Od 1 lipca każdy właściciel lub zarządca budynku będzie zobligowany do złożenia w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków deklaracji dotyczącej źródeł ciepła i spalania paliw w swoim budynku mieszkalnym oraz w budynkach niemieszkalnych. Deklarację będzie można składać elektronicznie, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków przy udziale profilu zaufanego. Osoby, które nie mogą skorzystać z tej formy składania deklaracji, mogą ją złożyć w formie papierowej na terenie placówki naszej gminy, poprzez ePUAP lub listownie (listem poleconym na adres gminy). Przepisy zakładają 12-miesięczny termin na złożenie deklaracji dla budynków już istniejących – licząc od 1 lipca, natomiast dla nowo powstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw.
Dokumenty złożyć można w pokoju numer 4, który znajduje się na parterze naszego urzędu, numer kontaktowy 693-167-635, email: k.jaszczyk@checiny.pl.
Przed przystąpieniem do wypełniania deklaracji zachęcamy do zapoznania się z sekcją,,Najczęściej zadawane pytania”:
https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Składanie deklaracji przez internet:
Składanie deklaracji w wersji papierowej:
Dokumenty do pobrania
Przykładowo wypełnione deklaracje