W budynku Sanatorium Marconi w Busku-Zdroju odbyło się posiedzenie Świętokrzyskiej Rady Innowacji, w którym wziął udział wicemarszałek Grzegorz Socha. W trakcie posiedzenia omówiony został postęp w realizacji działań służących sieciowaniu ekosystemu innowacji w regionie, w ramach realizowanego przez Departament Rozwoju Regionalnego UMWŚ projektu pn. „Inteligentne Świętokrzyskie – współpraca na rzecz rozwoju regionalnych inteligentnych specjalizacji”.
Poruszone zostały również zagadnienia związane z tematyką obronności i bezpieczeństwa, zarówno z punktu widzenia najnowszych zmian w przepisach, jak również inicjatyw podejmowanych w tym zakresie przez Zarząd Województwa Świętokrzyskiego. Ponadto przedstawione zostały wyniki zakończonego w ostatnim czasie badania pn. Analiza perspektywy rozwoju potencjalnej regionalnej inteligentnej specjalizacji „Nowoczesne technologie medyczne”, co było doskonałym punktem wyjścia do dyskusji nad możliwościami wdrożenia rekomendacji wynikających z analizy.
Jednym z punktów programu była prezentacja członkom ŚRI siedziby Uzdrowiskowego Szpitala Kompleksowej Rehabilitacji KRYSTYNA w Busku-Zdroju – nowoczesnego ośrodka, wspomagającego leczenie wielu schorzeń.
– Cieszę się, że mogę uczestniczyć w dzisiejszym spotkaniu. Dzięki projektowi ,,Inteligentne Świętokrzyskie” zyskujemy szansę na zbudowanie silnego ekosystemu innowacji, który przyczyni się do wzmocnienia naszych regionalnych specjalizacji. Dzięki dyskusji poruszyliśmy zagadnienia związane z obronnością i bezpieczeństwem. Inicjatywy podejmowane przez Zarząd Województwa są kluczowe dla zapewnienia naszym mieszkańcom bezpieczeństwa – mówił wicemarszałek Grzegorz Socha.
W posiedzeniu wzięli udział m.in. : dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego Tomasz Janusz i jego zastępca Joanna Rudawska, dyrektor Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Katarzyna Kubicka, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Kielcach Aleksandra Marcinkowska, Hubert Zieja – zastępca dyrektora Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.