywać w dobrowolnej aplikacji mObywatel.

Unijny certyfikat COVID w aplikacji – najważniejsze pytania

Czy certyfikat dostępny w aplikacji mObywatel jest akceptowany podczas kontroli granicznej?

Jeszcze nie. Na przełomie czerwca i lipca, w aplikacji mObywatel, dostępny będzie Unijny Certyfikat Covid. Certyfikat będzie można okazać podczas odprawy granicznej.

Obecnego certyfikatu – ze względu na brak obowiązujących międzynarodowych regulacji prawnych – nie można stosować podczas odprawy granicznej.

Czy certyfikat dostępny na Internetowym Koncie Pacjenta jest akceptowany podczas kontroli granicznej?

Nie. Międzynarodowe regulacje pozwalające na korzystanie z Unijnego Certyfikatu COVID podczas odprawy granicznej wejdą w życie 1 lipca 2021 r.

Kiedy w aplikacji mObywatel zostanie opublikowany Unijny Certyfikat Covid (EU Digital Covid Certificate)? 

Unijny Certyfikat Covid dostępny będzie na przełomie czerwca i lipca. Znajdziesz go w aplikacji mObywatel. Od 1 lipca 2021 r. certyfikat będzie można okazać podczas odprawy granicznej.

Czy kod w aplikacji mObywatel może służyć do okazania statusu ozdrowieńca lub negatywnego wynik testu w kierunku COVID-19?

Nie. Kod w aplikacji mObywatel nie zawiera takich informacji. Kod w aplikacji jest powiązany z krajowym certyfikatem potwierdzającym przyjęcie pełnej dawki szczepienia. Unijny certyfikat, wraz z tłumaczeniem na język angielski, dostępny będzie w mObywatelu na przełomie czerwca i lipca 2021.

Potrzebuję informacji o szczepieniu w języku angielskim, by pokazać ją na granicy. Czy w mObywatelu znajdę takie informacje?

Certyfikat w mObywatelu jest dokumentem krajowym. Unijny certyfikat potwierdzający szczepienie, wraz z tłumaczeniem na język angielski, dostępny będzie w mObywatelu na przełomie czerwca i lipca 2021.

Potrzebuję informacji o wykonanym teście lub statusie ozdrowieńca. Czy w mObywatelu znajdę takie informacje?

Obecny certyfikat jest dokumentem krajowym i zawiera wyłącznie potwierdzenie otrzymania pełnej dawki szczepienia. Unijny certyfikat z informacją o teście i / lub statusie ozdrowieńca, wraz z tłumaczeniem na język angielski, dostępny będzie w mObywatelu na przełomie czerwca i lipca 2021.

Gdzie znajdę aktualne informacje o dokumentach niezbędnych przy podróży do jednego z krajów UE?

Stale aktualizowane informacje znajdziesz na stronie: https://reopen.europa.eu/pl

Czy obcokrajowcy lub osoby bez ważnego dowodu osobistego mogą pobrać aplikację mObywatel z aktualnym certyfikatem?

Nie. Aplikacja mObywatel jest dostępna wyłącznie dla osób z polskim obywatelstwem, posiadających ważny dowód osobisty.

W jaki sposób obcokrajowiec lub osoba bez ważnego dowodu osobistego może otrzymać aktualny certyfikat?

Certyfikat powinien być wydany (w formie wydruku) w przychodni realizującej Twoje szczepienie. Certyfikat jest dostępny natychmiast po otrzymaniu pełnej dawki szczepienia.

Skąd pobrać aplikację mObywatel?

Android: aplikacja mObywatel

iOS: aplikacja mObywatel

Kod QR potwierdzający szczepienie

Informacja o przebytym szczepieniu dodawana jest do Twojej eKarty Szczepień, usługi prowadzonej przez Centrum eZdrowia (Ministerstwo Zdrowia).

Status osoby zaszczepionej można potwierdzić korzystając z kodu QR, który okażesz w aplikacji mObywatel lub w postaci wydruku otrzymanego w przychodni.

  • Pamiętaj, że kod QR pobierany przez aplikację wystawiany jest po otrzymaniu pełnej dawki szczepienia.
  • Kod jest dostępny po wprowadzeniu informacji do systemu P1 przez pracowników przychodni, w której Cię zaszczepiono.
  • Kod QR w aplikacji mObywatel to krajowy certyfikat poświadczający otrzymanie pełnej dawki szczepienia.
  • W przypadku wątpliwości lub pytań zadzwoń pod numer 19 457 lub wyślij maila na adres ikp-pomoc@cez.gov.pl

Jak do aplikacji mObywatel dodać potwierdzenie szczepienia przeciwko COVID-19?

  1. Upewnij się, że informacja o Twoim szczepieniu została wprowadzona do Internetowego Konta Pacjenta (do systemu e-zdrowie – P1 – przez pracownika przychodni).
  2. Pobierz lub zaktualizuj aplikację mObywatel do najnowszej wersji. Znajdziesz ją w App Store lub w Google Play.
    1. Android: aplikacja mObywatel 2.9.0 (18.100) lub nowsza.
    2. iOS: aplikacja mObywatel 2.2.0 (442) lub nowsza.
  3. Uruchom aplikację mObywatel.

Dodaj usługę

  1. Na głównym ekranie aplikacji mObywatel wybierz Dodaj dokument (lub Dodaj swój pierwszy dokument – jeśli korzystasz z aplikacji pierwszy raz).
    Przycisk dodawania dokumentu
  2. Z listy dokumentów wybierz Szczepienie Covid-19.
  3. Zapoznaj się z regulaminem usługi i zaakceptuj go, następnie wybierz Dalej.
    Suwak akceptacji regulaminu
  4. Korzystasz z mObywatela po raz pierwszy?
    • Tak: potwierdź swoje dane korzystając z Profilu Zaufanego lub innej metody identyfikacji.
    • Nie: przejdź do kolejnego punktu.

To też ważne

  1. Sprawdź, czy kod QR poświadczający szczepienie wyświetla się prawidłowo.
  2. Twój kod ma określoną datę ważności. Po upływie wskazanego czasu pobierz nowy kod wybierając przycisk Odśwież.

Jak zweryfikować kod QR?

Skorzystaj z aplikacji Zaszczepieni – wydanej przez Centrum e-Zdrowia (Ministerstwo Zdrowia).

Masz pytania?

Masz sprawę techniczną związaną z kodem QR potwierdzającym szczepienie? A może chcesz dowiedzieć się więcej o kodzie dostępnym na stronach Internetowego Konta Pacjenta?
Zadzwoń pod numer 19 457 lub wyślij maila na adres ikp-pomoc@cez.gov.pl

Szukasz pomocy związanej z Profilem Zaufanym?
Zadzwoń pod numer +48 42 253 54 50 (czynny pn.-pt. w godzinach 7-18) lub wejdź na stronę: www.pz.gov.pl

Gdzie szukać potwierdzonych i wiarygodnych informacji?

Chcesz założyć Profil Zaufany, ale nie wiesz jak?

Profil zaufany umożliwia załatwianie spraw urzędowych online, czy potwierdzenie danych w aplikacji mObywatel. Możesz go uzyskać bez wychodzenia z domu.

Wystarczy, że odpowiesz na kilka prostych pytań!  Załóż profil zaufany – kliknij.

W sprawie Profilu Zaufanego możesz również zadzwonić pod numer: +48 42 253 54 50 (czynny pn.-pt. w godzinach 7-18).

Wideo

mObywatel – Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

Aktualności

Ważna informacja dla firm zajmujących się organizacją spływów kajakowych

Przypomina się firmą, które zajmują się organizacją spływów kajakowych i korzystają z Zaplecza Kajakarskiego nad Czarną Nidą w Morawicy przy muszli koncertowej...

Polecamy