Uczestnicy konkursu fotograficznego pt.: „Drzewo cud natury”. Przedłużamy termin składania prac do 5 maja 2025r. Każdy uczeń może zgłosić do konkursu tylko 1 zdjęcie.
Prace trzeba dostarczyć do siedziby Starostwa Powiatowego w Kielcach, ul. Wrzosowa 44 (pokoje numer 352 lub 354).
Wyboru najciekawszych prac dokona komisja konkursowa powołana przez Starostę Kieleckiego.
Przypominamy, że konkurs adresowany jest do uczniów szkół podstawowych kl. IV-VIII, które zadeklarowały chęć uczestnictwa w przesłanym formularzu.
W ramach ogłoszonego konkursu uczniowie będą fotografować drzewo, grupę drzew rosnących wyłącznie na terenie powiatu kieleckiego. Mogą to być drzewa pomnikowe, jak i te zupełnie niepozorne, wcześniej nieznane, spotkane przypadkowo podczas wędrówki, ale na swój sposób niezwykłe dla fotografującego.
Konkurs organizowany jest w ramach Programu edukacji ekologicznej dla Powiatu Kieleckiego pn. „Dla Ziemi, dla siebie”. Jego założeniem jest wychowanie dzieci i młodzieży w poszanowaniu dla środowiska, wdrożenie poczucia odpowiedzialności za obecną i przyszłą jakość przyrodniczą oraz zachęcenie do świadomego działania na rzecz jej ochrony.
Program poszerza także wiedzę dzieci i dorosłych mieszkańców powiatu kieleckiego o elementach środowiska naturalnego, formach ochrony przyrody, strukturach geologicznych, wzbudza troskę o najbliższe otoczenie oraz promuje i rozwija nawyk segregacji odpadów.
Program został ogłoszony w 2004 r., aktualnie realizowana jest jego XXI edycja.
W załączniku szczegółowe inforamcje.
Druh Michał Wcisło z Ochotniczej Straży Pożarnej w Tokarni reprezentuje powiat kielecki w wojewódzkim etapie plebiscytu na Strażaka Roku. Michał Wcisło na razie prowadzi w rywalizacji, ale to kto zwycięży zależy od mieszkańców oddających głosy na swojego kandydata.
Głosować można do 29 kwietnia do godz. 21:00, na stronie: https://echodnia.eu/strazak-roku-2025/pl/2010629
Zwycięzca tego etapu plebiscytu będzie reprezentował region świętokrzyski w zmaganiach ogólnopolskich. Ogólnopolski finał, w którym głosowanie odbędzie od 6 do 15 maja, wyłoni laureatów tytułów Strażak Ochotnik Roku Polski 2025, Jednostka OSP Roku Polski 2025 oraz Młody Strażak OSP Roku Polski 2025. Zwycięzcy zdobędą nie tylko tytuły, lecz także statuetki i nagrody finansowe.
Plebiscyt organizowany przez dzienniki regionalne Polska Press Polska ma już ponad 20 lat tradycji. Niezmiennie cieszy się ogromnym zainteresowaniem czytelników. To efekt olbrzymiego zaufania do strażaków. Według badań opinii z 2024 roku, aż 97% Polaków pozytywnie ocenia działania strażaków.
W niedzielę, 27 kwietnia o godz. 14:00 na placu przed Samorządowym Centrum Kultury w Morawicy odbędą się miejsko – gminne obchody Dnia Strażaka. Uroczystości rozpocznie polowa msza święta w intencji druhen i druhów ochotników. Serdecznie zapraszamy!
Od 28, do 30 kwietnia potrwają nabory wniosków o dotacje na założenie działalności gospodarczej dla osób poszukujących zatrudnienia. Powiatowy Urząd Pracy oferuje dofinansowania z Funduszu Pracy i Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Wsparcie jest przeznaczone dla mieszkańców powiatu kieleckiego, a w szczególności dla osób w trudnej sytuacji na rynku pracy. Chodzi m.in. o ludzi w wieku od 18, do 29 roku życia oraz po 55 roku życia.
Powiatowy Urząd Pracy radzi, aby procedurę ubiegania się o dotacje rozpocząć od zapoznania się z obowiązującymi kryteriami. Jeśli spełniamy wymagania należy pobrać niezbędne dokumenty ze strony internetowej PUP, albo odebrać je bezpośrednio w urzędzie. Po wypełnieniu wniosku i skompletowaniu dokumentów należy dostarczyć je do Powiatowego Urzędu Pracy i oczekiwać na decyzję. Jeśli będzie pozytywna, podpisujemy umowę.
Ostatnie kroki, to założenie działalności gospodarczej i rozliczenie dotacji.
Szczegółowe informacje i niezbędne do pobrania dokumenty można znaleźć TUTAJ.
W niedzielę, 6 kwietnia, w Pińczowie odbyła się 11. edycja Otwartego Turnieju Tańca. Rywalizowało blisko 1200 uczestników z całej Polski. Tancerki z zespołu „PIRAMIDA” w kat. tanecznej „Inne formy” zdobyły brązowy medal.
Cykliczną imprezę o ogromnej renomie tanecznej, oceniała komisja konkursowa w pięciu kategoriach tanecznych i wiekowych. Przewodniczącą jury była Aleksandra Kwapisz ze Szkoły Tańca „Charleston”. Towarzyszyli jej Grzegorz Pańtak, szef Kieleckiego Teatru Tańca oraz Jirina Nowakowska, tancerka, choreograf i pedagog.
W tegorocznej edycji konkursu zespół PIRAMIDA, zaprezentował się na scenie z oryginalnym programem artystycznym, czerpiąc inspiracje z albumu Pieśni Współczesnych Zespołu Śląsk w wykonaniu Natalii Grosiak pt. ,,Chmury”. W kategorii „Inne formy” z układem pt.,,Gdzie jesteś…?” tancerki brawurowo wytańczyły choreografię, która zyskała uznanie jury w postaci brązowego medalu.
Fot. Piotr Młynek
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach informuje, że w dniach od 28 kwietnia 2025 r. do 30 kwietnia 2025 r. będzie prowadzony nabór wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, realizowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Grupę docelową projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy III” realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego na lata 2021-2027, Priorytet FESW.10 Aktywni na rynku pracy, Działanie FESW.10.01 – Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy, będą stanowiły osoby bezrobotne pozostające bez pracy, zamieszkujące teren powiatu kieleckiego i zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracyw Kielcach, a w szczególności te znajdujące się w trudnej sytuacji na rynku pracy, w tym:
Zgodnie z przyjętą definicją, osobą z kategorii NEET jest osoba młoda w wieku do 29 lat, która spełnia łącznie trzy warunki:
Ze względu na określone w projekcie wskaźniki, konieczne do spełnienia, w pierwszej kolejności wsparciem zostaną objęte osoby:
Ważne! Zgodnie z „Wytycznymi dotyczącymi projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027″, w przypadku wsparcia osób w wieku 18-29 lat udział takiej osoby w projekcie EFS+ powinien być obowiązkowo poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych, dokonaną przez doradcę klienta.
Niezbędnym warunkiem otrzymania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej jest ukończenie szkolenia online, prowadzonego przez Akademię Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, pt. „Jak założyć własną firmę?” i otrzymanie zaświadczenia. Link do strony: https://akademia.parp.gov.pl/course/view.php?id=197
Wypełnione wnioski przyjmowane będą:
Aktualne druki wniosków dostępne są w Punkcie Obsługi Klienta Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach oraz na stronie internetowej Urzędu (zakładka: Bezrobotni i poszukujący pracy) pod linkiem:https://kielce.praca.gov.pl/-/2435034-dokumenty-dofinansowanie-podjecia-dzialalnosci-gospodarczej
Szczegółowych informacji udzielą Państwu pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach pod numerami telefonów: 41-367-16-21, 41-367-16-16, 41-367-16-40.
Przypominamy, iż z dniem 25.04.2025r. upływa termin płatności IV raty opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Płatności w/w opłaty można dokonywać:
– przelewem bankowym na nr konta 97 8493 0004 0050 0872 5424 0228
(w tytule przelewu prosimy podać adres nieruchomości, której dotyczy w/w opłata)
– w kasie Urzędu Gminy i Miasta Chęciny
– do rąk inkasenta (sołtysa danej miejscowości)
Prosimy o terminowe regulowanie zobowiązań.
Referat Podatków i Opłat, Polit Anna
Ogłoszenie Nr 6/2025 o naborze na wolne stanowisko pracy Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny ogłasza konkurs stanowisko kierownicze urzędnicze: zastępca kierownika w Referacie Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa |
1. Wymagania kwalifikacyjne kandydata: |
a) wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem: 1) obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. 2) wykształcenie wyższe (preferowane kierunkowe z zakresu: gospodarka nieruchomościami, geodezja, gospodarka przestrzenna lub prawo), 3) minimum 4 lata doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z gospodarką nieruchomościami – w tym minimum 2 lata w administracji publicznej, 4) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych, 5) biegła obsługa komputera oraz znajomość oprogramowania MS Office, 6) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 7) posiadanie nieposzlakowanej opinii, 8) brak przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania oferowanego stanowiska, |
b) wymagania dodatkowe (pożądane) związane ze stanowiskiem: 1) bardzo dobra znajomość przepisów prawa m.in.: ustawy o gospodarce nieruchomościami, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o ochronie przyrody, ustawy o ochronie zwierząt, ustawy Prawo ochrony środowiska, ustawy Prawo wodne, ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, ustawy o samorządzie gminnym wraz z aktami wykonawczymi do tych ustaw, 2) wysoka kultura osobista, duże zaangażowanie w pracę, odpowiedzialność, 3) umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, 4) operatywność i kreatywność, 5) prawo jazdy kat B. |
2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: |
1) zastępowanie Kierownika Referatu podczas jego nieobecności, 2) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i kompletowaniem dokumentacji związanej ze sprzedażą, zamianą, oddaniem w wieczyste użytkowanie, najem, dzierżawę lub użyczenie nieruchomości będących własnością gminy, 3) regulacja zapisów w księgach wieczystych dla nieruchomości gminnych, 4) uzgadnianie stanu prawnego nieruchomości przeznaczonych pod gminne inwestycje, 5) prowadzenie spraw związanych z geodezyjnym podziałem nieruchomości, 6) prowadzenie postępowań rozgraniczeniowych nieruchomości, 7) nadawanie budynkom numerów porządkowych, 8) prowadzenie ewidencji mienia gminy, 9) przygotowywanie zarządzeń Burmistrza i projektów Uchwał Rady Miejskiej w zakresie działania Referatu, 10) regulacja stanów prawnych nieruchomości gminnych, 11) prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań za nieruchomości przejęte na własność gminy, 12) przygotowywanie sprawozdań z zakresu funkcjonowania referatu. 13) opiniowanie wstępnych projektów podziałów nieruchomości, 14) realizacja zadań wynikających z przepisów o wzmocnieniu narzędzi ochrony krajobrazu. |
3. Informacje o warunkach pracy na stanowisku oraz wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie: |
1. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę – na stanowisku urzędniczym, pierwsza umowa na czas określony, 2. Praca w budynku piętrowym, usytuowanie stanowiska pracy na piętrze budynku (bez możliwości wjazdu osób niepełnosprawnych – brak podjazdu), 3. Brak występowania uciążliwych i szkodliwych warunków pracy, 4. Czas pracy: pełen wymiar – przeciętnie 40 godzin tygodniowo, 5. Bezpośredni kontakt z osobami, wysiłek umysłowy, 6. Obok pracy biurowej praca na stanowisku obejmuje także wyjazdy i prace w terenie; Informuje się kandydatów, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej |
4. Dokumenty wymagane od kandydata w przedłożonej ofercie |
1) CV i list motywacyjny, 2) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, 3) Kserokopie niezbędnych dokumentów: potwierdzających wykształcenie, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe, 4) Podpisane przez kandydata oświadczenie, że kandydat: a) posiada pełną zdolność do czynności prawnych, b) korzysta z pełni praw publicznych, c) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, d) o braku przeciwwskazań do pracy na oferowanym stanowisku, e) posiada nieposzlakowaną opinię, f) wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 5) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz 6) Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach. |
5. Miejsce i termin składania dokumentów |
1) Miejsce: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Dotyczy naboru na wolne stanowisko: zastępca kierownika Referatu Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa”: a) osobiście w miejscu składania dokumentów: sekretariat Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny, b) przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny c) lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP. 2) Termin dostarczenia zgłoszeń: do dnia 28.04.2025 r. roku (decyduje data wpływu do Urzędu). |
6. Dodatkowe informacje i uwagi |
1) Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się na stronie BIP Gminy Chęciny oraz tablicy ogłoszeniowej Urzędu; 2) Dodatkowych informacji udziela Pan Paweł Brola – Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny tel. 413151006, 413153124; 3) Tylko kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu konkursu tj. rozmowy kwalifikacyjnej; 4) Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – do 20.05.2025 r.; 5) Informacje o przebiegu konkursu i jego rozstrzygnięciu zostaną opublikowane w BIP oraz na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu; 6) Wewnątrz oferty należy zamieścić aktualny adres zwrotny i telefon kontaktowy; 7) Aplikacje, które zostaną złożone osobiście do Urzędu lub wysłane pocztą wpłyną do Urzędu po upływie wymienionego w ogłoszeniu terminie, nie będą rozpatrywane. 8) Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane. |