PRZYGOTUJ SIĘ DO BREXITU

0
Szanowny Przedsiębiorco! Prowadzisz wymianę handlową z Wielką Brytanią? Świadczysz usługi na rzecz podmiotów brytyjskich? Zamierzasz kontynuować je po brexicie? Rada Europejska w formacie art. 50 podjęła decyzję o przedłużeniu okresu negocjacji wyjścia Wielkiej Brytanii z UE do 31 stycznia 2020 r. Celem przedłużenia jest dopełnienie procedur ratyfikacyjnych, które umożliwią wejście w życie Umowy o wystąpieniu Wielkiej Brytanii z UE. Przedłużenie może zakończyć się przed 31 stycznia 2020 r. jeśli UE i Wielka Brytania dopełnią wcześniej swoich wewnętrznych procedur ratyfikacyjnych. Po stronie brytyjskiej do wejścia w życie Umowy niezbędne jest przyjęcie właściwej legislacji przez parlament. Po stronie UE zgodę musi wyrazić Parlament Europejski. Decyzja o przedłużeniu zostanie podjęta w tzw. procedurze pisemnej bez potrzeby zwoływania specjalnego posiedzenia Rady Europejskiej. Towarzyszy jej deklaracja Rady Europejskiej, która przypomina, że w trakcie przedłużenia Wielka Brytania pozostaje członkiem UE ze wszystkimi prawami i obowiązkami jakie wynikają z członkostwa. Deklaracja podkreśla, że Zjednoczone Królestwo powinno w tym czasie przestrzegać reguł lojalnej współpracy wobec UE. Ministerstwo Spraw Zagranicznych przypomina, że także w przypadku uporządkowanego brexitu Polacy chcący pozostać w Wielkiej Brytanii na dłużej powinni wystąpić o brytyjski status osoby osiedlonej (EU settled status). Nie należy czekać ze złożeniem wniosku do ostatniej chwili. ! PRZYGOTUJ SIĘ DO BREXITU ! Zbliża się termin wystąpienia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Czy na pewno zrobiłeś wszystko, aby zminimalizować negatywne skutki dla swojej firmy? Wykorzystaj najbliższe tygodnie na przygotowanie się do bezumownego brexitu! Przetestuj stan swojego przygotowania do konsekwencji brexitu za pomocą tzw. checklisty (link). Pamiętaj, że: 1) zasady handlu z Wielką Brytanią będą takie jak z innymi krajami spoza Unii Europejskiej. Zapoznaj się z formalnościami celnymi, jakie będą obowiązywać po Brexicie. 2) musisz zadbać o to, by Twoi pracownicy podróżujący do Wielkiej Brytanii posiadali ważne dokumenty podróży. Rekomendujemy posiadanie paszportu oraz certyfikatu Zielonej Karty! 3) jeżeli zamierzasz kontynuować prowadzenie wymiany handlowej z Wielką Brytanią, musisz przede wszystkim posiadać europejski numer EORI (https://puesc.gov.pl/eori) – wystąp o jego nadanie. Bez tego numeru nie będzie możliwe dokonywanie zgłoszeń celnych w Unii Europejskiej. Jeżeli będziesz dokonywał importu do Wielkiej Brytanii lub eksportu z Wielkiej Brytanii lub realizował operacje tranzytowe z tego kraju, to musisz posiadać również brytyjski numer EORI, żeby móc złożyć zgłoszenie celne w Wielkiej Brytanii. Wystąp o jego nadanie (https://www.gov.uk/eori). Zapoznaj się z odpowiedziami na główne pytania zadawane przez przedsiębiorców w związku z brexitem w kwestiach celnych. Śledź informacje francuskich służb celnych w zakresie przygotowań do tzw. inteligentnej granicy (link), ulotka informacyjna w języku polskim oraz strony holenderskiej w zakresie wymaganych procedur portowych (link). Wejdź na stronę www.brexit.gov.pl Podróżowanie_między_Wielką_Brytanią_a_UE_w_przypadku_braku_porozumienia_o_brexicie

Nowy pojazd Powiatowego Zarządu Dróg

0
Fiat Ducato zasili flotę Powiatowego Zarządu Dróg w Kielcach. Nowy, wartości prawie 130 tysięcy złotych samochód posiadający podwójną kabinę do przewozu osób jak i możliwość wywrotu trójstronnego materiałów sypkich zasili obwód drogowy w Stachurze. -Jest to ważny moment dla Powiatu kieleckiego, ponieważ tak dużych zakupów w Powiatowym Zarządzie Dróg nie było od wielu lat. Dostajemy do użytku nowy pojazd, z dużo większymi możliwościami technicznymi niż zakupione wcześniej samochody.– podkreśla Bogusław Spaczyński Kierownik Obwodu Drogowego Nr 3 w Stachurze. -To ważne, że wzmacniamy obwody nie tylko wykwalifikowaną kadrą ale również wzmocnienie będzie poprzez sprzęt. Decyzją Zarządu przekazane zostały środki na zakup samochodu dla obwodu w Stachurze. W przyszłym roku planujemy kolejne auto do obwodu w Celinach. Za dwa lata tak samo– wyjaśnił Cezary Majcher członek Zarządu Powiatu. Zakupiony samochód pozwoli na stworzenie dwóch mobilnych ekip utrzymania dróg powiatowych(do tej pory w Obwodzie Drogowym w Stachurze był tylko jeden samochód wielozadaniowy). -Taka sytuacja z jednej strony podniesie poziom bezpieczeństwa na drogach powiatowych a z drugiej jakże ważny komfort korzystania z nich dla użytkowników- wyjaśnia Cezary Majcher. -Wzmocnienie parku samochodowego obwodu drogowego w Stachurze pozwoli szybciej i sprawniej reagować na potrzeby bieżącego utrzymania dróg jak i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom zgłaszanych do PZD w Kielcach interwencji od radnych powiatowych, mieszkańców i władz gmin-kontynuował Cezary Majcher. Przypomnijmy, że PZD w Kielcach administruje i zarządza 3 obwodami drogowymi obejmującymi swoim obszarem wszystkie 19 gmin: Obwód Drogowy Nr 1 w Celinach, Obwód Drogowy Nr 2 w Łagowie i Obwód Drogowy Nr 3 w Stachurze. 31 paź 2019 Nowy Pojazd Powiatowego Zarządu Dróg Nowy Pojazd Powiatowego Zarządu Dróg Nowy Pojazd Powiatowego Zarządu Dróg Nowy Pojazd Powiatowego Zarządu Dróg

Wizualizacje Komisariatu Policji w Chęcinach

0

Wizualizacje Komisariatu Policji w Chęcinach- zobacz fotorelacje

Będzie można zamontować dodatkowe ogniwa

0
Informacja dla beneficjentów projektu „Czysta energia z OZE…” W ostatnim czasie gmina Sitkówka-Nowiny realizuje projekt „Czysta energia z OZE dla mieszkańców Gminy Sitkówka-Nowiny i Gminy Piekoszów”, w ramach którego na domach mieszkańców, którzy przystąpili do niego zamontowane zostały panele słoneczne lub ogniwa fotowoltaiczne. – W związku  z licznymi prośbami mieszkańców uzyskaliśmy akceptację wykonawcy na montaż dodatkowych ogniw fotowoltaicznych po zakończeniu odbiorów technicznych – informuje Tomasz Bucki, zastępca kierownika referatu inwestycji. Wykonawca FLEXIPOWER GROUP Sp. z o.o. Sp. K., ul. Majora Hubala 157, Wola Zaradzyńska może dokonać montażu dodatkowych ogniw fotowoltaicznych na obiektach uczestników projektu w celu dociążenia zainstalowanego inwertera na następujących zasadach: – wszelkie koszty związane z montażem obciążają uczestnika projektu i nie są dofinansowane ani ze środków Gminy Sitkówka-Nowiny ani ze środków zewnętrznych. – maksymalne przeciążenie inwertera w stosunku do mocy nominalnej do 20%. – po zgłoszeniu chęci montażu Wykonawca dokona oceny możliwości technicznych oraz przedstawi kalkulację kosztów. – w przypadku zaakceptowania kalkulacji przez uczestnika projektu, zawrze on umowę z Wykonawcą. – w umowie zostanie ustalony dodatkowo termin montażu dodatkowych ogniw.   Uczestnicy projektu winni zgłosić chęć montażu dodatkowych ogniw do Urzędu Gminy Sitkówka-Nowiny (osoba do kontaktu Tomasz Bucki, tel. 347-50-85, t.bucki@nowiny.com.pl

Obwodnica Sukowa i Daleszyc otwarta

0
– Realizacja projektu nie tylko usprawni połączenie komunikacyjne między gminami Daleszyce i Morawica, ale przede wszystkim mieszkańcy zyskają sprawniejsze i bezpieczniejsze, bezpośrednie połączenie ze stolicą województwa świętokrzyskiego- powiedział na uroczystym otwarciu inwestycji Starosta kielecki Mirosław Gębski. Dziś o godz. 11.30 oddano do użytku liczącą ponad 20 kilometry obwodnicę Sukowa i Daleszyc. Poświęcenia drogi dokonał ks. Tadeusz Cudzik, proboszcz parafii pw. Św. Michała Archanioła w Daleszycach. Oficjalnego otwarcia inwestycji oraz symbolicznego przecięcia wstęgi dokonali: Senator RP Krzysztof Słoń, Przewodniczący Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego Andrzej Pruś, Marszałek Województwa Świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski, Członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego Marek Jońca, Radny Sejmiku Grzegorz Gałuszka, Starosta Kielecki Mirosław Gębski, Wicestarosta Tomasz Pleban, Radna Rady Powiatu kieleckiego Anna Kosmala, Burmistrz Daleszyc Dariusz Meresiński, Wójt Gminy Raków Damian Szpak, Dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Damian Urbanowski, przedstawiciele samorządu lokalnego Gminy Daleszyce i przedstawiciele wykonawcy robót. 22-kilometrowa trasa omija Suków od północy i wraca na ślad istniejącej drogi na wysokości cmentarza i piaskowni za Sukowem. Następnie, przed Kranowem skręca na południe i omija Daleszyce od strony południowej. Inwestycja kończy się w Niwach Daleszyckich. -Bardzo cieszy fakt, że nowa droga jest przyjazna, bezpieczna i funkcjonalna zarówno dla mieszkańców gmin, przez które przebiega jak również dla tych kierowców, którzy mijają je tranzytem -powiedział Wicestarosta kielecki Tomasz Pleban. -Cała droga jest objęta systemem ścieżek rowerowych. Są one poprowadzone od Kielc, aż do miejscowości Widełki, co daje duże możliwości do uprawiania turystyki rowerowej- kontynuował Tomasz Pleban. Wypowiedź Wicestarosty Tomasza Plebana wspierała również Radna Rady Powiatu kieleckiego Anna Kosmala, która podkreślała fakt otwarcia tą inwestycją Gminy Daleszyce na Wschód, gdyż wybudowany odcinek drogi uzupełnia ważny ciąg drogowy łączący trzy województwa: łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie. Wartość inwestycji, obejmującej budowę obwodnic Sukowa i Daleszyc to około 140 milionów złotych, które drogowcy przeznaczyli nie tylko na budowę 22 kilometrów drogi, ale także wykup gruntów. Od granicy Kielc do Kranowa inwestycję realizowało konsorcjum świętokrzyskich firm „Fart” i „Trakt”. Z kolei za część budowy od Kranowa do granicy gmin Daleszyce i Raków odpowiadała warszawska firma „Budimex”.

Ogłoszenie konkursu w ramach Poddziałania 8.4.2 RPOWŚ 2014-2020  

0
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego ogłasza konkurs nr: RPSW.08.04.02-IZ.00-26-276/19 i zaprasza Państwa do składania wniosków o dofinansowanie projektów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Osi 8. Rozwój edukacji i aktywne społeczeństwo, Poddziałania 8.4.2 Podnoszenie umiejętności lub kwalifikacji osób dorosłych w obszarze ICT i języków obcych poprzez realizację oddolnych inicjatyw edukacyjnych. Konkurs dedykowany projektom o wartości dofinansowania wyższej niż równowartość 100 000 EUR Konkurs nie jest podzielony na rundy. Wsparciem mogą zostać objęte następujące typy operacji: 1. Nabywanie, uzupełnianie, podwyższenie kompetencji lub kwalifikacji osób dorosłych (z przyczyn osobistych, społecznych lub zawodowych), w obszarze ICT i języków obcych, zakończonych formalną oceną i/lub certyfikacją przez realizację: a) szkoleń lub innych form uzyskiwania kwalifikacji z zakresu języków obcych (angielskiego, francuskiego i niemieckiego); b) szkoleń lub innych form uzyskiwania kwalifikacji lub zdobywania i poprawy kompetencji cyfrowych (informatycznych i informacyjnych). 2. Programy walidacji i certyfikacji kompetencji uzyskanych poza projektem w zakresie ICT i języków obcych (angielskiego, francuskiego, niemieckiego). W ramach niniejszego konkursu o dofinansowanie projektu mogą ubiegać się wszystkie podmioty, z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych), w tym m.in.: – organizacje pozarządowe, – partnerzy społeczno-gospodarczy, – jednostki samorządu terytorialnego, – osoby prawne. Kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów w ramach konkursu wynosi 1 350 000,00 PLN, w tym 1 275 000,00 PLN ze środków Unii Europejskiej, a 75 000,00 PLN z budżetu państwa. Maksymalny poziom dofinansowania całkowitego projektu wynosi 90% wydatków kwalifikowalnych (w przypadku projektów nieobjętych pomocą publiczną), w tym maksymalny poziom dofinansowania UE wynosi 85% wydatków kwalifikowalnych, a maksymalne współfinansowanie z budżetu państwa wynosi 5% wydatków kwalifikowalnych. Wnioskodawca zobowiązany jest do wniesienia wkładu własnego o minimalnej wysokości 10% wydatków kwalifikowalnych projektu. UWAGA – W ramach konkursu istnieje możliwość sfinansowania wkładu własnego w pełnej wysokości ze środków PFRON w projektach realizowanych przez organizacje pozarządowe, skierowanych do osób z niepełnosprawnościami i/lub do ich otoczenia. Szczegóły zostały zawarte w regulaminie konkursu. Wnioski o dofinansowanie projektu należy składać od dnia 02.12.2019 r. do dnia 13.12.2019 r.: – w wersji elektronicznej (od 02.12.2019 r. – godz. 7:00 do 13.12.2019 r. – godz. 15:00) za pośrednictwem Lokalnego Systemu Informatycznego (LSI) do obsługi wniosków o dofinansowanie w ramach RPOWŚ 2014-2020 (dostęp do systemu TUTAJ) oraz – w wersji papierowej (w dni robocze od 02.12.2019 r. – godz. 7:30 do 13.12.2019 r.– godz. 15:00) w sekretariacie (I piętro pok. 105) Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego, ul. H. Sienkiewicza 27, 25-007 Kielce. Suma kontrolna wniosku przekazanego przez LSI i suma kontrolna wniosków w wersji papierowej musi być tożsama. Zachowanie terminu do 13 grudnia 2019 r. (godz. 15:00) oznacza wpływ wniosku o dofinansowanie do Departamentu Wdrażania EFS zarówno w wersji elektronicznej oraz papierowej. Termin rozstrzygnięcia konkursu planowany jest na marzec 2020 r. Kontakt: Instytucja Organizująca Konkurs – Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego ul. H. Sienkiewicza 27, 25-007 Kielce (w godzinach od 8:00 do 15:00), tel. 41 34 98 923 oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej infoEFS@sejmik.kielce.pl. Dodatkowo informacji udzielają: – Główny Punkt Informacyjny o Funduszach Europejskich – ul. Św. Leonarda 1, 25-311 Kielce (tel. 41 343 22 95, 41 340 30 25, 41 301 01 18, infolinia 800 800 440), e-mail: GPI@sejmik.kielce.pl (obsługuje powiaty: kielecki, włoszczowski, jędrzejowski, pińczowski, kazimierski oraz m. Kielce). – Lokalny Punkt Informacyjny w Sandomierzu – ul. Mickiewicza 34, 27-600 Sandomierz (tel. 15 832 33 54, 15 864 20 74), e-mail: PIFEsandomierz@ sejmik.kielce.pl (obsługuje powiaty: sandomierski, opatowski, staszowski i buski). – Lokalny Punkt Informacyjny w Skarżysku-Kamiennej – Al. Piłsudskiego 36, 26-110 Skarżysko-Kamienna (tel. 41 378 12 06, 41 370 97 17) e-mail: PIFEskarzysko@sejmik. kielce.pl (obsługuje powiaty: skarżyski, konecki, starachowicki i ostrowiecki). Regulamin konkursu dla Poddziałania 8.4.2 wraz z załącznikami dostępne są na stronie internetowej RPOWŚ 2014-2020 (link: http://www.2014-2020.rpo-swietokrzyskie.pl/index.php/skorzystaj/zobacz-ogloszenia-i-wyniki-naborow-wnioskow) oraz w wersji papierowej w sekretariacie (I piętro – pok. 105) Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.

Sandomierz zmodernizuje oświetlenie uliczne

0
3, 4 miliona złotych otrzyma Sandomierz na wymianę oświetlenia ulicznego w gminie. Umowę na dofinansowanie projektu „Modernizacja oświetlenia ulicznego w Gminie Sandomierz – etap II” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020 z burmistrzem Sandomierza Marcinem Marcem podpisali  marszałek Andrzej Bętkowski i członek Zarządu Województwa Marek Jońca. Wartość całkowita inwestycji to 4 596 093,80 zł. W ramach projektu zmodernizowanych zostanie 1939 punktów świetlnych (w tym dodatkowe 2 nowe punkty świetlne typu OZE doświetlające przejście dla pieszych). Realizacja inwestycji pozwoli na zmniejszenie rocznego zapotrzebowanie na energię z 1 144,40 MWh do 331,25 MWh, co oznacza, że Gmina Sandomierz zaoszczędzi aż 71,5% dotychczasowych kosztów energii elektrycznej. Głównym celem inwestycji jest obniżenie emisji CO2 oraz pyłów poprzez zmniejszenie zużycia finalnej energii elektrycznej. Efekt ograniczenia emisji gazów oraz pyłów uzyskany ma być poprzez zmniejszenie mocy zainstalowanej sumy opraw oraz inteligentne sterowanie. Wszystkie planowane oprawy będą fabrycznie nowe. Dzięki wymianie opraw szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych to 655,40 tony (równoważnika CO2).

Unijne miliony na innowacje w przemyśle

0
Ponad 45 mln zł unijnego dofinansowania trafi do świętokrzyskich firm na przedsięwzięcia, których wspólnym mianownikiem jest innowacyjność i zwiększenie konkurencyjności. Wprowadzenie na rynek innowacyjnych produktów, uruchomienie  nowoczesnych linii technologicznych, zakup specjalistycznego sprzętu czy budowa obiektów dających firmom możliwości rozwoju – takie projekty zostały docenione przez Zarząd Województwa Świętokrzyskiego i otrzymały unijne dofinansowanie w ramach działania wspierającego inwestycje prowadzone przez sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem – zgłoszonych zostało 57 projektów, z czego 17 otrzymało dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 na łączną kwotę ponad 45 mln zł. Koszt całkowity wszystkich inwestycji to 118, 5 mln zł. Bez wątpienia projekty, które otrzymały unijne wsparcie, służyć będą nie tylko rozwojowi przedsiębiorstw, ale i przyczyniają się do wzmocnienia potencjału gospodarczego i konkurencyjności całego regionu świętokrzyskiego. Wśród przedsiębiorstw, które dzięki unijnym środkom, będą mogły wzmocnić swój potencjał, znalazły się firmy z branży budowlanej, energetycznej, poligraficznej, gospodarki odpadami czy motoryzacyjnej. Dofinansowanie z RPO pozwoli m.in. na wyprowadzenie innowacji związanej z recyklingiem zadrukowanych folii czy nowatorskiego produktu w branży automotive, zakupiona zostanie także zautomatyzowana linia produkcyjna do druku książek z elementami sensorycznymi. W ciągu najbliższych tygodni zostaną podpisane umowy z beneficjentami, a zaplanowane w ramach projektów przedsięwzięcia mają się zakończyć do 31 marca 2023 r.

Wyniki konsultacji projektu „Programu Współpracy Samorządu Województwa Świętokrzyskiego z Organizacjami Pozarządowymi na 2020 r.

0
Zgodnie z Uchwałą Nr 1137/19 z dnia 2 października 2019 r. Zarządu Województwa Świętokrzyskiego projekt „Programu Współpracy Samorządu Województwa Świętokrzyskiego z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2020 r. W terminie od 4.10.2019 r. do 14.10.2019 r. projekt Programu poddany został konsultacjom społecznym poprzez: 1) opublikowanie na stronach internetowych Województwa Świętokrzyskiego www.swietokrzyskie.pro, www.bip.sejmik.kielce.pl, 2) udostępnienie w Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej, 4) przekazanie Członkom Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego. W wyniku konsultacji do Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej wpłynęło pięć uwag, z czego cztery uwagi zgłoszone zostały przez – Członka Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego – przedstawiciela Wojewody Świętokrzyskiego, jedna przez Fundację Instytut na Rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris, ul. Zielna 39, 00-108 Warszawa. Zespół Opiniodawczo – Konsultacyjny przyjął cztery uwagi zgłoszone przez Członka Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego. Uwaga złożona przez Fundację z Warszawy nie została uwzględniona w projekcie Programu. Projekt Programu został pozytywnie zaopiniowany przez Świętokrzyską Radę Działalności Pożytku Publicznego. Zestawienie uwag

Starachowiccy strażacy z dofinansowaniem na termomodernizację

0
Budynek magazynowo – garażowy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Starachowicach doczeka się gruntownej termomodernizacji. Będzie to możliwe dzięki dofinansowaniu tej inwestycji kwotą ponad 390 tys. złotych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020. Umowę dotyczącą realizacji projektu z Komendantem Powiatowym PSP w Starachowicach Wiesławem Ungierem podpisali marszałek Andrzej Bętkowski i członek Zarządu Województwa Marek Jońca. W spotkaniu wziął także udział Andrzej Pruś, przewodniczący Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego. Ogólna wartość projektu to prawie 460 tys. zł. W jego ramach przewidziano modernizację instalacji, wymianę okien, drzwi, bramy i oświetlenia oraz docieplenie budynku. W wyniku realizacji inwestycji spodziewana jest oszczędność energii elektrycznej na poziomie 4,24 MWh w ciągu roku i spadek emisji gazów cieplarnianych.