Kod QR potwierdzający szczepienie przeciwko wirusowi COVID-19 możesz przechowywać w dobrowolnej aplikacji mObywatel.
Unijny certyfikat COVID w aplikacji – najważniejsze pytania
Czy certyfikat dostępny w aplikacji mObywatel jest akceptowany podczas kontroli granicznej?
Jeszcze nie. Na przełomie czerwca i lipca, w aplikacji mObywatel, dostępny będzie Unijny Certyfikat Covid. Certyfikat będzie można okazać podczas odprawy granicznej.
Obecnego certyfikatu – ze względu na brak obowiązujących międzynarodowych regulacji prawnych – nie można stosować podczas odprawy granicznej.
Czy certyfikat dostępny na Internetowym Koncie Pacjenta jest akceptowany podczas kontroli granicznej?
Nie. Międzynarodowe regulacje pozwalające na korzystanie z Unijnego Certyfikatu COVID podczas odprawy granicznej wejdą w życie 1 lipca 2021 r.
Kiedy w aplikacji mObywatel zostanie opublikowany Unijny Certyfikat Covid (EU Digital Covid Certificate)?
Unijny Certyfikat Covid dostępny będzie na przełomie czerwca i lipca. Znajdziesz go w aplikacji mObywatel. Od 1 lipca 2021 r. certyfikat będzie można okazać podczas odprawy granicznej.
Czy kod w aplikacji mObywatel może służyć do okazania statusu ozdrowieńca lub negatywnego wynik testu w kierunku COVID-19?
Nie. Kod w aplikacji mObywatel nie zawiera takich informacji. Kod w aplikacji jest powiązany z krajowym certyfikatem potwierdzającym przyjęcie pełnej dawki szczepienia. Unijny certyfikat, wraz z tłumaczeniem na język angielski, dostępny będzie w mObywatelu na przełomie czerwca i lipca 2021.
Potrzebuję informacji o szczepieniu w języku angielskim, by pokazać ją na granicy. Czy w mObywatelu znajdę takie informacje?
Certyfikat w mObywatelu jest dokumentem krajowym. Unijny certyfikat potwierdzający szczepienie, wraz z tłumaczeniem na język angielski, dostępny będzie w mObywatelu na przełomie czerwca i lipca 2021.
Potrzebuję informacji o wykonanym teście lub statusie ozdrowieńca. Czy w mObywatelu znajdę takie informacje?
Obecny certyfikat jest dokumentem krajowym i zawiera wyłącznie potwierdzenie otrzymania pełnej dawki szczepienia. Unijny certyfikat z informacją o teście i / lub statusie ozdrowieńca, wraz z tłumaczeniem na język angielski, dostępny będzie w mObywatelu na przełomie czerwca i lipca 2021.
Gdzie znajdę aktualne informacje o dokumentach niezbędnych przy podróży do jednego z krajów UE?
Stale aktualizowane informacje znajdziesz na stronie: https://reopen.europa.eu/pl
Czy obcokrajowcy lub osoby bez ważnego dowodu osobistego mogą pobrać aplikację mObywatel z aktualnym certyfikatem?
Nie. Aplikacja mObywatel jest dostępna wyłącznie dla osób z polskim obywatelstwem, posiadających ważny dowód osobisty.
W jaki sposób obcokrajowiec lub osoba bez ważnego dowodu osobistego może otrzymać aktualny certyfikat?
Certyfikat powinien być wydany (w formie wydruku) w przychodni realizującej Twoje szczepienie. Certyfikat jest dostępny natychmiast po otrzymaniu pełnej dawki szczepienia.
Skąd pobrać aplikację mObywatel?
Kod QR potwierdzający szczepienie
Informacja o przebytym szczepieniu dodawana jest do Twojej eKarty Szczepień, usługi prowadzonej przez Centrum eZdrowia (Ministerstwo Zdrowia).
Status osoby zaszczepionej można potwierdzić korzystając z kodu QR, który okażesz w aplikacji mObywatel lub w postaci wydruku otrzymanego w przychodni.
- Pamiętaj, że kod QR pobierany przez aplikację wystawiany jest po otrzymaniu pełnej dawki szczepienia.
- Kod jest dostępny po wprowadzeniu informacji do systemu P1 przez pracowników przychodni, w której Cię zaszczepiono.
- Kod QR w aplikacji mObywatel to krajowy certyfikat poświadczający otrzymanie pełnej dawki szczepienia.
- W przypadku wątpliwości lub pytań zadzwoń pod numer 19 457 lub wyślij maila na adres ikp-pomoc@cez.gov.pl
Jak do aplikacji mObywatel dodać potwierdzenie szczepienia przeciwko COVID-19?
- Upewnij się, że informacja o Twoim szczepieniu została wprowadzona do Internetowego Konta Pacjenta (do systemu e-zdrowie – P1 – przez pracownika przychodni).
- Pobierz lub zaktualizuj aplikację mObywatel do najnowszej wersji. Znajdziesz ją w App Store lub w Google Play.
- Android: aplikacja mObywatel 2.9.0 (18.100) lub nowsza.
- iOS: aplikacja mObywatel 2.2.0 (442) lub nowsza.
- Uruchom aplikację mObywatel.
Dodaj usługę
- Na głównym ekranie aplikacji mObywatel wybierz Dodaj dokument (lub Dodaj swój pierwszy dokument – jeśli korzystasz z aplikacji pierwszy raz).
- Z listy dokumentów wybierz Szczepienie Covid-19.
- Zapoznaj się z regulaminem usługi i zaakceptuj go, następnie wybierz Dalej.
- Korzystasz z mObywatela po raz pierwszy?
- Tak: potwierdź swoje dane korzystając z Profilu Zaufanego lub innej metody identyfikacji.
- Nie: przejdź do kolejnego punktu.
To też ważne
- Sprawdź, czy kod QR poświadczający szczepienie wyświetla się prawidłowo.
- Twój kod ma określoną datę ważności. Po upływie wskazanego czasu pobierz nowy kod wybierając przycisk Odśwież.
Jak zweryfikować kod QR?
Skorzystaj z aplikacji Zaszczepieni – wydanej przez Centrum e-Zdrowia (Ministerstwo Zdrowia).
Masz pytania?
Masz sprawę techniczną związaną z kodem QR potwierdzającym szczepienie? A może chcesz dowiedzieć się więcej o kodzie dostępnym na stronach Internetowego Konta Pacjenta?
Zadzwoń pod numer 19 457 lub wyślij maila na adres ikp-pomoc@cez.gov.pl
Szukasz pomocy związanej z Profilem Zaufanym?
Zadzwoń pod numer +48 42 253 54 50 (czynny pn.-pt. w godzinach 7-18) lub wejdź na stronę: www.pz.gov.pl
Gdzie szukać potwierdzonych i wiarygodnych informacji?
Chcesz założyć Profil Zaufany, ale nie wiesz jak?
Profil zaufany umożliwia załatwianie spraw urzędowych online, czy potwierdzenie danych w aplikacji mObywatel. Możesz go uzyskać bez wychodzenia z domu.
Wystarczy, że odpowiesz na kilka prostych pytań! Załóż profil zaufany – kliknij.
W sprawie Profilu Zaufanego możesz również zadzwonić pod numer: +48 42 253 54 50 (czynny pn.-pt. w godzinach 7-18).