3.5 C
Kielce
sobota, 18 maja, 2024
Strona głównaAktualnościOrkiestra dęta z Daleszyc grała dla górali

Orkiestra dęta z Daleszyc grała dla górali

Zobacz

27-osobowa grupa starszych i młodszych muzyków działających przy Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury i Ochotniczej Straży Pożarnej w Daleszycach wzięła udział w wyjeździe integracyjnym w Tatry. Członkowie orkiestry stacjonowali od 17 do 21 lipca w miejscowości Murzasichle, gdzie podsumowane zostały zajęcia realizowane w ramach projektu „Tradycja Muzyki”. Celem wyjazdu – obok integracji zespołu – była nauka nowych utworów muzycznych i zwiedzanie malowniczych okolic Zakopanego i Krakowa.

Wizyta w górach upłynęła pod znakiem wędrówek i prób muzycznych. Już pierwszego dnia po długiej podróży udaliśmy się na spacer po Murzasichle. Drugi dzień też przywitał nas piękną pogodą. Ruszyliśmy na szlak do Doliny Kościeliskiej. Po powrocie do pensjonatu odbyła się próba orkiestry. Podczas niej nauczyliśmy się nowych utworów: „Weekend” i „Golden Sun”. Na koniec zgraliśmy kilka znanych utworów dla turystów, którzy zgromadzili się przed domem, w którym mieszkaliśmy.

Następny dzień znów w góry miły bracie, czyli wymarsz na szlak do Morskiego Oka. Droga długa i męcząca, ale widoki i roślinność rekompensowały trudy marszu. Każdego z nas – ceprów, dziwił śnieg w wysokich partiach gór. Sześć godzin na szlaku i powrót do Murzasichle, a tam znów gorący posiłek i kolejne godziny ćwiczeń na instrumentach.

Kolejnego dnia udaliśmy się kolejką na Gubałówkę, skąd mogliśmy podziwiać piękno polskich gór. Po obiedzie wyruszyliśmy do Zakopanego na Krupówki i zakupy – ciupagi, kordziki, kubeczki, oscypki i inne pamiątki z gór. Wieczór spędziliśmy przy ognisku, grając i śpiewając piosenki biesiadne.

Rano wyjazd do domu, ale po drodze jeszcze prawdziwa atrakcja w Szaflarach i pobyt w basenach termalnych. Następną atrakcją było zwiedzanie Krakowa. A tam Wawel, sukiennice i rynek starego miasta. Udało nam się posłuchać hejnału z wieży Kościoła Mariackiego. Pełni wrażeń wyruszyliśmy w dalszą podróż do Daleszyc.

Dziękujemy za umożliwienie przeżycia tych niezapomnianych chwil Panu Burmistrzowi – Dariuszowi Meresińskiemu, Zarządowi OSP Daleszyce – który jest realizatorem projektu ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.‎

MGOK

Aktualności

Wernisaż Dariusza Orzechowskiego w Bibliotece w Samsonowie

W Bibliotece w Samsonowie odbył się wyjątkowy wernisaż malarstwa Dariusza Orzechowskiego, który swoim występem uświetnił zespół „Stępień Brothers”....