Informacja PUP w Kielcach – Krajowy Fundusz Szkoleniowy

0

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach informuje, iż otrzymał środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Limit środków KFS do rozdysponowania  w naborze wynosi około  550.000,00 złotych.

Zapraszamy pracodawców z terenu powiatu kieleckiego do składania nowych wniosków o przyznanie środków z KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców.

Termin naboru wniosków:

25.04.2025 r. do 30.04.2025 r.

Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z §6 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej 
z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach przy rozpatrywaniu wniosków o KFS, będzie brał pod uwagę:

  • Zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na 2025 r. tj.:

PRIORYTET nr 1 Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie czy  województwie.

Wniosek będzie spełniał wymóg tego priorytetu, jeżeli kształcenie ustawiczne będzie zgodne z zawodem deficytowym wymienionym w wykazie, bez względu na aktualne stanowisko osoby wskazanej do objęcia kształceniem, pod warunkiem, że w uzasadnieniu potrzeby odbycia kształcenia ustawicznego pracodawca deklaruje zatrudnienie pracownika na stanowisku nowym, zgodnym z kształceniem ustawicznym lub pracownik będzie wykonywał nowe zadania zgodne  z kierunkiem tego kształcenia.

Wykaz zawodów deficytowych w województwie świętokrzyskim zgodny
z ,,Barometrem zawodów 2025”:

PRIORYTET nr 2 – Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

Pracodawca zobligowany jest dołączyć oświadczenie, które stanowi integralną część wniosku i udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu 3 miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź zostały/ będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a pracownicy objęci kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/planowanymi do wprowadzenia zmianami.

Decyzja czy złożony wniosek wpisuje się w priorytet nr 2 zostanie podjęta na podstawie wiarygodnego dokumentu dostarczonego przez wnioskodawcę, np. kopii dokumentów zakupu, decyzji dyrektora/zarządu o wprowadzeniu norm ISO, itp., oraz logicznego  i wiarygodnego uzasadnienia.

Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu nr 2 można objąć jedynie pracownika, który w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych/ na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystał z nowych technologii i narzędzi pracy lub wdrażał nowe procesy.

PRIORYTET nr 3Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź
we wrześniu 2024 roku;

Priorytet powyższy oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1371).

Przywołane rozporządzenie dotyczy następujących gmin:

1) w województwie dolnośląskim:

✓ wszystkie gminy położone na terenie powiatów bolesławieckiego, dzierżoniowskiego, jaworskiego, kamiennogórskiego, karkonoskiego, kłodzkiego, legnickiego, lubańskiego, lwóweckiego, średzkiego, świdnickiego, wałbrzyskiego, wołowskiego, ząbkowickiego, zgorzeleckiego i złotoryjskiego oraz miasta na prawach powiatu Jelenia Góra, Legnica i Wałbrzych,

✓ w powiecie głogowskim – gmina miejska Głogów, gmina wiejska Głogów, gmina Kotla, gmina Pęcław i gmina Żukowice,

✓ w powiecie górowskim – gmina Jemielno,

✓ w powiecie lubińskim – miasto i gmina Ścinawa,

✓ w powiecie oławskim – gmina miejska Oława i gmina wiejska Oława,

✓ w powiecie strzelińskim – gmina Strzelin,

✓ w powiecie wrocławskim – gmina Kąty Wrocławskie, gmina Mietków i gmina Sobótka;

2) w województwie lubuskim:

✓ w powiecie krośnieńskim – gmina Dąbie i gmina Krosno Odrzańskie,

✓ w powiecie nowosolskim – gmina Bytom Odrzański, gmina Kolsko, gmina miejska Nowa Sól, gmina wiejska Nowa Sól, gmina Otyń i gmina Siedlisko,

✓ w powiecie słubickim – gmina Cybinka i gmina Słubice,

✓ w powiecie wschowskim – gmina Szlichtyngowa,

✓ e) w powiecie zielonogórskim – gmina Bojadła, gmina Czerwieńsk, gmina Nowogród Bobrzański, gmina Sulechów, gmina Trzebiechów i gmina Zabór,

✓ f) w powiecie żagańskim – gmina miejsko-wiejska Szprotawa i gmina wiejska Żagań oraz miasto Małomice i miasto Żagań;

3) w województwie opolskim – wszystkie gminy położone na terenie powiatów brzeskiego,

głubczyckiego, kędzierzyńsko-kozielskiego, krapkowickiego, nyskiego, opolskiego i prudnickiego;

4) w województwie śląskim – wszystkie gminy położone na terenie powiatów bielskiego, cieszyńskiego, pszczyńskiego i raciborskiego oraz miasto na prawach powiatu Bielsko-Biała.

Warunkiem skorzystania ze środków priorytetu jest prowadzenie działalności na terenie którejkolwiek z gmin z wykazu oraz oświadczenie pracodawcy o konieczności nabycia nowych umiejętności czy kwalifikacji w związku z rozszerzeniem/przekwalifikowaniem obszaru działalności firmy z powołaniem się na odpowiedni przepis.

PRIORYTET nr  4Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy;

Priorytet adresowany do wszystkich zainteresowanych pracodawców. Nie ma znaczenia kod PKD
czy profil działalności.

Szkolenia powinny zawierać tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną

wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:

✓ do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,

✓ dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,

✓ rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje
w zespołach.

✓ do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy

✓ na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji

✓ dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki  nieprawidłowości.

PRIORYTET nr 5 Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m. in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej;

Powyższy priorytet adresowany jest do pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę w zakresie poprawy  szeroko pojętego zdrowia psychicznego.

Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to:

✓ rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego

✓ przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi

✓ skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy

✓ różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z różnych grup pokoleniowych

✓ promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem.

PRIORYTET nr  6  –  Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy;

W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców,  którzy adresują specyficzne potrzeby.

Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:

  • doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie

w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu / branży;

  • doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu;
  • rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.

Pracodawca zobligowany jest dołączyć do wniosku oświadczenie o zatrudnianiu obcokrajowca.

PRIORYTET nr 7 – Wspieranie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych;

Warunkiem skorzystania z powyższego priorytetu jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych. Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający PKD w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87 – Pomoc społeczna z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania.

PRIORYTET nr 8  – Wsparcie kształcenia ustawicznego  w zakresie umiejętności cyfrowych

Składając wniosek o dofinansowanie podnoszenia kompetencji cyfrowych Wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie.

PRIORYTET nr 9 – Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną

Powyższy priorytet  adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia
w obszarze szeroko pojętej ekologii.

PRIORYTET nr 14 – Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z wprowadzaniem elastycznego czasu pracy z zachowaniem poziomu wynagrodzenia lub rozpowszechnianie w firmach work-life balance

Powyższy priorytet adresowany do wszystkich pracodawców. W kontekście wprowadzania elastycznego czasu pracy i rozpowszechniania zasad work-life balance, pracodawcy mogą zaproponować różnorodne szkolenia i wsparcie dla pracowników uwzględniając w ich tematyce kilka kluczowych obszarów takich jak:

  • Zarządzanie czasem i priorytetami (w tym m. in. techniki efektywnego planowania dnia pracy zdalnej lub w elastycznych godzinach, optymalizacja czasu pracy, priorytetyzacja zadań, zarządzanie stresem związanym z pracą elastyczną)
  • Komunikacja w elastycznym środowisku pracy (w tym m.in. skuteczna komunikacja w zespole pracującym na odległość, budowanie zaufania i współpracy na odległość)
  • Work-life balance i jego znaczenie (w tym m.in. równoważenie życia zawodowego i prywatnego, istota odpoczynku i regeneracji, kultura organizacyjna a work-life balance)
  • Wykorzystanie technologii w elastycznym czasie pracy (w tym m.in. narzędzia do zarządzania czasem i projektami wspierające elastyczność i wydajność w pracy zdalnej)
  • Motywowanie i wspieranie pracowników (w tym m.in. techniki motywacyjne w środowisku elastycznej pracy, programy wsparcia zdrowia psychicznego i fizycznego)
  • Zarządzanie efektywnością i wydajnością (w tym m.in. mierzenie wyników w elastycznym systemie pracy zdalnej, ocena efektywności pracy zdalnej)
  • Ponadto, PUP przy rozpatrywaniu wniosków o KFS będzie brał pod uwagę:
  • Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego
    z potrzebami lokalnego rynku pracy,
  • Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług kształcenia ustawicznego,
  • Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego,
  • W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego,
  • Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS,
  • Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
  • Uzasadnienie odbycia kształcenia ustawicznego powinno być wiarygodne, a umiejętności nabywane przez uczestnika kształcenia powinny uprawdopodobnić utrzymanie przez niego zatrudnienia. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS,
  • Dofinansowanie ze środków KFS ma charakter fakultatywny, co oznacza, że Dyrektor PUP może przyjąć wniosek do realizacji, odrzucić, wezwać do poprawienia lub przystąpić do negocjacji.
    W sytuacjach budzących wątpliwości, m.in. w przypadku ceny/kosztów kształcenia odbiegającego od zazwyczaj spotykanych na rynku usług szkoleniowych, pracodawca może być proszony o wyjaśnienia i szczegółowe uzasadnienie dofinansowania kształcenia ustawicznego
    u danego usługodawcy.
  • Niezłożenie wyjaśnień, niepodjęcie przez Pracodawcę negocjacji lub brak zgody na zmianę ceny może spowodować negatywne rozpatrzenie wniosku.

Od negatywnej oceny wniosku nie przysługuje odwołanie. Wnioski nie są rozpatrywane w trybie decyzji administracyjnej, stąd nie podlegają procedurze odwoławczej.

Urząd Pracy nie będzie ponosił wydatków na określanie potrzeb pracodawców. Środki będą przeznaczone wyłącznie na kształcenie ustawiczne, ubezpieczenie NNW, badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu oraz egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych.

Z KFS nie jest możliwe dofinansowanie kształcenia ustawicznego, które rozpoczęło się już, bądź zakończyło przed podpisaniem umowy o powyższe wsparcie z PUP.

Urząd zaleca, aby przewidywany termin rozpoczęcia danego działania w ramach kształcenia ustawicznego przypadał nie wcześniej niż po upływie 40 dni od dnia zakończenia naboru wniosków.

WAŻNE!

  • Przy rozpatrywaniu wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców brana będzie pod uwagę data wpływu wniosku.

Druk wniosku wraz z załącznikami dostępny jest pod adresem: https://kielce.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy.

Wnioski można składać:

Dodatkowe informacje na temat Krajowego Funduszu Szkoleniowego można uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach pok. 29 i 30, tel. 41-367-16-11, 41-367-11-89.

Rodzinna Majówka Rowerowa 17 maja. Będzie można wypożyczyć rower miejski za złotówkę

0

Rodzinna Majówka Rowerowa z biskupem Marianem Florczykiem odbędzie się w sobotę, 17 maja. Wyjazd z Kielc o godzinie 9.45 z placu świętego Jana Pawła II przy kieleckiej katedrze. Zachęcamy do udziału w tym wydarzeniu.

Trasa prowadzi z Kielc przez Dyminy, Kaczyn do Borkowa, liczy około 18 kilometrów. Ten wyjątkowy peleton tradycyjnie poprowadzi pomysłodawca tego wydarzenia ksiądz biskup Marian Florczyk. Zbiórka uczestników o godzinie 9.15 na placu świętego Jana Pawła II przy katedrze. Ale organizatorzy – przedstawiciele Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kielcach, na miejscu będą już o 8.30 i wtedy będzie się można jeszcze zapisać, odebrać identyfikatory. Zachęcamy do tego, żeby wcześniej dopełnić te formalności, ponieważ w tym roku wyjazd jest 15 minut wcześniej niż w poprzednich latach – o 9.45.

Warto dodać, że na tę imprezę będzie można wypożyczyć rower miejski za złotówkę. – Zawsze jechaliśmy w tej Majówce jako jedna wielka rodzina. Bardzo zależy mi na tym, żeby w trakcie tego wydarzenia panowała serdeczna atmosfera, żeby to była okazja do nawiązania relacji i miłej rozmowy. Będziemy pamiętać o świętym Janie Pawle II, który nas inspiruje. Jego słowa są dla nas drogowskazem – mówi ksiądz biskup Marian Florczyk z diecezji kieleckiej, pomysłodawca Rodzinnej Majówki Rowerowej.

Zgłoszenie, oświadczenia i regulamin imprezy można pobrać ze strony internetowej: www.mosir.kielce.pl , www.daleszyce.pl , Biuro Caritas Kielce pl. Panny Marii 1 – od godz. 8:00 do 16:00 – zgłoszenia wraz z oświadczeniami należy składać osobiście w terminie od dnia 12.05 – 14.05.2025 r. (w godz. 8:00 – 18:00) w Dziale Organizacji Imprez Sportowych MOSiR, ulica Leszka Drogosza 2, pokój 104, tel. 41 36 76 718 (wewnętrzny 941), telefon komórkowy 664 920 603 lub poprzez email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. document.getElementById(’cloakb266218e8acfd104d941bb232de52045′).innerHTML = ”; var prefix = 'ma’ + 'il’ + 'to’; var path = 'hr’ + 'ef’ + '=’; var addyb266218e8acfd104d941bb232de52045 = 'sport’ + '@’; addyb266218e8acfd104d941bb232de52045 = addyb266218e8acfd104d941bb232de52045 + 'mosir’ + '.’ + 'kielce’ + '.’ + 'pl’; var addy_textb266218e8acfd104d941bb232de52045 = 'sport’ + '@’ + 'mosir’ + '.’ + 'kielce’ + '.’ + 'pl’;document.getElementById(’cloakb266218e8acfd104d941bb232de52045′).innerHTML += ’’+addy_textb266218e8acfd104d941bb232de52045+’’; (wypełniony formularz zgłoszeniowy podpisany ręcznie, zeskanowany i odesłany w emailu). Osoby, które zapiszą się przez email będą mogły odebrać identyfikatory w dniu imprezy lub od 12.05-14.05.2025 roku w Hali Legionów, pokój 104 – przy składaniu powyższych dokumentów będą wydawane identyfikatory dla uczestników Majówki.

Na osoby, które z Borkowa nie będą chciały wrócić na rowerach, będą czekały dwa autobusy. Organizatorami Rodzinnej Majówki Rowerowej są: Diecezja Kielecka, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Kielcach, Urząd Miasta i Gminy w Daleszycach.

Źródło: MOSIR w Kielcach

Regulamin

Formularz zgłoszeniowy – grupa

Formularz zgłoszeniowy – indywidualny

Trasa rajdu

Ośrodek Promowania i Wspierania Przedsiębiorczości Rolnej w Sandomierzu realizuje projekt pn. "Akademia Skutecznych NGO"

0

Szanowne przedstawicielki i przedstawiciele organizacji pozarządowych (NGO) działających na podstawie art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, m.in.:

  • Stowarzyszenia
  • Koła Gospodyń Wiejskich
  • Fundacje
  • Ochotnicze Straże Pożarne

Ośrodek Promowania Przedsiębiorczości w Sandomierzu w partnerstwie ze Stowarzyszeniem na Rzecz Rozwoju i Promocji Podkarpacia ”Pro Carpathia” informują o przystąpieniu do realizacji projektu pn. Akademia Skutecznych NGO, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytetu FERS.04 Spójność społeczna i zdrowie, Działanie FERS.04.12 Wsparcie NGO w zakresie usług publicznych i współpracy.

W ramach projektu organizacje będą mogły:

  • otrzymać diagnozę/analizę potrzeb organizacji z perspektywy finansów, odbiorców usług, procesów wewnętrznych, rozwoju;
  • skorzystać z doradztwa dostosowanego do potrzeb organizacji w zakresie finansów, procesów wewnętrznych;
  • skorzystać ze szkoleń dostosowanych do potrzeb organizacji w zakresie odbiorców usług, rozwoju;
  • skorzystać z badania kompetencji osobistych metodą DISC;
  • wziąć udział w wyjeździe studyjnym.

Celem projektu jest zwiększenie równego i szybkiego dostępu do dobrej jakości, trwałych i przystępnych cenowo usług oraz budowa i rozwój potencjału instytucjonalnego NGO, poprzez objęcie wsparciem w obszarze edukacja i kształcenie 400 przedstawicieli (300 kobiet i 100 mężczyzn, w tym 8 osób z niepełnosprawnościami 6 kobiet i 2 mężczyzn), będących przedstawicielami 140 organizacji pozarządowych z województw świętokrzyskiego i podkarpackiego.

Informacje na temat projektu dostępne są na stronie internetowej Ośrodka: https://www.opiwpr.org.pl/projekty/akademia-skutecznych-ngo

Pierwszy nabór kandydatów do projektu został ogłoszony w dniu 10 kwietnia i potrwa do 30 kwietnia br.

Szczegółowe informacje uzyskać można kontaktując się bezpośrednio: e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. document.getElementById(’cloakfab808b80e0a3e0eb01eab0f2e708fc4′).innerHTML = ”; var prefix = 'ma’ + 'il’ + 'to’; var path = 'hr’ + 'ef’ + '=’; var addyfab808b80e0a3e0eb01eab0f2e708fc4 = 'akademiango’ + '@’; addyfab808b80e0a3e0eb01eab0f2e708fc4 = addyfab808b80e0a3e0eb01eab0f2e708fc4 + 'opiwpr’ + '.’ + 'org’ + '.’ + 'pl’; var addy_textfab808b80e0a3e0eb01eab0f2e708fc4 = 'akademiango’ + '@’ + 'opiwpr’ + '.’ + 'org’ + '.’ + 'pl’;document.getElementById(’cloakfab808b80e0a3e0eb01eab0f2e708fc4′).innerHTML += ’’+addy_textfab808b80e0a3e0eb01eab0f2e708fc4+’’; , tel. 728 816 852.

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytetu FERS.04 Spójność społeczna i zdrowie, Działanie FERS.04.12 Wsparcie NGO w  zakresie usług publicznych i współpracy.

Serdecznie zapraszamy! Liczba miejsc w projekcie jest ograniczona!

21-letni ostrowczanin odpowie za kradzież

0

Policjanci z Wydziału do walki z Przestępczością Przeciwko Mieniu i Przestępczości Nieletnich ostrowieckiej komendy ustalili 21-letniego sprawcę kradzieży. Młodzieniec w drugiej połowie października ubiegłego roku odwiedził dwie sieciowe drogerie znajdujące się na terenie miasta, gdzie dokonał kradzieży różnego rodzaju artykułów. Wartość strat została zsumowana i oszacowana przez pokrzywdzonego na kwotę ponad 4 000 złotych. Mieszkaniec Ostrowca Świętokrzyskiego usłyszał już zarzut przestępstwa, do którego się przyznał. Teraz za popełniony czyn grozi mu kara do 5 lat pozbawienia wolności.

Wczoraj policjanci z Wydziału do walki z Przestępczością Przeciwko Mieniu i Przestępczości Nieletnich ostrowieckiej komendy postanowili zweryfikować posiadane informacje na temat kradzieży. Jak wynikało z ustaleń stróżów prawa 21-letni ostrowczanin w drugiej połowie października ubiegłego roku odwiedził dwie sieciowe drogerie znajdujące się na terenie miasta, gdzie dokonał kradzieży różnego rodzaju artykułów drogeryjnych. Łupem „rabusia” padły między innymi markowe perfumy, maszynki do golenia oraz szczoteczki do zębów.  Wczoraj 21-latek przyznał się, że jest odpowiedzialny za kradzież mienia o łącznej wartości ponad 4 000 złotych. Teraz grozi mu kara do 5 lat pozbawienia wolności.

Opr. EW Źródło: KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim

Czujność, profesjonalizm, skuteczność – policjant po służbie zatrzymał poszukiwanego mężczyznę

0

Spostrzegawczość oraz szybka reakcja policjanta z Końskich, będącego w czasie wolnym od służby, doprowadziły do zatrzymania 35-letniego mieszkańca miasta. Mężczyzna był poszukiwany listem gończym do odbycia kary pozbawienia wolności. 35-latek trafił do zakładu karnego, w którym spędzi następne półtora roku.

Wczoraj konecki funkcjonariusz pionu kryminalnego, w czasie wolnym od służby, na ulicy Polnej zauważył mężczyznę, którego od razu rozpoznał jako osobę poszukiwaną. Policjant bez chwili zawahania przystąpił do czynności. O całej sytuacji poinformował policjantów, którzy byli w służbie, a następnie uniemożliwił mężczyźnie oddalenie się z miejsca do momentu przyjazdu patrolu. Wspólnie z umundurowanymi policjantami zatrzymał 35-letniego mężczyznę – mieszkańca Końskich. Zatrzymany ma do odbycia karę pozbawienia wolności w wymiarze roku i 6 miesięcy za kradzieże z włamaniem. Dzięki szybkiej i zdecydowanej reakcji policjanta poszukiwany nie uniknie odpowiedzialności za swoje czyny.

Koneccy policjanci każdego dnia udowadniają, że służba w Policji to nie zwykła praca. To misja – służba społeczeństwu i przede wszystkim gotowość, by o każdej porze dnia i nocy móc zareagować. Niezależnie, czy jesteśmy na służbie czy mamy wolny dzień. Reagujemy na łamanie prawa, porządku publicznego, ratujemy ludzkie życie – często z narażeniem własnego.

Wyk. KB

Źródło KPP Końskie

Kolejni dwaj poszukiwani zatrzymani

0

Dwóch poszukiwanych mężczyzn zatrzymali wczoraj opatowscy policjanci. Starszy z nich, 53-latek miał do odbycia karę dwóch miesięcy pozbawienia wolności za uchylanie się od obowiązku alimentacyjnego, młodszy, 20-latek trafił do celi na niespełna miesiąc za kradzież.

Prowadzenie rozpoznania za osobami, które nie stawiły się do odbycia zasądzonych kar pozbawienia wolności to jedno z zadań Policji. W środę opatowscy funkcjonariusze ustalili miejsca, gdzie przebywają dwaj poszukiwani mężczyźni. Pierwszego zatrzymali o poranku, był to 20-latek, który nie spieszył się do więziennej celi. Miał do odbycia karę 25 dni pozbawienia wolności za drobne wykroczenia. Drugi, 53-latek, zatrzymany został kilka godzin później. Ten mężczyzna poszukiwany na podstawie listu gończego wydanego przez Sąd Rejonowy w Opatowie do odbycia kary 2 miesięcy pozbawienia wolności za uchylanie się od obowiązku alimentacyjnego. Obaj trafili już do więziennych cel, gdzie odbywają zasądzone wyroki.

Opr. KCW

Źródło: KPP w Opatowie

Rozliczyli złodziejaszka

0

Blisko 1000 złotych warte były artykuły, jakie ukradł ze skarżyskiej drogerii 36-letni mieszkaniec tego miasta. Wczoraj został zatrzymany i usłyszał zarzut. Wkrótce rabuś zasiądzie na ławie oskarżonych. Grozić mu może nawet pięcioletnia rozłąka z wolnością.

Skarżyscy policjanci prowadzili sprawę kradzieży kosmetyków, do których doszło w drugiej połowie zeszłego roku w jednej z miejscowych drogerii. Nieznany wówczas sprawca spowodował straty w wysokości blisko 1000 złotych. Wczoraj kryminalni zatrzymali 36-letniego skarżyszczanina, którego podejrzewali o związek z opisanym czynem. Mężczyzna rzeczywiście okazał się sklepowym rabusiem. Usłyszał już zarzut, a wkrótce rozliczy go sąd.

Za kradzież może spędzić za kratkami nawet pięć lat.

Opr. JG

Źródło: KPP w Skarżysku – Kamiennej

Zapraszamy na wielką inscenizację Koronacji Bolesława Chrobrego w Sandomierzu!

0

Nadchodzący weekend w Sandomierzu zapowiada się niezwykle. Miasto stanie się areną widowiskowej inscenizacji historycznej, upamiętniającej 1000-lecie koronacji Bolesława Chrobrego. To niepowtarzalna okazja, by na własne oczy zobaczyć ożywioną historię początków polskiej państwowości. Ulice królewskiego miasta ożyją scenami z przełomowych momentów w historii Polski, a kulminacyjnym punktem będzie inscenizacja koronacji Bolesława Chrobrego.

Sobota, 26 kwietnia, poświęcona zostanie początkom państwa polskiego. Na Rynku Starego Miasta będzie można obserwować sceny przedstawiające misję św. Wojciecha, przybycie Mieszka I do Sandomierza i jego wysiłki w krzewieniu wiary chrześcijańskiej, a także pamiętny Zjazd Gnieźnieński. Uroczysty wjazd Cesarza Ottona III i Księcia Bolesława z ich dworami, popisy pancernej drużyny oraz dawna muzyka i taniec przeniosą widzów w odległe czasy. Wieczór uświetni pokaz konnej Drużyny Książęcej na Placu Jana Pawła II oraz efektowny przemarsz drużyny książęcej przez Rynek z ognistymi pochodniami.

Ze względu na ogłoszoną przez prezydenta Andrzeja Dudę żałobę narodową, sobotnie uroczystości zostaną zrealizowane zgodnie z planem, jednak w bardziej stonowanej i refleksyjnej formie, z należytym szacunkiem dla okoliczności.

Niedziela, 27 kwietnia, to dzień kulminacji. Po porannej Mszy Świętej w Katedrze Sandomierskiej, dwór książęcy przemaszeruje na Rynek Starego Miasta, gdzie o godzinie 11:00 rozpocznie się inscenizacja koronacji Bolesława Chrobrego. Zobaczyć będzie można wjazd Księżnej Ody i Arcybiskupa Hipolita, a następnie Księcia Bolesława z jego świtą. Punktem centralnym stanie się akt koronacji, po którym rozlegnie się mowa króla do zgromadzonego narodu. Nie zabraknie także pokazów sprawności pieszych wojów królewskiej drużyny pancernej oraz prezentacji tańców i muzyki przed Księżną Odą. Dzień zakończy kolejny popis konnej Drużyny Królewskiej na Placu Jana Pawła II.

W inscenizacji weźmie udział około 80 rekonstruktorów, którzy z dbałością o najdrobniejsze szczegóły odtworzą stroje, uzbrojenie i realia epoki pierwszych Piastów. To wyjątkowa okazja, by w atrakcyjny sposób zgłębić wiedzę historyczną i poczuć atmosferę sprzed tysiąca lat. Nie można przegapić tego niezwykłego widowiska, które na długo pozostanie w pamięci.

Sandomierz zaprasza wszystkich, którzy pragną stać się częścią ożywionej historii!

Nakieruj firmę na rozwój! Nowa wiedza. Nowe możliwości. Drugi nabór już trwa!

0

Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach ogłosił drugi nabór dla przedsiębiorstw z województwa świętokrzyskiego do udziału w cyklu wizyt edukacyjnych, dostosowanych do specyfiki branżowej firm oraz potrzeb ich pracowników. Działanie realizowane jest w ramach projektu „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie” współfinansowanego ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Więcej informacji:

Komunikat prasowy II NABÓR

 

Nowy rozdział świętokrzyskich mediów-TVP3 Kielce z nową siedzibą przy Ściegiennego

0

Marszałek Województwa Świętokrzyskiego Renata Janik oraz przewodniczący Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski wzięli udział w uroczystym otwarciu nowej siedziby TVP3 Kielce, które zostało połączone z jubileuszem 20-lecia funkcjonowania oddziału Telewizji Polskiej w Kielcach.

Po latach działalności w gmachu Kieleckiego Centrum Kultury, redakcja przeniosła się do nowego budynku przy ul. Ściegiennego o powierzchni niemal 1700 metrów kwadratowych. W tej nowoczesnej siedzibie mieszczą się dwa studia nagraniowe, studio plenerowe na dachu, newsroom, serwerownia oraz pomieszczenia administracyjne. To ważny dzień dla świętokrzyskiej przestrzeni medialnej, to nie tylko nowy budynek ale i nowa jakość. Dzięki nowoczesnej infrastrukturze, TVP3 Kielce może skuteczniej komunikować się z mieszkańcami i jeszcze aktywniej towarzyszyć życiu całego regionu.

Wśród gości byli także obecni członkowie rad programowych mediów publicznych powołanych przez Radę Mediów Narodowych: wiceprzewodnicząca Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego Magdalena Zieleń, dyrektor Wojewódzkiego Domu Kultury w Kielcach Magdalena Fogiel-Litwinek, oraz Marcin Piętak, radny Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego.

Inwestycja była realizowana w latach 2021–2023, a jej koszt wyniósł ponad 28,5 miliona złotych. Budowę zakończono w listopadzie 2023 roku.