3.5 C
Kielce
piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNasz urząd z ważnymi certyfikatami ISO

Nasz urząd z ważnymi certyfikatami ISO

Zobacz

Starostwo Powiatowe w Kielcach jako jeden z nielicznych samorządów powiatowych dołączył do wąskiego grona urzędów w Polsce, który może pochwalić się posiadaniem dwóch certyfikatów: systemu zarządzania jakością oraz systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji.

Certyfikaty dotyczą systemu zarządzania jakością (wg normy PN-EN ISO 9001: 2015) oraz systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji (wg normy PN-EN ISO/IEC 27001:2017). Potwierdzają one, że nasz urząd spełnia wymagania norm w zakresie świadczenia usług administracji samorządowej związanej realizacją zadań publicznych.

Wydanie certyfikatu poprzedzone zostało przeprowadzeniem auditów, które odbywały się przez kilka dni w naszym urzędzie. Jak podkreślili audytorzy, Starostwo jest dobrze zorganizowane, a powierzone mu zadania są bardzo dobrze realizowane. Auditorzy nie tylko nie stwierdzili niezgodności, ale także dostrzegli wiele pozytywnych elementów pracy Starostwa, wyróżniających nas na tle innych organizacji.

 – Audity potwierdziły, że w Starostwie Powiatowym ustanowiono i wdrożono szereg zabezpieczeń służących ochronie danych posiadanych przez Starostwo przed dostępem osób nieupoważnionych oraz wszystkie ważne mechanizmy doskonalenia w Systemie Zarządzania Jakością. Certyfikaty są przyznane nam na kolejne 3 lata. Certyfikaty dowodzą wysokiej jakości świadczonych przez Starostwo usług, skoncentrowanie uwagi na wymaganiach klienta, ciągłe doskonalenie jakości obsługi mieszkańców naszego powiatu oraz utrzymywanie wysokich standardów ochrony informacji. Jest to ważne tym bardziej, że niewłaściwe zarządzanie bezpieczeństwem informacji może doprowadzić do wycieku, utraty lub sfałszowania danych posiadanych przez urząd, a nawet do całkowitego paraliżu pracy urzędu. – mówi starosta kielecki Mirosław Gębski. System Zarządzania Jakością sprawia, że Starostwo Powiatowe staje się urzędem nowoczesnym, wiarygodnym i przyjaznym dla klienta, a monitorowanie procesów zapewnia doskonalenie przyjętych rozwiązań.

Starosta podkreśla, że to kolejny sukces naszego urzędu. – W ubiegłym tygodniu odebraliśmy nagrodę dla najlepszego powiatu w Polsce – mówi starosta.  – Ponowne uzyskanie certyfikatów stawia Starostwo w gronie nowoczesnych organizacji, wprowadzających wysokie standardy zarządzania.

Zarówno certyfikat zarządzania jakością jak i zarządzania bezpieczeństwem informacji są dla nas niezwykle istotne, bo motywują nas do działania i dokumentują prawidłowość stosowanych przez nas praktyk. Wszystkie nasze działania podejmujemy z myślą zapewnieniu sprawnej i profesjonalnej obsługi mieszkańców naszego powiatu.

– Dziękuje wszystkim pracownikom urzędu, za trud włożony w proces uzyskania certyfikatu – dodaje starosta. Wszystko to ma na celu podniesienie jakości usług świadczonych przez Starostwo Powiatowe w Kielcach.

 

 

 

Aktualności

Polecamy