Pula środków przeznaczonych do wydatkowania na dofinansowanie zadań w formie pożyczek wynosi 11 040 257,00 zł.
Terminy składania wniosków: od 08.03.2022 r. do 31.03.2022 r.
Nadmieniamy, iż w 2022 roku w ramach ww. naboru będą przyjmowane jedynie wnioski wypełnione i przesłane do Funduszu za pomocą portalu beneficjenta i platformy ePUAP.
W celu złożenia wniosku o dofinansowanie należy:
- Założyć konto w portalu beneficjenta na stronie https://portalbeneficjenta.wfos.com.pl/ (nie dotyczy podmiotów posiadających już konto w portalu beneficjenta). Po aktywacji konta będzie można się zalogować i korzystać z portalu. Dodatkowe informacje znajdą Państwo w portalu beneficjenta w sekcji „pytania i odpowiedzi”,
- Pobrać i wypełnić aktywny formularz PDF wniosku o dofinansowanie. Wypełniając wniosek, należy wybrać Priorytet z Listy (Nazwa) – B.I. Ochrona i zrównoważone gospodarowanie zasobami wodnymi; Typ zadania (Nazwa) – Zadania określone w punktach B.I.1 do B.I.12 (zgodnie z dedykowanym programem) oraz określone w Szczegółowych Warunkach Otrzymania Pomocy Finansowej stanowiących załącznik Nr 1 do obowiązujących Zasad Udzielania i Umarzania Pożyczek oraz Trybu i Zasad Udzielania i Rozliczania Dotacji ze Środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach,
- Wysłać go do Funduszu za pomocą „SKRZYNKI PODAWCZEJ – PDF”– dostępnej w Portalu Beneficjenta,
- Wydrukować wniosek, podpisać przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli i dostarczyć, wraz z dokumentami wymienionymi w spisie wymaganych załączników znajdującym się na ostatnich stronach formularza wniosku, do
w godzinach jego pracy tj. 7:30-15:30.
Wzory niektórych załączników dostępne są na: http://www.wfos.com.pl/dla-beneficjentow/dokumenty-beneficjenci/wniosek-zasady-zalaczniki). Należy dostarczyć również Oświadczenie o braku wpisu do Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych (wzór 1) i Oświadczenie dotyczące wartości wskaźnika G (wzór 2)
– wskaźnik na 2021 rok dostępny jest: https://www.gov.pl/web/finanse/wskazniki-dochodow-podatkowych-gmin-powiatow-i-wojewodztw-na-2021-r.
Załączniki do wniosku takie jak: statut, studium wykonalności, projekt budowlany, pozwolenie na budowę, operat szacunkowy, sprawozdanie finansowe itp., zawierające dużą liczbę stron, mogą być złożone w postaci elektronicznej np.: na nośniku danych.
Uwaga: prosimy o zachowanie następującej kolejności dostarczania wersji wniosków, jako pierwsza(elektroniczna) powinna zostać wysłana do Funduszu za pomocą skrzynki podawczej dostępnej w portalu beneficjenta, a dopiero po tym dostarczona jego papierowa wersja.
Ocenie merytorycznej będą podlegać tylko wnioski które wpłyną w terminie naboru i:
a. zostały zarejestrowane w Funduszu w formie elektronicznej (aktywny PDF) i została złożona ich podpisana papierowa wersja (z tożsamą sumą kontrolną)
lub
Załączniki:
1. Program Priorytetowy wraz z Uchwałą.
2. Oświadczenie o braku wpisu do Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych.
3. Oświadczenie dotyczące wartości wskaźnika G.
– Oryginał ogłoszenia
[1] np. w przypadku gdy w dniu 20-03-2021 r. zarejestrowana zostanie wersja aktywnego PDF a wniosek w podpisanej wersji papierowej wpłynie 25-03-2021 r. to za datę wpływu uznaje się datę późniejszą to jest 25-03-2021 r.