Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim zgłosiła się 32-latka, która padała ofiarą oszustów podczas sprzedaży torebki. W wyniku działań cyberprzestępców mieszkanka gminy Bodzechów straciła 1600 złotych. Po raz kolejny ostrzegamy i przypominamy – sprzedając w Internecie również możesz stać się ofiarą oszustów.
Aplikacje do sprzedaży i kupna towarów ułatwiają nam możliwość robienia zakupów bez wychodzenia z domu, niemniej podczas kontaktów z nieznajomymi kontrahentami należy zachować szczególną ostrożność. Oszuści często udają klientów i przenoszą rozmowy w sprawie zakupu z aplikacji sprzedażowej na popularne komunikatory społecznościowe. Następnie cyberprzestępcy pod pretekstem przesyłki towaru lub przelewu pieniędzy przesyłają linki, dzięki którym otrzymują dostęp do naszych rachunków bankowych.
Wczoraj do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 32-letnia mieszkanka gminy Bodzechów. Kobieta poinformowała mundurowych, że padła ofiarą oszustów. Z relacji zgłaszającej wynikało, że na popularnej internetowej, mobilnej aplikacji wystawiła do sprzedaży damską torebkę. Po jakimś czasie otrzymała wiadomość, że ktoś zakupił wystawioną przez nią rzecz i aby dokończyć zamówienie musi kliknąć w otrzymany kod QR. Niczego nie podejrzewająca kobieta kliknęła w kod, po czym podała wszystkie dane potrzebne do zalogowania się w bankowości elektronicznej. Po kilku minutach otrzymała wiadomość sms z banku, że z konta należącego do jej męża wpłynął na jej konto przelew w kwocie 2900 złotych. 32-latka domyślając się, że prawdopodobnie padła ofiarą cyberoszustów natychmiast skontaktowała się z pracownikiem infolinii banku, gdzie okazało się, że z jej konta zniknęły już pieniądze w kwocie 1600 złotych. Na szczęście pozostałą część gotówki udało się kobiecie zablokować.
Jak uniknąć oszustwa?
Co robić, gdy zostaniesz oszukany?
Policjanci apelują o rozwagę i ostrożność w podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych.
Opr.EW
Źródło: KPP Ostrowiec Świętokrzyski