Kolejne 11 wniosków złożył Cezary Majcher członek Zarządu Powiatu w Kielcach w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim. Dofinansowanie dotyczy zadań mających na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, polegających w szczególności na budowie, przebudowie lub remoncie dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów.
Wnioski przygotowali pracownicy Powiatowego Zarządu Dróg. Wartość całkowita wynosi 7 mln 343 tys. zł.
– Dotyczą one remontu dróg powiatowych w kilku gminach, jak Chmielnik, Masłów, Daleszyce, Morawica czy Nowiny. Wnioskowaliśmy o dofinansowanie do tych inwestycji w wysokości ponad 5 mln 140 tys. zł. Łączna długość dróg to ponad 3 km – wyjaśnia Cezary Majcher.
Wnioski o dofinansowanie spełniające wymogi formalne, będą podlegać ocenie merytorycznej. Komisja powołana przez wojewodę dokona oceny wniosków
o dofinansowanie, biorąc pod uwagę:
- wpływ zadania na poprawę jakości życia mieszkańców,
- wpływ zadania na poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego niechronionych uczestników ruchu.
Remonty dotyczą gmin:
– Chmielnik – remont drogi dla pieszych,
– Masłów – budowa przejścia dla pieszych
– Masłów – budowa drogi dla pieszych,
– Daleszyce – budowa przejścia dla pieszych,
– Daleszyce – budowa przejścia dla pieszych,
– Daleszyce – budowa drogi dla pieszych,
– Daleszyce – budowa przejścia dla pieszych,
– Morawica – budowa drogi dla pieszych,
– Morawica – budowa drogi dla pieszych,
– Nowiny – przebudowa przejścia dla pieszych,
– Morawica – budowa drogi dla pieszych
Na podstawie oceny, komisja ustala listę zadań rekomendowanych do dofinansowania ze środków Funduszu. W ramach naboru można zgłosić do dofinansowania wyłącznie zadania jednoroczne, których przewidywany czas realizacji jest nie dłuższy niż 12 miesięcy. Zadanie obejmuje w szczególności: budowę, przebudowę lub remont dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych wraz z obszarem oddziaływania, przejazdów dla rowerów wraz z obszarem oddziaływania, peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów. Zadanie może być realizowane wyłącznie w granicach pasa drogowego dróg powiatowych i gminnych.