Pożytek ogłoszony

0

Zarząd Powiatu w Kielcach ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie zadań publicznych z zakresu kultury, kultury fizycznej, sportu i turystyki na 2022 rok dla organizacji pozarządowych.

I. Rodzaje zadań z zakresu kultury i wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań:

  1. Wspieranie inicjatyw mających na celu podtrzymywanie tradycji, organizacji wydarzeń i rocznic historycznych, popularyzację postaci związanych z powiatem kieleckim oraz upamiętnienie ważnych wydarzeń związanych z powiatem kieleckim -20 000,00zł .
  2. Wspieranie działań mających na celu podtrzymywanie i upowszechnianie tradycji narodowych, pielęgnowanie polskości oraz rozwój świadomości narodowej – 15 000,00zł.

 II. Rodzaje zadań z zakresu kultury fizycznej i sportu oraz wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań:

  1. Wspieranie działań mających na celu czynny wypoczynek dzieci i młodzieży podczas wakacji (miesiące lipiec- sierpień) – 5 000,00zł. 
  2. Dofinansowanie wydarzeń mających na celu integrację  mieszkańców powiatu kieleckiego w tym aktywność seniorów  – 5 000,00zł.
  3. Wspieranie działań mających na celu aktywny wypoczynek mieszkańców powiatu kieleckiego ze szczególnym uwzględnieniem różnych dyscyplin sportowych – 10 000,00zł.

 III. Rodzaje zadań z zakresu turystyki i wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań:

    1. Wspieranie działań mających na celu wydanie publikacji w formie papierowej lub multimedialnej związanych z atrakcjami turystycznymi powiatu kieleckiego również w języku angielskim – 15 000,00zł.

 IV. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań publicznych w 2022 roku ogółem:

  1. Na zadania z dziedziny kultury przeznaczono kwotę 35 000,00zł (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych).
  2. Na zadania z dziedziny kultury fizycznej i sportu przeznaczono kwotę 20 000,00zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).
  3. Na zadania z dziedziny turystyki przeznaczono kwotę 15 000,00zł  ( słownie: piętnaście tysięcy  złotych).

 V. Zasady przyznawania dotacji.

  1. Dotacja może być przyznana jedynie na dofinansowanie zadań, o których mowa
    w ogłoszeniu konkursowym, które zasięgiem obejmują co najmniej trzy gminy powiatu kieleckiego.
  2. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
  3. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od wnioskowanej w ofercie, w związku z tym dopuszcza się zmiany w zakresie finansowo – rzeczowym zadania,  przed podpisaniem umowy.
  4. Zarząd Powiatu w Kielcach przyznając dofinansowanie może wskazać pozycje kosztorysu objęte dofinansowaniem z dotacji.
  5. Koszty ponoszone w ramach realizacji zadania są kwalifikowane, jeżeli:
  • są związane bezpośrednio z realizowanym zadaniem i są niezbędne do jego realizacji,
  • są uwzględnione w zatwierdzonym kosztorysie zadania,
  • odzwierciedlają koszty rzeczywiste, a także są skalkulowane proporcjonalnie dla przedsięwzięcia objętego finansowaniem,
  • są racjonalnie skalkulowane na podstawie cen rynkowych,
  • zostały poniesione w okresie kwalifikowania wydatków, tj. od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia zadania,
  • zostały faktycznie poniesione i udokumentowane, są poparte właściwymi dowodami księgowymi oraz są prawidłowo ujęte w ewidencji księgowej.

6. Za koszty niekwalifikowane uznaje się m.in.:

  • koszty niezwiązane z realizacją zadania,
  • odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań,
  • wierzytelności i zobowiązania podmiotu składającego ofertę, niezwiązane z realizacją zadania,
  • stałe koszty działalności podmiotu, w szczególności wynagrodzenia osobowe pracowników etatowych i utrzymanie biura czy obiektów na których odbywać się będą imprezy ( np. opłaty czynszowe, abonamentowe),
  • koszty poniesione przed i po dacie wykonania zadania określonego umową.

VI. Podmioty uprawnione do złożenia oferty:

W konkursie mogą brać udział podmioty określone w art. 3 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 VII. Warunki realizacji zadania:

  1. O otrzymanie dotacji ubiegać się mogą oferenci spełniający następujące warunki:

a) cele statutowe oferenta są zgodne z dziedziną, w jakiej realizowane jest zadanie,

b) oferent posiada własne konto bankowe.

2. Złożone oferty są rozpatrywane pod względem formalnym a następnie merytorycznym przez Komisję Konkursową powołaną w tym celu przez Zarząd Powiatu w Kielcach.

3. Ofertę uznaje się za prawidłową pod względem formalnym gdy:

a) oferta jest prawidłowo wypełniona i złożona na obowiązującym formularzu,

b) oferta jest złożona przez oferenta uprawionego do udziału w konkursie,

c) oferta jest złożona w terminie wyznaczonym w ogłoszeniu,

d) zadanie realizowane jest zgodnie z celami i założeniami konkursu,

e) oferta realizacji zadania jest zgodna z działalnością statutową oferenta,

f) kalkulacja przewidzianych kosztów realizacji zadania jest przygotowana poprawnie pod względem formalno – rachunkowym,

g) wszystkie wymagane pola oferty są wypełnione, w tym oświadczenie pod ofertą,

h) oferta jest podpisana przez osoby uprawnione, podpisy są czytelne lub opatrzone pieczęcią imienną,

i) dołączona jest kopia aktualnego wypisu z KRS lub wyciągu z właściwej ewidencji,

j) dołączona jest kopia aktualnego statutu organizacji,

k) dołączone jest pełnomocnictwo Zarządu Głównego dla co najmniej dwóch przedstawicieli oddziału terenowego organizacji, do składania w imieniu tej organizacji oświadczeń woli w zakresie nabywania praw i zaciągania zobowiązań finansowych oraz dysponowania środkami przeznaczonymi na realizację zadania, o którego wsparcie stara się ta jednostka organizacyjna – w przypadku składania oferty przez oddział terenowy organizacji (nieposiadający osobowości prawnej),

l) przedstawienie umowy partnerskiej zawartej między organizacjami pozarządowymi lub podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, określającą zakres ich świadczeń składających się na realizację zadania publicznego – w przypadku składania ofert, które będą realizowane w partnerstwie,

ł) do oferty można dołączyć dodatkowe dokumenty: referencje uzyskane od jednostek samorządu terytorialnego lub innych podmiotów związanych z realizacją zleconych zadań o podobnym charakterze z ostatnich 2 lat.

4. Oferta wraz z załącznikami musi być:

a) kompletna, podpisana przez osoby statutowo upoważnione przez organizację do składania oświadczeń woli w jej imieniu,

b) załączniki powinny być w sposób trwały (zszyte, spięte) związane z ofertą. Muszą spełniać wymogi ważności, tzn. muszą być podpisane przez osoby uprawnione wymienione we właściwym rejestrze, statucie.

Kserokopie dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez upoważnione do tego osoby. Jeśli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi powinny podpisać się pełnym imieniem i nazwiskiem z zaznaczeniem pełnionej funkcji,    

c) oferta złożona po terminie i na nieaktualnych drukach podlega wykluczeniu z możliwości ubiegania się o dotację,

d) w przypadku złożenia oferty wspólnej, błąd formalny występujący po stronie jednego
z podmiotów powoduje odrzucenie oferty,

e) podmiot wnioskujący o przyznanie środków na realizację zadania winien przedstawić ofertę wykonania zadania zgodną z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantującą wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy,

f) wsparcie zadania w drodze konkursu następuje na zasadzie wyboru najkorzystniejszej oferty spełniającej w jak najszerszym stopniu stawiane wymogi (zadanie winno uzyskać więcej niż 50 punktów),

g) po dokonaniu oceny formalnej Komisja Konkursowa może wezwać podmiot składający ofertę do uzupełnienia lub wyjaśnienia złożonej oferty w ciągu 7 dni od dnia otrzymania wezwania pod rygorem pozostawienia oferty bez rozpatrzenia.

5. Oferty rozpatrzone pozytywne pod względem formalnym są poddane ocenie merytorycznej według zasad przedstawionych w punkcie XI ogłoszenia.

VIII. Termin realizacji zadania.

Czas realizacji projektów od 01.04.2022r. do 15.11.2022r. z zastrzeżeniem, iż szczegółowy termin wykonania zadania określony zostanie w umowie.

XIX. Wysokość dotacji.

  1. Wymagany jest własny wkład finansowy w wysokości minimum 10% środków własnych w odniesieniu do całkowitych kosztów realizacji zadania.
  2. Do wkładu własnego finansowego nie zalicza się środków finansowych pochodzących z innych źródeł publicznych, wpłat i opłat adresatów zadania publicznego, a także wkładu osobowego (w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków).

 Uwaga! Wkład rzeczowy nie może być przeliczany na finansowy.

 X. Termin i warunki składania ofert.

  1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty w zaklejonej i opieczętowanej kopercie z dopiskiem „Konkurs ofert z zakresu turystyki / kultury / sportu – pożytek publiczny 2022 z podaniem rodzaju zadania.”
  1. Miejsce i sposób składania wniosków:

Biuro Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Kielcach , ul. Wrzosowa 44, 25-211 Kielce, poziom 0, w godz. 7.00-15.00 lub za pośrednictwem poczty na adres: Starostwa Powiatowego w Kielcach, ul. Wrzosowa 44, 25-211 Kielce, z dopiskiem na kopercie ,,Nie otwierać Pożytek Publiczny”.

  1. Ofertę należy złożyć do dnia 04.03.2022r.

 UWAGA! Decyduje data wpływu oferty do Starostwa Powiatowego w Kielcach, potwierdzona pieczęcią wpływu, a nie data stempla pocztowego.  

  1. Podmiot zobowiązany jest do złożenia oferty zgodnej ze wzorem określonym w rozporządzeniu Przewodniczącego Komisji do spraw pożytku publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 poz. 2057).

 XI . Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert. 

 

  1. Przy rozpatrywaniu ofert bierze się pod uwagę następujące kryteria:

Lp.

Kryteria wyboru oferty

punktacja

1.

Wartość merytoryczna oferty (w szczególności ponadgminny charakter zadania, sposób naboru uczestników, forma realizacji, zakładane rezultaty i sposób ich oceny, ewaluacja itp.)

0-20

2.

Kwalifikacje i doświadczenie osób bezpośrednio zaangażowanych w realizację projektu

0-10

3.

Zasoby lokalowe i sprzętowe wykazane w ofercie, odpowiednie do realizacji zadania

0-10

4.

Koszty realizacji projektu

0-20

5.

Wysokość finansowego wkładu własnego w realizację zadania w porównaniu z wnioskowaną kwotą dotacji

(w przypadku wpierania zadania  publicznego; finansowy wkład własny nie mniejszy niż 10% całkowitego kosztu realizacji zadania)

0-10

6.

Korzystanie z innych źródeł finansowania projektu

0-10

7.

Współpraca z innymi podmiotami przy realizacji projektu

0-10

8.

Staranność w przygotowaniu dokumentacji ofertowej

0 -10

 

Maksymalna liczba punktów do uzyskania:

100 punktów

 

  1. Decyzję o wyborze ofert i udzieleniu dotacji podejmuje Zarząd Powiatu w Kielcach po zapoznaniu się z propozycją Komisji  Konkursowej, w terminie 14 dni od dnia przedstawienia Zarządowi protokołu Komisji Konkursowej.
  2. Od decyzji Zarządu Powiatu w Kielcach nie przysługuje odwołanie.
  3. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Kielcach, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń urzędu.
  4. Warunkiem przekazania dotacji na realizację zadania jest dostarczenie zaktualizowanego harmonogramu i kosztorysu zadania do wysokości przyznanej dotacji oraz zawarcie pisemnej umowy.
  5. Czas realizacji projektu nie może być dłuższy niż do 15 listopada 2022 roku.
  6. W przypadku odstąpienia od zawarcia umowy, oferent o swojej decyzji ma obowiązek pisemnie powiadomić Starostwo Powiatowe w Kielcach w terminie 7 dni od daty otrzymania informacji o przyznanej dotacji.
  7. Oferent ma obowiązek pisemnie powiadomić Starostwo Powiatowe w Kielcach o jakichkolwiek zmianach w realizacji zadania na co najmniej  7 dni przed zmianą.
  8. Planowane zmiany mogą być wprowadzone do realizacji zadania w formie pisemnego aneksu, tylko po uzyskaniu akceptacji przez Starostwo Powiatowe w Kielcach.
  9. Zarząd Powiatu w Kielcach unieważnia otwarty konkurs ofert w przypadkach określonych w art. 18a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

XII. Zrealizowane zadania publiczne i wysokość środków przeznaczona na ich realizację

 

Rodzaj Zadania

2021 rok

Planowane wydatki
w 2022 na otwarty konkurs ofert

Liczba zrealizowanych zadań

poniesione wydatki

kultura

9

18 800,00

35 000,00

kultura fizyczna i sport

9

15 000,00

20 000,00

turystyka

2

13 300,00

15 00,00

RAZEM

20

47 100,00

70 000,00

 

Dodatkowe informacje dotyczące konkursu udziela Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki – Referat Kultury, Sportu i Turystyki Starostwa Powiatowego w Kielcach, tel. 41 200 15 91/92.

 

Niedziela w muzeum: Minterowie. Rodzina warszawskich przemysłowców

0

Historia rodziny Minterów i działalność Fabryki Wyrobów Metalowych i Lakierowanych będzie tematem kolejnego spotkania z cyklu Niedziela w Muzeum, które poprowadzi Anna Pietrzak z Działu Rzemiosła Artystycznego. Wykład odbędzie się w Dawnym Pałacu Biskupów Krakowskich 13 lutego 2022 roku o godz. 12.00.

Przedmioty wykonywane z brązu lub metali mniej kosztownych, ale brązowionych, dziś nieco zapomniane, w XIX wieku stanowiły w wielu wnętrzach mieszkalnych i gmachach użyteczności publicznej stały element dekoracji. Moda na brązy zapoczątkowana w XVIII wieku, w XIX przybrała na sile, czego świadectwem może być fakt sprowadzania brązowników z zagranicy i zwiększanie się liczby zakładów odlewniczych w kraju. Jednym z prężniej działających ośrodków brązownictwa na ziemiach polskich w XIX wieku była Warszawa, a do najbardziej znanych firm, zajmujących się tą dziedziną, zaliczyć można Fabrykę Wyrobów Metalowych i Lakierowanych należącą do rodziny Minterów. W asortymencie zakładu znajdowały się różnego rodzaju wyroby użytkowe, ale wytwórnia ta słynęła także z produkcji „pamiątek krajowych”, czyli statuetek i medali przedstawiających znanych Polaków, oraz redukcji nagrobków i pomników królów i książąt polskich.

niedziela 13 lutego 2022 r. godz. 12.00, Dawny Pałac Biskupów Krakowskich

Wstęp wolny. Wydarzenie odbędzie się z zachowaniem reżimu sanitarnego. Liczba miejsc ograniczona. Obowiązują maseczki.

Młody, obiecujący artysta z gminy Chęciny potrzebuje naszej pomocy

0

Paweł Jabłoński, mieszkaniec Tokarni, ambitny i utalentowany wokalista. Nie raz mogliśmy go oglądać podczas wydarzeń kulturalnych odbywających się w Chęcinach. W 2016 roku został zwycięzcą czwartego Gminnego „Mam Talent w Chęcinach”.

Paweł potrzebuje teraz naszej pomocy. Pomimo walki z chorobą marzy o wydaniu płyty.

Każdy z nas może w tym pomóc, także udostępniając link do zbiórki, do czego z całego serca zachęcamy.

https://zrzutka.pl/u2agba

 

- pawel_jablonski.png

Filia w Strawczynie od poniedziałku czynna

0

Wydział Komunikacji i Transportu informuje, że od poniedziałku, 14 lutego będzie czynna filia w Strawczynie.

Aby umówić termin wizyty w filii należy skorzystać z internetowego systemu rezerwacji: https://ustaltermin.powiat.kielce.pl/.

Przypominamy, że filia obsługuje mieszkańców gmin Strawczyn i Łopuszno.

Zmieniła się ustawa o transporcie drogowym

0

W Dzienniku Ustaw RP z dnia 28 stycznia 2022 r. została opublikowana ustawa z dnia 26 stycznia 2022 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym, ustawy o czasie pracy kierowców oraz niektórych innych ustaw, która wprowadza m. in. zmiany w zakresie warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego.

Ustawa ta wprowadza nową definicję bazy eksploatacyjnej – nowe brzmienie art. 4 pkt 21a ustawy o transporcie drogowym.

Na podstawie art. 5 ust. 5 i 6 ustawy zmieniającej: przedsiębiorcy posiadający zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, wydane przed 1 marca 2022 r. oraz w stosunku do których zostało wszczęte i niezakończone przed tą datą postępowanie o wydanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego oraz licencji wspólnotowej mają obowiązek dostosować się do nowych wymagań w zakresie bazy eksploatacyjnej w terminie do dnia 1 stycznia 2023 r.

Przedsiębiorcy są obowiązani do złożenia do organu wydającego to zezwolenie oświadczenia, że dysponują bazą eksploatacyjną wraz ze wskazaniem adresu tej bazy, jeżeli adres ten jest inny niż adres przedsiębiorcy wskazany we wniosku o wydanie zezwolenia o którym mowa w art. 7a ust. 3 pkt 3 ustawy o transporcie drogowym w terminie do dnia 15 stycznia 2023 r.

Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym nakłada także na przewoźników drogowych po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego coroczny obowiązek:

1) oświadczenia o liczbie osób zatrudnionych, w tym kierowców wykonujących operacje transportowe w roku poprzedzającym obowiązek złożenia informacji, na dzień 31 grudnia poprzedniego roku, bez względu na ich formę zatrudnienia;

2) informacji o średniej arytmetycznej liczby kierowców zatrudnionych, bez względu na formę zatrudnienia, wykonujących operacje transportowe w roku poprzedzającym obowiązek złożenia informacji. 

Jednak powyższy obowiązek będzie wykonywany przez przewoźników dopiero w 2023 roku, bowiem zaczyna obowiązywać dopiero w 2022 r., a dokładanie od 1 marca 2022 r.  Przewoźnicy będą zatem zobowiązani do przekazywana pierwszej informacji, o której mowa w art. 7a ust. 8 ustawy o transporcie drogowym dopiero za rok 2022 – do 31 marca 2023 r.

Zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 26 stycznia 2022 r. w przypadku gdy przewoźnik drogowy dokonał zgłoszenia pojazdu do licencji wspólnotowej przed 1 marca 2022 r., a pojazd taki nie został zgłoszony do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, przewoźnik ma obowiązek zgłoszenia takiego pojazdu do tego zezwolenia w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy. Termin ten liczony jest od 1 marca 2022 r.

Jeżeli  przedsiębiorca wykonuje międzynarodowy transport drogowego rzeczy wyłącznie pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 2,5 t i nie przekraczającej 3,5 t, to może wystąpić o wydanie  zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencji wspólnotowej uprawniającej do wykonywania międzynarodowego transportu drogowego oraz wypisów z tej licencji od dnia 5 lutego 2022 r. Wnioski takie składa się w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego (GITD) w Warszawie. Do wniosków tych stosuje się nowe przepisy.

Jeżeli przedsiębiorca dysponuje już zezwoleniem na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego oraz licencją wspólnotową uprawniającą do wykonywania międzynarodowego transportu drogowego rzeczy i chce dokonać zgłoszenia pojazdu, który także  jako zestaw pojazdów będzie przekraczał 2,5 t i nie będzie przekraczał 3,5 t, to może dokonać  zgłoszenia takiego pojazdu do zezwolenia oraz wystąpić o wypis z licencji wspólnotowej od dnia 5 lutego 2022 r.  W zakresie rozpatrywania takich wniosków stosujemy nowe przepisy.

Jeżeli przedsiębiorca dysponuje już zezwoleniem na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, a nie dysponuje licencją wspólnotową uprawniającą do wykonywania międzynarodowego transportu drogowego rzeczy i chce dokonać zgłoszenia pojazdu który także  jako zestaw pojazdów będzie przekraczał 2,5 t i nie będzie przekraczał 3,5 t, to może  zgłoszenia takiego pojazdu do zezwolenia dokonać od 5 lutego 2022 r. i może wystąpić o udzielnie licencji wspólnej oraz  wypis z licencji wspólnotowej również  od dnia 5 lutego 2022 r. W zakresie rozpatrywania takich wniosków stosujemy nowe przepisy.


Jeżeli przedsiębiorca chce rozpocząć wykonywanie  transport drogowy rzeczy pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t i złoży wniosek  o wydanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji wspólnotowej:

do dnia 28 lutego 2022 r. – wnioski będą rozpatrywany na zasadach dotychczasowych określonych w ustawie o transporcie drogowym.

od dnia 1 marca 2022 r. – do rozpatrywania wniosków będzie się stosowało także przepisy nowe wynikające z ustawy o transporcie drogowym zmienione ustawą  z dnia 26 stycznia 2022 r. 

Zgodnie z art. 61 § 3 kodeksu postępowania administracyjnego  datą wszczęcia postępowania na żądanie strony jest dzień doręczenia żądania organowi administracji publicznej. Według art. 61 § 3a kodeksu postępowania administracyjnego datą wszczęcia postępowania na żądanie strony wniesione drogą elektroniczną jest dzień wystawienia dowodu otrzymania, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych.

W przypadku nadania wniosku np. w placówce pocztowej nie liczy się zatem data nadania pisma w placówce pocztowej, a jedynie data wpływu pismu do organu.

Dokumentowanie sytuacji finansowej: 

Od dnia 21 lutego 2022 r. art. 7 ust. 2 rozporządzenia 1071/2009 będzie miał następujące brzmienie:

„ust. 2. W drodze odstępstwa od ust. 1 właściwy organ może zgodzić się lub wymagać, aby przedsiębiorca wykazał swoją zdolność finansową za pomocą poświadczenia określonego przez właściwy organ, takiego jak gwarancja bankowa lub polisa ubezpieczeniowa, w tym polisa ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej, z jednego lub kilku banków lub innych instytucji finansowych, w tym przedsiębiorstw ubezpieczeniowych, lub inny wiążący dokument stanowiący solidarną gwarancję za przedsiębiorcę na kwoty określone w ust. 1.

Do dokumentów którymi można wykazać w drodze wyjątku zdolność finansów prawodawca unijny dodał „inny wiążący dokument stanowiący solidarną gwarancję za przedsiębiorcę”. Jednakże to organ wydający zezwolenie decyduje czy uzna przedłożony przez przedsiębiorcę ww. dokument. 

Ponadto od dnia 21 lutego 2022 r. będzie obowiązywał nowy przepis art. 7 ust. 2a rozporządzenia 1071/2009:

„ust. 2a. W drodze odstępstwa od ust. 1, w przypadku braku poświadczonego rocznego sprawozdania finansowego za rok rejestracji przedsiębiorcy właściwy organ zezwala, by przedsiębiorca wykazał zdolność finansową za pomocą poświadczenia, takiego jak gwarancja bankowa, dokument umożliwiający przedsiębiorcy uzyskanie kredytu, wydany przez instytucję finansową, lub inny, określony przez właściwy organ, wiążący dokument potwierdzający, że przedsiębiorca dysponuje kwotami określonymi w ust. 1.”

Należy podkreślić, iż art. 7 ust. 2a rozporządzenia 1071/2009 odnosi się jedynie do przedsiębiorców mających obowiązek sporządzania sprawozdania finansowego, jednakże wyłącznie w przypadku braku poświadczonego rocznego sprawozdania finansowego za rok rejestracji przedsiębiorcy. Jedynie tego rodzaju przedsiębiorcy będą mogli dodatkowo udokumentować zdolność finansową w ww. sposób, za zgodą organu wydającego zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego określony w art. 7 ust. 2a rozporządzenia 1071/2009.

 

Na obecną chwilę Starosta Kielecki będzie uznawał dla takich przedsiębiorców dodatkowo:

1)    wyjaśnienia dotyczące dokonanej oceny zdolności kredytowej związanej z uzyskaniem kredytu sporządzone przez bank lub inne instytucje ustawowo upoważnione do udzielania kredytów wydane na podstawie art. 70a ustawy  z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2439 z późn. zm.)  złożone w oryginale.

 

Rozstrzygnięcie zapytania ofertowego – dostawa oleju opałowego

0

Przedstawiamy roztrzygnięcie zapytania ofertowego na usługę polegającą na dostawie 15000 litów oleju opałowego do budynku GOK Krajno Parcele 24B oraz GOK/OSP w Górnie w roku 2022.

ROZTRZYGNIĘCIE

 

Zapraszamy do udziału w kursach marketingowych – WNE UW

0

Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego pragnie zaprosić wszystkie osoby pełnoletnie z całej Polski, realizujące projekty na rzecz tworzenia i promocji oferty związanej ze społecznością lokalną na kursy w obszarze inicjatyw lokalnych.

Marketing Inicjatyw Lokalnych:

– Moduł 1 – od produktu do marki – mechanizmy marketingu miejsc

– Moduł 2 – Nowoczesne metody komunikacji w marketingu miejsc

– moduł 3 – Partnerstwo w marketingu miejsc

– moduł 4 – Event marketing, czyli jak wykorzystywać wydarzenia do realizacji celów marketingowych

każdy moduł to oddzielny kurs – prosimy o zapisywanie się na jeden moduł

 

Harmonogramy zajęć oraz formularze zgłoszeniowe dostępne są na stronie:

https://www.wne.uw.edu.pl/pl/misja-wne/formularz-8

Obecnie trwa nabór do grup lutowo-marcowych


Uczestnictwo w ww. kursach odbywać się będzie za pośrednictwem spotkań internetowych – zajęcia online.

Gminny Ośrodek Kultury w Górnie pragnie poinformować, że osoby chętne wziąć udział w szkoleniach mogą skorzystać z komputerów w Gminnym Ośrodku Kultury w Górnie oraz Krajnie-Parcele.

 

 

Zmiany w kwarantannie i izolacji

0

Siedmiodniowa izolacja osób zakażonych, powrót do nauki stacjonarnej, likwidacja kwarantanny „z kontaktu” – od 11 lutego będą obowiązywały nowe zasady covidowe.

Od 11 lutego zniesiona będzie:
– tzw. kwarantanna z kontaktu. Zwolnienie będzie dotyczyło także osób, które obecnie przebywają na kwarantannie z tego powodu.
– kwarantanna przyjazdowa z państw członkowskich UE, ze strefy Schengen. Kwarantanna przyjazdowa z państw spoza strefy Schengen skrócona zostanie do siedmiu dni.

Od 15 lutego zapowiedziano kolejne zmiany:
• izolacja będzie trwała 7 dni;
• kwarantanna dla współdomowników będzie trwała 7 dni – tyle, co okres izolacji osoby chorej i nie będzie już przedłużana po zakończeniu izolacji chorego dla jego współdomowników.

Powrót do nauki stacjonarnej
W związku z wprowadzonymi zmianami Minister Edukacji i Nauki zapowiedział szybszy powrót do nauki stacjonarnej. 21 lutego wszyscy uczniowie wracają do szkół. Ferie szkolne pozostają bez zmian.

Trwa gruntowna modernizacja budynku na gminnym stadionie sportowym

0

W Poniedziałek stadion odwiedziła poseł Anna Krupka oraz senator Krzysztof Słoń. Przypomnijmy, że na przedsięwzięcie Miasto i Gmina Morawica otrzymały dofinansowanie w wysokości 475 000,00 złotych z Ministerstwa Sportu.

Dzięki przebudowie i rozbudowie budynek zyska nowy blask, a zawodnicy klubu Moravia będą mogli trenować w znacznie lepszych warunkach. W ramach inwestycji przewidziano m.in:
– wykonanie nowych pomieszczeń szatni dla sportowców na parterze i salę siłowni na poddaszu;
– przebudowę i rozbudowę wewnętrznych instalacji kanalizacji sanitarnej,
wodociągowej oraz energetycznej;
– lokalną kotłownię c.o. na paliwo gazowe;
– instalację centralnego ogrzewania w całym budynku;
– przystosowanie klatki schodowej do warunków ochrony ppoż.

Planowany termin zakończenia inwestycji to czerwiec 2022.

- wizyta1.jpg

- wizyta_2.jpg

- wizyta3.jpg

Konsultacje społeczne dotyczące zmiany urzędowych rodzajów miejscowości Gościniec, Przymiarki i Jedlnica

0

 

Informacja

Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach  informuje mieszkańców miejscowości Gościniec, Skiby, Polichno, Przymiarki, Lipowica, Bolmin, Jedlnica, Wymysłów i Milechowy, że zgodnie z obowiązującym obwieszczeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 października 2019 r. w sprawie wykazu urzędowych nazw miejscowości i ich części (Dz. U. poz. 2360) miejscowość Gościniec istnieje jako część wsi Skiby i przysiółek wsi Polichno,miejscowość Przymiarki istnieje obecnie jako część wsi Lipowica, natomiast miejscowość Jedlica obecnie stanowi część wsi Bolmin.

Gmina Chęciny nie planuje jakichkolwiek likwidacji istniejących miejscowości – nastąpią wyłącznie zmiany organizacyjne dotyczące zmiany urzędowych rodzajów tych miejscowości.

Podjęcie czynności zmierzających do zmiany urzędowego rodzaju miejscowości tj:

– Gościniec na „WIEŚ”,

– Przymiarki i Jedlnica na „PRZYSIÓŁEK”

jest konieczne ze względu na zapisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz.U. poz. 1368), na mocy którego nie prowadzi się numeracji porządkowej dotyczącej części miejscowości, a obecnie Gościniec, Przymiarki i Jedlnica posiadają odrębną numerację porządkową budynków.

Informuje się, że zmiana, mająca na celu utworzenie z miejscowości Gościniec wsi, a z miejscowości Przymiarki przysiółka wsi Lipowica, i z miejscowości Jedlnica przysiółka wsi Bolmin nie pociągnie za sobą kosztów finansowych obciążających mieszkańców zamieszkujących przedmiotowe miejscowości, z uwagi na fakt, iż w dokumentach, którymi się posługują widnieją już nazwy „Gościniec”, „Przymiarki” i „Jedlnica” i nie ulegną one zmianie.

 

Brak podjęcia działań w wyżej wymienionym zakresie poprzez pozostawieniemiejscowości według stanu dotychczasowego tj.:

– Gościniec jako części wsi Skiby i przysiółek wsi Polichno,

– Przymiarki jako części wsi Lipowica,

– Jedlnica jako części wsi Bolmin,

spowoduje brak możliwości prowadzenia dotychczasowej numeracji porządkowej oraz nadawania nowych numerów porządkowych dla tych miejscowości.

W związku z koniecznością wprowadzenia ww. zmian zostały przygotowane projekty uchwał Rady Miejskiej w Chęcinach w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami miejscowości objętych proponowaną zmianą i będzie to przedmiotem procedowania na najbliższej sesji rady.

Konsultacje zostaną przeprowadzone w formie ankiety – o szczegółach procedury tut. Urząd poinformuje w kolejnych komunikatach urzędowych.