3.5 C
Kielce
wtorek, 16 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościOszuści cały czas aktywni

Oszuści cały czas aktywni

Zobacz

Przestępcy internetowi ciągle modyfikują swoje metody działania. W ostatnim czasie coraz częściej oszuści podszywają się pod firmy kurierskie i wysyłają sms-y z linkiem do strony, na którą należy zalogować się i tym samym umożliwić cyberprzestępcom wyłudzenie środków za pomocą swojego konta bankowego. Kilka dni temu 29-letnia mieszkanka gminy Kunów dostała SMS-a z prośbą o uzupełnienie danych do przesyłki, na którą oczekiwała. W wyniku czego utraciła ona z konta pieniądze w kwocie ponad 2500 złotych.

Oszuści ciągle modyfikują swoje metody działania i korzystają z każdej nadarzającej się okazji, aby wprowadzić w błąd i wykorzystać zaufanie niczego nie podejrzewających osób. Coraz chętniej podszywają się pod firmy kurierskie i wysyłają SMS-y z informacją o uiszczenie niedopłaty za dostarczoną przesyłkę lub uzupełnienia danych z kary płatniczej. W wiadomości podany jest także link do aplikacji, który przekierowuje potencjalną ofiarę na stronę łudząco podobną do strony banku, gdzie nieświadoma osoba wprowadza wrażliwe dane dotyczące konta takie jak login czy hasło. Umożliwiając tym samym oszustom przejęcie kontroli nad konkretnym kontem bankowym. Ktoś, kto często otrzymuje paczki, jest łatwym celem dla przestępców, zwłaszcza jeśli oczekuje akurat na daną przesyłkę.

Niestety w ubiegłym tygodniu ofiarą takiego oszustwa padła 29-letnia mieszkanka gminy Kunów. Wtedy to kobieta otrzymała wiadomość sms od rzekomej firmy kurierskiej, z treści której wynikało, że jej paczka jest w drodze, ale nie może zostać dostarczona ze względu na niekompletne dane adresowe. W wiadomości podany był również link do bankowości elektronicznej. 29-latka w tym czasie oczekiwała na przesyłkę i niczego nie podejrzewając postępowała zgodnie z otrzymanymi wskazówkami. Podczas logowania się do aplikacji banku została poproszona o podanie swoich danych osobowych, numeru karty płatniczej i kodu CVV. W minioną niedzielę kiedy chciała zamówić kolejna paczkę okazało się, że jej karta płatnicza została zablokowana. Kobieta natychmiast skontaktowała się z pracownikiem banku i wtedy to wyszło na jaw, że podała ofiarą cyberoszustów, gdyż ktoś bez jej wiedzy dokonał 5 transakcji płatniczych. Łącznie straciła ona pieniądze w kwocie ponad 2500 złotych.

Policja apeluje o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości od rzekomych operatorów czy kurierów. Poświęcenie kilku sekund na zweryfikowanie, jaką transakcję mamy zaakceptować, może uratować nas przed utratą pieniędzy.

 

Opr. EW

Źródło: KPP Ostrowiec Świętokrzyski

Aktualności

Opowieści operatora Kina ˝Marmury˝ w Chęcinach

Wywiad z Panem Renardem Skowerskim – mieszkańcem Chęcin, który przez 36 lat pracował w Kinie „Marmury” w Chęcinach, początkowo jako kinooperator, a później...

Polecamy