Dziś w Starostwie Powiatowym w Kielcach rozpoczęły się warsztaty dla nauczycieli w ramach programu Akademia Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych. W spotkaniu biorą udział pedagodzy z Polski, Grecji, Portugalii i Chorwacji.
Z uczestnikami projektu spotkali się starosta kielecki Mirosław Gębski i wicestarosta Tomasz Pleban.
– Cieszę się, że gościmy Państwa na naszej pięknej ziemi. Mam nadzieję, że ten czas minie nie tylko na pracy nad wypracowaniem poradnika, ale i na poznaniu naszej kultury – mówił starosta Mirosław Gębski.
– Przygotowując program wizyty, staraliśmy się Państwu pokazać nasze zasoby edukacyjne, jak również przyrodnicze – dodał wicestarosta Tomasz Pleban.
Na początek uczestnicy warsztatów zaprezentowali dotychczas wypracowane materiały do poradnika dla nauczycieli oraz platformę e-learningową. W programie pierwszego dnia szkolenia była także wizyta w szkole integracyjnej w Leszczynach.
Warsztaty potrwają do piątku, 27 maja. Jego uczestnicy odwiedzą m.in. Centrum Rehabilitacyjne „Złota Rybka” w Strawczynku, Powiatowy Zespół Szkół w Łopusznie, Ośrodek Rewalidacyjno -Edukacyjno- Wychowawczy „Diament” w Kielcach czy Ośrodek Rehabilitacyjny w Polanice.
Powiat kielecki jest koordynatorem realizowanego od 2019 roku międzynarodowego projektu w ramach programu Erasmus+. Partnerami przedsięwzięcia są Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach, powiatowe poradnie psychologiczno-pedagogiczne w Bodzentynie, Chmielniku i Piekoszowie oraz Stowarzyszenie Ruchów Europejskich w Portugalii, Innovation Frontiers w Grecji oraz Średnia Szkoła Zawodowa Bedekovčina w Chorwacji. Głównym celem projektu jest wypracowanie modelu efektywnego rozwijania kompetencji kluczowych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez podniesienie umiejętności zawodowych nauczycieli, specjalistów, konsultantów w zakresie włączających form i metod nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania narzędzi ICT.
Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku po raz kolejny bierze udział w programie Erasmus+. W ramach projektu pod nazwą „Nasze wspólne wartości” została nawiązana współpraca z sześcioma zagranicznymi szkołami, dzięki czemu uczniowie i nauczyciele mają okazję uczestniczyć w zagranicznych mobilnościach. Łączne dofinansowanie działań to 30 tysięcy 651 euro.
Partnerstwo z sześcioma państwami
Program Erasmus+ w szkole w Oblęgorku realizowany jest od 1 stycznia tego roku i potrwa do 31 grudnia 2023 roku. Koordynatorem z Polski jest Błażej Bujała, nauczyciel ze szkoły w Oblęgorku. Partnerami placówki zostały szkoły z sześciu krajów: Scoala Gimnaziala „Alexandru Stefulescu” Targ-Jiu – Rumunia, koordynator projektu, Hasan Tasar Imam Hatip Ortaokulu, Adiyaman – Turcja, 3 Instituto Comprensivo “E. De Cillis”, Rosolini – Włochy, Dimotiko Scholeio Plateos Imathias, Platy Imathias – Grecja, Panevezio “Vyturio” progimnazija, Panevezys – Litwa, i School Sofia, Sofia – Bułgaria.
Europejskie cele
Projekt ma wiele wspólnych celów. – Jednym z nich jest sprawienie, aby szkoła stała się atrakcyjnym miejscem dla uczniów, w którym będą chcieli się uczyć i spędzać wolny czas. Program ma prezentować też pozytywne przykłady i osiągnięcia naszych uczniów, ale nie tylko. Ma też wzmacniać poczucie obywatelstwa europejskiego, umożliwiać poznawanie nowych kultur i tradycji oraz dzielenie się wspólnymi wartościami – podkreśla Henryka Cisowska, dyrektor Szkoły Podstawowej w Oblęgorku.
Do tej pory podjęto już kilka działań w ramach realizacji projektu. Odbył się konkurs na jego logo oraz spotkanie tansnarodowe nauczycieli Targu-Jiu z Rumunii, którego celem było zaplanowanie wszystkich działań projektowych.
Odwiedzili Sycylię
W dniach 9-13 maja tego roku w ramach projektu pięciu uczniów i dwóch nauczycieli ze szkoły w Oblęgorku wybrało się do miejscowości Rosolini na Sycylii. Pierwszego dnia zwiedzali tamtejszą szkołę i obejrzeli przygotowany przez jej społeczność program artystyczny. Drugiego wzięli udział w wycieczce na wulkan Etna i do pięknej miejscowości Taormina, gdzie zwiedzali zabytki i poznawali lokalną kulturę. Trzeciego dnia pobytu odbyły się warsztaty w szkole i spotkania koordynatorów. Czwartego dnia wzięli udział w kolejnej wyciecze, tym razem do Syraku oraz miasta Noto. Ostatniego dnia pobytu podsumowano wizytę i rozdano certyfikaty udziału w spotkaniu. – Celem wizyty było wzajemne zapoznanie się parterów biorących udział w projekcie, wymiana doświadczeń i rozwój komunikacyjny uczniów – mówi nauczyciel szkoły w Oblęgorku Błażej Bujała, koordynator z Polski.
Warto dodać, że w październiku tego roku odbędzie się spotkanie w Polsce. Ustalono też terminarz spotkań na 2023 rok: marzec – Bułgaria, kwiecień/maj – Turcja, październik – Litwa, grudzień – Grecja. Ostatnie z nich będzie podsumowującym projekt.
Za nami jubileuszowa, dziesiąta już edycja prestiżowego, ogólnopolskiego rankingu „Perły Samorządu”. Z tej okazji niezależni eksperci postanowili wybrać samorządowy Top 10-lecia i nagrodzić te gminy, które przez ostatnie dziesięć lat były w rankingu na topie. I tak, w kategorii najlepszego samorządu dekady wśród gmin wiejskich drugie miejsce przyznano gminie Strawczyn. W tegorocznej edycji rankingu wśród najlepszych włodarzy w kraju znalazł się także wójt gminy Strawczyn, Tadeusz Tkaczyk, który zdobył miejsce czwarte w kategorii gmin wiejskich.
Organizowany przez „Dziennik Gazetę Prawną” ogólnopolski ranking „Perły Samorządu” świętował w tym roku jubileusz dziesięciolecia. Jak podkreślano podczas uroczystej gali, trudno zliczyć ile samorządów stanęło w szranki w rankingu, który stał się znaną i cenioną marką nie tylko w samorządowym świecie. Z racji jubileuszowej edycji, organizatorzy postanowili w szczególny sposób docenić te samorządy, które cały czas były na topie, plasując się tym samym w krajowej czołówce. Wybrano zatem najlepsze samorządy dekady „Pereł Samorządu” – w czterech kategoriach: miast powyżej 100 tys. mieszkańców, miast do 100 tys. mieszkańców oraz gmin miejsko-wiejskich i wiejskich. Aby wybrać najlepsze samorządy dziesięciolecia, punktowano zdobyte miejsca w corocznych rankingach, a punkty przemnożono przez to, ile razy gmina uczestniczyła w rankingu. – Efektem końcowym było wyłonienie tych samorządów, które na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat nie tylko sukcesywnie się rozwijają i są dobrze zarządzane, ale też wzorowo wypełniają swoje zobowiązania wobec mieszkańców, a co najważniejsze, mają pomysły, które warto naśladować – podkreślano podczas uroczystej gali.
Gmina Strawczyn z tytułem samorządu dekady „Pereł Samorządu”
I tak, w kategorii gmin wiejskich gmina Strawczyn zdobyła drugie miejsce samorządowego Top 10-lecia i tym samym tytuł samorządu dekady „Pereł Samorządu”. – Znalezienie się wśród najlepszych samorządów w Polsce ostatniej dekady to dla nas wielkie wyróżnienie i docenienie naszej pracy. Warto zaznaczyć, że ogólnopolski ranking „Perły Samorządu” jest wyjątkowy, ponieważ udział w nim jest całkowicie bezpłatny, a w kapitule plebiscytu zasiadają eksperci do spraw samorządu terytorialnego, eksperci ze świata nauki, biznesu oraz dziennikarze Gazety Prawnej, co gwarantuje niezależność i równość szans – podkreśla Tadeusz Tkaczyk, wójt gminy Strawczyn. – Faktem jest, że od dziesięciu lat gmina Strawczyn zawsze plasowała się na czołowych miejscach w rankingu. Nie spodziewaliśmy się jednak, że zdobędziemy tak wysokie miejsce na podsumowanie dekady. Ta prestiżowa nagroda jest potwierdzeniem tego, że idziemy w dobrym kierunku, że tak należy dalej pracować. Jednocześnie jest również dalszym wyzwaniem i motorem napędowy do tego, aby nie osiadać na laurach. Gmina Strawczyn ciągle się rozwija, jest przyjazna dla młodych rodziców, seniorów, czy przedsiębiorców, co sprawia, że coraz więcej osób wybiera ją na swoje miejsce do życia. Taki kierunek obraliśmy przed laty i cieszę się, że został on doceniony na arenie ogólnopolskiej i stawiany za przykład – zaznaczył wójt Tadeusz Tkaczyk, który nie krył radości, że gmina od lat dostaje „Perły” i jest w krajowej czołówce.
Włodarze gminy Strawczyn i Morawica wśród najlepszych w Polsce
Warto podkreślić, że również włodarze gmin powiatu kieleckiego – Strawczyn i Morawica od lat plasują się wśród najlepszych włodarzy w kraju, zdobywając każdego roku czołowe miejsca w ogólnopolskim plebiscycie „Perły Samorządu”. Nie inaczej było i tym razem. Bardzo wysokie czwarte miejsce w kategorii „Włodarz Gminy Miejsko Wiejskiej” powędrowało do burmistrza Miasta i Gminy Morawica, Mariana Burasa. Zaszczytne czwarte miejsce zdobył także wójt gminy Strawczyn Tadeusz Tkaczyk w kategorii „Włodarz Gminy Wiejskiej”. W tegorocznej edycji rankingu również Miasto i Gmina Morawica uplasowało się na miejscu czwartym w kategorii „Najlepszy Samorząd” wśród gmin miejsko-wiejskich.
W tym roku w kapitule konkursu zasiadali: Marta Gadomska – szefowa działu dodatków „Dziennika Gazety Prawnej”, Dionizy Smoleń – dyrektor sektora publicznego w PwC Polska oraz dr Paulina Legutko-Kobus z Katedry Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Kolegium Ekonomiczno-Społecznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Kapituła nagrodziła gminy wyróżniające się jakością zarządzania i jakością życia mieszkańców. W ocenie poszukiwano liderów innowacyjnych, w tym innowatorskich rozwiązań w zakresie gospodarki, oświaty, ochrony środowiska i polityki senioralnej. Szczególnie doceniono także działalność w zakresie inwestycji infrastrukturalnych, turystyki, sportu i rekreacji.
Będzie bezpieczniej i wygodniej na kolejnym odcinku drogi w granicach naszej gminy! Rozstrzygnięty został przetarg na remont daleszyckiego odcinka ulicy Chabrowej. 20 maja burmistrz Dariusz Meresiński podpisał umowę z wykonawcą, którym została spółka Albud z Oblęgorka.
Roboty budowlane będą obejmować przede wszystkim odnowienie nawierzchni drogi gminnej na długości 537 m oraz rozbiórkę i wymianę istniejącego tam chodnika. Zadanie ma być gotowe do 20 listopada tego roku.
Koszt inwestycji to 885.453,09 zł, z czego 60%, czyli 540.271,00 zł gmina pozyskała z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Pragniemy poinformować, że Ośrodek Promowania Przedsiębiorczości po raz kolejny ogłasza nabór do projektu „Dotacje dla młodych”.
Nabór rusza od 23 maja i będzie trwał do 9 czerwca. Projekt skierowany jest do osób bezrobotnych niezarejestrowanych w urzędzie pracy lub biernych zawodowo.
Carpaccio z buraka z serem owczym, prażonym słonecznikiem i oliwą bazyliową, łosoś w sosie holenderskim na zielonych szparagach, a na podwieczorek deser chia z mango i truskawkami. Tak wykwintne, a jednocześnie lekkie i zdrowe potrawy przygotowano podczas drugich już warsztatów kulinarnych organizowanych w ramach ogólnopolskiego projektu „Moda na EtnoFit”. Jego pomysłodawcą i koordynatorem na całą Polskę jest Biblioteka Centrum Kultury w Piekoszowie wraz z Fundacją Kulturalna Przestrzeń.
Vucher na rodzinny wyjazd wypoczynkowy o wartości 5 tysięcy złotych, ekspres do kawy, Irobot Roomba, hulajnoga elektryczna, dwa rowery trekkingowe, dwa Smartwatche oraz dwie kamery sportowe – to nagrody, jakie można było wygrać w tegorocznej edycji loterii podatkowej w Piekoszowie. Dziś, w obecności przedstawicieli mediów i podczas transmisji online, odbyło się losowanie szczęśliwców i już wiadomo do kogo powędrowały nagrody. Ich uroczyste wręczenie odbędzie się 18 czerwca podczas „Megamocy Piekoszowa”.
W tym roku gmina Piekoszów już po raz drugi postanowiła zorganizować loterię podatkową „Piekoszów – tu się opłaca”. Tym razem mogli w niej wziąć udział wszyscy mieszkańcy gminy Piekoszów, których obejmuje obowiązek złożenia rocznego zeznania podatkowego. – Udział w loterii mogli wziąć również ci mieszkańcy, którzy nie są jeszcze zameldowani. Wystarczyło wpisać w rocznym zeznaniu Podatkowym jako miejsce zamieszkania gminę Piekoszów – mówi wójt gminy Piekoszów, Zbigniew Piątek.
Zgłoszenia do loterii można było dokonać tradycyjną metodą, wrzucając je do skrzynki ustawionej w Urzędzie Gminy w Piekoszowie lub drogą elektroniczną. Losowanie zwycięzców odbyło się 24 maja w siedzibie Biblioteki Centrum Kultury w Piekoszowie w obecności mediów. Wydarzenie było transmitowane na żywo. – Każde zgłoszenie miało przypisany swój numer. Ze względu na RODO podczas losowania podawaliśmy wylosowany numer, imię zgłaszającego oraz trzy ostatnie cyfry podanego w zgłoszeniu numeru telefonu. Myślę, że zwycięzcy doskonale będą wiedzieć, że to akurat oni zdobyli nagrody. Oczywiście zgodnie z regulaminem będziemy dzwonić do wszystkich zwycięzców osobiście – poinformowała Natalia Zapała, która wspólnie z Wiktorią Zalewską z Agencji Gratifica, organizującej loterię na zlecenie gminy Piekoszów, czuwała nad prawidłowym przebiegiem losowania.
W tegorocznej edycji loterii podatkowej wzięło udział 326 osób. – Cieszymy się, że nasza akcja promocyjna pod hasłem „Piekoszów – tu się opłaca” po raz kolejny wzbudziła tak duże zainteresowanie. Mamy nadzieję, że ponownie przełoży się to na wysokość kwoty wpływającej do naszego budżetu z podatków mieszkańców. Przypomnę tylko, że za 2021 rok z podatku PIT w budżecie gminy znalazło się ponad 14,5 miliona złotych. To prawie o dwa miliony więcej niż za rok 2020 – przypomniał wójt Zbigniew Piątek.
Jak podkreślała obecna podczas losowania przewodnicząca Rady Gminy w Piekoszowie, to właśnie dzięki środkom z podatków mieszkańców gmina realizuje szereg inwestycji. – Pieniądze z rocznego rozliczenia PIT wracają do gminy w 38%, wspierając tym samym jej rozwój. Dzięki podatkom naszych mieszkańców każdego roku przeprowadzamy na terenie gminy Piekoszów szereg ważnych inwestycji. Remontujemy drogi, budujemy oświetlenie, kolejne nitki sieci kanalizacyjnej i wodociągowej, remontujemy szkoły i realizujemy wiele innych zadań, które mają służyć nam wszystkim – zaznaczyła przewodnicząca Rady Gminy Piekoszów, Barbara Drogosz, a zdaniem radnej Małgorzaty Pietrzykowskiej, mieszkańcy gminy Piekoszów mogą mieć poczucie dokładania swojej małej cegiełki do rozwoju gminy Piekoszów za pośrednictwem podatków. – Podatki musimy płacić wszyscy. Wiemy też, że część naszego podatku trafia do budżetu gminy, w której mieszkamy. Zatem inwestycje, jakie realizujemy, są wykonywane również dzięki nam wszystkim. Warto zatem wpisywać w swoim rocznym zeznaniu podatkowym miejsce naszego zamieszkania, nawet jeśli jeszcze nie jesteśmy tam zameldowani. To także dzięki tym środkom gmina Piekoszów rozwija się i pięknieje z dnia na dzień – dodała radna Małgorzata Pietrzykowska.
Warto przypomnieć, że zgodnie z regulaminem loterii, każda z wylosowanych osób w ramach weryfikacji będzie musiała w najbliższym czasie okazać się swoim rocznym rozliczeniem PIT, w którym zaznaczyła gminę Piekoszów jako miejsce zamieszkania. Rozdanie nagród odbędzie się 18 czerwca podczas podczas „Megamocy Piekoszowa”.
A co można było wygrać w tej wyjątkowej w skali województwa loterii? – Na nagrody przeznaczyliśmy ponad 20 tysięcy złotych. Nagrodą główną był voucher na rodzinny wyjazd wypoczynkowy o wartości 5 tysięcy złotych. Pozostałe nagrody też były wartościowe, a wśród nich mieliśmy ekspres do kawy, Irobot Roomba, hulajnogę elektryczną, dwa rowery trekkingowe, dwa Smartwatche oraz dwie kamery sportowe – wymienia wójt gminy Piekoszów Zbigniew Piątek. – Warto było wziąć udział w naszej loterii podatkowej nie tylko ze względu na cenne nagrody. Myślę, że mieszkańcy są zadowoleni z ilości prowadzonych w ostatnim czasie inwestycji, które są realizowane przecież także dzięki ich ciężkiej pracy – podkreśla wójt Zbigniew Piątek.
Losowanie nagród, które odbyło się 24 maja online można jeszcze raz obejrzeć pod poniższym adresem:
22 maja z okazji 110 rocznicy istnienia OSP w Daleszycach został poświęcony stojący przy remizie pomnik świętego Floriana. Druhom zaś wręczono medale i odznaczenia za wzorową służbę i zasługi dla pożarnictwa. Przekazano też nowy sztandar dla jednostki. Uroczystości połączono z obchodzonym po raz piąty Gminnym Dniem Strażaka.
Okrągły jubileusz
W niedzielę 22 maja w Daleszycach miały miejsce obchody związane z jubileuszem 110-lecia istnienia tutejszej Ochotniczej Straży Pożarnej. – Ta rocznica pokazuje, jak druhowie z OSP Daleszyce od wielu lat dbali o jednostkę i wkładali wiele wysiłku w rozwój, gwarantując nieprzerwane funkcjonowanie straży pożarnej w naszym mieście. Przez 110 lat w służbie mieszkańcom Daleszyc i okolicznych terenów. Należą im się z tego miejsca jak najszczersze podziękowania – powiedział Dariusz Meresiński, burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce.
Wieloletnia historia
Uroczystości rozpoczęły się zbiórką pododdziałów przy budynku OSP i wciągnięciem na maszt flagi państwowej. Poświęcono też stojący przez remizą pomnik Świętego Floriana. Następnie odbyła się msza święta na rynku w Daleszycach. Po niej oficjalnie powitano przybyłych gości i odczytano kronikę OSP. Warto podkreślić, że pierwsze zebranie organizacyjne, które doprowadziło do powstania w Daleszycach Towarzystwa Ogniowego odbyło się w maju w 1912 roku. We wrześniu 1913 roku należało do niego już 95 członków. Jednostką w Daleszycach od momentu jej powstania do dnia dzisiejszego zarządzało 16 prezesów i 14 naczelników.
W ważnym dla mieszkańców Daleszyc wydarzeniu wzięła udział Anna Krupka, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki – Cieszę się, że mogę podczas tej jakże ważnej uroczystości być tutaj w Daleszycach, aby podziękować kilku pokoleniom strażaków ochotników za to, że służą mieszkańcom – mówiła Anna Krupka.
Obecny był także poseł Krzysztof Lipiec. – Dziękuję wszystkim strażakom ochotnikom z Daleszyc za tę piękną służbę. Mam przekonanie, że zapisali się złotymi zgłoskami w historii tego miasta. Dzisiaj towarzyszą im ludzie, którzy są im wdzięczni – powiedział Krzysztof Lipiec.
Najlepsze życzenia dla strażaków złożył również senator Krzysztof Słoń. – OSP w Daleszycach to pokolenia tych, którzy postanowili służyć dla innych, pomagać, ratować ich życie i dobytek. Bardzo znamienne jest to, że strażnica tu w Daleszycach jest w centrum miejscowości – podkreślał Krzysztof Słoń.
Wręczono odznaczenia i przekazano nowy sztandar
Bardzo ważną częścią uroczystości było wręczenie odznaczeń i wyróżnień druhom za wzorową służbę i zasługi dla pożarnictwa. Następnie odbyła się ceremonia pożegnania starego sztandaru, a po niej poświecenia i przekazania nowego. Jak na taką uroczystość przystało, nie mogło zabraknąć okolicznościowych przemówień i wręczenia podziękowań. Uroczystości zakończyły się defiladą pododdziałów i wpisami do Księgi Pamiątkowej OSP.
Realizacja projektu pn. „Rozwój elektronicznych usług publicznych na terenie Gminy Kije, Miasta i Gminy Morawica i Gminy Sobków” jest największym w ostatnich latach przedsięwzięciem, umacniającym pozycję Urzędu Miasta i Gminy Morawica w świecie usług elektronicznych. Powstała platforma e-Urząd umożliwia dostęp do usług, z których może korzystać każdy.
Projekt wdrożenia e–Usług składa się z dwóch części. Pierwsza z nich polegała nazakupie i wymianie wodomierzy z funkcją zdalnego odczytu na terenie Miasta i Gminy Morawica Oznacza to, że inkasent nie musi już wchodzić do domów i firm by sprawdzić stan licznika. Druga część projektu to wdrożenie elektronicznych udogodnień dla mieszkańców w sprawach związanych z realizacją usług świadczonych przez Urząd Miasta i Gminy Morawica.
– Najważniejszym celem tego przedsięwzięcia było uproszczenie i ułatwienie kontaktów interesantów z Urzędem– podkreśla burmistrz Marian Buras – Jesteśmy nowoczesną gminą, dlatego chętnie wprowadzamy innowacyjne rozwiązania informatyczne, które dają wymierne korzyści dla użytkowników. Ponadto jest to rozwiązanie perspektywiczne i przyszłościowe, dlatego też kładziemy tak duży nacisk na jego rozwój– dodaje.
Dzięki portalowi możemy załatwiać sprawy urzędowe przez Internet, nie wychodząc z domu. Mamy również pełny dostęp do informacji, interaktywnych formularzy, a także wniosków, które złożymy on – line. Za pośrednictwem portalu sprawdzimy nasze bieżące zobowiązania finansowe wobec urzędu oraz Zakładu Gospodarki Komunalnej. Uregulujemy ewentualną należność za podatek, śmieci, czy zużytą wodę dokonując płatności internetowej. Będziemy mogli złożyć deklaracje podatkowe czy deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Złożymy także wniosek o wydanie zezwolenia na wycinkę drzew, a także o wyrys i wypis z MPZP, czy o nadanie numeru porządkowego dla nieruchomości. Będziemy mogli również złożyć wniosek o wydanie karty mieszkańca oraz wiele innych.
Dodatkowo w projekcie biorą udział miejscowe biblioteki publiczne. Czytelnicy mogą złożyć wniosek o rejestrację czytelnika biblioteki i wydanie elektronicznej karty bibliotecznej, ale także przejrzeć księgozbiór, zarezerwować czy wypożyczyć interesującą ich książkę.
Przeglądanie portalu, informacji i wniosków na nim zamieszczonych nie wymaga logowania. Natomiast dostęp do indywidualnych danych oraz usług elektronicznych realizowany jest za pośrednictwem profilu zaufanego i udzielenia zgody na przetwarzanie danych osobowych (profil zaufany ePUAP, można potwierdzić w Urzędzie Miasta i Gminy w Morawicy).
Projekt jest realizowany przez trzy gminy partnerskie – Kije, Morawicę i Sobków pn.: „Rozwój elektronicznych usług publicznych na terenie Gminy Kije, Miasta i Gminy Morawica i Gminy Sobków”. Projekt otrzymał dofinansowanie i został zrealizowany w ramach Osi Priorytetowej VII „Sprawne usługi publiczne” Działanie 7.1 „Rozwój e-społeczeństwa” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość niniejszego projektu wynosi 5 619 918,98 zł, natomiast wartość dofinansowania wynosi 4 776 931,13 zł.
KOMUNIKAT ZGK w MORAWICY
Uprzejmie informujemy, że Miasto i Gmina Morawica wraz z Zakładem Gospodarki Komunalnej w Morawicy Sp. z o. o. uruchomiło dla mieszkańców i klientów usługi cyfrowe.
Wchodząc na portal www.morawica.uslugicyfrowe.pl, na bieżąco sprawdzimy stan swoich należności np. za wodę i ścieki, wydrukujemy faktury, a nawet dokonamy bezpośredniej zapłaty przelewem internetowym. Aby korzystać z tych usług na indywidualnym koncie klienta wymagane jest zaktualizowanie i uzupełnienie Państwa danych.
lub wypełnić w formie papierowej formularz zgodya następnie:
złożyć w Biurze Obsługi w Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Morawicy ul. Kielecka 9, 26-026 Morawica
przesłać pocztą na w/w adres za pośrednictwem operatora pocztowego
przesłać za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP http://epuap.gov.pl/wps/portal (zgoda opatrzona podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym), adres skrzynki ePUAP: /zgkmorawica/domyslna
lub przesłać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej na adres mailowy biuro@zgkmorawica.pl (zgoda opatrzona podpisem kwalifikowanym lub podpisem osobistym z elektronicznego dowodu osobistego)
W tym przypadku aktualizację Państwa danych wykonają pracownicy ZGK w Morawicy.
W niedzielę 22 maja w kościele pw. Wszystkich Świętych w Brzezinach odbył się II „Koncert Pieśni Maryjnych”, nad którym patronat honorowy objął burmistrz Miasta i Gminy Morawica Marian Buras. Wyjątkowe wydarzenie swoją tematyką nawiązuje do nabożeństw Maryjnych w miesiącu maju. Koncert zorganizowali: Samorządowe Centrum Kultury i Biblioteka w Morawicy, Stowarzyszenie Przyjaciół z Brzezin oraz Sołtys Brzezin z Radą Sołecką. Wystąpiły znane i lubiane zespoły i chóry z regionu.
Podczas tegorocznego koncertu wysłuchano znanych i mniej znanych niemniej pięknych pieśni Maryjnych w wykonaniu zespołów folklorystycznych: Brzezinianek, Nidzianecek, Łabecanek, Brudzowianek, Zespołu obrzędowego „Kowalanki”, Chóru parafialnego z Brzezin, Chóru „Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Morawickiej”, Chóru Parafialnego z Morawicy „Cantabile”, Chóru „Nowina” z Nowin, a także kabaretu „Jeszcze Nie Starszych Panów” oraz Grupy artystycznej klubu seniora z Morawicy „Młodzi Duchem”. Każdy z zespołów wykonał po dwa utwory z repertuaru pieśni Maryjnych. Koncert poprowadzili Pani Marianna Węgrzyn Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Brzezin oraz Damian Woźniak Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Morawicy.
W wydarzeniu wzięli udział zaproszeni goście w tym Wicemarszałek Województwa Świętokrzyskiego Renata Janik, Dyrektor Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Katarzyna Kubicka, Przewodniczący Rady Powiatu Jacek Kuzia oraz przedstawiciele lokalnego samorządu.
– Koncert poświęcony Matce Bożej jest cudownym wydarzeniem, które pokazuje talenty przede wszystkim mieszkańców miasta i gminy Morawica, a także okolicznych gmin – powiedziała obecna na koncercie Wicemarszałek Renata Janik.
W podziękowaniu za udział w koncercie, krzewienie kultury, tradycji oraz pielęgnowanie piękna muzyki sakralnej i twórczości artystycznej każdy zespól otrzymał list gratulacyjny oraz symboliczny upominek. Artystów uhonorowali dyrektor Samorządowego Centrum Kultury i Biblioteki w Morawicy Hanna Kuta, kierownik Referatu Kultury, Sportu i Promocji Urzędu Miasta i Gminy Morawica Monika Malicka oraz sołtys Brzezin Ryszard Znój. Po koncercie wykonawców zaproszono do szkoły w Brzezinach na poczęstunek zorganizowany przez „Brzezinianki”, Centrum Kultury i Bibliotekę w Morawicy oraz szkołę z Brzezin.