Laur Samorządu Regionu Świętokrzyskiego dla Piekoszowa. Burmistrz Teresa Jakubowska nagrodzona za skuteczne działania! [WIDEO]

Podczas uroczystej gali w Grand Hotelu w Kielcach wręczono nagrody dla samorządowców z największym zaangażowaniem w regionie. Wśród uhonorowanych znalazła się burmistrz miasta i gminy Piekoszów Teresa Jakubowska, która otrzymała prestiżowy Laur Samorządu Regionu Świętokrzyskiego.

Uroczysta gala, która odbyła się 28 maja w Grand Hotelu w Kielcach, była zwieńczeniem Forum Samorządu Regionu Świętokrzyskiego. Podczas wydarzenia redakcja „Echa Dnia” wręczyła Laury Samorządu Regionu Świętokrzyskiego, nagrody przyznawane osobom, które wyróżniają się pozytywnym kreowaniem wizerunku swoich gmin i powiatów oraz realnym działaniem na rzecz ich rozwoju.

Nagrodę na ręce burmistrz Teresy Jakubowskiej przekazał prezes Makroregionu Południe Polska Press Grupy Dariusz Kołacz, redaktor naczelny „Echa Dnia” Stanisław Wróbel oraz wojewoda świętokrzyski Józef Bryk. Gospodarze wydarzenia podkreślali, że za sukcesem każdej gminy stoją konkretni ludzie, skuteczni liderzy lokalnych społeczności, znający potrzeby mieszkańców i konsekwentnie je realizujący.

Jak przypomniano podczas gali, Teresa Jakubowska objęła stanowisko burmistrza miasta i gminy Piekoszów w maju 2024 roku. – Mimo stosunkowo krótkiego stażu, w tym czasie udało się zainicjować i zrealizować wiele istotnych działań. Mieszkańcy mogą korzystać z darmowego transportu publicznego, zwiększyła się liczba lekarzy w Ośrodku Zdrowia, a gmina intensywnie rozwija projekty społeczne i inwestycje infrastrukturalne. Trwa budowa hali sportowej w Micigoździe, podpisano umowy na rozbudowę żłobka i modernizację Zakładu Opieki Zdrowotnej. Szczególne znaczenie mają również działania na rzecz bezpieczeństwa, rozpoczęto starania o budowę posterunku Policji w gminie – poinformowano.

Burmistrz Teresa Jakubowska nie kryła wzruszenia odbierając zaszczytne wyróżnienie. – Otrzymanie tego wyróżnienia to dla mnie ogromny zaszczyt i jednocześnie wielka motywacja do dalszej pracy. Laur Samorządu Regionu Świętokrzyskiego traktuję jako wyraz uznania nie tylko dla mojej osoby, ale dla całego zespołu, z którym wspólnie realizujemy ważne dla mieszkańców cele. Od początku objęcia funkcji burmistrza przyświeca mi jedno, budować gminę nowoczesną, otwartą i przyjazną ludziom. W centrum mojej uwagi zawsze stoi człowiek i jego potrzeby. Dlatego dziękuję wszystkim, z którymi współpracuję: pracownikom urzędu, radnym, sołtysom oraz mieszkańcom. To dzięki wspólnemu zaangażowaniu możemy skutecznie zmieniać naszą gminę. Szczególne podziękowania kieruję również do samorządów wyższego szczebla, zwłaszcza do marszałek Renaty Janik i wojewody Józefa Bryka za wsparcie w pozyskiwaniu środków zewnętrznych. Doceniam również bardzo dobrą współpracę z powiatem, na czele ze starostą Tomaszem Plebanem. Wierzę, że tylko poprzez dialog i partnerskie relacje możemy skutecznie działać na rzecz lokalnej społeczności. Tę nagrodę dedykuję wszystkim mieszkańcom gminy Piekoszów, dla których pracuję każdego dnia – podkreślała burmistrz Teresa Jakubowska.

W gali wzięli udział przedstawiciele władz samorządowych z całego regionu, w tym wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast, starostowie oraz reprezentanci administracji publicznej. Było to wydarzenie nie tylko uroczyste, ale także pełne inspirujących rozmów i przykładów skutecznego działania na rzecz lokalnych społeczności.

Laur Samorządu Regionu Świętokrzyskiego bez wątpienia stanowi ważny dowód uznania dla burmistrz Teresy Jakubowskiej i jednocześnie potwierdzenie, że obrany kierunek rozwoju Piekoszowa znajduje realne docenienie w oczach nie tylko mieszkańców gminy, ale i całego regionu.

Miał być zysk, jest starta blisko 10 000 złotych

0

Cyberprzestępcy nieustannie próbują wyłudzać pieniądze i szukają różnych sposobów, aby nieuczciwie się wzbogacić. W wirtualnym świecie tylko czekają na okazję, aby nas okraść. Wczoraj ofiarą przestępców padł 71-letni ostrowczanin, który chciał pomóc synowi, który to wystawił na portalu społecznościowym do sprzedaży radio samochodowe. W wyniku manipulacji przestępców stracił blisko 10 000 złotych.

Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim zgłosił się 71-latek, który padał ofiarą oszustów. Jak wynikało z relacji ostrowczanina jego syn na jednym z portali ogłoszeniowych wystawił do sprzedaży radio samochodowe za kwotę 290 złotych. Wkrótce po opublikowaniu ogłoszenia za pośrednictwem komunikatora społecznościowego skontaktowała się z nim osoba, która wyraziła chęć zakupu wystawionego przez niego towaru. Po czym otrzymał na adres poczty elektronicznej linka potwierdzającego płatność. W związku z tym, że nie posiadał on środków na swoim koncie bankowym, został poproszony przez swojego rozmówcę o zalogowanie się na do innego rachunku, gdzie miały znajdować się pieniądze. Zmanipulowany przez oszustów mężczyzna poprosił swojego ojca o otwarcie otrzymanego linka i zalogowanie się do bankowości elektronicznej celem potwierdzenia transakcji. Kolejno z 71-latkiem skontaktował się pracownik banku, który poinformował go, że kupujący pomylił się i na jego konto oszczędnościowe wpłynęło zamiast 290 złotych, aż 2 900 złotych. W związku z powyższym poprosił on swojego rozmówcę o przekazanie kodu Blik celem cofnięcia przelewu. Niczego nie świadomy zgłaszający postąpił zgodnie z otrzymanymi wskazówkami i wygenerował na swoim urządzeniu kody, które to umożliwiły oszustom wypłatę pieniędzy z jego konta w kwocie blisko 10 000 złotych.

Co zatem powinno wzbudzić czujność:

Czego NIGDY nie należy robić:

To od Ciebie i twojej świadomości zależy czy staniesz się ofiarą oszusta. Pamiętaj, żeby ciągle pogłębiać wiedzę w tym zakresie, bo sprawcy nie poprzestają udoskonalać swoich metod i pojawiają się w najmniej oczekiwanych miejscach.

 

 

Opr. EW

Źródło: KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim

Inwestycyjna manipulacja i duże straty

0

Mieszkaniec powiatu staszowskiego padł ofiarą oszustwa inwestycyjnego tracąc 90 000 złotych. Mężczyzna natrafił na fałszywą ofertę w przestrzeni internetowej i podał swoje dane kontaktowe. Oszuści manipulując zaufaniem i niewiedzą nakłonili 76-latka do wykonania przelewów na kwotę kilkudziesięciu tysięcy złotych. Apelujemy o ostrożność. Oszuści wykorzystują różne metody manipulacji, dlatego kluczowa jest rozwaga i weryfikacja ofert przed inwestowaniem.

Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Staszowie zgłosił się 76-latek, który poinformował, że padł ofiarą oszustwa. Senior w przestrzeni internetowej w lutym bieżącego roku natrafił na reklamę inwestycyjną. Kliknął w podany link i podał swoje dane kontaktowe. Niedługo później skontaktował się z nim człowiek podający się za brokera giełdowego, który zaproponował wykonanie pierwszej wpłaty na cele inwestycyjne. Następnie ,,opiekę” nad mężczyzną przejęła rzekoma ekspertka giełdowa. Kobieta umiejętnie wzbudziła zaufanie 76- latka. Przekazała, że będzie prowadziła go w inwestycjach. Mieszkaniec gminy Połaniec podając dane do swojej bankowości elektronicznej dał rzekomym opiekunom pełen dostęp do swojego konta. Ci zaciągnęli na konto seniora pożyczkę, a do kolejnych zapożyczeń mężczyzna zobowiązał się sam. Środki z nich od lutego do maja przelewał na wskazywane przez „ekspertkę” konta. Za każdy razem senior instruowany był, aby przy zawieraniu kolejnej pożyczki nie wskazywał faktycznego celu na, który przeznaczone mają być pieniądze. Wskazywano mu, aby pracownikom banków mówił, że środki niezbędne są mu na zakup materiałów budowlanych, auta czy przyczepy kempingowej. Gdy po raz kolejny zwrócił się o możliwość wypłaty zgromadzonych z inwestycji pieniędzy i napotkał na problemy, wówczas zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. W efekcie inwestycyjnej manipulacji 76- latek stracił 90 000zł.

Tylko i wyłącznie od ostrożności zależy czy nasze pieniądze pozostaną na naszym koncie czy zasilą konto oszustów. Apelujemy o rozwagę i przestrzeganie podstawowych zasad bezpieczeństwa.

Opr. JSz

Źródło: KPP w Staszowie

Starosta Tomasz Pleban z Laurem Samorządowca

0

Starosta kielecki, Tomasz Pleban, został uhonorowany prestiżową nagrodą Laur Samorządowca, doceniającą jego wieloletnie zaangażowanie w rozwój lokalnej społeczności.

Nagrodę przyznawała redakcja Echa Dnia, podczas uroczystej gali, będącej zwieńczeniem Forum Samorządu Regionu Świętokrzyskiego w Kielcach. Nagrody trafiły dla aktywnych samorządowców, którzy każdego dnia z pasją pracują na rzecz swoich lokalnych społeczności.

Razem ze starostą, na gali, obecni byli członkowie Zarządu Powiatu Cezary Majcher i Mariusz Ściana.

Pan starosta od początku swojej kadencji podejmował działania mające na celu poprawę jakości życia mieszkańców, usprawnienie obsługi administracyjnej oraz rozwój współpracy z organizacjami pozarządowymi.

Tomasz Pleban jest zasłużonym samorządowcem, który był i jest zawsze z ludźmi i blisko ich spraw, a jego działalność cieszy się ogromnym zaufaniem wśród społeczności lokalnej i przyczynia do umocnienia idei samorządu terytorialnego.

Dzięki konsekwentnej pracy i oddaniu idei samorządu, Starosta Tomasz Pleban przyczynił się do realizacji wielu ważnych inwestycji na terenie powiatu kieleckiego.

Wśród nich wymienić można wymienić szeroką gamę zrealizowanych i rozpoczętych inwestycji:

W dziedzinie ochrony zdrowia, modernizacja i doposażenie w nowoczesny sprzęt Świętokrzyskiego Centrum Matki i Noworodka oraz rozpoczęcie rozbudowy Szpitala Powiatowego w Chmielniku

W budownictwie wybudowanie w Łopusznie nowoczesnego internatu dla 90 uczniów i nowoczesnego kompleksu sportowego

W Łagowie powstaje natomiast pierwszy w powiecie dom dla rodzin zastępczych.

Istotne działania objęły również sektor kultury, gdzie rozpoczęto rewitalizację historycznego Pałacu Dobieckich.

Ponadto zrealizowano aż 33 inwestycje drogowe o łącznej wartości 70 mln zł.

Nagroda Laur Samorządowca to dowód uznania dla Tomasza Plebana, jako zasłużonego samorządowca, który zawsze stawia potrzeby mieszkańców na pierwszym miejscu, budując z nimi silne i trwałe relacje oraz wzmacniając ideę samorządu terytorialnego. Jego działalność cieszy się ogromnym zaufaniem społeczności lokalnej i jest doskonałym przykładem skutecznego zarządzania na szczeblu powiatowym.

Gratulujemy tego wyróżnienia!

˝Podaruj miłość, podaruj dom. Zostań rodziną zastępczą˝

0

 Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach rozpoczęło nową kampanią rodzicielstwa zastępczego „Podaruj miłość, podaruj dom. Zostań rodziną zastępczą”. Poszukuje wśród mieszkańców powiatu kieleckiego osób do rodzinnej pieczy zastępczej, gotowych zapewnić dzieciom właściwą opiekę i otoczyć je miłością.

W powiecie kieleckim są dzieci, które potrzebują wsparcia i opieki rodziny zastępczej. To dla nich szansa na możliwość dorastania w otoczeniu rodzinnego ciepła i szczęśliwe życie. Mogą doświadczać normalnego dzieciństwa i mieć lepsze szanse na przyszłość. Zostanie rodziną zastępczą to nie tylko ogromna odpowiedzialność, ale i piękna misja.

– Piecza zastępcza jest dla nas priorytetem. W 2026 roku oddamy do użytku nowoczesną Placówkę Opiekuńczo-Wychowawczą typu rodzinnego w Łagowie. Zachęcamy do podjęcia się tego pięknego zadania dla potrzebujących miłości dzieci. To wspaniała droga do pomocy innym, a jednocześnie szansa na wzbogacenie własnego życia – mówi wicestarosta kielecki Tomasz Dulny.

Będąc rodziną zastępczą można liczyć na stałe wsparcie ze strony PCPR, w tym:

– koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej

– poradnictwo psychologów, pedagogów

– porady prawne

– wsparcie finansowe

– bezpłatne szkolenie

Jeśli czujecie Państwo, że moglibyście podjąć się tej roli, zachęcamy do kontaktu z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach, ul. Wrzosowa 44, tel. 41 200 17 16, 41 200 17 01.

Rekrutacja do Powiatowego Zespołu Szkół w Bodzentynie!

0

Ósmoklasiści! Powiatowy Zespół Szkół w Bodzentynie prowadzi rekrutacje do Liceum Ogólnokształcące im. Józefa Szermentowskiego i do Technikum nr 6 w Nowej Słupi. 

Jeżeli marzysz o szkole przyjaznej uczniowi, w której będziesz zdobywać wiedzę i rozwijać swoje pasje w miłej atmosferze, wśród życzliwych osób wybierz Liceum Ogólnokształcące im. Józefa Szermentowskiego w Powiatowym Zespole Szkół w Bodzentynie.

Liceum oferuje naukę na profilach:
– policyjno-prawnym 
– humanistycznym 
– matematyczno-informatycznym 
– biologiczno-chemicznym 
– psychologiczno-społecznym 

Nie zwlekaj!
Wnioski o przyjęcie do klasy I można pobrać z sekretariatu szkoły oraz na strony internetowej PZS w Bodzentynie:
https://pzsbodzentyn.pl/index.php/rekrutacja/

Jeśli zależy Ci na praktycznych umiejętnościach, dobrze płatnej pracy w przyszłości i szerokich możliwościach edukacyjnych,
Technikum nr 6 w Nowej Słupi jest idealnym wyborem dla Ciebie!
Technikum to szkoła, która łączy solidne przygotowanie do matury z nauką konkretnego zawodu. Tutaj zdobędziesz wiedzę praktyczną i umiejętności, które są dziś bardzo poszukiwane na rynku pracy. Technik żywienia i usług gastronomicznych
technik pojazdów samochodowych, technik logistyk – to tylko niektóre z kierunków, jakie możesz wybrać w ofercie Technikum nr 6.
Tutaj wiedza łączy się z praktyką. Wiedzę i umiejętności zdobywasz w nowoczesnych pracowniach szkolnych oraz u lokalnych pracodawców. Uczniowie odbywają praktyki zawodowe w firmach, co często kończy się ofertą pracy jeszcze przed zakończeniem nauki. Dla wielu uczniów to pierwszy krok do kariery.
Wybór technikum to inwestycja w przyszłość. To szkoła, która nie tylko przygotowuje do egzaminów, ale przede wszystkim – do życia, dając możliwość odbycia płatnych staży, zrobienia darmowych kursów ( kurs prawa jazdy, obsługi koparko-ładowarki, obsługi programu Excel, obsługi kasy fiskalnej, kurs barmański).
Nie zastanawiaj się dłużej ! Przyjdź, zdobądź zawód, zdaj maturę i rozwijaj swoje pasje w Technikum nr 6 w Nowej Słupi.
Informacje i dokumenty do pobrania: https://pzsbodzentyn.pl/index.php/rekrutacja-ns/

ZAPRASZAMY!!!

 

Akcja ˝Nałogom mówię – NIE˝ w Szkole Podstawowej w Obicach

0

W Szkole Podstawowej w Obicach już po raz dwudziesty odbyła się coroczna akcja profilaktyczna promująca zdrowy styl życia pod hasłem „Nałogom mówię – NIE”. To wyjątkowe wydarzenie wpisało się na stałe w kalendarz szkolnych działań edukacyjnych i profilaktycznych.

Tegoroczna edycja rozpoczęła się od części szkolnej, w ramach której uczniowie uczestniczyli w warsztatach profilaktycznych, podczas których poruszano problemy związane ze zdrowym odżywianiem, aktywnością fizyczną, radzeniem sobie ze stresem oraz unikaniem używek. Następnie odbyła się część konkursowa – uczniowie wykazywali się wiedzą w teście profilaktycznym oraz kreatywnością tworząc plakaty, rymowanki i krzyżówki.

Finał szkolnej akcji odbył się 27 maja. Podczas uroczystego podsumowania wręczono nagrody i dyplomy dla laureatów konkursów. Gościem honorowym wydarzenia była Justyna Cesarz-Soja – kierownik Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Morawicy, która swoją obecnością uświetniła uroczystość i podkreśliła znaczenie działań profilaktycznych młodzieży w naszej gminie.

W ramach akcji, 21 maja odbyły się także międzyszkolne warsztaty profilaktyczne, w których wzięły udział trzyosobowe zespoły z klas IV-VII ze wszystkich szkół z terenu naszej gminy. Warsztaty rozpoczęły się od krótkiego przedstawienia się uczestników. Ćwiczenie to miało na celu integrację zespołów, przełamanie pierwszych lodów i zbudowanie pozytywnej atmosfery sprzyjającej współpracy. Następnie uczniowie obejrzeli film edukacyjny na temat zasad zdrowego stylu życia. Materiał w przystępny i ciekawy sposób przedstawiał najważniejsze elementy dbania o zdrowie, takie jak odpowiednia dieta, sen, aktywność fizyczna, unikanie używek, czy radzenie sobie ze stresem. Po seansie uczniowie pracowali w grupach, tworząc infografikę „Dekalog zdrowego stylu życia”. Zawarli w niej 10 kluczowych zasad promujących zdrowie, dbając o estetyczną formę graficzną i zrozumiały przekaz. Następnie każda grupa zaprezentowała swoją infografikę i wspólnie zastanawiano się, która z przedstawionych zasad ma najistotniejsze znaczenie dla zdrowia człowieka. Uczniowie argumentowali swoje wybory, najczęściej wskazując na znaczenie zdrowego odżywiania, regularnego ruchu, odpowiedniego odpoczynku i snu jako fundamentów dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego. Była to doskonała okazja do wymiany poglądów i uświadomienia sobie, że wszystkie zasady są ze sobą powiązane i wzajemnie się uzupełniają.

W dalszej kolejności uczniowie układali przysłowia o zdrowiu z przygotowanej rozsypanki wyrazowej.  Każda grupa otrzymała zestaw pociętych karteczek z pojedynczymi wyrazami, które należało ułożyć w odpowiedniej kolejności, tworząc znane polskie przysłowie związane ze zdrowiem.

Następnie poszczególne zespoły przystąpiły do prezentacji krótkich scenek profilaktycznych przygotowanych wcześniej  przez uczniów. Przygotowane scenki poruszały ważne tematy związane z profilaktyką, takie jak unikanie używek, uzależnienie od gier i telefonu, zdrowy styl życia. Uczniowie prezentowali scenki w sposób kreatywny i zaangażowany. Niektóre grupy zastosowały elementy humoru, inne postawiły na dramatyczny wydźwięk – wszystko po to, by jak najlepiej dotrzeć do rówieśników i zwiększyć świadomość na temat zagrożeń. Potem przyszedł czas na konkurencje sportowe, które miały na celu promowanie zdrowego stylu życia, współpracy i aktywności fizycznej. Uczniowie brali udział w różnorodnych zabawach ruchowych, m.in. z wykorzystaniem chusty animacyjnej, która służyła do integracyjnych gier zespołowych rozwijających refleks, koordynację i współdziałanie. W ramach konkurencji sportowych uczniowie wykonywali również odbicia piłki siatkowej sposobem górnym i dolnym w dwójkach. Podobne zadanie wykonywali także z rakietkami do badmintona – uczniowie odbijali lotkę w parach, starając się utrzymać jak najdłużej wymianę. Dodatkową atrakcją były zabawy z kijkami do unihokeja.

Wszystkie aktywności przebiegały w atmosferze zdrowej rywalizacji, wzajemnego wsparcia i dobrej zabawy.

Po tak wyczerpujących zmaganiach przyszedł czas na odpoczynek. Uczniowie regenerowali swoje siły przy słodkim poczęstunku ufundowanym przez piekarnię „Białogon”. Na koniec na uczestników czekała jeszcze jedna niespodzianka – wszyscy zostali uhonorowani indywidualnymi nagrodami rzeczowymi oraz dyplomami dla szkoły.  Nagrody ufundowane przez MGOPS w Morawicy wręczył dyrektor Szkoły Podstawowej w Obicach – pan Jerzy Węgrzyn.

Dyrektor szkoły Jerzy Węgrzyn oraz organizatorki akcji – Mirosława Piwowarska, Małgorzata Zacharz, Renata Strójwąs – składają serdeczne podziękowania pani Justynie Cesarz-Soi – kierownikowi MGOPS w Morawicy oraz pani Elwirze Mróz – pracownikowi MGOPS za pomoc w organizacji przedsięwzięcia, Piekarni „Białogon” – za ufundowanie poczęstunku dla uczestników, a także opiekunom za przygotowanie uczniów do udziału w warsztatach oraz wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i aktywny udział.

Oznakowanie zjazdu na Chęciny na trasie S7! Prezent ROTu na 700-lecie Nadania Praw Miejskich Chęcinom

0

Z radością informujemy, że po wielu latach intensywnych starań i konsekwentnych działań, na trasie ekspresowej S7 pojawiły się dziś nowe tablice informacyjne, wskazujące zjazd na Chęciny – Górę Zamkową. To nie tylko ułatwienie dla kierowców, ale przede wszystkim ogromna szansa na jeszcze szersze zaprezentowanie dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego Gminy i Miasta Chęciny.

Dzięki nowym tablicom informacyjnym E22B o wymiarach 1,5×2,25 m i 9 tablicom kierunkowym E22A, podróżujący trasą S7 w obu kierunkach już z daleka dostrzegą informację o możliwości zjazdu do Chęcin – miejsca, gdzie historia spotyka się z nowoczesnością, a majestatyczna Góra Zamkowa przyciąga setki tysięcy turystów rocznie. Nie byłoby to możliwe bez owocnej, wieloletniej współpracy burmistrza Gminy i Miasta Chęciny, Roberta Jaworskiego z Zarządem Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Zaangażowanie, determinacja i wspólna wizja promocji regionu zaowocowały realizacją tego długo wyczekiwanego przedsięwzięcia.

– Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego wielokrotnie zwracała uwagę na konieczność oznakowania szczególnych obiektów turystycznych przy drogach krajowych. Niestety przez wiele lat było to nie do przejścia. Utworzyliśmy wiele szlaków m.in. Szlak Archeo-Geologiczny, który przebiega przez Gminę i Miasto Chęciny. Przystąpiliśmy raz jeszcze do podjęcia starań, aby ten wyjątkowy punt, jakim są Chęciny na mapie województwa świętokrzyskiego, został oznakowany tzw. znakami turystycznymi E22B. Są to tablice informacyjne „Szczególny obiekt na szlaku”. Wreszcie udało nam się uzyskać zgodę i mogliśmy przystąpić do działania, wykorzystując fundusze ROT. Jest to taki prezent od Zarządu ROT dla mieszkańców na 700-lecie Nadania Praw Miejskich Chęcinom – zaznacza dyrektor Biura  Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego, Marcin Piętak.

Długość tego procesu podkreśla także burmistrz Gminy i Miasta Chęciny, Robert Jaworski, który zaznacza, że chęciński samorząd od wielu lat intensywnie zabiegał o wyeksponowanie „zjazdu na Chęciny” z trasy S7, co nie tylko zwiększa widoczność miasta, ale także bezpieczeństwo podróżnych. – Nowe oznakowanie na S7 to nie tylko istotny drogowskaz, ale także zaproszenie dla tysięcy podróżnych, by zatrzymali się w Chęcinach i odkryli piękno oraz bogactwo naszej historii. Wielokrotnie występowaliśmy do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i do wielu innych instytucji z prośbą, jednak ta procedura nie była wcale taka prosta. Oznakowanie przy S7 to nie tylko uwieńczenie wielu lat starań, ale także realne korzyści dla mieszkańców oraz lokalnych przedsiębiorców. Zwiększony ruch turystyczny to szansa na rozwój usług, gastronomii oraz bazy noclegowej. To także impuls do kolejnych inwestycji i inicjatyw, które uczynią Chęciny jeszcze bardziej atrakcyjnym miejscem na turystycznej mapie Polski – podkreśla burmistrz Robert Jaworski.

Warto zaznaczyć, że w ramach tego przedsięwzięcia, na drodze wojewódzkiej nr 762 pojawiły się także dwie, nowe tablice E22B informujące o zjeździe do Jaskini Raj – kolejnego obiektu turystycznego na mapie Gminy i Miasta Chęciny.

Ogłoszenie Nr 12/2025 o naborze na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach

0

 

 

Ogłoszenie Nr 12/2025 o naborze na wolne stanowisko pracy
w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny

Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny

ogłasza konkurs stanowisko kierownicze urzędnicze:

zastępca kierownika w Referacie Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa

1. Wymagania kwalifikacyjne kandydata:

a) wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:

1) obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r.
o pracownikach samorządowych,

2) wykształcenie wyższe (preferowane kierunkowe z zakresu: ochrona środowiska gospodarka odpadami, gospodarka nieruchomościami, geodezja lub prawo),

3) minimum 4 lata doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z ochroną środowiska lub gospodarką odpadami lub gospodarką nieruchomościami,

4) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

5) biegła obsługa komputera oraz znajomość oprogramowania MS Office,

6) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

7) posiadanie nieposzlakowanej opinii,

8) brak przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania oferowanego stanowiska,

b) wymagania dodatkowe (pożądane) związane ze stanowiskiem:

1) bardzo dobra znajomość przepisów prawa m.in.: ustawy o gospodarce nieruchomościami, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o ochronie przyrody, ustawy o ochronie zwierząt, ustawy Prawo ochrony środowiska, ustawy Prawo wodne, ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, ustawy o samorządzie gminnym wraz z aktami wykonawczymi do tych ustaw,

2) doświadczenie w pracy w administracji publicznej,

3) wysoka kultura osobista, duże zaangażowanie w pracę, odpowiedzialność,

4) umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji,

5) operatywność i kreatywność,

6) prawo jazdy kat B.

2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

1) zastępowanie Kierownika Referatu podczas jego nieobecności,

2) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i kompletowaniem dokumentacji związanej ze sprzedażą, zamianą, oddaniem w wieczyste użytkowanie, najem, dzierżawę lub użyczenie nieruchomości będących własnością gminy,

3) regulacja zapisów w księgach wieczystych dla nieruchomości gminnych,

4) uzgadnianie stanu prawnego nieruchomości przeznaczonych pod gminne inwestycje,

5) prowadzenie spraw związanych z geodezyjnym podziałem nieruchomości,

6) prowadzenie postępowań rozgraniczeniowych nieruchomości,

7) nadawanie budynkom numerów porządkowych,

8) przygotowywanie zarządzeń Burmistrza i projektów Uchwał Rady Miejskiej w zakresie działania Referatu,

9) regulacja stanów prawnych nieruchomości gminnych,

10) prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań za nieruchomości przejęte na własność gminy,

11) przygotowywanie sprawozdań z zakresu funkcjonowania referatu.

12) realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt z zakresu zapobiegania bezdomności zwierząt,

13) współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi podmiotami w zakresie zadań na powierzanym stanowisku;

14) prowadzenie postępowań będących w kompetencji Burmistrza w sprawach wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie.

3. Informacje o warunkach pracy na stanowisku oraz wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie:

1. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę – na stanowisku urzędniczym, pierwsza umowa na czas określony,

2. Praca w budynku piętrowym, usytuowanie stanowiska pracy na piętrze budynku (bez możliwości wjazdu osób niepełnosprawnych – brak podjazdu),

3. Brak występowania uciążliwych i szkodliwych warunków pracy,

4. Czas pracy: pełen wymiar – przeciętnie 40 godzin tygodniowo,

5. Bezpośredni kontakt z osobami, wysiłek umysłowy,

6. Obok pracy biurowej praca na stanowisku obejmuje także wyjazdy i prace w terenie;

Informuje się kandydatów, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.

4. Dokumenty wymagane od kandydata w przedłożonej ofercie

1) CV i list motywacyjny,

2) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

3) Kserokopie niezbędnych dokumentów: potwierdzających wykształcenie, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,

4) Podpisane przez kandydata oświadczenie, że kandydat:

a) posiada pełną zdolność do czynności prawnych,

b) korzysta z pełni praw publicznych,

c) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo

ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

d) o braku przeciwwskazań do pracy na oferowanym stanowisku,

e) posiada nieposzlakowaną opinię,

f) wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) – wzór w załączeniu,

5) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz
z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

6) Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

5. Miejsce i termin składania dokumentów

1) Miejsce: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Dotyczy naboru na wolne stanowisko: zastępca kierownika Referatu Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa:

a) osobiście w miejscu składania dokumentów: sekretariat Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny,

b) przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny

c) lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP.

2) Termin dostarczenia zgłoszeń: do dnia 09.06.2025 r. roku (decyduje data wpływu do Urzędu).

6. Dodatkowe informacje i uwagi

1) Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się na stronie BIP Gminy Chęciny oraz tablicy ogłoszeniowej Urzędu;

2) Dodatkowych informacji udziela Pan Paweł Brola – Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny tel. 413151006, 413153124;

3) Tylko kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu konkursu tj. rozmowy kwalifikacyjnej;

4) Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – do 30.06.2025 r.;

5) Informacje o przebiegu konkursu i jego rozstrzygnięciu zostaną opublikowane w BIP oraz na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu;

6) Wewnątrz oferty należy zamieścić aktualny adres zwrotny i telefon kontaktowy;

7) Aplikacje, które zostaną złożone osobiście do Urzędu lub wysłane pocztą wpłyną do Urzędu po upływie wymienionego w ogłoszeniu terminie, nie będą rozpatrywane.

8) Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.

 

Galeria zdjęć – przedstawienie pt. ˝Calineczka˝

0

Dziś odbyło się przedstawienie podopiecznych świetlicy środowiskowej w Zaborzu pt. „Calineczka”. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem i radością zaprezentowały swoje umiejętności aktorskie, występując przed rodzicami. Na scenie nie zabrakło śpiewu, tańca i kolorowych strojów, które dodały bajkowego klimatu całemu wydarzeniu. Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć z przedstawienia.