Ogłoszenie Nr 9/2021 o naborze na wolne stanowisko pracy Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny ogłasza konkurs stanowisko urzędnicze w zakresie zadań: zarządzanie energią – energetyk gminny |
|
1. Wymagania kwalifikacyjne kandydata: |
|
a) wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:
1) obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych, 2) wykształcenie wyższe techniczne (preferowane z zakresu: odnawialne źródła energii, inżynieria środowiska, ochrona środowiska, branża elektryczna lub budowlana), 3) posiadanie wiedzy z zakresu efektywności energetycznej, odnawialnych źródeł energii oraz jakości powietrza, a także zagrożeń związanych z nadmiernym zanieczyszczeniem, 4) bardzo dobra znajomość prawa w zakresie właściwego zarządzania energią oraz pozostałych przepisów techniczno- budowlanych, w szczególności: ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne, ustawa z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej, rozporządzenie Ministra Energii z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobu sporządzania audytu efektywności energetycznej oraz metod obliczania oszczędności energii, ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji 5) umiejętność kosztorysowania i weryfikacji kosztorysów, 6) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych, 7) biegła obsługa komputera oraz znajomość oprogramowania MS Office, 8) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 9) posiadanie nieposzlakowanej opinii, 10) brak przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania oferowanego stanowiska. |
|
b) wymagania dodatkowe (pożądane) związane ze stanowiskiem:
1) minimum roczne doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych z odnawialnymi źródłami energii, ochroną środowiska, energetyką lub budownictwem, 2) mile widziane doświadczenie zawodowe w jednostkach samorządu terytorialnego lub administracji publicznej, praktyka w realizowaniu audytów energetycznych lub innych zadań prośrodowiskowych, 3) mile widziana możliwość wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, 4) mile widziane posiadanie uprawnień budowlanych w specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub w instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 5) wysoka kultura osobista, duże zaangażowanie w pracę, samodzielność przy wykonywaniu zadań, samodyscyplina, 6) operatywność i kreatywność, 7) odporność na stres, odpowiedzialność, 8) prawo jazdy kat B, 9) umiejętność pracy w zespole. |
|
2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: |
|
1) planowanie i zarządzanie gospodarką energetyczną w zakresie obowiązków nałożonych na gminy przez właściwe ustawy,
2) planowanie, organizacja i wdrażanie działań mających na celu racjonalizację zużycia energii i promocję rozwiązań zmniejszających zużycie energii na obszarze gminy, 3) opracowywanie i aktualizacja projektu założeń do planu zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, 4) wdrażanie, monitorowanie i raportowanie działań uwzględnionych w Planie Gospodarki Niskoemisyjnej oraz aktualizacja tego dokumentu i ewentualnie innych dokumentów strategicznych z zakresu zarządzania energią w gminie. 5) koordynacja działań w zakresie lokalnego klastra energii, 6) oszacowanie zasobów własnych gminy i przygotowanie projektu lokalnego planu energetycznego z uwzględnieniem energii ze źródeł odnawialnych, 7) opiniowanie opracowanych przez inne komórki organizacyjne dokumentów oraz opracowanie wniosków o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie efektywności energetycznej, 8) racjonalizacja użytkowania energii, w szczególności w obiektach użyteczności publicznej – utworzenie i prowadzenie bazy danych o gospodarce energetycznej w obiektach gminnych, 9) analiza zużycia energii elektrycznej i poboru mocy w obiektach gminnych i oświetleniu ulicznym celem poprawy efektywności energetycznej, 10) analiza umów na dostawę ciepła, energii elektrycznej i gazu w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych i optymalizacja zużycia energii, 11) bieżąca współpraca z przedsiębiorstwami energetycznymi funkcjonującymi na terenie gminy, 12) promocja i informowanie o możliwych źródłach wsparcia inwestycji w obszarze edukacji ekologicznej oraz odnawialnych źródeł energii, 13) analiza możliwości pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania przedsięwzięć na rzecz poprawy efektywności energetycznej, 14) sporządzanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji programów i przedsięwzięć na rzecz poprawy efektywności energetycznej, 15) pomoc w pozyskiwaniu zewnętrznego wsparcia finansowego na realizację programów pomocowych dla mieszkańców służących ograniczaniu emisji zanieczyszczeń, pomoc dla mieszkańców w skorzystaniu z tych programów, w tym pomoc w prawidłowym wypełnieniu wniosku o dotację – w szczególności w zakresie Programu „Czyste Powietrze” i innych programów wdrażanych przez NFOŚiGW we współpracy WFOŚiGW z zakresu ochrony powietrza i pozostałych działań proekologicznych, 16) udzielanie porad mieszkańcom w zakresie wymiany źródła centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej (optymalizacja doboru rodzaju i mocy źródła ciepła) oraz modernizacji energetycznej budynku, 17) prowadzenie edukacji mieszkańców, organizacja spotkań w zakresie oszczędności zużycia energii oraz ekologicznych i zdrowotnych korzyści z wymiany źródeł ciepła. |
|
3. Informacje o warunkach pracy na stanowisku oraz wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie: |
|
1) Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę – na stanowisku urzędniczym, pierwsza umowa na czas określony,
2) Praca w budynku piętrowym, usytuowanie stanowiska pracy na piętrze budynku (bez możliwości wjazdu osób niepełnosprawnych – brak podjazdu), 3) Brak występowania uciążliwych i szkodliwych warunków pracy, 4) Czas pracy: pełen wymiar – przeciętnie 40 godzin tygodniowo, 5) Bezpośredni kontakt z osobami, wysiłek umysłowy, 6) Obok pracy biurowej praca na stanowisku obejmuje także wyjazdy i prace w terenie; Informuje się kandydatów, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%. |
|
4. Dokumenty wymagane od kandydata w przedłożonej ofercie |
|
1) CV i list motywacyjny,
2) Kserokopie niezbędnych dokumentów: potwierdzających wykształcenie, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe, 3) Podpisane przez kandydata oświadczenie, że kandydat: a) posiada pełną zdolność do czynności prawnych, b) korzysta z pełni praw publicznych, c) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, d) o braku przeciwwskazań do pracy na oferowanym stanowisku, e) posiada nieposzlakowaną opinię, f) wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) – wzór w załączeniu, 4) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność. 5) Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
|
|
5. Miejsce i termin składania dokumentów |
|
1) Miejsce: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach:
a) osobiście w miejscu składania dokumentów: skrzynka podawcza przy Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny, b) przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, c) lub za pośrednictwem platformy ePUAP. 2) Termin dostarczenia zgłoszeń: do dnia 25.05.2021 roku (decyduje data wpływu do Urzędu). |
|
6. Dodatkowe informacje i uwagi |
|
1) Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się na stronie BIP Gminy Chęciny oraz tablicy ogłoszeniowej Urzędu;
2) Dodatkowych informacji udziela Pan Paweł Brola – Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny tel. 413151006, 413153124; 3) Tylko kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu konkursu tj. rozmowy kwalifikacyjnej; 4) Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – do 10 czerwca 2021r.; 5) Informacje o przebiegu konkursu i jego rozstrzygnięciu zostaną opublikowane w BIP oraz na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu; 6) Wewnątrz oferty należy zamieścić aktualny adres zwrotny i telefon kontaktowy; 7) Aplikacje, które zostaną złożone osobiście do Urzędu lub wysłane pocztą wpłyną do Urzędu po upływie wymienionego w ogłoszeniu terminie, nie będą rozpatrywane. 8) Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane. |
Chęciny, 14.05.2021 r.