3.5 C
Kielce
piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaOświataPo ankietach w szkołach. Uczniowie potrzebują reintegracji

Po ankietach w szkołach. Uczniowie potrzebują reintegracji

Zobacz

W szkołach podstawowych w powiecie trwają zajęcia reintegracyjne. Są one wynikiem ankiety przeprowadzonej w placówkach i mają pomóc uczniom w powrocie do nauki stacjonarnej po okresie izolacji z powodu COVID-19.

W minionym roku szkolnym przez kilka miesięcy dzieci widywały nauczycieli i kolegów z klasy prawie wyłącznie przez internet. To nie pozostało bez wpływu na klasowe relacje, co pokazała przeprowadzona pod koniec ubiegłego roku szkolnego specjalna ankieta. Poproszono w niej o wskazanie problemów, trudności i potrzeb szkół, w związku z pandemią i powrotem uczniów w szkolne ławy po dłuższym czasie nauki zdalnej. Rozluźnienie relacji rówieśniczych, duże obciążenie emocjonalne dzieci, problemy z koncentracją uwagi, obniżenie zdolności uczenia się i gorsze radzenie sobie ze stresem. To negatywne skutki izolacji.

– Specjaliści z naszych poradni starają się te skutki zminimalizować i ułatwić dzieciom powrót w szkolne ławy. Specjalne zajęcia mają pomóc zwiększyć zaufanie wśród grupy, ponownie zintegrować ze sobą uczniów i nauczycieli, stworzyć poczucie siły grupy – mówi wicestarosta kielecki Tomasz Pleban.

Wśród działań pomocowych, poza zajęciami reintegracyjnymi dla uczniów, znalazły się też spotkania, szkolenia i indywidualne porady dla rodziców i nauczycieli. Mogą oni liczyć na pomoc specjalistów z poradni dotyczącą sposobów wspierania dzieci i młodzieży w pokonywaniu trudności emocjonalno-społecznych i w realizacji obowiązków szkolnych.

– Zajęcia reintegracyjne prowadzone są w klasach i mają na celu wzmacnianie lub poprawę relacji koleżeńskich, komunikacji, rozwijanie umiejętności społecznych, pomoc w radzeniu sobie z trudnymi emocjami i sytuacjami, oraz w rozwiązywaniu konfliktów. Ponadto realizowane będą także zajęcia służące rozwijaniu efektywnych metod uczenia się oraz kształtujące umiejętność konstruktywnego korzystania z nowoczesnych technologii – informuje Beata Osmólska-Kaleta, dyrektor Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Piekoszowie.

Działania wspierające dla szkół prowadzą również poradnie w Bodzentynie i Chmielniku.

– W sumie to 23 zadania „w terenie”, które będą realizowane do końca roku kalendarzowego, po szczegółowych uzgodnieniach ze szkołami. Są to zajęcia i warsztaty reintegracyjne, spotkania z uczniami, nauczycielami, rodzicami, Punkty Konsultacyjne – informuje Katarzyna Przygodzka, p.o. Dyrektora Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bodzentynie.

– Tematyka dotyczy m.in. tego, jak w dobie pandemii radzić sobie z emocjami i stresem, a także jak odbudować relacje w grupie rówieśniczej. Zajęcia są dedykowane dla klas I-VIII szkół podstawowych – mówi Marta Nowak, dyrektor PPP-P w Chmielniku.

Szkoły nadal mogą zgłaszać do poradni swoje potrzeby pisemnie lub telefonicznie. Dane kontaktowe dostępne są na stronach internetowych powiatowych poradni.

 

Aktualności

Polecamy