Wojewódzki Dom Kultury w Kielcach włącza się w obchody Święta Kielc i zaprasza na seans filmowy „Czym chata bogata!”

0

„Kino na leżakach” zaprasza w piątek o godzinie 22 na plac przed WDK. Wstęp bezpłatny.

Jean-Etienne Fougerole, bogaty pisarz – celebryta podczas telewizyjnego programu, promując swoją nową książkę „Czym chata bogata!”, nieopatrznie zaprasza pod swój dach romską rodzinę. Gdy do jego wspaniałego domu wprowadzą się nowi lokatorzy, cały świat stanie na głowie.
Dwie rodziny, dwa światy, różne obyczaje. Czy wzajemne uprzedzenia mogą doprowadzić do… wielkiego cygańskiego wesela?

 

Liczymy rowerzystów w Kielcach, Sandomierzu i Sielpi

0

Od połowy stycznia 2022 r. w województwie świętokrzyskim funkcjonuje system do zliczania rowerzystów. Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskie zamówił 3 pętle indukcyjne, które zainstalowane zostały w Kielcach, Sandomierzu i Sielpi Wielkiej.  W okresie 17.01-20.06 czujniki zarejestrowały łącznie 48 767 rowerzystów. Najwięcej w Kielcach 20 772, a następnie Sandomierzu 18 228 i Sielpi Wielkiej 9,767.

Niekwestionowanym liderem w okresie długiego weekendu związanego ze świętem Bożego Ciała był Sandomierz. System w dniach 16-19 czerwca zliczył tam 3210 rowerzystów. Było to o 1260 więcej niż w okresie długiego majowego weekendu (30 kwietnia – 3 maja).

Licznik w Kielcach w dniach 16-19 czerwca zanotował 1906 rowerzystów, przy 1650 w okresie długiego majowego weekendu.

Nieco mniej rowerzystów było w Sielpi. W dniach 16-19 czerwca było to 1507, a w okresie długiego majowego weekendu 1474.

Pętle indukcyjne pozwalają monitorować wskaźnik rezultatu w zakresie liczby użytkowników Wschodniego Szlaku Rowerowego GreenVelo współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013. System do zliczania rowerzystów składa się z czujników umieszczonych pod ścieżką rowerową, urządzeń pomiarowych oraz panelu do zarządzania danymi, które wyświetlane są na dedykowanej stronie internetowej.

Analiza ruchu turystycznego z wykorzystaniem pętli indukcyjnych pozwoli na określenie ilościowe ruchu na szlaku oraz jego sezonowość. Porównanie danych na przestrzeni lat pozwoli również na określenie czy prowadzone działania w zakresie rozwoju i promocji szlaku przekładają się na wzrost ruchu turystycznego na szlaku.

 

Jawor – u źródeł kultury już w weekend

0

Polskie Radio Kielce i Muzeum Wsi Kieleckiej zapraszają na koncert galowy konkursu „Jawor – u źródeł kultury”. Spotykamy się w niedzielę 26 czerwca 2022 r. w Parku Etnograficznym w Tokarni.

Na scenie zaprezentują się laureaci tegorocznego konkursu “Jawor – u źródeł kultury” z 15 województw Polski.

Koncert galowy rozpocznie msza święta o godzinie 11.00 na placu przed kościołem z Rogowa. Następnie barwnym korowodem, poprowadzonym przez Kapelę Edwarda Goli publiczność przejdzie przed scenę główną w sektorze dworsko-folwarcznym, gdzie o godz. 12.00 rozpoczną się występy artystów.

Podczas tegorocznego Jawora, powstaną dwie dodatkowe sceny. Na każdej z nich odbywać się będą koncerty laureatów. Festiwalowi będzie towarzyszyła wystawa prac twórców rękodzieła ludowego oraz kiermasz produktów i potraw regionalnych.

„Jawor u źródeł kultury” to konkurs skierowany do artystów i twórców ludowych z województwa świętokrzyskiego. Jego celem jest promocja kultury ludowej regionu oraz uhonorowanie twórców, artystów i wykonawców, którzy przyczyniają się do wzbogacania naszego dziedzictwa, budują tożsamość regionu i pielęgnują tradycje.

Konkurs realizowany jest przez Polskie Radio Kielce od 2010 roku. W tym czasie zdobył duże uznanie zarówno ze strony artystów jak i słuchaczy Radia Kielce.

Jurorzy oceniający kandydatów zgłaszanych do konkursu to profesjonaliści w swoich dziedzinach. Wśród jurorów zasiadają zarówno znawcy muzyki ludowej (dr Aneta Oborny, dr Jerzy Szczyrba, red. Leszek Ślusarski) jak i sztuki ludowej (Janina Skotnicka) oraz Dyrektor Muzeum Wsi Kieleckiej Tadeusz Sikora. Od lat doceniani są także animatorzy kultury bez których twórcy nie mieli by tak dużych możliwości zaprezentowania swoich osiągnięć.

W tym roku artyści startowali w pięciu kategoriach: solista – śpiewak lub instrumentalista, zespoły folklorystyczne (w tym kapele dziecięce i młodzieżowe), kapela ludowa, rękodzieło i sztuka ludowa, animator kultury.

Konkurs na stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej w Borkowie

0

Zarząd Stowarzyszenia „Wspólne Dobro wsi Borków i Trzemosna”, który jest organem prowadzącym Publiczną Szkołę Podstawową i Punkt Przedszkolny w Borkowie ogłasza nabór na stanowisko Dyrektora Szkoły.

1. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia łącznie niżej wymienione wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. (tj. Dz. U. z 202lr. poz. 1449 z późn. zm.) w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej , publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce:

1) jest nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym,
2) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole,
3) ukończyła studia wyższe lub studia podyplomowe , z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli,
4) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego,
5) uzyskała przed przystąpieniem do konkursu:
a) co najmniej dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub
b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
c) w przypadku nauczyciela akademickiego – pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w szkole wyższej,
6) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
7) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
8) nie była prawomocnie karana karą dyscyplinarną, o której mowa w art.76 ust.1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 1762 z późn. zm.), a w przypadku nauczyciela akademickiego , karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz. U. z 202lr. poz. 478 z późn. zm.) oraz nie toczy się przeciwko niej postępowanie dyscyplinarne ,
9) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
10) nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
11) nie była karana zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (tj. Dz.U. z 2021r. poz. 289 z późn. zm.),
12) w przypadku cudzoziemca – posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 672 z późn. zm.)

2. Do konkursu może przystąpić również osoba, która:
1) jest nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym, która posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy licencjat, inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole podstawowej oraz
2) spełnia wymagania określone w pkt 1. ppkt 3-12.
3. Do konkursu może przystąpić również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych lub innym na którym realizowane są zadania z zakresu oświaty, w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej , Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, bądź nauczyciel mianowanym lub dyplomowany urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy zdnia 23 maja 199lr. o związkach zawodowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 263 z późn. zm.) spełniający wymogi określone w ogłoszeniu, z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej dobrej oceny pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego .

4. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać następujące dokumenty:

1) uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju danej szkoły,
2) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej , zawierający w szczególności informację o stażu pracy pedagogicznej – w przypadku nauczyciela , albo stażu pracy dydaktycznej – w przypadku nauczyciela akademickiego , albo stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym – w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
3) oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
– imię (imiona) i nazwisko ,
– datę i miejsce urodzenia ,
– obywatelstwo,
– miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
4) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w punkcie 2): świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia,
5) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
6) poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
7) oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
8) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
9) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w ait. 31 ust. I pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 289 z późn. zm.),
10) oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust.1 i ust. 3a ustawy zdnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwapaństwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 1633 z późn.zm.) – w przypadku kandydata urodzonego przed 1.08.1972r. ,
11) poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela,
12) poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego ,
13) oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 1762 z późn. zm.) lub w art.276 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 478 z późn. zm.) – w przypadku nauczyciela inauczyciela akademickiego ,
14) oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta w pełni z praw publicznych,
15) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U . z 20 19r., poz. 1781 z późn. zm.) oraz innymi obowiązującymi przepisami dot. ochrony danych osobowych wcelach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora.
16) w przypadku cudzoziemców – poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie zdnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672 z późn. zm.)

5. Oferty należy przesłać w terminie do dnia 08.07.2022r. (decyduje data wpływu)

  • pocztą na adres Stowarzyszenie Wspólne Dobro wsi Borków i Trzemosna Borków 36B 26-021 Daleszyce w zamkniętych kopertach z podaniem adresu zwrotnego i numeru telefonu oraz z dopiskiem „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej i Punktu Przedszkolnego w Borkowie
  • lub na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. document.getElementById(’cloak98f5dbb74940ffbe2a64caa26c27e34a’).innerHTML = ”; var prefix = 'ma’ + 'il’ + 'to’; var path = 'hr’ + 'ef’ + '=’; var addy98f5dbb74940ffbe2a64caa26c27e34a = 'stowarzyszenie’ + '@’; addy98f5dbb74940ffbe2a64caa26c27e34a = addy98f5dbb74940ffbe2a64caa26c27e34a + 'poczta’ + '.’ + 'szkola-borkow’ + '.’ + 'edu’ + '.’ + 'pl’; var addy_text98f5dbb74940ffbe2a64caa26c27e34a = 'stowarzyszenie’ + '@’ + 'poczta’ + '.’ + 'szkola-borkow’ + '.’ + 'edu’ + '.’ + 'pl’;document.getElementById(’cloak98f5dbb74940ffbe2a64caa26c27e34a’).innerHTML += ’’+addy_text98f5dbb74940ffbe2a64caa26c27e34a+’’;

Ogłoszenie zostanie opublikowane na tablicy ogłoszeń w miejscu ogólnodostępnym w Publicznej Szkole Podstawowej w Borkowie, na stronie BIP Kuratorium Oświaty w Kielcach, stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Daleszyce.

Oferty złożone po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane.

6. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Zarząd Stowarzyszenia

7. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni e-mailowo, nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia. Kandydat zgłasza się na konkurs z dokumentem tożsamości.

8. Wszelkie dokumenty sporządzone osobiście przez kandydata winny być własnoręcznie podpisane. Na żądanie organu prowadzącego szkołę kandydat obowiązany jest przedstawić oryginały dokumentów , o których mowa w pkt 4 ppkt 4-6, 11 i 12.

9. Klauzula informacyjna:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Stowarzyszenia Wspólne dobro wsi Borkow i Trzemosna , Borkow 36B   26-02 Daleszyce;
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania konkursowego na stanowisko dyrektora szkoły podstawowej/punktu przedszkolnego.
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art.6 ust.1 lit. C  RODO wszczególności ustawa z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo Oświatowe oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola , publicznej szkoły podstawowej , publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej.
4) Pani/Pana Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu przetwarzania, oraz przez okres wynikający z przepisów w sprawie instrukcji kancelaryjnej , jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
5) Państwa dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
6) Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany , w tym nie będą podlegać profilowaniu.
7) W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych , przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji , gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia oochronie danych osobowych (RODO) ;
8) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym .
9) Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji procesu rekrutacji, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz osobom upoważnionym przez Administratora.

Dzień Wsparcia Psychologiczno-Pedagogicznego

0

W Publicznej Szkole Podstawowej w Sierakowie odbył się Dzień Wsparcia Psychologiczno-Pedagogicznego. Uczniowie uczestniczyli w ciekawych warsztatach psychologicznych oraz edukacji finansowej. Mieli możliwość porozmawiać z doradcą zawodowym, psychologiem, terapeutą, a także logopedą.

W placówce odbyły się również warsztaty bezpieczeństwa prowadzone przez funkcjonariuszy Policji z Komendy Miejskiej w Kielcach, którego celem było uświadomienie czym jest cyberprzemoc. Uczniowie poznali zasady bezpieczeństwa na drodze, bezpiecznego korzystania z internetu oraz odpowiedzialności prawnej nieletnich.

Przeczytaj także na Facebooku:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02DsCYHN76H1zjToJLBuVbUtrQZaXCPb4d5cLGcYGgRoTQDDyfcYBNtF3fs9dVcxaJl&id=1700840206817219„>https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02DsCYHN76H1zjToJLBuVbUtrQZaXCPb4d5cLGcYGgRoTQDDyfcYBNtF3fs9dVcxaJl&id=1700840206817219

Maria Michalczyk patronką Szkoły Podstawowej w Marzyszu – placówka zyskała imię i nowy sztandar

0

Data 20 czerwca z pewnością zapisze się złotymi zgłoskami w historii Szkoły Podstawowej w Marzyszu. Od tego dnia placówka ma swoją patronkę, Marię Michalczyk pseudonim „Wyrwicz”, której imię zostało jej nadane. Szkoła zyskała też nowy sztandar, a wydarzenia te uświetniła piękna uroczystość.

Historia szkoły w Marzyszu sięga czasów przedwojennych, kiedy działały tu cztery klasy nie mające własnej siedziby. Lekcje odbywały się w domach mieszkańców. Inicjatorami powołania szkoły do życia byli: Jan Jemioł i Jan Młynarczyk. Przed wojną szkołą kierowała Stefania Sołtys. Obecny budynek placówki oddano do użytku 1 maja 1960 roku. W 2007 roku rozpoczął się proces decentralizacji oświaty i marzyska szkoła miała zostać zlikwidowana. Powołane wówczas Towarzystwo Przyjaciół Marzysza przejęło prowadzenie szkoły i punktu przedszkolnego

Wyjątkowa patronka

W wydarzeniu nadania szkole imienia patronki oraz nowego sztandaru, oprócz społeczności szkolnej wzięli tez udział zaproszeni goście. Wśród nich burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce Dariusz Meresiński. – Kolejna wyjątkowa chwila w życiu społeczności szkoły w Marzyszu. Nie tak dawno rozpoczynaliśmy z panią dyrektor i zarządem starania o rozbudowę placówki o salę gimnastyczną i dodatkowe sale dydaktyczne. A dziś kolejne wydarzenie, nadanie imienia Marii Michalczyk i przekazanie sztandaru, co podkreśla wartość szkoły i jej rangę. Maria Michalczyk, wielka bohaterka narodowa, była mocno związana z ziemią daleszycką. Patronka szkoły jest wzorem patriotyzmu i wielkiej miłości do ojczyzny. Ale też doskonałym przykładem na to, że pomimo trudnych sytuacji, jakie nas w życiu spotykają, można w nim wiele osiągnąć, zrobić mnóstwo dobrego zarówno dla siebie, dla drugiego człowieka, jak i dla ojczyzny. Gratuluję wszystkim, którzy włączyli się w organizację tego pięknego wydarzenia. Z pewnością zapisze się ono w historii tej szkoły i gminy Daleszyce – powiedział burmistrz Dariusz Meresiński.

O patronce szkoły mówiła dyrektor placówki Ewa Kosowska. – Maria Michalczyk była ściśle związana z Daleszycami, a my szukaliśmy na patrona szkoły właśnie takiej osoby, która będzie nam najbardziej bliską. To postać, która wspierała, uczyła i pomagała ludziom. Jej motto brzmiało: „Kto po klęsce nie ulegnie, ten zwycięży życie swe”. To zachęta i motywacja do działania na przekór przeciwnościom losu. Maria Michalczyk była nauczycielem, wykładowcą i działaczem z terenu gminy Daleszyce. Cieszymy się, że została naszą patronką – podkreślała dyrektor Ewa Kosowska.

Bliscy Marii Michalczyk nie kryli wzruszenia

W uroczystości wzięli udział także członkowie rodziny patronki szkoły Marii Michalczyk. Była to dla nich bardzo podniosła i pełna wzruszeń chwila. – Uroczystość dostarczyła nam pełno wzruszeń i niesamowitych emocji. Nasza ciocia Maria Michalczyk walczyła o to, abyśmy mogli dzisiaj mówić po polsku. Była bohaterką, cudem uniknęła aresztowania po wojnie, była też wtedy nazywana bandytką. My w gronie rodzinnym tak o niej mówimy, ciocia bandytka, oczywiście w cudzysłowiu. Dzięki niej jestem dumny z tego, że jestem Polakiem. Ciocia może być stawiana za wzór, szczególnie osobom, którym jest ciężko w życiu. Jej motto „Kto po klęsce nie ulegnie, ten zwycięży” mówi, że zawsze po porażce można się podnieść i spróbować jeszcze raz.  Fakt, że szkoła przyjęła imię naszej cioci świadczy o tym, że pamięć o niej nigdy nie zginie. Z całego serca dziękuję za to – powiedział Tomasz Kania, członek rodziny Marii Michalczyk.

Patronkę wspominała także jej wychowanka i członek rodziny Halina Szurlej. – Maria Michalczyk wychowywała mnie przez 15 lat. Była cudowna, a ja miałam wspaniałe dzieciństwo. Można ją stawiać za wzór dla młodego pokolenia. Dzięki niej jestem kim jestem, skończyłam studia, a wartości, które mi przekazała funkcjonują do dnia dzisiejszego. Dzisiejsza uroczystość jest dla mnie bardzo wzruszająca, zaniemówiłam i jestem bardzo szczęśliwa – podkreślała Halina Szurlej.

Piękna uroczystość

Wydarzenie uświetniły występy uczniów, a przybyli goście dokonali pamiątkowych wpisów w kronice szkoły. – Gratulujemy zarówno gronu pedagogicznemu, całej społeczności szkoły, ale też Towarzystwu Przyjaciół Marzysza tej determinacji, którą od lat potwierdza sens istnienia szkoły w Marzyszu. Placówka ma swój hymn, a od dzisiaj sztandar i wielką patronkę Marię Michalczyk, pseudonim „Wyrwicz”. To niezwykle istotne, żeby budować ten etos i móc na podstawie patronki wychowywać dzieci i młodzież – powiedzieli senator Krzysztof Słoń i wicestarosta Tomasz Pleban.

O wyjątkowym charakterze uroczystości mówiła radna Rady Powiatu w Kielcach Anna Kosmala. – Za nami wyjątkowa i bardzo podniosła uroczystość, dlatego, że patronką szkoły została osoba, która była ściśle związana z gminą Daleszyce, osoba, którą jeszcze niektórzy znają i pamiętają. I to nadało temu wydarzeniu wyjątkowego charakteru – podsumowała radna Anna Kosmala.

W imieniu Rady Miejskiej w Daleszycach gratulacje dla grona pedagogicznego i uczniów złożyli obecni na uroczystości Przewodniczący Rady Miejskiej Rafał Siwonia oraz radny Sławomir Jamioł.

Agnieszka Olech

Kolejne środki PUP na szkolenia dla pracowników

0

Informujemy, że Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach otrzymał środki z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego. W związku z powyższym zapraszamy pracodawców z terenu powiatu kieleckiego do składania nowych wniosków o przyznanie środków z rezerwy KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców.

Termin naboru wniosków – od 27.06.2022 r. do 01.07.2022 r. w godzinach od 7.00 do 15.00.

Wnioski można składać:

Więcej informacji na stronie internetowej PUP w Kielcach.

Przebudowa Kleckiej. Lepszy dojazd do Kielc

0

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach rozpoczyna przebudowę ulicy Kleckiej na leśnym odcinku do Sukowa-Borków. Dla mieszkańców gminy Daleszyce oznacza to znaczącą poprawę alternatywnego połączenia ze stolicą regionu.

Gruntowa droga zyska asfaltową nawierzchnię na odcinku od posesji nr 28 przy Kleckiej do posesji nr 159a w Sukowie-Borkach. Powstanie tu chodnik i ścieżka rowerowa, która będzie łączyć się z przebiegającą przez teren naszej gminy trasą Green Velo. Drogowcy zapowiadają budowę oświetlenia drogowego i przystanków autobusowych. Inwestycja ma być zakończona rok po podpisaniu umowy. W tej chwili kończy się postępowanie przetargowe, najniższą ofertę zaproponowała firma Trakt, która jest gotowa wykonać zadanie za nieco ponad 3,6 mln zł.

Nowe połączenie może być też pewnym ułatwieniem dla kierowców w czasie przygotowywanej już przebudowy drogi na Bukówce (od ronda Czwartaków do granicy Kielc) która po remoncie także usprawni mieszkańcom naszej gminy komunikację z miastem wojewódzkim.

Niepełnosprawni z Fanisławic mają nowoczesny samochód

0

Warsztaty Terapii Zajęciowej w Fanisławicach właśnie pozyskały nowoczesny samochód przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Bus kosztował ponad 300 tysięcy złotych, a jego zakup był możliwy dzięki 80-procentowemu dofinansowaniu pozyskanemu z Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

W ośrodku Warsztatów Terapii Zajęciowej w Fanisławicach na dzień dzisiejszy przebywa trzydzieści osób z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną. – Ten samochód był bardzo potrzebny. Nasi podopieczni każdego dnia są przywożeni na zajęcia i odwożeni. Nowoczesny bus został wyposażony w cztery stanowiska przystosowane do przewożenia osób na wózkach inwalidzkich. Teraz będzie nam wszystkim zdecydowanie łatwiej i bardziej komfortowo – mówi Franciszka Piotrowska, kierownik WTZ w Fanisławicach.

Zdaniem senatora Krzysztofa Słonia, nowoczesny samochód ułatwi funkcjonowanie zarówno podopiecznym, jak i ich opiekunom. – WTZ w Fanisławicach od lat doskonale realizuje ideę jaka przyświeca tego typu placówkom. Nie tylko zapewnia podopiecznym codzienną opiekę i zajęcia terapeutyczne, ale też, co pokazują przykłady konkretnych osób, przygotowuje do tego i pozwala zafunkcjonować na chronionym i otwartym rynku pracy. Nowy bus, o którego zakup również zabiegałem pozwoli na codzienne, bezpieczne funkcjonowanie warsztatów, ale też na realizację bogatych planów wycieczkowych podopiecznych ośrodka – podkreśla senator Krzysztof Słoń i dodaje, że ośrodek w Fanisławicach to wyjątkowe miejsce. – Tutaj niepełnosprawni dostają szansę na możliwość startu w samodzielne, dorosłe życie, również zawodowe. Część z podopiecznych, znalazła tutaj zatrudnienie, a część trafiła na rynek pracy. Dzięki temu osoby niepełnosprawne są przygotowywane do funkcjonowania w społeczeństwie. Nowy pojazd ułatwi między innymi sprawne codzienne funkcjonowanie placówki – dodaje.

Wniosek o dofinansowanie zakupu nowoczesnego samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych złożył Powiat Kielecki. – Wiedząc, że właśnie tutaj w Fanisławicach jest zapotrzebowanie na taki pojazd, złożyliśmy wniosek do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Dzięki temu pojawiła się możliwość sfinansowania tego projektu – informuje Stefan Bąk, członek Zarządu Powiatu w Kielcach.

Samochód kosztował blisko 300 tysięcy złotych, z czego ponad 238 tysięcy złotych dofinansował PFRON, co daje wsparcie na poziomie osiemdziesięciu procent. Pozostałe dwadzieścia procent dofinansowało stowarzyszenie prowadzące WTZ. – W województwie świętokrzyskim dzięki dofinansowaniu z PFRON w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami” udało się zakupić 20 busów i 5 autobusów. W sumie w tym roku w ramach tego programu dofinansowaliśmy projekty w kwocie 6 mln 100 tysięcy złotych zł na pokonywanie barier komunikacyjnych i architektonicznych – poinformował Andrzej Michalski, dyrektor oddziału świętokrzyskiego PFRON.

Nowoczesny bus został poświęcony przez ks. Wiktora Walochę, proboszcza parafii Wierna pw. Najświętszego Serca Jezusa. W uroczystości przekazania samochodu udział wziął także radny powiatu kieleckiego Krzysztof Soboń.

fot. Starostwo Powiatowe w Kielcach

Jednogłośne wotum zaufania i absolutorium dla wójta Wojciecha Ślefarskiego

0

Dziś, podczas posiedzenia sesji, po szczegółowym przedstawieniu „Raportu o stanie Gminy Zagnańsk za rok 2021” i finansów gminy, a także opinii wszystkich komisji i stanowiska Regionalnej Izby Obrachunkowej, która pozytywnie zaopiniowała ubiegłoroczne wykonanie budżetu gminy Zagnańsk, radni nie mieli żadnych wątpliwości. Jednogłośnie udzielili wójtowi Wojciechowi Ślefarskiemu wotum zaufania i absolutorium.

Zanim odbyło się głosowanie nad udzieleniem absolutorium za 2021 rok dla wójta gminy Zagnańsk Wojciecha Ślefarskiego, przedstawiony został „Raport o stanie Gminy Zagnańsk za 2021 rok”. Jest to coroczny obowiązek wszystkich samorządów. Raporty dotyczą podsumowania działalności włodarzy gmin w poprzednim roku, w szczególności realizacji polityki, programów i strategii, czy też uchwał rady gminy. Po wysłuchaniu Raportu i debacie nad nim radni udzielili jednogłośne wotum zaufania dla wójta Wojciecha Ślefarskiego.

Kolejnym ważnym punktem sesji było przedstawienie stanowiska Regionalnej Izby Obrachunkowej, która pozytywnie zaopiniowała ubiegłoroczne wykonanie budżetu gminy Zagnańsk. W podobny sposób oceniła prace wójta Komisja Rewizyjna Rady Gminy Zagnańsk. Lektura sprawozdania finansowego pozwoliła radnym wyciągnąć wniosek, że budżet został wykonany zgodnie z dokonywanymi w ciągu roku zmianami, a najważniejsze budżetowe liczby nie tylko nie dają powodu do niepokoju, ale wręcz są dowodem pracy wysokiej jakości. – Komisja Rewizyjna zapoznała się z opinią RIO w Kielcach o wykonaniu budżetu za 2021 rok i dokonała też szczegółowej analizy wykonania budżetu, nie stwierdzając żadnych nieprawidłowości – potwierdził przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Zagnańsk Marcin Fąfara, zwracając się z wnioskiem do Rady Gminy o udzielenie wójtowi absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2021 rok.

Jak się okazało, podobnie jak w przypadku wotum zaufania, tak i w przypadku absolutorium radni nie mieli żadnych wątpliwości i postanowili udzielić wójtowi Wojciechowi Ślefarskiemu jednogłośnej aprobaty. W imieniu radnych gratulacje na ręce wójta złożyła przewodnicząca Rady Gminy Zagnańsk Renata Pisiakowska. – Gratulujemy i jednocześnie wiążemy nadzieję, że wysiłek pana w zakresie gospodarki finansowej zostanie doceniony w kolejnych latach, bowiem zrealizowane teraz inwestycje będą służyć następnym pokoleniom mieszkańców gminy Zagnańsk. Doskonale wiemy, że praca nad budżetem gminy jest udziałem wszystkich pańskich pracowników, którzy starają się jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki. Jako Rada Gminy współpracując z panem mamy także w tym swój czynny udział. Czujemy satysfakcję z faktu, że do wszystkich spraw podchodzi pan z takim samym zaangażowaniem realizując zadania inwestycyjne po gospodarsku. Sprawując ten urząd udowodnił pan, że jest nie tylko wizjonerem, ale też samorządowcem niezwykle skutecznym, potrafiącym realizować ciekawe pomysły, podejmującym śmiałe decyzje, a pana owocna praca przyczynia się do rozwoju i promocji naszej gminy – zaznaczyła przewodnicząca Rady Gminy Renata Pisiakowska, przekazując na ręce wójta bukiet kwiatów.

Dziękując za zaufanie i pozytywną ocenę wójt zaznaczył, że dobre efekty pracy zawdzięcza zaangażowaniu wielu ludzi. Obok radnych wymieniał m.in. sołtysów oraz pracowników Urzędu Gminy. – Jest mi niezmiernie miło, że państwo radni docenili moją pracę udzielając mi jednogłośnie wotum zaufania i absolutorium. Chcę jednak podkreślić, że nie jest to tylko moje absolutorium. To sukces całego zespołu ludzi i jednocześnie dowód uznania dla wszystkich pracujących nad realizacją budżetu – zaznaczył wójt Wojciech Ślefarski. – Z tego miejsca pragnę złożyć serdeczne podziękowania na ręce moich najbliższych współpracowników, a także pracowników Urzędu Gminy Zagnańsk i jednostek organizacyjnych. Podziękowania kieruję również do radnych, sołtysów i mieszkańców. Najważniejsze to w zgodzie patrzeć w jednym kierunku, którego celem nadrzędnym jest działanie na rzecz mieszkańców i rozwoju naszej gminy – dodał wójt, zapewniając jednocześnie, że zgodnie z przyjętymi wcześniej założeniami, planów inwestycyjnych na terenie gminy Zagnańsk w kolejnych miesiącach będzie jeszcze więcej.