Gminne Drużynowe Turnieje Tenisa Stołowego Dziewcząt

0
27 października 2018 r. w Centrum Kultury i Sportu w Chęcinach „Pod Basztami” odbyły się Gminne Drużynowe Turnieje Tenisa Stołowego Dziewcząt Szkół Podstawowych rocznik 2006 i młodsi oraz 2003-2005. W kategorii szkół podstawowych rocznik 2006 i młodsi wystartowały trzy zespoły: SP Bolmin, SP Łukowa, SP Radkowice. Turniej rozegrano systemem „każdy z każdym”. Pierwsze miejsce zajęła drużyna z Radkowic, drugie miejsce drużyna z Łukowej, trzecie Bolmin. Awans do zawodów powiatowych uzyskały drużyny ze szkół podstawowych z Radkowic i Łukowej.   Wyniki turnieju – kategoria szkoły podstawowe rocznik 2006 i młodsi:  
 

Szkoła

SP Radkowice

SP

Bolmin

SP

Łukowa

Punkty

sety

 

Miejsce

SP Radkowice

 

x

 

3:2

 

3:0

4

(6:2)

 

I

SP

Bolmin

 

2:3

 

x

 

2:3

0

(4:6 )

 

III

SP

Łukowa

 

0:3

 

3:2

 

x

2

(3:5)

 

II

    Kolejność końcowa turnieju: 1. SP Radkowice 2. SP Łukowa 3. SP Bolmin   W kategorii szkół podstawowych rocznik 2003-2005 do rywalizacji również przystąpiły trzy drużyny: SP Chęciny, SP Starochęciny, SP Wolica. Turniej przeprowadzono system „każdy z każdym”. Zwyciężyła drużyna ze szkoły podstawowej w Wolicy, na drugim miejscu uplasowała się drużyna ze Starochęcin, trzecie miejsce przypadło drużynie z Chęcin. Do turnieju na szczeblu powiatowym zakwalifikowały się drużyny ze szkół podstawowych w Wolicy oraz ze Starochęcin.   Wyniki turnieju – kategoria szkoły podstawowe rocznik 2003-2005:  
 

Szkoła

SP Starochęciny

SP

Wolica

SP

Chęciny

Punkty

sety

 

Miejsce

SP Starochęciny

 

x

 

2:3

 

3:2

2

(5:5)

 

II

SP

Wolica

 

3:2

 

x

 

3:2

4

(6:4 )

 

I

SP

Chęciny

 

2:3

 

2:3

 

x

0

(4:6)

 

III

    Kolejność końcowa turnieju: 1. SP Wolica 2. SP Starochęciny 3. SP Chęciny   Na zakończenie turnieju zawodniczki w poszczególnych kategoriach wiekowych otrzymały pamiątkowe puchary i medale ufundowane przez Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach.  

Sekretarz SZS w Chęcinach

Dariusz Gorzelak

Zuzanna Habik druga podczas V Świętokrzyskiego Festiwalu Piosenki Żołnierskiej i Patriotycznej.

0
 26 października  2018 roku w Europejskim Centrum Bajki w Pacanowie odbył się V Świętokrzyski Festiwal Piosenki Żołnierskiej i Patriotycznej. Uczennica Szkoły Podstawowej w Polichnie Zuzanna Habik  wystąpiła w kategorii wiekowej 9-13 lat konkurując z wieloma uczestnikami festiwalu. Poziom wszystkich wykonawców był bardzo wysoki.
Ostatecznie Zuzia zajęła II miejsce śpiewając piosenkę Jana Pietrzaka „Żeby Polska była Polską”. Otrzymała pamiątkową statuetkę, dyplom i nagrodę rzeczową.

SP Polichno

Ozoboty w Bolminie

0
Szkoła Podstawowa z Bolmina może się pochwalić wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii w dydaktyce. Do placówki zawitali na stałe niezwykli goście – roboty Ozoboty, czyli bardzo inteligentne roboty do nauki programowania. Uczą one uczniów precyzji, planowania i dokładności, zachęcają do kreatywności oraz rozwijają ich kompetencje informatyczne. Ozoboty to małe roboty mieszczące w sobie ogromne możliwości, są bardzo atrakcyjnym narzędziem do nauki podstaw programowania oraz zabawy. Wykorzystanie Ozobotów niesie ze sobą wiele korzyści dla szkoły, dla uczniów i nauczycieli, którzy oswajają się z technologią, są lepiej zorientowani w cyfrowym świecie, a to daje im podstawy do efektywniejszej nauki i pracy również w innych obszarach wiedzy. Dzięki Ozobotom lekcje stają się bardziej angażujące i ciekawsze, nauczyciel jest w stanie zainteresować uczniów tematem i zachęcić do pracy na zajęciach. Dzięki robotowi, dzieci w namacalny sposób przekonują się o tym, że programowanie jest niezwykle praktyczną dziedziną, która wykorzystywana jest w każdym obszarze ludzkiego życia. Dzieci są w stanie od razu zaobserwować efekty swojej pracy, co stwarza im przyjaźniejsze warunki do przyswajania wiedzy na zajęciach z nauki programowania. Nieograniczona jest kreatywność dzieci związana z rysowaniem i planowaniem tras, po których może jeździć Ozobot. Dzieci są oczarowane pracą ozobotów, a jednocześnie dumne z wykonanych przez siebie zadań. Chętnie uczestniczą w zajęciach, nie mogą się doczekać kolejnych spotkań z robotem ozobotem. Zajęcia z programowania są realizowane w ramach programu „Kodowanie na dywanie”, który jest elementem ogólnopolskiego programu edukacyjnego EduSense, pt. Uczymy dzieci programować. W tajniki programowania wprowadza swoich wychowanków pani Zdzisława Mazur.

Laur Mistrza Kreatywnej i Aktywnej Edukacji dla SP w Chęcinach

0
To już kolejna, po Laurze Michała Anioła, nagroda dla Szkoły Podstawowej w Chęcinach, jaka została przyznana za kreatywne podejście do edukacji. Laur Mistrza Kreatywnej i Aktywnej Edukacji otrzymali nauczyciele SP w Chęcinach, Pani Urszula Orkisz-Wiącek i Pan Jakub Janisz za zrealizowanie projektu „Usłyszeć ciszę„. Nagrodę w czasie uroczystości w WDK w Kielcach odebrała Pani Dyrektor Iwona Samburska. „Usłyszeć ciszę” to nazwa projektu, który powstał i został przeprowadzony w oparciu o wyposażenie pracowni przyrodniczej, jakie szkoła otrzymała w ramach programu WFOŚiGW w Kielcach. W skład wyposażenia wchodził między innymi sonometr – przyrząd, którego możliwości pozwalają ukazać, w jak dużym hałasie przebywamy na co dzień. Sonometr posłużył uczniom do przeprowadzenia ciekawych pomiarów w ramach projektu. Przy udziale sonometru realizacja projektu edukacyjnego stała się atrakcyjna zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. Uczniowie z klasy VII (obecnie VIII) wykonali w ramach projektu pomiary natężenia dźwięku w różnych punktach szkoły oraz przed budynkiem. W czasie przerw (podczas największego natężenia szumu) oraz podczas pozornej ciszy. Mało kto wie, że hałas jest swoistym zanieczyszczeniem środowiska i tak jak przed smogiem, kwaśnym deszczem czy rozrzedzeniem ozonowym, należy się chronić i dbać o zminimalizowanie tych zjawisk, tak hałasu również należy się wystrzegać. Na podstawie wysnutych wniosków postanowiono utworzyć w szkole strefę ciszy – miejsce przyjazne dla wszystkich. Podkreślić należy, że to tylko jeden z wielu przykładów aktywnej edukacji, jakie realizowane są w szkole. Dziękujemy pomysłodawcom i realizatorom projektu „Usłyszeć ciszę” i wielu innych przedsięwzięć, dzięki którym edukacja jest coraz ciekawsza.

SP w Chęcinach

Wiaderka z marihuaną i areszt

0
Niemałe kłopoty czekają 32 – latka z gminy Ćmielów zatrzymanego przez świętokrzyskich kryminalnych. Mundurowi w trakcie przeszukania posesji mężczyzny znaleźli ponad 3,5 kilograma suszu roślinnego, który po wstępnym sprawdzeniu okazał się marihuaną. Za tego typu czyn ustawodawca przewidział karę do 15 lat pozbawienia wolności. W miniony czwartek policjanci z Wydziału do walki z Przestępczością Narkotykową Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach złożyli wizytę 32 – latkowi z gminy Ćmielów. Od pewnego czasu funkcjonariusze przyglądali się mężczyźnie podejrzewając, że może mieć do czynienia z narkotykowym procederem. Czwartkowe przeszukanie posesji mężczyzny potwierdziło przypuszczenia mundurowych. W trakcie czynności w różnych miejscach na posesji 32 – latka policjanci znaleźli kilka wiaderek plastikowych wypełnionych po brzegi suszem roślinnym, który po wstępnym sprawdzeniu okazał się marihuaną. Łącznie funkcjonariusze zabezpieczyli ponad 3,5 kilograma zakazanego suszu, z którego można byłoby wytworzyć około 4 tysięcy „działek” o wartości  ponad 150 000 złotych. Zatrzymany mężczyzna trafił do policyjnej celi, a w piątek sąd zadecydował o jego tymczasowym aresztowaniu na 3 miesiące.  Grozi mu teraz do 15 lat pozbawienia wolności. Opr. AM Źródło: KWP w Kielcach

Groził spaleniem domu. Chciał 700 złotych w zamian za „spokój”.

0
Kryminalni z daleszyckiego komisariatu zatrzymali w ubiegłym tygodniu 19-letniego mieszkańca gminy Górno. Policjanci ustalili, że młody mężczyzna groził jednej rodzinie spaleniem domu. Odstąpienie od popełnienia przestępstwa zatrzymany „wycenił” na kwotę 700 złotych. Jego sprawą zajmie się teraz sąd, a za wymuszenie rozbójnicze i groźby 19-latek może trafić do celi nawet na 10 lat. Z początkiem października tego roku mundurowi z Komisariatu Policji w Daleszycach otrzymali zawiadomienie od mieszkańca jednej z miejscowości. Zgłaszający informował, że ktoś podpalił drzewka ozdobne na jego posesji. Policjanci zajęli się sprawdzaniem wszystkich okoliczności, gdy w ubiegły wtorek otrzymali od pokrzywdzonego kolejny sygnał. Tym razem w miejscu po ognisku zgłaszający znalazł karteczkę, zawierającą groźne treści. Stróże prawa z komisariatu w Daleszycach zabezpieczyli korespondencję, za pośrednictwem której nieznana osoba żądała od zgłaszającego 700 złotych, w zamian za spokój oraz odstąpienie od podpalenia domu. Kryminalni po zabezpieczeniu wszystkich śladów natrafili na trop 19-letniego mieszkańca sąsiedniej gminy. W środę Policjanci złożyli wizytę podejrzewanemu, który trafił do policyjnej celi.   Sprawą młodego mężczyzny zajmie się teraz sąd. Za groźby oraz próbę wymuszenia pieniędzy 19-latek może trafić „za kratki” nawet na 10 lat.   Opr. KM Źródło: KMP w Kielcach

„Służba, pasja, możliwości” – dzień drugi

0
Dziś na terenie kampusu Społecznej Akademii Nauk w Kielcach odbyła się druga część kampanii „Służba, pasja, możliwości”. Pierwszy Zastępca Komendanta Wojewódzkiego w Kielcach insp. Artur Bielecki, Naczelnik Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej w Kielcach mł. insp. Anna Adamczyk-Kita oraz dziekan uczelni dr Paweł Ramiączek przywitali tym razem studentów, którzy mogą związać swoją przyszłość z pasjonującą służbą w Policji. Drugi dzień tego wydarzenia zaczął się od przywitania funkcjonariuszy Policji i władz uczelni ze studentami. Zebrani w Sali wykładowej słuchacze usłyszeli z ust zastępcy komendanta podziękowania za liczne przybycie oraz zachętę do aktywnego udziału w zorganizowanych zajęciach. Pani naczelnik wprowadziła studentów w szczegóły dzisiejszego wydarzenia, zaznaczając fakt niepowtarzalnej okazji do zapoznania się z tajnikami służby w Policji. Dr Paweł Ramiączek serdecznie witając wszystkich zgromadzonych, wyraził przekonanie, iż po dzisiejszych zajęciach, być może wielu słuchaczy zacznie wiązać przyszłość z mundurem. Studenci podczas sobotniego przedpołudnia korzystali z możliwości spotkania się z funkcjonariuszami różnych jednostek i wydziałów. W jednej z sal wykładowych mogli rozmawiać z mundurowymi oddziału prewencji, poznali specyfikę codziennej służby oraz sprzęt jakim się posługują. Największą ciekawostką był dron wykorzystywany do dokładnej obserwacji najtrudniejszego terenu. Słuchacze, przemieszczając się do kolejnych pomieszczeń mogli zaspokajać swoją ciekawość z zakresu służby w „drogówce”, ratownictwa medycznego, laboratorium kryminalistycznego, pełnienia służby na zbiornikach wodnych, a także jak wygląda proces rekrutacji przyszłych Policjantów. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia na strzelnicy, gdzie można było zapoznać się z obsługą i budową broni oraz spróbować sił w testach sprawności fizycznej. Odnotować należy również fakt, iż dziś funkcjonariusze i studenci mogli oddawać krew w mobilnym punkcie jej poboru. Biorącym udział w wydarzeniu podobała się ta kampania, zapoznali się ze szczegółami pasjonującego zawodu oraz mogli zrobić kolejny krok by nieść pomoc – oddając krew. Opr. MŚ Źródło: KWP Kielce

Otwarcie pracowni edukacji ekologiczno-przyrodniczej w szkole podstawowej w Brzezinach

0

Szkoła otrzymała dofinasowanie w ramach programu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach dla gmin województwa świętokrzyskiego pn. „Pracownia edukacji ekologiczno – przyrodniczej w szkole podstawowej” – ZADANIE: „Pracownia edukacyjna w szkole podstawowej – Czyste powietrze, woda, gleba oraz odnawialne źródła energii”. Projekt został napisany i jest realizowany przez nauczycielki – Agnieszkę Staszewską i Jolantę Krąż. Ogólna kwota dofinansowania wyniosła blisko 30 tysięcy złotych. Zakupione zostało wyposażenie w postaci mebli, sprzętu oraz nowoczesnych pomocy dydaktycznych.

Główne cele edukacyjne tego zadania to polepszenie warunków nauczania przedmiotów przyrodniczych, podniesienie jakości edukacji ekologicznej, kształtowanie zainteresowań uczniów ekologią, ochroną przyrody i środowiska, a także poszerzenie kwalifikacji nauczycieli przedmiotów przyrodniczych oraz integracja, komplementarność działań w zakresie edukacji ekologicznej na terenie gminy poprzez współpracę szkoły, urzędu gminy, społeczności lokalnej i innych jednostek. Zaplanowane cele edukacyjne są realizowane poprzez organizację zajęć lekcyjnych dla dzieci w pracowni edukacji ekologiczno- przyrodniczej, wykorzystanie pracowni do przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych dla dzieci o charakterze przyrodniczym, kształtujących ich zainteresowanie ekologią, ochroną przyrody i środowiska, przeszkolenie nauczycieli, organizację spotkań w oparciu o pracownię edukacji ekologiczno-przyrodniczej angażujących szkołę, urząd gminy, społeczność lokalną i inne jednostki.

Dzięki nowoczesnemu wyposażeniu oraz zaangażowaniu nauczycieli przyrody – Agnieszki Staszewskiej i Jolanty Krąż – wszystkie zajęcia w nowoczesnej pracowni cieszą się olbrzymim zainteresowaniem wśród uczniów. Uczestnicy chętnie spotykają się na zajęciach w czasie pozalekcyjnym, które zaplanowane są na cały rok.

Otwarcie pracowni odbyło się 16 października i było połączone z otwarciem szkoły po remoncie i termomodernizacji. Uroczystego przecięcia wstęgi dokonali – burmistrz Miasta i Gminy Morawica Marian Buras, dyrektor szkoły Krzysztof Kubicki oraz zaproszeni goście. Następnie uczniowie z Koła Przyrodniczego zaprezentowali pokazy przygotowane z wykorzystaniem zakupionych ze środków programu pomocy dydaktycznych, jak chociażby model samochodu napędzanego wodorem, czy zestawy demonstracyjne alternatywnych źródeł energii.

DEN Festiwalem Talentów i Festynu Rodzinnego na tle 100-lecia Niepodległej Polski

0

2 października w Szkole Podstawowej w Morawicy im. Kornela Makuszyńskiego odbyła się uroczystość pod hasłem „DEN Festiwalem Talentów i Festynu Rodzinnego na tle 100-lecia Niepodległej Polski”, na której szczególnymi gośćmi, oprócz Dyrekcji szkoły, Grona Pedagogicznego oraz pracowników oświaty i administracji, byli: Burmistrz Miasta i Gminy Morawica, pan Marian Buras, Dyrektor Samorządowego Centrum Kultury, pani Teresa Badowska oraz Prezes Krytej Pływalni „Koral” w Morawicy, pan Wojciech Ostrowski.

Wspomniane wyżej przedsięwzięcie podzielone było na dwie części. Pierwsza z nich to część artystyczna, mająca na celu podziękowanie nauczycielom, pedagogom i opiekunom za ich codzienny trud wychowawczy i dydaktyczny na rzecz młodego pokolenia. Pomiędzy wyrazami wdzięczności i uznania dla nauczycieli, zgromadzona na widowni publiczność miała możliwość obserwowania prezentacji uczniowskich talentów, które rozwijają się pod okiem wykwalifikowanych wychowawców, pedagogów oraz opiekunów zajęć pozalekcyjnych. Tłem, eksponującym wymiar uroczystości, była dekoracja przygotowana przez pana Pawła Strójwąsa i uczennice klasy 3b oddziału gimnazjalnego. Myśl przewodnia występu nawiązywała do słów Cypriana Kamila Norwida stanowiących motto akademii „Wszystko co wielkie, jest wielkie przez serce” oraz Jacka Walkowicza „Żeby zapalać innych, samemu trzeba płonąć”.

Występ artystyczny odsłonił szeroki wachlarz umiejętności uczniowskich, a wśród nich: taniec (szkolna formacja taneczna „Piramida”, duet w wykonaniu Magdy Rożkiewicz i Amelii Biesagi, taniec współczesny Zosi Cieślickiej, układ taneczny z piłką wykonany przez klasę 5d, układ Hip-hopowy Karoliny Kuty, Marii Bonarek i Magdaleny Śnioch), śpiew (Agata Korban i Karolina Metryka wraz z chórem szkolnym, Patrizia Fegatilli, Wiktoria Orlińska, Ksawery Kraska, Kacper Skrzypek w choreografii tanecznej z klasą 6b, Daria Nowak, Aleksandra Strąk, Pola Embringier oraz Magda Gajda), recytacja i sztuka przemawiania (Julia Brudkiewicz, Aleksandra Paszkowska, Magdalena Krysińska, Alicja Gwóźdź, Oliwia Paliwoda oraz Jakub Wierzbicki), gra na saksofonie (Karol Pabian) oraz wyśmienita gra aktorska wyeksponowana podczas kabaretu odtworzonego przez Natalię Kostur i Wiktorię Klimczak z udziałem Mai Banak, Natalii Kosmali i Piotra Majchrzaka. Gwoździem kabaretowego programu była „Margaret”, w postać której wcielił się Jakub Bielawski, a towarzyszył mu w choreografii brat, Wiktor wraz z asystą tancerek i tancerzy z klasy 6b. Kabaret w sposób karykaturalny odtworzył realia szkoły i został nagrodzony gromkimi brawami publiczności.

Druga część występu miała charakter historyczny, a jej celem było wyeksponowanie talentów organizatorskich, umiejętności zaangażowania do wspólnych działań rodziców, uczniów i wychowawców, a wreszcie odniesienie się do setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

W podniosłym i patetycznym nastroju przedstawiono przekrój dziejowy narodu polskiego za pomocą różnych strojów charakterystycznych dla danych epok. Dwuosobowe delegacje prezentowały przygotowany (samodzielnie lub we współpracy z rodzicami i wychowawcami) ubiór. Poszczególne klasy, począwszy od najmłodszych do najstarszych, zaprezentowały następujące kategorie: średniowieczny strój dworski, strój średniowiecznego rycerza, średniowieczny strój mieszczański, damskie i męskie ubiory chłopskie w średniowieczu, kobiecy strój renesansowy, moda epoki baroku, strój szlachcica sarmaty, strój z epoki oświecenia, moda damska w XIX wieku (czasy romantyzmu), moda damska i męska z epoki powstań narodowych, ubiór w czasach belle epoque, strój damski i męski w dwudziestoleciu międzywojennym, ubiór w czasie wojny i okupacji, moda PRL-u, kolorowe lata 90-te oraz strój współczesny – moda XXI wieku.

Nadmienić należy, że wszystkie delegacje uczniów były profesjonalnie przygotowane do swojej roli i świetnie przedstawiły klimat odgrywanej epoki. W niektórych klasach u boku uczniów stanęli rodzice, np. średniowieczny rycerz (kl. 4b) czy szlachcic sarmata (kl. 5d), co dodało wyrazu pokazowi.

W tle odbywającej się prezentacji strojów publiczność obserwowała ewolucję orła – symbolu narodu polskiego, począwszy od jego narodzin – budzenia się świadomości narodowej, poprzez zabory i okupację aż do czasów współczesnych – wolności i demokracji. W postać orłów wcieliły się kolejno: Ada Juśkiewicz, Emilia Masternak, Kacper Cieśla oraz pan Zbigniew Więckowski.

Ruch scenicznych orłów odzwierciedlał burzliwe losy narodu polskiego, ze szczególnym uwzględnieniem czasów zniewolenia. Silnym akcentem było stanowcze zajęcie przez orła miejsca na tronie i ukoronowanie go, co nawiązywało do ustawy z dnia 29 grudnia 1989 roku wprowadzającej godło w postaci Orła Białego w koronie na czerwonym polu jako symbol narodu polskiego.

Na zakończenie uroczystości przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego (Katarzyna Dudajek, Patryk Mielczarek i Filip Kruk) złożyli wszystkim nauczycielom oraz pracownikom oświaty i administracji życzenia oraz rozdali symboliczne podarunki. Całości akademii towarzyszył odpowiednio dobrany podkład muzyczny, nad którego obsługą czuwał Jakub Malicki.

Po części artystycznej i historycznej akademii, przygotowanej przez panie Annę Kurandę i Renatę Juśkiewicz, odbył się Festyn Rodzinny, nad którego realizają i przebiegiem czuwali panie Ewa Pietrzyk i Agata Putko oraz panowie Paweł Strójwąs i Zbigniew Więckowski, którzy we współpracy z Dyrekcją szkoły oraz Radą Rodziców zapewnili wszystkim zgromadzonym liczne atrakcje.

„Atrakcyjne” stoiska rozlokowane były na terenie szkoły i poza nią. Uczniowie mieli możliwość poszerzania swojej wiedzy i rozwijania zainteresowań, czemu sprzyjały pokazy strażackie i ratownictwa wodnego, prezentacje Policji, pokazy chemiczne. Dużym zainteresowaniem uczniów cieszyła się Happy Fotobudka oraz salony urody – studio tatuaży, malowanie twarzy i paznokci, układanie fryzur, gdzie do pomocy zaangażowali się rodzice oraz uczennice klas trzecich oddziałów gimnazjalnych.

Nie zabrakło też gier i zabaw na świeżym powietrzu, takich jak cymbergaj, chodzenie na szczudłach, piłkarskie rozgrywki klasowe, których smak podkreślała kolorowa wata cukrowa. Humory dopisywały każdemu, do czego w znacznym stopniu przyczyniła się wymarzona wprost, jak na październikowy czas, pogoda. Dzień ten należał do udanych i wartościowych w życiu szkoły, co podkreślił pan dyrektor, Jacek Kuzia, wręczając podczas podsumowania imprezy dyplomy i nagrody delegacjom klas, które przygotowały Dziejowy Pokaz Strojów Historycznych oraz dziękując sponsorom – Radzie Rodziców oraz Prezesowi Krytej Pływalni „Koral” w Morawicy – za ufundowanie dla uczniów nagród i poczęstunku w tym dniu.

Renata Juśkiewicz

W Bilczy i w Brzezinach powstaną gabinety stomatologiczne. Jest rządowe dofinansowanie!

0

Ogłoszony przez Ministerstwo Zdrowia konkurs „Poprawa dostępności do świadczeń stomatologicznych dla dzieci i młodzieży w szkołach w 2018 r.” skierowany był do jednostek samorządu terytorialnego na szczeblu nie tylko gminnym, ale też powiatowym i wojewódzkim. Ministerialne dofinansowanie otrzymało zaledwie 47 projektów z całego kraju, a wśród nich aż dwa złożone przez Miasto i Gminę Morawica.

I tak, na utworzenie szkolnego gabinetu stomatologicznego w Szkole Podstawowej w Bilczy pozyskano 83 tysiące 600 złotych, a na utworzenie gabinetu stomatologicznego w Szkole Podstawowej w Brzezinach 86 tysięcy 600 złotych.

Gabinety stomatologiczne obejmą profesjonalną opieką dzieci i młodzież szkolną z terenu Miasta i Gminy Morawica. Realizacja projektu ma zapewnić lepszy dostęp uczniów do świadczeń stomatologicznych. Poza tym, zarówno uczniowie, jak i ich rodzice oraz opiekunowie, zostaną objęci edukacją zdrowotną.

Agnieszka Olech

fot. Andrzej Radomski