3.5 C
Kielce
sobota, 2 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościOszust podawał się za pracownika banku

Oszust podawał się za pracownika banku

Zobacz

Wczoraj 39-letnia mieszkanka gminy Nagłowice padła ofiarą oszustów. Rzekomy pracownik banku poinformował kobietę o zablokowaniu jej rachunku bankowego. Za pośrednictwem kodów Blik rachunek miał zostać odblokowany, a finalnie kobieta straciła 10 tys. zł.

Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Jędrzejowie zgłosiła się 39-letnia mieszkanka gminy Nagłowice, która padła ofiarą oszustów. Jak relacjonowała zgłaszająca po południu zadzwonił do niej mężczyzna, który podawał się za pracownika banku, przy czym rozmówca nie podał swojego imienia, ani nazwiska. 39-latka została poinformowana o zablokowaniu jej rachunku bankowego, a tym samy braku możliwości wykonywania i odbierania przelewów. Jedynym sposobem na odblokowanie rachunku było podanie kodu Blik. 39-latka postąpiła zgodnie ze wskazówkami rzekomego pracownika banku i podała kilka kodów Blik, które następnie zatwierdziła, po czym połączenie z konsultantem zostało przerwane.  
Po chwili kobieta otrzymała wiadomość o wysokości dostępnych środków na swoim koncie, a po zalogowaniu się do banku okazało się, że z dwóch kont zniknęło w sumie 10 000 złotych. 39-latka o całej sprawie zawiadomiła jędrzejowskich mundurowych.

 

Opr. BS

Źródło: KPP w Jędrzejowie

Aktualności

Dzień Zaduszny

Polecamy