Dziś w Politechnice Świętokrzyskiej zostało podpisane porozumienie regulujące zasady postępowania w przypadku wezwania i wkroczenia policjantów na teren uczelni. Dokument, którego celem jest m.in. zwiększenie bezpieczeństwa studentów i pracowników, podpisał Komendant Wojewódzki Policji w Kielcach insp. Zbigniew Nowak oraz Rektor Politechniki Świętokrzyskiej prof. dr hab. inż. Zbigniew Koruba.
Jednym z kluczowych zadań Policji jest zapewnienie porządku publicznego oraz bezpieczeństwa mieszkańcom regionu. Szczególne znaczenie mają miejsca, w których na co dzień przebywa duża liczba osób – w tym tereny uczelni wyższych. W związku z potrzebą precyzyjnego określenia zasad podejmowania interwencji oraz współpracy między służbami, a środowiskiem akademickim, dziś w Politechnice Świętokrzyskiej doszło do podpisania ważnego porozumienia.
Sygnatariuszami dokumentu byli Komendant Wojewódzki Policji w Kielcach insp. Zbigniew Nowak oraz Rektor Politechniki Świętokrzyskiej prof. dr hab. inż. Zbigniew Koruba. Porozumienie określa szczegółowe zasady działania policjantów w sytuacjach wymagających wejścia na teren uczelni, a także wzmacnia współpracę w zakresie wymiany informacji i podejmowania działań prewencyjnych.
Celem podpisanego dokumentu jest m.in. zapewnienie bezpieczeństwa społeczności akademickiej, przeciwdziałanie potencjalnym zagrożeniom, usprawnienie komunikacji między instytucjami oraz podnoszenie świadomości studentów i pracowników w obszarze bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Opr. DJ
Fot. Politechnika Świętokrzyska
Źródło: KWP w Kielcach







