Ogłoszenie Nr 9/2024 o naborze na wolne stanowisko pracy Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny ogłasza konkurs stanowisko urzędnicze: do spraw organizacyjnych
|
1. Wymagania kwalifikacyjne kandydata: |
a) wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem: 1) obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. 2) wykształcenie wyższe (preferowane administracyjne lub prawnicze) 3) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych, 4) biegła obsługa komputera oraz znajomość oprogramowania MS Office, 5) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 6) posiadanie nieposzlakowanej opinii, 7) brak przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania oferowanego stanowiska, 8) udokumentowane minimum roczne doświadczenie zawodowe w administracji publicznej. |
b) wymagania dodatkowe (pożądane) związane ze stanowiskiem: 1) znajomość przepisów prawa z zakresu: samorządu gminnego, pracowników samorządowych, kodeksu postępowania administracyjnego, petycji, dostępu do informacji publicznej oraz o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ochrony sygnalistów, 2) wysoka kultura osobista, duże zaangażowanie w pracę, samodzielność przy wykonywaniu zadań, samodyscyplina, 3) odporność na stres, odpowiedzialność, 4) umiejętność interpretowania i stosowania przepisów prawnych, 5) umiejętność analitycznego myślenia, współpracy, 6) komunikatywność, dyspozycyjność, umiejętność planowania i organizacji pracy. |
2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: |
1) prowadzenie spraw dot. obowiązku zapewnienia zgodności działania Urzędu z przepisami prawa oraz procedurami przez poszczególne komórki organizacyjne Urzędu, w tym poprzez stałą aktualizację regulaminu organizacyjnego i niezbędnych procedur wewnętrznych, wytycznych i instrukcji Urzędu, kart i opisów usług, bieżące prowadzenie biblioteczki i zapewnienie przekazywania aktualności pracownikom Urzędu i jednostek, 2) koordynowanie dostosowywania przepisów prawa miejscowego i przepisów wewnętrznych dot. statutu gminy, statutów jednostek pomocniczych oraz organizacyjnych gminy, 3) koordynowanie przygotowywania projektów uchwał oraz innych materiałów przekazywanych przez poszczególne komórki organizacyjne Urzędu oraz jednostki organizacyjne Radzie Miejskiej w Chęcinach, weryfikacja ich poprawności pod względem formalnym i prawnym, a także odpowiedzi na wnioski, zapytania i interpelacje radnych, przygotowywanie sprawozdań opisowych z realizacji budżetu gminy, 4) prowadzenie spraw w zakresie udzielania przez Urząd informacji wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, 5) koordynowanie zamieszczania urzędowych informacji w Biuletynie Informacji Publicznej i stronie internetowej gminy – weryfikacja aktualności informacji przekazywanych przez poszczególne komórki organizacyjne Urzędu, 6) przedkładanie propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu i jednostek organizacyjnych oraz nadzoru nad organizacją pracy, 7) prowadzenie zarządzeń burmistrza we współpracy z pracownikiem ds. kadr i organizacyjnych oraz współdziałanie w zakresie prowadzenia rejestru umów, 8) prowadzenie ewidencji wydawanych upoważnień i udzielonych pełnomocnictw przygotowywanych przez poszczególne komórki organizacyjne Urzędu oraz jednostki organizacyjne oraz ich sporządzanie i aktualizacja w zakresie właściwości Referatu Organizacyjnego, 9) współdziałanie z wyznaczonymi pracownikami Urzędu w kwestii zapewnienia właściwego prowadzenia archiwum zakładowego, 10) koordynowanie przygotowywania odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne przez poszczególne komórki organizacyjne Urzędu oraz jednostki organizacyjne oraz ich późniejszej realizacji, 11) planowanie, organizowanie oraz udział w kontroli wewnętrznej, w tym w sporządzaniu pouczeń pokontrolnych dot. prawidłowości oraz zgodności z prawem i procedurami wewnętrznymi realizacji zadań przez kierowników i pracowników Urzędu, 12) koordynowanie organizacji spotkań burmistrza z mieszkańcami oraz spotkań wyborczych dot. wyboru sołtysów oraz przewodniczących zarządów osiedlowych, 13) przygotowywanie odpowiednich informacji, sprawozdań, analiz w zakresie wymaganej sprawozdawczości GUS i innych, 14) współdziałanie z Opiekunem w realizacji zadań Młodzieżowej Rady Miejskiej, w tym opracowanie i aktualizacja statutu Młodzieżowej Rady Miejskiej, 15) realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej na terenie Gminy Chęciny, 16) prowadzenie dokumentacji dotyczącej działań podejmowanych na rzecz dostępności w Urzędzie, w tym wniosków, decyzji i programów poprawy dostępności oraz sporządzanie raportu o stanie dostępności, 17) utrzymywanie kontaktu z organizacjami pozarządowymi, które zajmują się tematyką dostępności, zbieranie uwag i propozycji od obywateli dotyczących dostępności usług urzędowych, 18) przygotowywanie dokumentacji związanej ze zgłaszaniem naruszeń/nieprawidłowości, podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń naruszenia prawa w Urzędzie, 19) przyjmowanie zgłoszeń w ramach procedury zgłaszania naruszeń/nieprawidłowości, podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń naruszenia prawa w Urzędzie i ich potwierdzania sygnaliście oraz dostępu do dokumentacji i rejestru zgłoszeń, w tym dokonywania wpisów w terminach określonych ustawowo, 20) coroczne gromadzenie danych do raportu o stanie gminy z poszczególnych komórek organizacyjnych oraz jednostek organizacyjnych, sporządzenie treści raportu na podstawie zebranych danych i przygotowanie do dalszego procedowania, 21) przygotowywanie z ramienia Burmistrza Gminy i Miasta Chęciny wniosków o nadanie odznaczeń państwowych, 22) przygotowywanie umów związanych z zapewnieniem funkcjonowania Urzędu, w tym na obsługę prawną, audyt wewnętrzny oraz rozliczanie płatności wynikających ze wskazanych umów, 23) sporządzanie dokumentacji i procedur związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań do pracy Urzędu, w tym systemu obiegu dokumentów elektronicznych, e-doręczeń itp. |
3. Informacje o warunkach pracy na stanowisku oraz wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie: |
1) Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę – na stanowisku urzędniczym, pierwsza umowa na czas określony, 2) Praca w budynku piętrowym, usytuowanie stanowiska pracy na piętrze budynku (bez możliwości wjazdu osób niepełnosprawnych – brak podjazdu), 3) Brak występowania uciążliwych i szkodliwych warunków pracy, 4) Czas pracy: pełen wymiar – przeciętnie 40 godzin tygodniowo, 5) Bezpośredni kontakt z osobami, wysiłek umysłowy, Informuje się kandydatów, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej |
4. Dokumenty wymagane od kandydata w przedłożonej ofercie |
1) CV i list motywacyjny, 2) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, 3) Kserokopie niezbędnych dokumentów: potwierdzających wykształcenie, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe, 4) Podpisane przez kandydata oświadczenie, że kandydat: a) posiada pełną zdolność do czynności prawnych, b) korzysta z pełni praw publicznych, c) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, d) o braku przeciwwskazań do pracy na oferowanym stanowisku, e) posiada nieposzlakowaną opinię, f) wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 5) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz 6) Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach. |
5. Miejsce i termin składania dokumentów |
1) Miejsce: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Dotyczy naboru na wolne stanowisko ds. organizacyjnych”: a) osobiście w miejscu składania dokumentów: sekretariat Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny, b) przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny c) lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP. 2) Termin dostarczenia zgłoszeń: do dnia 06.12.2024 r. (decyduje data wpływu do Urzędu). |
6. Dodatkowe informacje i uwagi |
1) Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się na stronie BIP Gminy Chęciny oraz tablicy ogłoszeniowej Urzędu; 2) Dodatkowych informacji udziela Pan Paweł Brola – Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny tel. 413151006, 413153124; 3) Tylko kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu konkursu tj. rozmowy kwalifikacyjnej; 4) Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – do 31.12.2024r.; 5) Informacje o przebiegu konkursu i jego rozstrzygnięciu zostaną opublikowane w BIP oraz na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu; 6) Wewnątrz oferty należy zamieścić aktualny adres zwrotny i telefon kontaktowy; 7) Aplikacje, które zostaną złożone osobiście do Urzędu lub wysłane pocztą wpłyną do Urzędu po upływie wymienionego w ogłoszeniu terminie, nie będą rozpatrywane. 8) Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane. |