Odeszła Pani Marianna Wajnberger
Otwarcie wyremontowanego Zakładu Aktywności Zawodowej
Budynek przy ulicy Mielczarskiego 45 w Kielcach, w którym mieści się oddział prowadzonego przez Stowarzyszenie „Nadzieja Rodzinie” Zakładu Aktywności Zawodowej przeszedł w ostatnim czasie gruntowny remont. Część środków na ten cel przekazał Samorząd Województwa Świętokrzyskiego. W uroczystym otwarciu nowo wyremontowanego obiektu udział wzięła wicemarszałek Renata Janik.
Zakład Aktywności Zawodowej w Kielcach, którego organizatorem jest Stowarzyszenie ,,Nadzieja Rodzinie’’ działa od 2015 roku i jest to drugi Zakład, który powstał na terenie Kielc, a czwarty powstały w województwie świętokrzyskim. Siedziba ZAZ-u mieści się w Kielcach przy ul. Olszewskiego 21, natomiast jego oddziały znajdują się przy ul. Turystycznej 1A oraz ul. Mielczarskiego 45. Obecnie Zakład zatrudnia 46 osób z niepełnoprawnościami oraz 14-osobowy personel.
W 2020 oraz 2021 roku na remont zlokalizowanego na pierwszym piętrze budynku przy ul. Mielczarskiego 45 oddziału ZAZ-u, Zarząd Województwa Świętokrzyskiego przekazał w sumie 450 tys. zł. Za te pieniądze przeprowadzono m.in. kompleksowe prace związane z infrastrukturą IT – podpięto oddział do sieci internetowo-telefonicznej, wykonano zabudowy meblowe, wyposażono pomieszczenie socjalne i wymieniono wykładziny. Wydzielono także drogę ewakuacyjną.
Jak zaznacza wicemarszałek Renata Janik – ta inwestycja pokazuje, jak niezwykle istotna jest wrażliwość społeczna wobec osób, które potrzebują wsparcia. Kielecki Zakład to wspaniałe miejsce do rehabilitacji społecznej i zawodowej osób z niepełnosprawnościami. Jako Zarząd Województwa bardzo się cieszymy, że udało się wyremontować siedzibę oddziału, a tym samym poprawić warunki, w jakich pracować będą uczestnicy ZAZ-u. W tym momencie to 46 podopiecznych, ale chciałam poinformować, że w ubiegłym tygodniu Zarząd Województwa Świętokrzyskiego zdecydował o przekazaniu Zakładowi dodatkowych środków, które pozwolą na zatrudnienie od 1 czerwca br. kolejnych 5 osób z niepełnosprawnościami – mówi wicemarszałek.
Nowy żłobek dla maluchów z gminy Miedziana Góra
Osiemdziesięcioro dzieci z gminy Miedziana Góra otrzyma profesjonalną opiekę w nowoczesnym żłobku, który powstał przy Zespole Szkół w Kostomłotach Drugich dzięki wsparciu z funduszy unijnych, wynoszącym 3 mln zł oraz środkom z rządowego programu „MALUCH+. W uroczystym otwarciu placówki udział wzięli wicemarszałek Renata Janik oraz członek Zarządu Województwa Tomasz Jamka.
Żłobek działał będzie w nowo wybudowanym obiekcie, w pomieszczeniach o powierzchni ponad 700 m2. Prace budowlane zrealizowano w oparciu o środki z rządowego programu „MALUCH+”. Uruchomienie żłobka, w którym będzie działało 5 oddziałów umożliwiły fundusze unijne, pozyskane w ramach dwóch projektów z poddziałania „Zwiększenie dostępu do opieki nad dziećmi do lat 3” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Ich łączne dofinansowanie wyniosło ponad 3 mln zł.
W ramach projektu pn. „Mamo, tato wracaj do pracy!” utworzono trzy oddziały żłobkowe z 48 miejscami dla dzieci do trzeciego roku życia. Z kolei w ramach projektu „Aktywni rodzice = szczęśliwe maluchy!” powstały dodatkowe dwa oddziały dla 32 maluchów.
– Zapewnienie opieki nad najmłodszymi wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rodziców, dla których jest to szansa na powrót do pracy lub na aktywne poszukiwanie i podjęcie zatrudnienia. Bardzo się cieszę, że dzięki obu projektom, realizowanym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego taką szansę zyska 80 rodziców z gminy Miedziana Góra, w większości mamy maluchów – mówiła podczas uroczystości wicemarszałek Renata Janik.
Fundusze unijne pozwoliły na przeprowadzenie kompleksowych prac adaptacyjnych w przeznaczonych na żłobek pomieszczeniach. Zakupiono pełne wyposażenie niezbędne do prowadzenia placówki, w tym m.in. sprzęt i zabawki do sal dla dzieci, meble do pokoju pielęgniarskiego oraz pokoju psychologa i logopedy, a także sali wielofunkcyjnej do ćwiczeń motoryczno-sensorycznych.
W ramach obu projektów realizowane będą zajęcia wychowawczo-opiekuńcze, rozwojowe i edukacyjne. Oprócz standardowej pieczy wykwalifikowanych opiekunek, dzieci będą miały zapewnione zajęcia wspierające ich rozwój, m.in. z logopedą, psychologiem, fizjoterapeutą, ponadto zajęcia sensoplastyczne, językowe, umuzykalniające oraz z zakresu dogoterapii. Podczas spotkań z czworonogami pod czujnym okiem opiekunów maluchy będą doskonaliły sprawność ruchową, rozwijały umiejętności lokomotoryczne i ćwiczyły koncentrację.
Nowo utworzony żłobek będzie czynny codziennie w dni robocze, w godzinach od 7.00 do 17.00.
Osiąga sukcesy w nauce, aktywny w działalności społecznej
Radny Młodzieżowego Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego Jakub Stachurka został laureatem Olimpiady Historycznej. Tytuł ten otwiera przed nim możliwości studiowania prawa i historii na najlepszych uczelniach w kraju i zagranicą.
Jakub mieszka w Kielcach, jest tegorocznym maturzystą II Liceum Ogólnokształcącego im. J. Śniadeckiego w Kielcach. Pełnił tam również funkcję przewodniczącego samorządu uczniowskiego. W Młodzieżowym Sejmiku przewodniczy Komisji Aktywizacji Młodzieży, działa również w Komisji do prac nad Strategią Rozwoju Województwa Świętokrzyskiego 2030+. Jest koordynatorem współpracy Młodzieżowego Sejmiku z Wojewódzkim Domem Kultury w Kielcach. Gremium to reprezentuje również w Świętokrzyskiej Radzie Innowacji. Chętnie angażuje się w wiele inicjatyw, projektów i działań lokalnych stowarzyszeń. Pasjonuje się historią, fantastyką i jazzem.
Jakub podkreśla, iż sukces na olimpiadzie historycznej jest uwieńczeniem jego nauki w szkole średniej. Cieszy się, że udało mu się pogodzić czasochłonne przygotowania związane z udziałem w tym przedsięwzięciu z pełnionymi przez niego funkcjami społecznymi, m.in. jako radnego Młodzieżowego Sejmiku.
Kubie serdecznie gratulujemy naukowego sukcesu, trzymamy kciuki za kolejne! Życzymy wytrwałości w realizacji kolejnych działań, pomysłów i marzeń.
Głosowanie Zarządu UNESCO przebiegło pomyślnie. Geopark Świętokrzyski w Światowej Sieci Geoparków UNESCO!
21 kwietnia 2021 roku bez wątpienia zapisze się złotymi literami na kartach historii dla pięciu gmin: Chęcin, Piekoszowa, Morawicy, Sitkówki-Nowiny i Kielc. To właśni dziś odbyło się głosowanie Zarządu UNESCO, które przebiegło pomyślnie. Już jutro zostaniemy powitani w sieci w ramach międzynarodowego wydarzenia online ,,Welcome Digital Event” organizowanego przez UNESCO, z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi.
Stało się! 21 kwietnia bieżącego roku podczas posiedzenia Zarządu UNESCO odbyło się oficjalne głosowanie nad przyjęciem do Sieci Światowych Geoparków UNESCO nowych kandydatów. Jednym z nich był Geopark Świętokrzyski. Głosowanie przebiegło pomyślnie, a Geopark Świętokrzyski stał się pierwszym geoparkiem UNESCO funkcjonującym w całości na terytorium Polski.
Już jutro, 22 kwietnia Geopark Świętokrzyski zostanie powitany w sieci w ramach międzynarodowego wydarzenia online ,,Welcome Digital Event” organizowanego przez UNESCO, z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi. Wydarzenie zacznie się o godz. 14:00 naszego czasu. Geopark Świętokrzyski zostanie zaprezentowany o godz. 16:10 podczas transmisji, która będzie nadawana z Centrum Kultury i Sportu w Chęcinach. W czasie prezentacji zaśpiewa zespół Siedlecczanie, a Prezes Stowarzyszenia Gmin Geopark Świętokrzyski – Michał Poros przedstawi prezentację na temat geoparku.
Szczegóły wydarzenia znajdziecie na: http://globalgeoparksnetwork.org/?p=5269
Loteria „Piekoszów – tu się opłaca!” ruszyła. Już można wrzucać zgłoszenia do urn! [WIDEO]
Właśnie rozpoczął się kolejny etap loterii konkursowej pod hasłem „Piekoszów – tu się opłaca!”. We wszystkich szkołach oraz w niepublicznych przedszkolach z terenu gminy Piekoszów od poniedziałku 19 kwietnia stanęły urny, do których mieszkańcy mogą wrzucać swoje zgłoszenia. Aby wziąć udział w konkursie wystarczy rozliczyć swój podatek PIT podając gminę Piekoszów jako miejsce zamieszkania. Na zwycięzców czekają fantastyczne nagrody.
Loteria skierowana jest do rodziców, których dzieci uczęszczają do szkół i placówek oświatowych, a także do niepublicznych przedszkoli. – W konkursie może wziąć udział każda z tych osób, która mieszka na terenie gminy Piekoszów. Ważne jest, że nie musi być zameldowana. Wystarczy, że w swoim rocznym zeznaniu podatkowym wskaże gminę Piekoszów jako miejsce zamieszkania. Dzięki temu, zwrot podatku PIT trafi do naszej gminy, a za te pieniądze przeprowadzimy kolejne inwestycje, które podniosą komfort życia nas wszystkich – tłumaczy wójt gminy Piekoszów, Zbigniew Piątek i zaznacza, że tylko w ubiegły mroku z podatku PIT do kasy gminnej wróciło 12,5 miliona złotych. – Te środki przeznaczyliśmy na ważne społecznie zadania – podkreśla.
Urny, do których można wrzucać swoje zgłoszenia do konkursu stanęły we wszystkich szkołach oraz w niepublicznych przedszkolach z terenu gminy Piekoszów. – Przy urnach znajdują się karty zgłoszeniowe, które należy wypełnić. Zwycięzcy, odbierając nagrodę, będą musieli wykazać się kopią swojego rocznego zeznania podatkowego PIT z zaznaczonym miejscem zamieszkania – tłumaczą organizatorzy loterii konkursowej, w której można wygrać niezwykle cenne nagrody ufundowane przez gminę, a wśród nich voucher na rodzinny wyjazd wypoczynkowy o wartości 4 tysięcy złotych, dwa vouchery turystyczne o wartości tysiąca złotych każdy, dwie hulajnogi elektryczne, dwa laptopy, cztery rowery miejskie oraz dwa czytniki E-Booków. – Chcemy w ten sposób zachęcić mieszkańców, również tych którzy nie są jeszcze u nas zameldowani, do wsparcia budżetu gminy podatkiem ze swojego rocznego rozliczenia – tłumaczy wójt Zbigniew Piątek.
Zgłoszenia do urn można wrzucać do 14 maja. 26 maja odbędzie się losowanie szczęśliwców, którzy wsparli swoim rozliczeniem podatkowym gminę Piekoszów, a rozdanie nagród odbędzie się 15 czerwca.
W gminie Mniów powstał Punkt Obsługi Interesanta
Na parterze siedziby Urzędu Gminy w Mniowie powstał Punkt Obsługi Interesanta. Wszystko po to, aby mieszkańcy mogli na miejscu sprawnie i bezpiecznie załatwić swoje urzędowe sprawy. Można tu także uzyskać wszelkie niezbędne informacje, pobrać i wypełnić wnioski w sprawach administracyjnych, czy też złożyć podania i pisma.
W związku z sytuacją epidemiologiczną, a także w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców, od października 2020 roku Urząd Gminy w Mniowie, podobnie jak inne urzędy w całym kraju, pracował w trybie pracy wewnętrznej. Stopniowo przywracana jest w urzędach bezpośrednia obsługa interesantów, a wszystko to z zachowaniem najwyższego stopnia bezpieczeństwa. – Uznaliśmy, że dzięki stworzeniu Punktu Obsługi Interesanta będziemy mogli zapewnić naszym mieszkańcom możliwość bezpośredniego załatwienia swoich urzędowych spraw, przy jednoczesnym zachowaniu wszelkich zasad bezpieczeństwa – tłumaczy wójt gminy Mniów, Piotr Wilczak.
Do tej pory wszelkie formalności, ze względu na stan epidemiologiczny, mieszkańcy gminy Mniów mogli załatwiać drogą mailową lub telefonicznie. Można było także wrzucać korespondencję czy też wnioski do skrzynki podawczej. – Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców gminy, jak również mając na uwadze przywrócenie dotychczasowych standardów obsługi uwzględniających możliwość załatwiania spraw w trybie stacjonarnym w ostatnich tygodniach przeprowadziliśmy prace adaptacyjne zmierzające do utworzenia Punktu Obsługi Interesanta. Można tu uzyskać wszelkie informacje, pobrać i wypełnić wnioski w sprawach administracyjnych czy złożyć podania lub pisma. Pracownicy Punktu Obsługi Interesanta poinformują także zainteresowanych, w jaki sposób załatwić konkretną sprawę i pokierują do właściwych pracowników Urzędu Gminy – podkreśla wójt gminy Mniów, Piotr Wilczak i przypomina, że nadal obowiązuje zachowanie wszelkich niezbędnych zasady bezpieczeństwa, jak dezynfekcja rąk, zasłanianie ust i nosa oraz zachowanie odległości od innych osób minimum dwóch metrów.
Punkt Obsługi Interesanta znajduje się na parterze przy wejściu do Urzędu Gminy Mniów. Czynny jest codziennie w godzinach pracy Urzędu. – Cały czas większość spraw można oczywiście załatwić w trybie elektronicznym, między innymi za pośrednictwem platformy ePUAP, do czego nadal zachęcam. Druki wniosków można także pobrać ze strony www.mniow.pl – mówi wójt, Piotr Wilczak.
Ogłoszenie Marszałka Województwa Świętokrzyskiego w sprawie otwarcia procedury naboru kandydatów na członków Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego
Na podstawie art. 41b ust. 3, 4 i 6 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.); § 4 ust 4 i 5 Regulaminu Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego stanowiącego Załącznik do Uchwały Nr 3539/2021 z dnia 24 marca 2021 r. Zarządu Województwa Świętokrzyskiego informuję o możliwości zgłaszania kandydatów do działającej przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
- Świętokrzyska Rada Działalności Pożytku Publicznego jest organem konsultacyjnym, opiniodawczym, doradczym i inicjatywnym Samorządu Województwa Świętokrzyskiego w zakresie działalności pożytku publicznego.
- Do zadań Rady należy w szczególności:
- wyrażanie opinii w sprawach dotyczących stosowania ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie;
- konsultowanie rządowych i regionalnych projektów aktów prawnych dotyczących działalności pożytku publicznego, wzmacnianie społeczeństwa obywatelskiego;
- konsultowanie realizacji zadań pożytku publicznego;
- wyrażanie opinii o projekcie strategii rozwoju województwa;
- organizowanie wyborów przedstawicieli organizacji pozarządowych do składu komitetu monitorującego, o którym mowa w art. 14 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020;
- tworzenie standardów działalności organizacji pozarządowych w województwie świętokrzyskim;
- stałe monitorowanie oraz doskonalenie współpracy administracji samorządowej z organizacjami pozarządowymi, wspólne rozpoznawanie potrzeb społeczności lokalnych i wspólne planowanie działań służących zaspokojeniu tych potrzeb;
- rekomendowanie wypracowanych standardów usług społecznych;
- powoływanie stałych lub czasowych zespołów roboczych;
- występowanie do Zarządu Województwa z propozycjami rozwiązań prawnych i działań w sferze pożytku publicznego;
- współtworzenie Programu Współpracy Samorządu Województwa Świętokrzyskiego z organizacjami pozarządowymi;
- współpracowanie z gminnymi i powiatowymi Radami Działalności Pożytku Publicznego;
- opiniowanie sprawozdań z realizacji Rocznego Programu Współpracy Samorządu Województwa z organizacjami pozarządowymi.
- Kandydat na członka Rady musi:
- być czynnym Członkiem organizacji zgłaszającej jego kandydaturę;
- być osobą pełnoletnią;
- wyrazić zgodę na kandydowanie;
- korzystać z pełni praw publicznych i nie być karanym za przestępstwo popełnione umyślnie;
- wyrazić zgodę na upublicznienie niektórych informacji wskazanych w formularzu zgłoszeniowym.
- Rada składa się z dwunastu członków. Marszałek wybiera sześciu przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie spośród nadesłanych zgłoszeń.
- Kadencja Rady trwa 3 lata.
- Zgłoszenia kandydatów na członków Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego należy dokonywać na formularzu stanowiącego Załącznik nr 2 do Zarządzenia będący jednocześnie Załącznikiem do Regulaminu Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego przyjętego Uchwałą Nr 3539/2021 Zarządu Województwa Świętokrzyskiego z dnia 24 marca 2021 r.
- Zgłoszenia kandydatów przyjmowane będą w terminie 21 dni od daty opublikowania ogłoszenia.
- Wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami należy przesłać pocztą tradycyjną lub dostarczyć osobiście na adres: Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach, al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce, z dopiskiem „Świętokrzyska Rada Działalności Pożytku Publicznego”.
- Zgłoszenie pozostanie bez rozpatrzenia w przypadku, jeśli:
- nie jest odpowiedzią na ogłoszony nabór,
- zostało dostarczone po terminie wskazanym w ogłoszeniu,
- nie zostało dostarczone w sposób określony w ogłoszeniu o naborze,
- nie zostało złożone na formularzu, którego wzór wraz z informacją o naborze został opublikowany,
- zostało złożone przez osobę nieuprawnioną, tj. niespełniającą kryteriów wskazanych w pkt. 3,
- nie zawiera podpisu kandydata.
- Członków Rady reprezentujących sektor pozarządowy wybiera Marszałek Województwa Świętokrzyskiego spośród zgłoszonych kandydatów.
- W przypadku gdy liczba zgłoszeń, które pozytywnie przeszły ocenę formalną będzie mniejsza niż 6 ogłasza się kolejny nabór. W takiej sytuacji następuje przedłużenie terminu trwania naboru odpowiednio o taką samą liczbę dni kalendarzowych, jaka przysługiwała kandydatom na zgłoszenie we wcześniej ogłoszonym naborze. Termin liczony jest na podstawie dat podanych w ogłoszeniu o naborze, począwszy od pierwotnego dnia zakończenia naboru. Przedłużenie trwania naboru nie wymaga wydania kolejnego zarządzenia Marszałka Województwa Świętokrzyskiego, a jedynie opublikowania informacji o przedłużeniu naboru na stronie internetowej prowadzonej przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.
Formularze Zgłoszeniowe do Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego należy składać do 11 maja 2021 r.
Pliki do pobrania
- Zarządzenie Nr 57/2021 Marszałka Województwa Świętokrzyskiego z dnia 16 kwietnia 2021 r. w sprawie naboru kandydatów na członków Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego (plik w formacie pdf o rozmiarze 196 kB) – pobierz zarządzenie
- Ogłoszenie Marszałka Województwa Świętokrzyskiego w sprawie otwarcia procedury naboru kandydatów na członków Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego (plik w formacie Word o rozmiarze 24 kB) – pobierz ogłoszenie
- Formularz zgłoszeniowy na członka Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego dla kandydatów reprezentujących sektor pozarządowy (plik w formacie Word o rozmiarze 20 kB) – pobierz formularz
Równać Szanse – Małe Granty
15 kwietnia ogłoszono konkurs „Równać Szanse – Małe Granty” – to szansa dla bibliotek, domów kultury i lokalnych organizacji pozarządowych na dotację w wysokości do 8 500 zł.
Dotacja przyznawana jest na pięciomiesięczne działania młodych osób w wieku 13-19 lat, pochodzących ze wsi i miast do 20 tysięcy mieszkańców. Konkurs ogłoszony został w ramach Programu „Równać Szanse” Polsko – Amerykańskiej Fundacji Wolności prowadzonego przez Fundację Civis Polonus. Wnioski można składać do1 czerwca br.do godziny 12.00, na projekty realizowane pomiędzy 1 września 2021 a 31 stycznia 2022 roku. Na stronie rownacszanse.plznajdują się wszelkie niezbędne informacje dotyczące konkursu. Do aplikowania w konkursie uprawnione są instytucje i organizacje z miejscowości do 20 000 mieszkańców:- organizacje pozarządowe, zarejestrowane (w formie stowarzyszeń lub fundacji) w KRS lub w ewidencji prowadzonej przez starostów;
- powiatowe, miejskie i gminne domy kultury;
- powiatowe, miejskie i gminne biblioteki publiczne;
- Koła Gospodyń Wiejskich wpisane do rejestru Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa lub KRS bądź ewidencji prowadzonej przez starostów.