15 czerwca zapraszamy przed WDK na koncert charytatywny “Pełna micha”

0
15 czerwca przed Wojewódzkim Domem Kultury w Kielcach odbędzie się charytatywny koncert na rzecz zwierząt pod nazwą “Pełna micha”. Wspólnie z kieleckim oddziałem Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami, WDK zaprasza na to wyjątkowe wydarzenie, podczas którego zbierane będzie pożywienie i niezbędne rzeczy dla bezdomnych zwierząt.   “Pełna micha” to koncert, który corocznie gromadzi osoby zaangażowane w pomoc bezdomnym zwierzętom. Tego dnia kielczanie mają okazję wziąć udział w okolicznościowym koncercie, a jednocześnie wspomóc darami, pożywieniem i wpłatami zwierzęta w potrzebie. Podczas koncertu na scenie zaprezentują się m.in.: znany satyryk i parodysta Stan Tutaj, gitarzyści Piotr Restecki i Mariusz Mrówka, tancerze Studia Tańca i Stylu “Rewanż” Tomasza Rowińskiego, Zespół Inscenizacji Tanecznych “Uśmiech”, Zespół Taneczny “KYARA” oraz zespoły Afera I, Afera II i Grafit z Młodzieżowego Domu Kultury. Dodatkową atrakcją dla gości koncertu będzie spotkanie z behawiorystą zwierzęcym, który opowie o zasadach szkolenia psów. Na spotkaniu z mieszkańcami Kielc pojawi się wraz ze swoim pupilem. Dla najmłodszych gości przygotowany będzie mobilny plac zabaw.

Bilet wstępu

Biletem wstępu na koncert jest karma dla psów lub kotów. Dystrybuowana ona będzie przez kielecki oddział Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami wśród najbardziej potrzebujących zwierząt oraz osób, które podjęły się adopcji bezdomnego psa lub kota. Na koncert 15 czerwca zapraszamy o godz. 18.00.

Wyjątkowy rok dla urzędu pracy

0

Podsumowanie naboru wniosków o dofinansowanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, sytuacja na lokalnym rynku pracy, czy wsparcie w ramach tarczy antykryzysowej – te tematy zdominowały dzisiejszą konferencje prasową z udziałem starosty kieleckiego Mirosława Gębskiego, dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach Grzegorza Piwki oraz jego zastępcy Magdaleny Karwat – Kasińskiej.

– Nabór wniosków o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej miał w tym roku charakter konkursu. Nabór i rozpatrywanie wniosków trwał trochę dłużej niż zakładaliśmy, ale chcieliśmy, aby sprawdzanie wniosków przebiegało w sposób transparentny. By dotacje trafiły do ludzi, którzy tego potrzebują i którzy przemyśleli swoją drogę zawodową. Nie było to na zasadzie kto pierwszy, ten lepszy, tylko uważamy, że mechanik samochodowy powinien się znać na reperacji samochodów, budowlaniec na budowie, a ich hobby nas nie interesują – powiedział otwierając konferencje starosta Mirosław Gębski.

Jak zaznaczył starosta, początkowym okresie PUP miał przyznać 100 dotacji, ale ze względu na bardzo duże zainteresowanie po ocenie formalnej i merytorycznej ostatecznie do realizacji przyjęto 220 wniosków. – Spośród wniosków pozytywnie zaopiniowanych, dofinansowanie uzyskało 165 wnioskodawców. Na ten cel przeznaczyliśmy niespełna 4 mln zł. – wyliczał starosta.

Analizując wnioski, komisja konkursowa brała pod uwagę kilka kryteriów. – Jak posiadanie przez osobę bezrobotną kwalifikacji do prowadzenia planowanej działalności gospodarczej, odpowiedniego wykształcenie, wykazane szkolenia czy zdobyte doświadczenie zawodowe. Nie bez znaczenia było zamieszkanie i prowadzenie działalności gospodarczej na terenie powiatu kieleckiego. Osoby musiały mieć zabezpieczenie dotacji, czy to weksel czy np. gwarancję bankową – wyliczał starosta.

– Uważamy, że nasze działania były transparentne i zasadne, niczym działania szeryfa, którego grał Gary Cooper w filmie z 1952 roku „W samo południe” – stwierdził nieco żartobliwie starosta.

Jak przyznała zastępca dyrektora PUP – Magdalena Karwat – Kasińska, zainteresowanie dotacjami było olbrzymie. Stąd PUP wprowadził szereg narzędzi, dzięki którym ubiegający się mogli zdobyć wiedzę na temat dofinansowań. – Wnioski były oceniane według wspomnianych przez starostę kryteriów. Wcześniej bezrobotni mogli się zapoznać się z regulaminem. Mogli także uczestnic w spotkaniu, podczas którego dowiedzieli się np. jak bezbłędnie wypełnić formularz. Nasi pracownicy odpowiadali także na szereg pytań – mówiła wicedyrektor.

W ramach pierwszego naboru w 2021 roku do PUP wpłynęły 323 wnioski z czego 103 wnioski nie zostały przekazane do realizacji. – Mając na uwadze sytuację gospodarczą w dobie pandemii oraz potrzebę rozwoju przedsiębiorczości w powiecie w 2021 roku podnieśliśmy stawki na poszczególne formy wsparcia, w tym na dofinansowanie do otworzenia własnej działalności gospodarczej. Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 24 tys. zł. Dla porównania, w 2020 roku stawka wynosiła 22 tys. zł. – powiedziała Magdalena Karwat – Kasińska.

Wśród złożonych i dofinansowanych wniosków dominowały branże: remontowo-budowlane, mechanika samochodowa oraz branża fryzjersko-kosmetyczna. Pionierską działalnością okazały się: działalność fotowoltaiczna oraz produkcja świec do aromaterapii i masażu.

Dotacje po trzech latach – co dalej?

Jak zaznaczył dyrektor Grzegorz Piwko, pracownicy analizowali efektywność udzielonych dotacji w latach 2018-2020. –  887 osób rozliczyło udzieloną dotację, a 573 osoby – 64.60% prowadzi działalność do dziś. To znaczy, że dwie trzecie biznesów nadał działa, w ten sposób osoby te wyszły z bezrobocia czy szarej strefy  – powiedział dyrektor.

Najczęściej wybieranymi branżami przez osoby bezrobotne wykazującymi się sporą trwałością na rynku niezmiennie są szeroko rozumiane roboty budowlane (prawie 30 % wszystkich udzielonych dotacji). Do dziś działalność prowadzi 74%. Na kolejnym miejscu znaleźli się mechanicy samochodowi ( 15%) – do dziś działalność prowadzi 62%. Na trzecim branża beauty (9 %) – do dziś działalność prowadzi 58%.

Do najefektywniejszych gałęzi lokalnej gospodarki należą: działalność prawnicza, produkcja mebli kuchennych; działalność w zakresie architektury; pozyskiwanie drewna; branża IT.

Najmniej efektywnymi sektorami są: ruchome placówki gastronomiczne; działalność turystyczna; pośrednictwo w obrocie nieruchomościami.

Podczas konferencji wiele uwagi poświęcono aktualnej sytuacji na lokalnym rynku pracy.Stopa bezrobocia w powiecie kieleckim na koniec kwietnia 2021 roku spadła i wyniosła 9,6%. Dla porównania w roku ubiegłym wynosiła 10,5%. Na przestrzeni roku zanotowaliśmy spadek o 0,9 punktu procentowego. W Polsce i województwie świętokrzyskim tendencja jest odwrotna, w Polsce stopa bezrobocia wyniosła 6,3% – wzrost w stosunku do poprzedniego roku o 0,5 punktu %, zaś w województwie świętokrzyskim stopa wynosi 8,3, gdzie również nastąpił wzrost w porównaniu do roku ubiegłego o 0,1 punktu % – wyliczał starosta.

Starosta kielecki Mirosław Gębski zauważa, że w powiecie buduje się wiele nowych przedsiębiorstw, w których pracę znajdują bezrobotni. Mieszkańcy budują też domy mieszkalne czy obiekty gospodarcze. – W innych powiatach nie ma tylu rozpoczętych budów, co u nas. Myślę, że wzrost liczby osób zatrudnionych może być także z tym związany. W powiecie kieleckim nastąpił prawdziwy boom budowlany – twierdzi.

– Rok temu widzieliśmy duże zagrożenie wzrostem bezrobocia. Obecnie mamy teraz bardzo mocne odbicie. Na koniec maja liczba osób bezrobotnych zarejestrowanych w naszym urzędzie wyniosła blisko 7 tysięcy. Dla porównania w maju ubiegłego roku bezrobotnych było ponad 8 tysięcy. Z każdy miesiącem następuje spadek bezrobocia. Jeśli ta tendencja się utrzyma, będzie bardzo dobrze. Cieszy nas to, że wciąż zgłaszają się do nas pracodawcy, którzy poszukują ludzi do pracy. Problemem jest tylko fakt, że część osób nie posiada odpowiedniego wykształcenia – zaznaczył dyrektor Piwko.

 

Olbrzymia skuteczność tarczy antykryzysowej

Od początku udzielania wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach wypłacił kwotę blisko 85 mln zł. – Powoli możemy podsumowywać działania tarczowe. Dla porównania Urząd Pracy dysponuje rocznym budżetem na poziomie ok. 20 – 21 mln zł. Realizując nowe zadania związane z pomocą przedsiębiorcom w trudnym czasie pandemii, Urząd zrealizował budżet czterokrotnie. Urząd pracy dalej realizuje swoje zadania, ale coraz bardziej należy mówić o urzędach pracy jako wyspecjalizowanej instytucji finansowejstwierdził dyrektor.  

W ramach dofinansowania części kosztów wynagrodzeń i należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców, organizacji pozarządowych i kościołów wsparto zatrudnienie 5129 osób.

Trwają zaawansowane przygotowania do rajdu

0
7 sierpnia 2021 roku odbędzie się trzecia edycja Rajdu Rowerowego Szlakiem Brygady Świętokrzyskiej NSZ. Starosta kielecki Mirosław Gębski w tej sprawie spotkał się we włoszczowskim urzędzie ze starostą włoszczowskim Dariuszem Czechowskim, starostą jędrzejowskim Pawłem Faryną oraz Małgorzatą Gustą, członkiem Zarządu Powiatu Włoszczowskiego. Po raz kolejny odbyło się spotkanie robocze organizatorów III Rajdu Rowerowego Szlakiem Brygady Świętokrzyskiej NSZ. Przypomnijmy w tym roku, aż cztery powiaty –  kielecki, włoszczowski, jędrzejowski i konecki wspólnie z partnerami organizują rajd rowerowy do miejsc pamięci. – Na 7 sierpnia zaplanowaliśmy III Rajd Rowerowy Szlakiem Brygady Świętokrzyskiej Narodowych Sił Zbrojnych dla upamiętnienia powołania tej jednej z największych formacji partyzanckich działających na ziemiach polskich. Każda grupa utworzona w poszczególnych powiatach pojedzie wyznaczoną przez siebie trasą, uwzględniając miejsca pamięci. Finał rajdu odbędzie się tradycyjnie w Lasocinie, na placu „Nad Stawkiem” w gminie Łopuszno – powiedział starosta. Już niebawem będzie można zapisywać się na rajd. W tym roku trasa powiatu kieleckiego będzie wiodła podobnie jak w zeszłym roku, od Dęba Bartka, w gminie Zagnańsk do Lasocina. Każda z grup będzie miała do pokonania ok. 50-60 km. Szczegóły już wkrótce.

Biegli w czytaniu w ZSP Daleszyce

0
Nasza szkoła jako jedna z 4 szkół w województwie świętokrzyskim wzięła udział w piątej edycji Międzynarodowego Badania Postępów Biegłości w Czytaniu – PIRLS 2021 (ang. Progress in International Reading Literacy Study). Badanie realizowane jest co 5 lat przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) z siedzibą w Amsterdamie, a w Polsce – przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Przedmiotem pomiaru jest czytanie pod względem doświadczenia literackiego (czytanie tekstów literackich) oraz czytanie w celu uzyskania informacji (czytanie tekstów użytkowych). W badaniu udział biorą dziesięciolatki.    

Dzień Dobrych Uczynków w Szkole Podstawowej w Grzymałkowie. Zebrano pond 15 tysięcy złotych na pomoc Piotrusiowi!

0

6 czerwca, w Szkole Podstawowej w Grzymałkowie została zorganizowana akcja charytatywna pod hasłem Dzień Dobrych Uczynków. Jej celem była pomoc Piotrusiowi, który po ciężkiej operacji wymaga intensywnej rehabilitacji. W ramach akcji przeprowadzono też zbiórkę karmy dla zwierząt, środków higienicznych dla podopiecznych domu pomocy społecznej oraz nakrętek dla chorej Małgosi. Akcja była koordynowana przez Szkolne Koło Wolontariatu „Podaj dłoń”.

Wydarzenie rozpoczęto już tydzień wcześniej od szkolnej zbiórki pieniędzy wśród uczniów i pracowników. – Już wtedy to udało nam się zebrać 1540 złotych, za co pragniemy serdecznie podziękować wszystkim naszym uczniom, rodzicom i pracownikom szkoły – dziękują organizatorzy, którzy nawet w najśmielszych snach nie przypuszczali, że to był zaledwie początek. – Choć już w pierwszym tygodniu udało nam się zebrać całkiem dużą sumę pieniędzy, to najlepsze jak się okazuje było dopiero przed nami. W niedzielę, 6 czerwca, przy pięknej, słonecznej pogodzie i z udziałem wielu rodzin o wielkich sercach wspólnie dokonaliśmy rzeczy, wręcz wydawałoby się niemożliwej. Razem zebraliśmy aż 14.138,70 złotych.

Organizatorzy pięknej akcji charytatywnej przygotowali dla uczestników festynu wiele ciekawych niespodzianek zarówno dla młodszych, jak i starszych. Były dmuchańce, popcorn (użyczone bezpłatnie przez państwo Witułów), bańki mydlane, loteria fantowa pluszaków, rozgrywki sportowe, gry i zabawy, a nawet przedstawienie teatralne „Burza w teatrze Gogo” w wykonaniu podopiecznych klubu Wolna Strefa Grzymałków. Nie zabrakło też czegoś dla miłośników aktywności fizycznej. – Mogli się oni zmierzyć w marszu na pięć kilometrów po najbliższej okolicy, a spragnieni tanecznych wrażeń mieli możliwość zatańczyć do piosenki „Jerusalem” – mówią organizatorzy. Podczas festynu można też było smacznie zjeść, a to za sprawą przygotowanego kącika kulinarnego. Tutaj serwowano chociażby potrawę regionalną – kapustę z grochem przygotowaną przez Koło Gospodyń Wiejskich Sasanki z Mniowa. Na łasuchów czekała też masa słodkości przygotowanych przez Sasanki, Radę Rodziców oraz pracowników szkoły. Była oczywiści kawa, herbata i zimne napoje.

Prawdziwe emocje zaczęły się jednak dopiero podczas licytacji na rzecz Piotrusia, a trzeba przyznać było o co walczyć. – Licytacja przyciągnęła najwięcej zainteresowanych. Nie spodziewaliśmy się, ż ostateczny jej wynik będzie tak wysoki -przyznają organizatorzy. Wśród przedmiotów oraz usług przekazanych przez okolicznych darczyńców znalazły się: kosze słodkości, usługi kosmetyczne, fryzjerskie, suszarka, karnety na basen i bawialnię, przejazd najnowocześniejszym wozem strażackim Ochotniczej Straży Pożarnej w Grzymałkowie, aparaty do badania ciśnienia, poziomu cukru, masażu twarzy, płaskorzeźba w drewnie o tematyce sakralnej, drzewko ozdobne, mini-serce na nakrętki oraz makramy.

Podczas licytacji zebrano 9.310 złotych. Reszta kwoty w wysokości 6.368,70 złotych (łącznie ze zbiórką szkolną) pochodziła z dobrowolnych datków do puszek. Zebrane pieniądze w całości zostaną przekazane na konto fundacji Serce dla Maluszka, która pomaga chłopcu. Rodzice, którzy przybyli wraz z Piotrusiem nie kryli swojej ogromnej wdzięczności i wzruszenia za okazaną pomoc i podziękowali „za lepsze jutro dla Piotrusia”. Wzruszenia nie kryli też uczestnicy akcji. Bo właśnie chęć pomagania drugiemu człowiekowi sprawiła, że dobroci i hojności nie było granic. – Była to kolejna szkolna akcja, która utwierdziła nas w przekonaniu, że w ludziach drzemie niesamowity potencjał dobra. Mocno wierzymy w to, że dobro, które czynimy zostaje zapamiętane, nawet jeśli o nim zapomnimy. Wróci do nas w najmniej spodziewanej chwili – przekonują organizatorzy akcji.

Podziękowania na ręce organizatorów za zorganizowanie pięknej akcji charytatywnej połączonej z dobrą zabawą złożył obecny podczas wydarzenia zastępca wójta gminy Mniów, Michał Milcarz.

INFORMACJA DLA MIESZKAŃCÓW – wymiana pojemników na odpady

0
Szanowni Mieszkańcy, Informujemy, że od 1 lipca 2020 r. odpady komunalne z nieruchomości z terenu Miasta i Gminy Morawica odbierać będzie firma CZYSTOPOL ADAM BIELAS z Chęcin. Obecnie firma jest w trakcie dostarczania pojemników na odpady zmieszane oraz worków na odpady segregowane. Każda nieruchomość, która ma złożoną deklarację na odbiór odpadów otrzyma 1 szt. pojemnika 120 l  na odpady zmieszane oraz komplet worków do segregowania odpadów. Nowo otrzymane kosze prosimy wystawiać, począwszy od lipca b.r., w wyznaczonym do tego terminie. Kosze czarne, na odpady zmieszane, firma ENERIS odbierać będzie przy ostatniej zbiórce odpadów zmieszanych, tj. pod koniec czerwca br. Przypominamy, że opłata za odbiór odpadów nie ulega zmianie. Obecnie obowiązująca stawka za odbiór odpadów wynosi 16 zł za osobę w przypadku posiadania kompostownika oraz 18 zł za osobę jeżeli kompostownika nie ma. Firma CZYSTOPOL jest zobowiązana dostarczyć pojemniki w terminie do 30 czerwca 2021 r. Jeżeli kosz na odpady nie zostanie dostarczony we wskazanym terminie, prosimy zgłaszać ten fakt do Urzędu Miasta i Gminy Morawica, bądź telefonicznie: tel. 41 3114 691 wew. 116, 107 lub 108. Harmonogram odbioru odpadów zostanie zamieszczony na stronie www.morawica.pl, na tablicach ogłoszeń w każdej miejscowości oraz w gazecie Wiadomości Morawickie.

Gmina Mniów dołączyła do programu „Czyste Powietrze”. Ruszył punkt konsultacyjny!

Gmina Mniów dołączyła do gmin, które podpisały porozumienie i tym samym przyłączyły się do wspólnej realizacji programu „Czyste Powietrze”. Podpisane porozumienie umożliwi mieszkańcom składanie wniosków w ramach „Czystego Powietrza” w urzędzie gminy w Mniowie, gdzie już powstał punkt konsultacyjny. Celem jednego z najważniejszych rządowych programów jest zmniejszenie emisji zanieczyszczeń powietrza.

Jak podkreśla prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach Ryszard Gliwiński, nowi beneficjenci otrzymają na realizację programu po 30 tysięcy złotych wsparcia. – Dodatkowe granty otrzymają gminy, które będą składać najwięcej wniosków z programu. Podniesiona jest także kwota za każdy przekazany dokument ze 100 do 150 zł – zaznacza Ryszard Gliwiński, prezes WFOŚiGW w Kielcach

Warto zaznaczyć, że mieszkańcy tych gmin, które przystąpiły do realizacji Programu, będą mieli możliwość skorzystania z porad przeszkolonych przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach urzędników na miejscu w swoich gminach. Wszędzie tam, gdzie już podpisano porozumienia powstaną punkty konsultacyjne. Jeden z takich punktów powstał też w gminie Mniów. – Nasi mieszkańcy mogą przyjść do Urzędu Gminy i otrzymać fachową poradę. Będą mogli dowiedzieć się jakie są aktualne wymagania Programu, jak wypełnić wniosek o dofinansowanie, czy też i jak przygotować wszystkie niezbędne załączniki – mówi Piotr Wilczak, wójt gminy Mniów. – Podpisując to Porozumienie włączamy się w dbanie o środowisko dla przyszłych pokoleń. Jestem przekonany, że dzięki wspólnemu zaangażowaniu sukcesywnie poprawimy jakość powietrza i komfort życia mieszkańców naszego województwa – dodaje wójt Piotr Wilczak.

Trzeba przyznać, że program „Czyste Powietrze” to szansa na polepszenie warunków życia. Dołącza do niego coraz więcej gmin. – Tylko wspólnie możemy wygrać walkę o czyste powietrze – przekonuje wójt Piotr Wilczak. – Wielokrotnie słyszymy jak trudna jest walka ze smogiem i jak wszyscy borykamy się z tym trudnym tematem. Dotyczy to każdej gminy w regionie, bo przecież doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że smog nie zna granic administracyjnych. Dlatego tak ważne jest, abyśmy solidarnie walczyli z nim wszyscy – przekonuje wójt Piotr Wilczak i zachęca mieszkańców do korzystania ze wsparcia punktu konsultacyjnego w gminie Mniów. – Dzięki fachowemu doradztwu w wypełnieniu wniosku tu na miejscu, mieszkańcy gminy Mniów będą mieć większe szanse na dotacje nawet do 37 tysięcy złotych na wymianę tak zwanych kopciuchów i termomodernizację domów jednorodzinnych. Jestem przekonany, że nasze działania promujące ideę czystego powietrza przyczynią się do poprawy nie tylko środowiska naturalnego, ale także zdrowia mieszkańców – dodaje.

Punkt konsultacyjny, w którym można uzyskać fachową poradę i wsparcie przy wypełnianiu wniosku został otwarty w Urzędzie gminy Mniów w ramach wspólnej realizacji programu „Czyste Powietrze”. Punkt jest otwarty w każdy poniedziałek od 7:30 do 12:30 i w każdą środę od 12 do 17. Wszelkie informacje można uzyskać w Punkcie Obsługi Interesanta, który znajduje się na parterze budynku Urzędu Gminy w Mniowie.

Informacja

0
Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) Burmistrz Miasta i Gminy Morawica w dniu 19 maja 2021 r. przedstawił Radzie Miejskiej w Morawicy raport o stanie Miasta i Gminy Morawica za 2020 rok. Z raportem można zapoznać się na stronie www.morawica.pl w zakładce Miasto i Gmina. Rada Miejska w Morawicy będzie rozpatrywała raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi. Sesja ta zaplanowana jest na dzień 23 czerwca 2021 r. Na sesji w tym dniu odbędzie się debata nad raportem o stanie gminy z udziałem mieszkańców. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabierać głos po zgłoszeniu tego faktu Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Morawicy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Morawicy pisemne zgłoszenie, poparte co najmniej 20 podpisami, zgodnie z formularzem stanowiący załącznik do niniejszej informacji. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania zgłoszenia przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Morawicy W związku z powyższym uprzejmie informuję o możliwości zgłaszania się do udziału w debacie. Zgłoszenia przyjmowane są w Urzędzie Miasta i Gminy Morawica na Biurze Obsługi Klienta najpóźniej do dnia 22 czerwca 2021 r. UWAGA: Z uwagi na zalecenia Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego, związane z trwającą pandemią koronawirusa SARS-Co-V2 o szczegółach technicznych wystąpienia na sesji mieszkańcy, którzy zgłosili się do debaty zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailowo. Do pobrania: Formularz zgłoszeniowy

                                                                    Przewodniczący Rady Miejskiej w Morawicy

                                     /-/ Bartosz Kruk

 

Przedłużony nabór uczestników do projektu ˝Świetlice środowiskowe w Gminie Morawica˝

0
Miasto i Gmina Morawica informuje o przedłużeniu terminu naboru uczestników do projektu „Świetlice środowiskowe w Gminie Morawica” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Oś Priorytetowa IX. Włączenie społeczne i walka z ubóstwem Działanie 9.2 Ułatwienie dostępu do wysokiej jakości usług społecznych i zdrowotnych Poddziałanie 9.2.1 Rozwój wysokiej jakości usług społecznych. Przedłużona rekrutacja trwa do 18.06.2021 r. Przypominamy, że w projekcie mogą uczestniczyć dzieci i młodzież w wieku od 6 do 14 roku życia, zamieszkująca na terenie Miasta i Gminy Morawica, która należy do grupy zagrożonej wykluczeniem społecznym. Dla uczestników przewidziano szereg atrakcyjnych zajęć Więcej informacji znajdą Państwo w Regulaminie Projektu, pod numerem telefonu (41) 311-46-91, 2 lub 3 wew. 205 i 206 oraz osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Morawicy. Serdecznie zapraszamy ! Do pobrania: Ogłoszenie Regulamin Formularz zgłoszeniowy      

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie online z zakresu pomocy prawnej

0
Stowarzyszenie Sursum Corda, jako realizator zadania publicznego powierzonego przez Powiat Kielecki organizuje w piątek 11 czerwca bezpłatne szkolenie online pn.”Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie i mediacje – zasady, zakres, dostępność, korzystanie”. System darmowych świadczeń obejmuje każdy samorząd terytorialny, stanowiąc narzędzie mogące wydatnie wspierać mieszkańców znajdujących się w potrzebie, w tym dotkniętych przemocą domową. Działające codziennie punkty pomocy gwarantują bezpłatny dostęp do specjalistów (prawników, doradców i mediatorów) wszystkim osobom, których nie stać na płatną pomoc prawną. Bezpłatne szkolenie adresowane jest m.in. do:
  • Zespołów Interdyscyplinarnych ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie,
  • szkół (nauczycieli / pedagogów),
  • ośrodków pomocy społecznej,
  • urzędów administracji samorządowej,
  • organizacji pozarządowych z obszaru profilaktyki, pomocy społecznej i poradnictwa,
  • instytucji pomocowych / poradniczych / kościołów lub związków wyznaniowych,
  • każdego, kto chciałby dowiedzieć się o systemie nieodpłatnych świadczeń.
W trakcie szkolenia zaprezentowane zostaną praktyczne aspekty związane z zakresem merytorycznym oraz zasadami korzystania z nieodpłatnej pomocy. Dodatkowo każdy uczestnik zostanie objęty bezpłatnym, półrocznym wsparciem merytorycznym w obszarze tematycznym szkolenia. Oznacza to, że w ciągu 6 miesięcy po szkoleniu będzie mógł konsultować się telefonicznie lub mailowo z prowadzącym, w przypadku wystąpienia jakichkolwiek wątpliwości, problemów, bądź gdyby stan prawny w tym zakresie ulegał zmianom. Tematyka szkolenia może być przydatna dla specjalistów pracujących bezpośrednio z osobami w trudnych sytuacjach. Szkolenie odbędzie się w piątek 11 czerwca w godzinach 10.15 – 11.00. Rejestracja do 10 czerwca pod adresem https://app.evenea.pl/event/powiatkielecki/ Więcej informacji pod nr tel.: 883 143 936, e-mail: szkolenia@sc.org.pl