Od 1 lipca każdy właściciel lub zarządca budynku będzie zobligowany do złożenia w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków deklaracji dotyczącej źródeł ciepła i spalania paliw w swoim budynku mieszkalnym oraz w budynkach niemieszkalnych. Deklarację będzie można składać elektronicznie, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków przy udziale profilu zaufanego. Osoby, które nie mogą skorzystać z tej formy składania deklaracji, mogą ją złożyć w formie papierowej na terenie placówki naszej gminy. Przepisy zakładają 12-miesięczny termin na złożenie deklaracji dla budynków już istniejących – licząc od 1 lipca, natomiast dla nowo powstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw.
Zachęcamy do składania dokumentów do skrzynki podawczej przed głównym wejściem do urzędu.
Przed przystąpieniem do wypełniania deklaracji zachęcamy do zapoznania się z sekcją,,Najczęściej zadawane pytania”:
https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Składanie deklaracji przez internet:
Składanie deklaracji w wersji papierowej:
Dokumenty do pobrania
Przykładowo wypełnione deklaracje