3.5 C
Kielce
czwartek, 10 kwietnia, 2025
Strona głównaOświataPo ankietach w szkołach. Uczniowie potrzebują reintegracji

Po ankietach w szkołach. Uczniowie potrzebują reintegracji

Zobacz

W szkołach podstawowych w powiecie trwają zajęcia reintegracyjne. Są one wynikiem ankiety przeprowadzonej w placówkach i mają pomóc uczniom w powrocie do nauki stacjonarnej po okresie izolacji z powodu COVID-19.

W minionym roku szkolnym przez kilka miesięcy dzieci widywały nauczycieli i kolegów z klasy prawie wyłącznie przez internet. To nie pozostało bez wpływu na klasowe relacje, co pokazała przeprowadzona pod koniec ubiegłego roku szkolnego specjalna ankieta. Poproszono w niej o wskazanie problemów, trudności i potrzeb szkół, w związku z pandemią i powrotem uczniów w szkolne ławy po dłuższym czasie nauki zdalnej. Rozluźnienie relacji rówieśniczych, duże obciążenie emocjonalne dzieci, problemy z koncentracją uwagi, obniżenie zdolności uczenia się i gorsze radzenie sobie ze stresem. To negatywne skutki izolacji.

– Specjaliści z naszych poradni starają się te skutki zminimalizować i ułatwić dzieciom powrót w szkolne ławy. Specjalne zajęcia mają pomóc zwiększyć zaufanie wśród grupy, ponownie zintegrować ze sobą uczniów i nauczycieli, stworzyć poczucie siły grupy – mówi wicestarosta kielecki Tomasz Pleban.

Wśród działań pomocowych, poza zajęciami reintegracyjnymi dla uczniów, znalazły się też spotkania, szkolenia i indywidualne porady dla rodziców i nauczycieli. Mogą oni liczyć na pomoc specjalistów z poradni dotyczącą sposobów wspierania dzieci i młodzieży w pokonywaniu trudności emocjonalno-społecznych i w realizacji obowiązków szkolnych.

– Zajęcia reintegracyjne prowadzone są w klasach i mają na celu wzmacnianie lub poprawę relacji koleżeńskich, komunikacji, rozwijanie umiejętności społecznych, pomoc w radzeniu sobie z trudnymi emocjami i sytuacjami, oraz w rozwiązywaniu konfliktów. Ponadto realizowane będą także zajęcia służące rozwijaniu efektywnych metod uczenia się oraz kształtujące umiejętność konstruktywnego korzystania z nowoczesnych technologii – informuje Beata Osmólska-Kaleta, dyrektor Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Piekoszowie.

Działania wspierające dla szkół prowadzą również poradnie w Bodzentynie i Chmielniku.

– W sumie to 23 zadania „w terenie”, które będą realizowane do końca roku kalendarzowego, po szczegółowych uzgodnieniach ze szkołami. Są to zajęcia i warsztaty reintegracyjne, spotkania z uczniami, nauczycielami, rodzicami, Punkty Konsultacyjne – informuje Katarzyna Przygodzka, p.o. Dyrektora Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bodzentynie.

– Tematyka dotyczy m.in. tego, jak w dobie pandemii radzić sobie z emocjami i stresem, a także jak odbudować relacje w grupie rówieśniczej. Zajęcia są dedykowane dla klas I-VIII szkół podstawowych – mówi Marta Nowak, dyrektor PPP-P w Chmielniku.

Szkoły nadal mogą zgłaszać do poradni swoje potrzeby pisemnie lub telefonicznie. Dane kontaktowe dostępne są na stronach internetowych powiatowych poradni.

 

Aktualności

Bezpieczne świąteczne wyjazdy

Okres świąteczny to czas wytężonej pracy policjantów wszystkich pionów. Przedświąteczne zakupy, wyjazdy, często nawet kilkusetkilometrowe, pozostawianie mieszkań i domów...

Polecamy