21 marca obchodzony był Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Tego dnia, w mediach społecznościowych oraz kanałach YouTube odbyła się premiera spotu, promującego kampanię społeczną zatytułowaną “Nim otworzysz usta, pomyśl!”. W realizacji filmowego spotu, przeciwstawiającego się stosowaniu słowa “down” jako agresji słownej, wzięli udział artyści kieleckiego Teatru im. Stefana Żeromskiego.
Stowarzyszenie Sztuka Łączenia oraz Fundacja Kochaj Mnie Po Prostu zrealizowali spot w ramach kampanii społecznej “Nim otworzysz usta, pomyśl!”, który dobitnie pokazuje, że słowo “down” mimo zwiększającej się świadomości nadal traktowane jest w kategorii obelgi. Celem kampanii jest obniżenie progu akceptacji takich zachowań przy jednoczesnym podniesieniu poziomu wrażliwości społecznej.
W spocie wystąpili również aktorzy kieleckiego teatru.
Projekt został dofinansowany ze środków Samorządu Województwa Świętokrzyskiego w 2021r.
Materiał filmowy dostępny jest m.in. na kanale youtube Stowarzyszenia Sztuka Łączenia.