DZPiT Górne Nutki zdobyły II miejsce podczas Dziecięcej Estrady Folkloru 2022

0

W sobotę 9 kwietnia, w Wojewódzkim Domu Kultury w Kielcach odbył się finał Dziecięcej Estrady Folkloru 2022. Gminę Górno reprezentowały nie kto inny jak Dziecięcy Zespół Pieśni i Tańca „Górne Nutki” działający przy Szkole Podstawowej im. J. Korczaka w Górnie oraz przy Gminnym Ośrodku Kultury w Górnie. 

Werdyktem jury „Górne nutki” zdobyły II miejsce poczas Festiwalu.

Serdecznie gratulujemy małym artystom zajęcia podium oraz życzymy dalszych sukcesów. 

 

Protokół z posiedzenie rady konkursowej

Rada Artystyczna w składzie:

Magdalena Sitkowska – muzyk, pedagog, specjalista ds. umuzykalnienia dzieci i młodzieży

dr Alicja Trukszyn – kulturoznawca, Wojewódzki Dom Kultury w Kielcach

Anna Pęczalska – choreograf, tancerz, koordynator Zespołu Pieśni i Tańca „Kielce”

Katarzyna Kowalewska – plastyk, Wojewódzki Dom Kultury w Kielcach

Radosław Suliga – muzyk, Wojewódzki Dom Kultury w Kielcach

Po ocenieniu prezentacji konkursowych komisja postanowiła przyznać następujące nagrody i wyróżnienia:

W kategorii „Solistów”:

I miejsce – Michalina Perlak

II miejsce – Kamila Guza

III miejsce – Klaudia Cisak

wyróżnienie – Maciej Cedro

W kategorii „Zespołów śpiewaczych”:

I miejsce – Dziecięcy Zespół Folklorystyczny „Radosne Nutki”

II miejsce – Zespół „Czerwone Jagody”

III miejsce – Zespół „Rakowskie Fijołecki” W kategorii „

Zespołów pieśni i tańca”:

I miejsce – ZPiT „Okrasa”

II miejsce – ZPiT „Górne Nutki”

Komisja konkursowa w ramach Dziecięcej Estrady Folkloru oceniła także dziecięce rękodzieło artystyczne – tradycyjne palmy wielkanocne – przyznając uczestnikom dyplomy i upominki.

Zapraszamy na Gminny Rajd Pieszy

0

Serdecznie zapraszamy na Gminny Rajd Pieszy, który odbędzie się 30 kwietnia 2022 roku. Sratujemy o godzinie 10:00 spod Kapliczki w Krajnie /przystanek za tarasem widokowym/.Trasa rajdu prowadzi malowniczą ścieżką wzdłuż kolejki wąskotorowej. Na zakończenie odbędzie się ognisko. 

Zabierzcie wygodne buty, my zagwarantujemy cudowną atmosferę. 

Zapisy pod numerem telefonu: 504 411 350


Regulamin Gminnego Rajdu Pieszego

I. Organizator:

Gminny Ośrodek Kultury w Górnie, ul. Św. Floriana 4, 26-008 Górno, www.gokgorno.pl

II. Cele rajdu

1. Upamiętnienie Święta Konstytucji 3 Maja

2. Popularyzacja turystyki pieszej

3. Poznanie walorów przyrody Świętokrzyskiego Parku Narodowego.

4. Integracja środowiska turystycznego

5. Aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu

III. Informacje ogólne:

1. Rajd odbędzie się 30 kwietnia 2022 roku.

2. Rajd odbywa się w formie pieszej.

3. Trasa rajdu będzie przebiegać na obszarze Świętokrzyskiego Parku: początek- Krajno (przystanek autobusowy przy ŚPN za Tarasem Widokowym), meta w Centrum Kulturalno–Archeologicznym w Nowej Słupi.

4. Organizator nie zapewnia dojazdu na miejsce startu rajdu.

5. Organizator zapewnia powrót autokarowy po zakończonym rajdzie na parking Urzędu Gminy Górno.

6. Minimalna liczba zarejestrowanych uczestników konieczna do odbycia rajdu to 15 osób, maksymalna liczba uczestników 40 osób. W przypadku większej liczby chętnych niż miejsc, decyduje kolejność zgłoszeń.

7. Organizator nie pokrywa kosztów biletów wstępu na teren Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Mieszkańcy Gminy Górno posiadają darmowy wstęp do ŚPN – w celu weryfikacji miejsca zamieszkania prosimy o posiadanie dokumentu potwierdzającego zameldowanie.

8. Dla uczestników rajdu– na mecie rajdu, w Centrum Kulturalno-Archeologicznym w Nowej Słupi zorganizowane zostanie ognisko.

IV. Warunki uczestnictwa:

a) Uczestnikiem rajdu może zostać każdy, kto zgłosi chęć udziału telefonicznie pod numerem telefonu 504 411 350, najpóźniej w terminie do 3 dni przed terminem rozpoczęcia rajdu.

b) Organizator nie ubezpiecza uczestników rajdu – zaleca się ubezpieczenie we własnym zakresie.

c) Osoby niepełnoletnie mogą brać udział w rajdzie pod opieką rodziców, opiekunówprawnych lub osoby dorosłej, którzy również uczestniczą w rajdzie i biorą na siebiecałkowitą odpowiedzialność za ich bezpieczeństwo.

d) Uczestnicy rajdu są zobowiązani do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pokonywania trasy.

e) Organizator nie bierze odpowiedzialności za stan zdrowia uczestników, rzeczy zagubione, szkody osobowe (urazy), rzeczowe i majątkowe, które wystąpią przed, w trakcie lub po zakończeniu rajdu, jak także odpowiedzialności za ewentualne kolizje lub wypadki spowodowane przez uczestników rajdu.

f) Uczestnicy rajdu powinni zabrać ze sobą niezbędne rzeczy osobiste, przyjmowane leki, w tym napoje i wyżywienie, a także stosowny ubiór.

g) Nieprzestrzeganie regulaminu rajdu oraz samowolna zmiana trasy rajdu lub oddalenie się bez zgody i wiedzy prowadzącego trasę powodują bezwzględne wykluczenie z rajdu.

h) Uczestnicy zagrażający w jakikolwiek sposób własnemu bezpieczeństwu, jak i bezpieczeństwu innych, utrudniający spokojny przebieg rajdu oraz osoby nietrzeźwe będą wykluczeni z rajdu.

i) Start/meta rajdu:Rajd rozpoczyna się przy Kapliczce w Krajnie (przystanek autobusowy przy ŚPN za Tarasem Widokowym) i kończy na terenie Centrum Kulturalno- Archeologicznego w Nowej Słupi.

V. Postanowienia końcowe:

1. Rajd odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne.

2. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania rajdu z powodów niezależnych od niego, lub w skutek siły wyższej.

3. Zgłoszenie na rajd oznacza akceptację jego regulaminu.

4. Uczestnik akceptujący niniejszy regulamin zgadza się na wykorzystanie swojego wizerunku przez Organizatora rajdu (w relacji z przebiegu rajdu oraz innych publikacjach Organizatora).

5. Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatora.

6. Organizator zastrzega sobie w uzasadnionych przypadkach możliwość zmiany regulaminu.

Informacje i zapisy:

Gminny Ośrodek Kultury w Górnie, tel. 504 411 350, www.gokgorno.pl


Klauzula informacyjna

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) – dalej: „RODO” informuję, że:

1) Administratorem Państwa danych jest Gminny ośrodek Kultury w Górnie reprezentowany przez Kierownika ( adres: ul Świętego Floriana 4, 26-008 Górno; tel. kont.: 41/3023031, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. document.getElementById(’cloaka0f3e3d0d0daa50915a261275f324b2b’).innerHTML = ”; var prefix = 'ma’ + 'il’ + 'to’; var path = 'hr’ + 'ef’ + '=’; var addya0f3e3d0d0daa50915a261275f324b2b = 'gok’ + '@’; addya0f3e3d0d0daa50915a261275f324b2b = addya0f3e3d0d0daa50915a261275f324b2b + 'gorno’ + '.’ + 'pl’; var addy_texta0f3e3d0d0daa50915a261275f324b2b = 'gok’ + '@’ + 'gorno’ + '.’ + 'pl’;document.getElementById(’cloaka0f3e3d0d0daa50915a261275f324b2b’).innerHTML += ’’+addy_texta0f3e3d0d0daa50915a261275f324b2b+’’; )

2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. document.getElementById(’cloak7a73f3ba46849aab7ac23a3ffaafa46e’).innerHTML = ”; var prefix = 'ma’ + 'il’ + 'to’; var path = 'hr’ + 'ef’ + '=’; var addy7a73f3ba46849aab7ac23a3ffaafa46e = 'inspektor’ + '@’; addy7a73f3ba46849aab7ac23a3ffaafa46e = addy7a73f3ba46849aab7ac23a3ffaafa46e + 'cbi24′ + '.’ + 'pl’; var addy_text7a73f3ba46849aab7ac23a3ffaafa46e = 'inspektor’ + '@’ + 'cbi24′ + '.’ + 'pl’;document.getElementById(’cloak7a73f3ba46849aab7ac23a3ffaafa46e’).innerHTML += ’’+addy_text7a73f3ba46849aab7ac23a3ffaafa46e+’’; lub pisemnie pod adres Administratora.

3) Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu uczestnictwa Gminnym Rajdzie Pieszym dn. 30.04,2022, tj. gdyż jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO) w zw. z Ustawą z dnia ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz ustawą z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. W przypadku dobrowolnego udostępniania przez Państwa danych osobowych innych niż wynikające z obowiązku prawnego, podstawę legalizującą ich przetwarzanie stanowi wyrażona zgoda na przetwarzanie swoich danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Udostępnione dobrowolnie dane będą przetwarzane w celu promocyjnym i marketingowym.

4) Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych. Natomiast z przypadku danych podanych dobrowolnie – co do zasady do czasu wycofania przez Państwa zgody na ich przetwarzanie.

5) Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.

6) Administrator nie ma zamiaru przekazywania Pani/Pana danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Należy jednak pamiętać, że niezależnym administratorem danych osobowych użytkowników Facebooka i Instagrama jest również Facebook Ireland Limited z siedzibą w Irlandii, który w zależności od wiążących go reguł korporacyjnych, regulaminów, decyzji i umów może postąpić inaczej.

7) W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:

a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

d) w przypadku gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;

e) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);

8) Podanie przez Państwa danych osobowych w związku z ciążącym na Administratorze obowiązkiem prawnym jest obowiązkowe, a ich nieprzekazanie skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3. Nieprzekazanie danych udostępnianych dobrowolnie pozostaje bez wpływu na rozpoznanie sprawy.

9) Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa między innymi organizatorom konkursów z uwzględnieniem ich regulaminów, jednostkom i organom kontroli, Facebook i Instagram oraz dostawcą usług teleinformatycznych.

 

2

Zapytanie ofertowe – usługa ochrony

0

Zapraszamy do składania ofert dotyczących świadczenia usługi ochrony podczas 3 wydarzeń odbywających się na terenie gminy Górno w 2022 roku. 

 

Zapytanie ofertowe

Formularz ofertowy

Zapraszamy dzieci i młodzież do udziału w konkursie plastycznym

0

Serdecznie zapraszamy dzieci i młodzież w wieku 7-15 lat do udziału w konkursie plastycznym z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja pn. „Majowe Święto w Mojej Małej Ojczyźnie”.

Termin składania prac upływa 05.05.2022 r. o godz. 15:00.Z niecierpliwością czekamy na Wasze prace. Z pewnością zaskoczycie nas swoja pomysłowościa i kreatywnością.Szczegóły w załączonych dokumentach.

REGULAMIN

ZGODA

 plakat 2.0 m

 

Dopłaty do nawozów – już można składać wnioski

0

Od 25 kwietnia 2022 r. można składać wnioski o przyznanie dopłat do zakupu nawozów. Takie dokumenty przyjmują biura powiatowe Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Pomoc przeznaczona jest na dofinansowanie zakupu nawozów mineralnych innych niż wapno nawozowe i wapno nawozowe zawierające magnez, które producent rolny nabył w okresie od 1 września 2021 r. do 15 maja 2022 r.

Formularz wniosku o przyznanie pomocy i więcej informacji – otwórz

WSPARCIE SKIEROWANE JEST DO PRODUCENTA ROLNEGO:

  1.  któremu został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności,
  2. będącemu mikroprzedsiębiorstwem, małym albo średnim przedsiębiorstwem w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia nr 702/2014 i któremu zagraża utrata płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku spowodowanymi epidemią COVID-19,
  3. który do dnia złożenia wniosku o tę pomoc złożył wniosek o przyznanie płatności w rozumieniu przepisów o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego w 2022 r.

–  na dofinansowanie zakupu w okresie od dnia 1 września 2021 r. do dnia 15 maja 2022 r. nawozów mineralnych innych niż wapno nawozowe i wapno nawozowe zawierające magnez od podmiotów prowadzących działalność w zakresie obrotu lub sprzedaży nawozów.

WARUNKI OTRZYMANIA POMOCY:

Pomoc przyznawana jest w drodze decyzji kierownika biura powiatowego Agencji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego na wniosek tego producenta złożony na formularzu udostępnionym na stronie internetowej ARIMR.

Wniosek o udzielenie pomocy składa się raz w terminie do 16 maja 2022 r w Biurze Powiatowym Agencji właściwym ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.

Za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu tego wniosku do biura powiatowego Agencji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.

W przypadku złożenia wniosku po 16 maja 2022 r. nie wszczyna się postępowania w sprawie przyznania pomocy.

WYSOKOŚĆ WSPARCIA NIE MOŻE PRZEKROCZYĆ:

  1. Iloczynu deklarowanej przez producenta rolnego we wniosku o przyznanie płatności w rozumieniu przepisów o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego powierzchni upraw rolnych, jednak nie więcej niż 50 ha i stawki pomocy w wysokości:
  • 500 zł na 1 ha powierzchni upraw rolnych, z wyłączeniem traw na gruntach ornych oraz łąk i   pastwisk,
  • 250 zł na 1 ha powierzchni łąk i pastwisk oraz traw na gruntach ornych, z wyłączeniem powierzchni, na które przyznano pomoc finansową w ramach działania objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, za realizację zobowiązań rolno-środowiskowo-klimatycznych, w ramach których obowiązuje całkowity zakaz nawożenia;
  1. Iloczynu liczby ton nawozów mineralnych, innych niż wapno nawozowe i wapno nawozowe zawierające magnez, zakupionych w okresie od 1 września 2021 r. do 15 maja 2022 r. i różnicy średniej ceny za tonę nawozów mineralnych innych niż wapno nawozowe i wapno nawozowe zawierające magnez zakupionych w okresie od 1 września 2021 r. do 15 maja 2022 r. i średniej ceny danego typu nawozu mineralnego:
  1. ogłoszonej przez ministra właściwego do spraw rolnictwa w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej obsługującego go urzędu,

albo

  1. wynikającej z faktur lub imiennych dokumentów księgowych o równoznacznej wartości dowodowej dokumentujących zakup w okresie od dnia 1 września 2020 r. do dnia 15 maja 2021 r. nawozów mineralnych innych niż wapno nawozowe i wapno nawozowe zawierające magnez.

W przypadku, gdy ze złożonych wniosków wynika, że zapotrzebowanie na pomoc przekroczy łącznie kwotę 3,9 mld zł, do obliczenia wysokości pomocy stosuje się współczynnik korygujący.

DO WNIOSKU NALEŻY DOŁĄCZYĆ:

  1. kopie faktur, ich duplikaty lub imienne dokumenty księgowe o równoznacznej wartości dowodowej dokumentujące zakup w okresie od dnia 1 września 2021 r. do dnia 15 maja 2022 r. nawozów mineralnych innych niż wapno nawozowe i wapno nawozowe zawierające magnez.
  2. dodatkowo w celu wyliczenia pomocy producent rolny może dołączyć do wniosku kopie faktur, ich duplikaty lub imienne dokumenty księgowe o równoznacznej wartości dowodowej dokumentujące zakup w okresie od dnia 1 września 2020 r. do dnia 15 maja 2021 r. nawozów mineralnych innych niż wapno nawozowe i wapno nawozowe zawierające magnez – w przypadku ich braku wyliczenie pomocy nastąpi na podstawie średniej ceny danego typu nawozu mineralnego ogłoszonej przez ministra właściwego do spraw rolnictwa w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej obsługującego go urzędu.

Źródło: ARiMR

Wraca sezonowa linia T z Kielc do Parku Etnograficznego w Tokarni

0

Zarząd Transportu Miejskiego informuje, że od niedzieli 1 maja 2022 roku zostanie uruchomiona linia T z Kielc do Parku Etnograficznego w Tokarni. Autobusy będą kursowały we wszystkie niedziele oraz dodatkowo w dniach 2-3 maja 2022 roku oraz 15 sierpnia 2022 roku.

Trasa z Kielc do Tokarni: Dworzec Autobusowy – Czarnowska – Paderewskiego – Żytnia (strona północna) – Grunwaldzka – Jagiellońska – Krakowska – Górników Staszicowskich – Krakowska – Nowiny – Zgórsko – Czerwona Góra – Chęciny: droga wojewódzka 762, Franciszkańska, Małogoska, Chęciny Cmentarz, Małogoska, Franciszkańska, Armii Krajowej, Szkolna, Radkowska – Tokarnia parking przed Parkiem Etnograficznym.

Trasa z Tokarni do Kielc: Tokarnia parking przed Parkiem Etnograficznym – Chęciny: ul. Radkowska, Szkolna, Armii Krajowej, Franciszkańska, Małogoska, Chęciny Cmentarz, Małogoska, Franciszkańska, al. Partyzantów, droga wojewódzka 762 – Czerwona Góra – Zgórsko – Nowiny – Krakowska – Górników Staszicowskich – Krakowska – Jagiellońska – Grunwaldzka – Żytnia – Paderewskiego – Czarnowska – Dworzec Autobusowy.

Autobusy linii T nie będą zatrzymywały się (w obie strony) na przystankach: os. Nowiny oraz Zgórsko.

Przymrozki.

0

Ostrzeżenie nr 1208/116/2022 wydane przez Biuro Prognoz Meteorologicznych w Krakowie w dniu 2022-04-26, godz. 12:08, dla powiat kielecki, ważne od 2022-04-27, godz. 00:00 do 2022-04-27, godz. 07:00

Lokalnie prognozowany jest spadek temperatury powietrza do około -1°C, przy gruncie do -3°C.

Brak.

Pałac otwarty po renowacji

0

Muzeum Narodowe w Kielcach – najlepiej zachowana polska rezydencja magnacka z pierwszej połowy XVII wieku, po ponad czterech latach prac konserwatorsko-remontowych – jest na nowo dostępny w całości do zwiedzania. Wczoraj oficjalnie otwarto pałac po tak gruntownym remoncie. W wydarzeniu wziął udział marszałek Andrzej Bętkowski.

Dyrektor Muzeum Narodowego w Kielcach Robert Kotowski zaprezentował gościom efekt prac z realizowanego projektu pn. “Pałac w muzeum, Muzeum w Pałacu. Ochrona, zachowanie i udostępnienie na cele publiczne zabytków ruchomych i nieruchomych o znaczeniu ogólnopolskim” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Więcej o projekcie 

W ramach projektu zrealizowano:

  1. Remont elewacji budynków Dawnego Pałacu Biskupów Krakowskich z renowacją detali architektonicznych i rekonstrukcją postaci posłów moskiewskich i szwedzkich. Dlaczego posłowie zniknęli na 150 lat? Podcasty MNKi
  2. Wykonanie nowoczesnych instalacji zabezpieczających: przeciwpożarowej i antywłamaniowej w budynku Dawnego Pałacu Biskupów Krakowskich
  3. Modernizacja Galerii Malarstwa Polskiego i Europejskiej Sztuki Zdobniczej  polegająca na zmianie aranżacji pomieszczeń zajmujących ekspozycję malarstwa i rzemiosła artystycznego w celu stworzenia nowej oferty edukacyjnej
  4. Roboty konserwatorskie we wnętrzach pałacu obejmujące: konserwacja unikatowego XVII-wiecznego stropu belkowego z plafonem Tomasza Dolabelli „Pożar Ławry Troickiej”, konserwacja fryzu portretowego, podstropowego w Izbie Stołowej Górnej w Dawnym Pałacu Biskupów Krakowskich w Kielcach, konserwacja dwóch tapiserii: Triumf Ateny i Bitwa nad Granikiem.

Wydarzenia towarzyszące:

  • 30 kwietnia – 1 maja (sobota – niedziela) dni otwarte:
O każdej pełnej godzinie wyjątkowe zwiedzanie z przewodnikiem poświęcone odnowionemu Pałacowi. O godzinie 11 zajęcia edukacyjne dla dzieci Tajemnica belkowania Izby Stołowej Górnej. Korzystając z lornetek, uczestnicy będą mogli przyjrzeć się uważnie przedstawieniom alegorycznym ukrytym na stropie. (zapisy pod numerem telefonu 660 957 875)
  • 14 maja (sobota) Noc Muzeów:

Od godziny 19 do 24 wyjątkowe zwiedzanie odnowionego Dawnego Pałacu Biskupów Krakowskich. Pracownicy opowiedzą o pracach konserwatorskich i renowacyjnych, jakim w ramach projektu Pałac w muzeum, Muzeum w Pałacu poddano zabytek w ostatnich latach.

Cykl wykładów Niedziela w Muzeum:

  •  22 maja, godz. 12: Artur Rakowski – Posłowie z kamienia – kogo mogą przedstawiać przywrócone postacie posłów moskiewskich i szwedzkich na fasadzie Dawnego Pałacu Biskupów Krakowskich
  • 12 czerwca, godz. 12: dr Magdalena Śniegulska-Gomuła – Tapiserie zachodnioeuropejskie w zbiorach Muzeum Narodowego w Kielcach
  • 26 czerwca, godz. 12: dr Anna Myślińska, Izba Stołowa Górna i ogród – salon wewnętrzny i zewnętrzny pałacu
  • 3 lipca, godz. 12: Małgorzata Misztal – Konserwacja polichromii w Izbie Stołowej Górnej
  • 10 lipca, godz. 12: Magdalena Otwinowska – Piano nobile w świetle dawnych inwentarzy
  • 17 lipca, godz. 12: dr Anna Myślińska, Pałac – Apartament Senatorski
  • 31 lipca, godz. 12: Robert Pepaś, Polityka dynastyczna Wazów a malowidła stropowe w kieleckim pałacu
  • 7 sierpnia, godz. 12: Małgorzata Misztal – Pożar Troi – odkrycia przy konserwacji stropu ramowego w Drugim Pokoju Senatorskim
  • 4 września, godz. 12: Joanna Kaczmarczyk, Dekoracja stropu belkowego Izby Stołowej Górnej w Dawnym Pałacu Biskupów Krakowskich
  • 9 października, godz. 12: Artur Rakowski – Spojrzenie z góry – na kogo mogły patrzeć postaci z odrestaurowanego fryzu podstropowego w XVII – XVIII w. w Izbie Stołowej Górnej

 

II edycja projektu SmogOut

0

Rusza II edycja projektu SmogOut. To efekt działań komisji ochrony środowiska Młodzieżowej Rady Gminy w Miedzianej Górze I kadencji oraz wiceprzewodniczącego Młodzieżowego Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego Oskara Frydrycha. Ma na celu wspieranie działań samorządu poprzez partycypację młodzieży w procesach decyzyjnych.


– W II edycji projektu chcemy dalej zapoznawać młodych ludzi z działalnością samorządu terytorialnego na rzecz ochrony środowiska i klimatu – tym razem również we współpracy z ekspertami z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego. Pokażemy, co w tym zakresie do tej pory osiągnęły młodzieżowe gremia takie jak Młodzieżowy Sejmik Województwa Świętokrzyskiego i przybliżymy ich działanie, aby zachęcić do czynnego uczestnictwa w ich pracach. Wydarzenie będzie też świetną okazją do sieciowania młodzieży z różnych szkół, co pozwoli na wzmocnienie głosu lokalnej społeczności i stworzy podstawy do współpracy między Samorządami Uczniowskimi w najbliższej przyszłości, czego aktualnie mocno brakuje w regionie – zapowiada Oskar Frydrych.

Spotkanie odbędzie się 27 kwietnia 2022r. o godz. 16.00 w siedzibie Stowarzyszenia Aktywny Ćmińsk, Podgród 27 (rejestracja uczestników od godz. 15.20).

Podczas wydarzenia organizatorzy przewidują dużo czasu na integrację uczestników, otwarte panele dyskusyjne, podczas których omówiona zostanie m.in. zasadność działań samorządu terytorialnego, szczególnie w zakresie zanieczyszczenia powietrza i bioróżnorodności, będzie dyskusja o Europejskim Zielonym Ładzie i jego wpływie na politykę państw członkowskich Unii Europejskiej, a także wypracowane zostaną własne rozwiązania i postulaty, które później przekazane zostaną samorządom. Zamieszczone także zostaną w sprawozdaniu na stronie Konferencji w Sprawie Przyszłości Europy.

Uczestnicy spotkania poznają m.in. szczegóły kampanii „Nie rób świata na szaro” organizowanej przez Departament Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.

Rusza Ogólnopolski konkurs fotograficzny „Ach, Świętokrzyskie czaruje”

0

W konkursie mogą wziąć udział osoby zajmujące się nieprofesjonalnie fotografowaniem. Tematem przewodnim  jest ukazanie piękna ziemi świętokrzyskiej oraz jej zabytków. Prace można nadsyłać do 30 września 2022 roku.

Każdy z autorów może nadesłać maksymalnie 3 fotografie. Prace w formacie JPG o wymiarach minimalnie 1200 x 1600 pikseli i maksymalnie w plikach nieprzekraczających 2 MB należy nadsyłać drogą e-mailową na adres: artystyczny@wdk-kielce.pl w formie załączników do listu elektronicznego, z dopiskiem w tytule e-maila: „Konkurs fotograficzny „Ach, Świętokrzyskie czaruje 2022”. W konkursie mogą brać udział jedynie te prace, które wcześniej nie były nigdzie publikowane ani nie były nagradzane w innych konkursach.

Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach wiekowych:

  • do 18 lat,
  • powyżej 18 lat

Najlepsze fotografie zostaną zaprezentowane na stronach Wojewódzkiego Domu Kultury i Portalu Informacji Kulturalnej oraz podczas wystawy pokonkursowej w Wojewódzkim Domu Kultury w Kielcach.

Organizatorem konkursu jest Wojewódzki Dom Kultury im. Józefa Piłsudskiego w Kielcach.

Osobom zainteresowanym udziałem w konkursie wszelkich informacji udzielają pracownicy Działu Edukacji Artystycznej WDK, nr tel.: 41 36 55 142,

e-mail: artystyczny@wdk-kielce.pl
Regulamin, karta zgłoszenia, oświadczenia dostępne są na stronie WDK: http://www.wdkkielce.pl