3.5 C
Kielce
piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaOświataO energii słonecznej i energii wodnej na zajęciach Koła naukowego Odnawiaki

O energii słonecznej i energii wodnej na zajęciach Koła naukowego Odnawiaki

Zobacz

 

Energia słoneczna w programie „Być jak Ignacy” z grupą Odnawiaki

Siódmy etap naszych badań dotyczył zdobywania wiedzy na temat ”Energii słonecznej”. Młodzi naukowcy przyswajali informacje o procesie przekształcania energii słonecznej w prąd oraz poznawali sposoby na wykorzystanie energii słonecznej.

Podczas badań, przeprowadzili proste doświadczenia, na podstawie których zauważyli, że woda w szklankach ustawionych na czarnej kartce i w foliowej torebce szybciej nagrzeje się niż woda w szklance na białej kartce. Ponadto zaobserwowali, że nasza mikrofala z czarnym tłem była bardziej efektywna niż z folią aluminiową. Uczniowie mieli także możliwość naładowania kilku urządzeń promieniami słonecznymi na placu szkolnym i sprawdzenia efektów swojej pracy w „ciemnych” zakątkach szkolnych.

Uczestnicy naszych zajęć, poznali budowę oraz zasady działania różnych paneli fotowoltaicznych i kolektorów słonecznych, podczas spotkania z przedstawicielami firmy Solarbud Dziedzic. Korzystając z obecności fachowców, Emilka przeprowadziła krótki wywiad promujący technologię fotowoltaiczną, a najbardziej dociekliwi naukowcy usłyszeli odpowiedzi na frapujące ich pytania. Ponadto Mila i Franek wykonali ciekawe plakaty reklamujące fotowoltaikę.

https://spcheciny.szkolnastrona.pl/index.php?c=article&id=4882

 

“Jak działają elektrownie wodne?” to tytuł kolejnego, ósmego etapu programu “Być jak Ignacy”.

 

Celem tego etapu było zainteresowanie uczniów procesem przekształcania energii wodnej w prąd elektryczny.

Członkowie szkolnego koła naukowego “Odnawiaki” pracując w grupach wspólnie tworzyli model lasu w słoiku. Wykorzystywali do tego ziemię kwiatową, kamyczki, patyki i małe roślinki. Po podlaniu i odstawieniu w ciepłe miejsce obserwowali parowanie i skraplanie wody w słoikach.

Omawiali także znaczenie wody w przyrodzie, zwracając uwagę również na fakt, iż energia płynącej wody umożliwia wytwarzanie prądu elektrycznego.

Kolejne zadanie polegało na dokończeniu projektu elektrowni wodnej za pewnego roztargnionego inżyniera, który zapomniał jak taka budowla ma wygladać.

Najbardziej ekscytującym zadaniem było zbudowanie i przetestowanie modelu  turbiny wodnej. Młodzi naukowcy odkryli jak energia wodna zamieniana jest w energię elektryczną!

Na koniec, po obejrzeniu ciekawego filmiku edukacyjnego, rozgorzała dyskusja nad zaletami i wadami budowy oraz eksploatacji elektrowni wodnych. Zwieńczeniem pracy na tym etapie było wykonanie gazetki ściennej dla całej społeczności szkolnej.turbiny wodnej. Młodzi naukowcy odkryli jak energia wodna zamieniana jest w energię elektryczną!

Na koniec, po obejrzeniu ciekawego filmiku edukacyjnego, rozgorzała dyskusja nad zaletami i wadami budowy oraz eksploatacji elektrowni wodnych. Zwieńczeniem pracy na tym etapie było wykonanie gazetki ściennej dla całej społeczności szkolnej.

 

https://spcheciny.szkolnastrona.pl/a,4883,o-energii-wodnej

 

Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Chęcinach

Galeria

GminaGmina Chęciny
MiejscowośćChęciny

Aktualności

Kolejni nieodpowiedzialni kierujący wyeliminowani z ruchu

Po raz kolejny zwracamy się z apelem do mieszkańców naszego powiatu, a przede wszystkim do kierowców. Pamiętajmy! Każdy...

Polecamy