Nowe projekty edukacyjne w SP im. Jakuba Szelesta w Dębskiej Woli

0

W Szkole Podstawowej im. Jakuba Szelesta w Dębskiej Woli realizowane są obecnie dwa projekty, których celem jest podniesienie jakości edukacji w klasach I-VIII oraz w oddziałach przedszkolnych. Zadania te uzyskały dofinansowanie z Województwa Świętokrzyskiego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027 oraz z budżetu Miasta i Gminy Morawica.  Łączna kwota przeznaczona na realizację obu projektów to ponad 500 000 zł. Wsparcie w ramach projektów jest skierowane do dzieci przedszkolnych oraz uczniów SP w Dębskiej Woli. Obejmuje ono zajęcia dodatkowe, wycieczki, zakup pomocy dydaktycznych i szkolenie kadry pedagogicznej.

Projekt przedszkolny

Projekt pn. „Podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w Oddziale Przedszkolnym w Dębskiej Woli” jest realizowany od lutego 2024 do czerwca 2025 r.  Całkowity koszt projektu wynosi 256 161,45 zł, w tym wysokość wkładu Funduszy Europejskich to 217 737,23 zł.

Obejmuje następujące zajęcia:

– Zajęcia ruchowo-rytmiczne – mające na celu edukację muzyczną z elementami ruchu, tańca i ekspresji; sprzyjają wyrobieniu u dzieci prawidłowej postawy ciała i wzmocnieniu mięśni posturalnych.

Zajęcia socjoterapeutyczne – kształtujące umiejętność właściwego wyrażania własnych emocji i rozpoznawania uczuć innych osób, stanowią wsparcie dla dzieci nieśmiałych, ale też tych z nadpobudliwością ruchową; to zajęcia pomagające w radzeniu sobie w sytuacjach stresowych i konfliktowych, przygotowujące do współpracy w zespole.

– Zajęcia ekologiczno-regionalne – angażujące dzieci w rozwijanie wrażliwości estetycznej, rozbudzające ciekawość poznawczą oraz postawę poszanowania przyrody i tradycji.

– Preorientacja zawodowa – jej celem jest zapoznanie dzieci z wybranymi zawodami i środowiskiem pracy, stymulowanie marzeń i zainteresowań dotyczących kariery zawodowej.

– Gimnastyka korekcyjna – kierowana do dzieci z wadami niewymagającymi jeszcze postępowania rehabilitacyjnego, obejmuje ćwiczenia oraz gry i zabawy ruchowe.

– Integracja sensoryczna – ćwiczenia stymulujące harmonijną pracę układu nerwowego, angażujące różne układy zmysłów u dzieci, doskonalące sprawność motoryczną, koordynację ruchową oraz wzmacniające siłę mięśni.

Zajęcia surdologopedyczne – mające na celu rozwijanie funkcji słuchowych, korygowanie wad wymowy u dzieci, usprawnienie komunikacji poprzez ćwiczenia i zabawy.

W ramach projektu zostały zakupione pomoce do prowadzenia zajęć, m.in.  kabina do terapii zaburzeń SI, mata sensoryczna, zestaw instrumentów, materiały wyrazowo-obrazkowe do utrwalania poprawnej wymowy głosek, kostki dźwiękowe, karty logopedyczne, mikrofony, słuchawki, pacynki-zawody, lustro logopedyczne, piłki oraz ławka gimnastyczna.

Odbyły się również wyjazdy zawodoznawcze połączone z warsztatami tj. wycieczka do pizzerii,,Koral” w Morawicy, gdzie dzieci zapoznały się ze sposobem wypieku pizzy i pracą piekarza; wyjazd do Teatru Lalki i Aktora,,Kubuś” w Kielcach w celu rozbudzenia zainteresowania kulturą oraz utrwalenia zasad prawidłowego zachowania się w teatrze; wycieczka do Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Kielcach, gdzie dzieci nie tylko poznawały pracę bibliotekarza, ale też uczestniczyły w zajęciach pn. Kłębuszek emocji oraz Robotyka.

Beneficjentami projektu są także nauczyciele przedszkolni, dla których sfinansowane zostały kursy z zakresu integracji sensorycznej oraz muzykoterapii.

Projekt szkolny

Projekt pn. „Podniesienie jakości edukacji szkolnej w Szkole Podstawowej w Dębskiej Woli” jest realizowany od lipca 2024 r. do czerwca 2026 r. Całkowita wartość projektu wynosi 255 869,25 zł, w tym wysokość wkładu Funduszy Europejskich to 217 488,86 zł.

Obejmuje następujące zajęcia:

Zabawy matematyczne dla kl. I-III – zajęcia rozwijające poprzez gry i zabawy kompetencje matematyczne i umiejętność logicznego myślenia;

– Zajęcia sportowo-taneczne – kształtujące wrażliwość artystyczną uczniów oraz postawę dbałości o własne zdrowie i kondycję fizyczną, propagujące aktywne spędzanie czasu wolnego;

– Zajęcia rozwijające kompetencje w zakresie posługiwania się językiem ojczystym –kształtujące umiejętność rozumienia, wykorzystania i tworzenia informacji; wyrównujące szanse edukacyjne dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych;

– Ekologia po angielsku – zajęcia dwujęzyczne rozwijające umiejętności językowe uczniów  w połączeniu z realizacją tematyki dotyczącej ekologii;

– Zajęcia ekologiczne,,Zieloni mi” – praktyczne zajęcia ekologiczne, realizowane m.in. poprzez prowadzenie ogródka, sadzenie kwiatów, drzewek, składanie karmników czy budek lęgowych oraz obserwację przyrody.

– Doradztwo zawodowe – pomoc uczniom w planowaniu własnej ścieżki nauki i kariery zawodowej, realizowana m.in. poprzez wycieczki do zakładów pracy.

– Sztuki plastyczne po niemiecku – zajęcia dwujęzyczne, których celem jest rozwijanie kompetencji językowych uczniów w połączeniu z realizacją tematyki dotyczącej różnych dziedzin działalności artystycznej.

– Zajęcia logopedyczne – mające na celu niwelowanie u uczniów wad wymowy, zaburzeń dyslektycznych, ćwiczenie poprawnej artykulacji.

Trening Umiejętności Społecznych oraz zajęcia antydyskryminacyjne – zajęcia prowadzone przez psychologa mające na celu kształcenie postawy szacunku dla innych, umiejętności radzenia sobie z emocjami i stresem, przeciwdziałanie dyskryminacji i przemocy;

Jak radzić sobie z emocjami? – zajęcia wpływające na właściwy rozwój emocjonalny dzieci, kształtujące umiejętność panowania nad skrajnymi emocjami.

– Zajęcia o charakterze terapeutycznym –  na tych zajęciach, prowadzonych przez pedagoga specjalnego, zakres wsparcia dla każdego dziecka jest określony na podstawie diagnozy indywidualnych potrzeb.

W ramach projektu organizowane są także wycieczki oraz realizowany jest zakup wyposażenia potrzebnego do prowadzenia zaplanowanych zajęć, czyli różnego rodzaju materiały oraz pomoce dydaktyczne, m. in.: sprzęt sportowy (np. skrzynia gimnastyczna, kozioł gimnastyczny, drabinka gimnastyczna, pakiet do piłki ręcznej, zestaw do hokeja na trawie, równoważnia gimnastyczna), kolumna z mikrofonem, wieża,  karmniki i budki lęgowe, sadzonki drzew i krzewów, zestaw narzędzi ogrodniczych dla dzieci, zestaw pomocy TUS, karty do terapii dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera,  materiały Ortograffiti, klocki konstrukcyjne, farby, sztalugi i podobrazia, zestawy do rysowania.

Wsparciem w ramach projektu objęci są także nauczyciele, dla których zaplanowano szkolenia i kursy dotyczące następującej tematyki:  procedury interwencyjne w trudnych sytuacjach kryzysowych i profilaktyka agresji, edukacja włączająca, motywowanie uczniów do nauki, metody skutecznego uczenia się i nauczania, terapia behawioralna, praca z dzieckiem w spektrum autyzmu.

Dzięki realizacji ww. projektów Szkoła Podstawowa im. J. Szelesta w Dębskiej Woli znacząco poszerzyła swą ofertę dotyczącą rozwoju zainteresowań dzieci, poprawy ich sprawności fizycznej, umiejętności językowych, kompetencji cyfrowych oraz społecznych. Podejmowane działania zwiększają szanse uczniów na sukces edukacyjny i  przygotowują ich do radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego świata.

Formacja PIRAMIDA wśród najlepszych na ogólnopolskim turnieju tańca

0

W sobotę 10 maja w sali widowiskowej Koneckiego Centrum Kultury odbył się II Ogólnopolski Turniej Formacji Tanecznych. W wydarzeniu uczestniczyło około siedmiuset tancerzy z różnych zakątków Polski. Ten wyjątkowy dzień wypełniony był rywalizacją  sceniczną na bardzo wysokim poziomie artystycznym. W tegorocznej edycji zespół PIRAMIDA z ZPO w Morawicy, dwukrotnie prezentował się na scenie z oryginalnym programem artystycznym i zdobył 2 srebrne medale.

Wyrazistość emocji, interpretacja muzyki  oraz  zgranie całej grupy wywarły ogromne wrażenie na jurorach i publiczności. Perfekcyjne wykonanie obu choreografii oraz kreatywność tancerek zapewniły formacji PIRAMIDA miejsca na podium! Za wspaniałe i oryginalne pokazy taneczne, jury dwukrotnie uplasowało nasze tancerki na drugim zaszczytnym miejscu. Puchary i medale trafiły do młodszej grupy za debiut formacji w choreografii „Vaiana” oraz starszych tancerek za układ taneczny „Gdzie jesteś…”. Serdeczne gratulacje dla naszych tancerek!

Anna Kuranda

Foto: Koneckie Centrum Kultury

Więcej informacji o II  Ogólnopolskim Turnieju Formacji Tanecznych w Końskich: https://konskie.naszemiasto.pl/tancerze-z-calej-polski-rywalizowali-w-koneckim-centrum-kultury/ar/c13p2-27573305                                                                                   

ZAWIADOMIENIE O ZGROMADZENIU PUBLICZNYM

0

Urząd  Miasta i Gminy w Morawicy informuje, że wpłynęło zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia publicznego.

Organizator zgromadzenia: Damian Woźniak
Data zgromadzenia: 23.05.2025 r. 
Godzina rozpoczęcia: 16:00
Planowany czas zgromadzenia: 16:00 – 18:00 (2  godziny)
Miejsce rozpoczęcia zgromadzenia:  Brzeziny, na drodze krajowej 73, przejście dla pieszych, przy Ośrodku Zdrowia „Morawica” (ul. Kielecka 36) oraz droga wojewódzka 763, przejście dla pieszych przy sklepie DINO (Brzeziny ul. Chęcińska 1) oraz ul. Przemysłowa przy skrzyżowaniu z ulicą Chęcińska

Cel zgromadzenia:
Zgromadzenie wyrażające swoje niezadowolenie z opieszałości w sprawie budowy obwodnicy Brzezin i Radkowic oraz nadmiernego ruchu pojazdów przez Brzeziny i Radkowice.

Planowana trasa przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia:
Chodzenie po przejściu dla pieszych w Brzezinach przy Ośrodku Zdrowia oraz na przejściu dla pieszych przy sklepie DINO oraz ul. Przemysłowa przy skrzyżowaniu z ulicą Chęcińska

Przewidywalna liczba uczestników: 50 – 100 osób
Informację o środkach służących zapewnieniu pokojowego przebiegu zgromadzenia, które zaplanował organizator zgromadzenia:  powiadomienie Komisariatu Policji w Morawicy oraz Straży Miejskiej w Morawicy.

 

I tura wyborów prezydenckich za nami. Poznajcie wyniki głosowania w Mieście i Gminie Morawica

0

W niedzielę, 18 maja br. odbyła się I tura wyborów prezydenckich. Na stanowisko głowy państwa pretendowało 13 kandydatów. Zgodnie z oficjalnymi danymi PKW w I turze najwyższe poparcie uzyskali Rafał Trzaskowski (31,36%) oraz Karol Nawrocki (29,54%). II tura wyborów odbędzie się 1 czerwca 2025 r. Poniżej prezentujemy wyniki głosowania w Mieście i Gminie Morawica.

Frekwencja 67,31% w niedzielnym głosowaniu to najwyższy wynik w pierwszej turze wyborów prezydenckich w historii III RP – wynika z oficjalnych danych PKW. Dla porównania w Mieście i Gminie Morawica liczba wyborców uprawnionych do głosowania wyniosła 13 820, przy czym 9 526 osób wzięło udział w wyborach. Daje to frekwencję na poziomie blisko 70%. Obywatele RP udzielali poparcia jednemu z 13 kandydatów. Najwięcej głosów uzyskali Rafał Trzaskowski (31,36%) oraz Karol Nawrocki (29,54%), dzięki czemu zapewnili sobie możliwość udziału w II turze wyborów, która odbędzie się już 1 czerwca. Szczegółowe wyniki dostępne na stronie internetowej Państwowej Komisji Wyborczej LINK.

- 1wyniki_glosowania_w_miescie_i_gminie_morawica.jpg

Zapraszamy na Świętokrzyski Kompas Gospodarczy

0

W dniach 9-10 czerwca 2025 r. w Targach Kielce oraz Hotelu Binkowski Resort odbędzie się wyjątkowe wydarzenie pn. Świętokrzyski Kompas Gospodarczy – spotkanie, które wyznacza kierunek rozwoju gospodarczego regionu oraz otwiera nowe perspektywy współpracy międzysektorowej i międzyinstytucjonalnej. Wydarzenie zostało objęte patronatem kluczowych ministerstw:  Ministerstwa Obrony Narodowej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rozwoju  i Technologii.

- plakat_skg__1__page-0001.jpg

Więcej szczegółów na stronie internetowej https://swietokrzyskikompasgospodarczy.sse.com.pl/

Zapraszamy na Charytatywny Rajd dla Dominika Majki

0

Już w najbliższą sobotę, 24 maja w Bilczy odbędzie się Charytatywny Rajd dla Dominika Majki. Start o godz. 9:00. Trasa wynosi ok. 8 km. W programie: ognisko, słodki poczęstunek, loteriada, gry i zabawy, dmuchaniec. Zakończenie rajdu na placu na ul. Ściegiennego. Wydarzenie odbędzie się pod patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Morawica. Serdecznie zapraszamy!

- 499038176_2463401017358375_4162399671851952540_n.jpg

Uczennice z Morawicy wśród najlepszych w Polsce

0

Cztery uczennice z Zespołu Placówek Oświatowych z Morawicy znalazły się w gronie finalistów Ogólnopolskiej  Olimpiady Literatury i Języka Polskiego dla szkół podstawowych.

VI edycja Ogólnopolskiej Olimpiady Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych kolejny już raz zakończyła się ogromnym sukcesem uczennic naszej szkoły. Laura Kuzia, Aleksandra Smutek, Lena Kaczmarczyk oraz Alicja Siewiorek zdobyły tytuł finalistek tejże Olimpiady, której zakres uczestników rozciągał się na teren Polski i Europy. Uczennice z tytułem finalisty są zwolnione z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego, otrzymują w rekrutacji do szkół średnich pierwszeństwo przyjęcia, otrzymują ocenę celującą z przedmiotu, a przede wszystkim mają świadomość osobistego sukcesu.

Warto podkreślić, że do finału OLiJPSP w Warszawie z terenu Województwa Świętokrzyskiego dostały się trzy osoby, z czego dwie z naszej szkoły. Dydaktycznie i merytorycznie uczennice pracowały do udziału w konkursie pod pieczą pani Renaty Juśkiewicz i Anny Kozieł-Chodorek.

Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Morawicy ma na swoim koncie już 14 finalistów i jednego laureata w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych na przestrzeni pięciu lat. To wynik, jakim nasza placówka może się szczycić nie tylko na terenie Miasta i Gminy Morawica, ale uplasować w czołówce szkół podstawowych całego województwa świętokrzyskiego.

O swoim doświadczeniu w zmaganiach edukacyjnych podczas Olimpiady piszą tegoroczne finalistki – Laura Kuzia i Ola Smutek – uczennice klasy 8b, które pokonały długą drogę przez  wszystkie etapy tego konkursu: od szkolnej ławki w Morawicy do Pałacu Staszica w Warszawie. Zachęcamy do zapoznania się z ich artykułem.

 

NASZA PRZYGODA Z OliJP-SP

Początek naszej przygody z Ogólnopolską Olimpiadą Literatury i Języka Polskiego rozpoczął się już we wrześniu 2024 roku.

Pierwszy etap polegał na napisaniu przez nas pracy pisemnej w oparciu o książki, które zostały podane na liście zagadnień do olimpiady – i nie były to lektury szkolne. Każdy uczestnik musiał wybrać co najmniej 3 pozycje z dowolnego zagadnienia, związanego tematycznie z biografiami sławnych postaci lub  rolą zwierząt w życiu człowieka. Na podstawie przeczytanych utworów wszyscy uczestnicy z naszej szkoły (12 osób) pisali wypracowanie na podany przez Komitet Główny temat. Wyniki tego etapu ukazały się miesiąc później i wszyscy uczniowie z naszej szkoły, którzy brali w nim udział, zostali zakwalifikowani do kolejnej części konkursu. Byliśmy podekscytowani!

Drugi etap odbył się w auli Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach i był nieco trudniejszy, ponieważ składał się AŻ z trzech części – dwie pisemne i ustna. Były to: wypowiedź argumentacyjna, test językowy oraz głosowa interpretacja wiersza. Wszyscy poczuliśmy wyższy poziom trudności tego etapu, gdyż nie tylko musieliśmy się wykazać znajomością tekstów literackich i umiejętnością tworzenia poprawnej wypowiedzi pisemnej, ale i rozwiązać test  językowy, który swoim zakresem obejmował całą wiedzę, jaką nabyliśmy w szkole podstawowej.

Osoby, które uzyskały wystarczającą liczbę punktów z dwóch pierwszych części, zostały zakwalifikowane do trzeciej – ustnej. Z naszej szkoły udało się to czterem uczennicom – Lenie Kaczmarczyk oraz Alicji Siewiorek, które były przygotowywane przez Panią Annę Kozieł-Chodorek oraz nam – Laurze Kuzia i Aleksandrze Smutek. My zostałyśmy przygotowane przez Panią Renatę Juśkiewicz.

Część ustna była według nas najtrudniejsza, ponieważ musiałyśmy się wykazać biegłością w analizie i interpretacji tekstów poetyckich wskazanych poetów różnych epok literackich, z uwzględnieniem zagadnień z poetyki oraz teorii literatury, a ponadto wejść w intelektualny dialog z Okręgową Komisją Olimpiady, w której zasiadali profesorowie Wydziału Filologii Polskiej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Wszystkie cztery uczennice uzyskałyśmy z wysokimi notami kwalifikacje do trzeciego – ostatniego już etapu, który również składał się z trzech części. Pierwsze dwie – podobnie jak to było na drugim etapie, polegały na napisaniu wypowiedzi argumentacyjnej oraz rozwiązaniu testu językowego, którego poziom znacząco wykraczał poza podstawę programową. Zdecydowanie odczułyśmy wzrost trudności zadań. Nie było łatwo! Z czterech osób, które brały udział w tej części zawodów, tylko nam dwóm udało się uzyskać kwalifikację do ostatniej części Ogólnopolskiej Olimpiady Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych.

 

W odróżnieniu do poprzednich etapów, miała ona miejsce w Warszawie. Do tej części zakwalifikowali się tylko NAJLEPSI z NAJLEPSZYCH!

Ostatni etap olimpiady odbywał się w Pałacu Staszica w centrum Warszawy i miał charakter ustny. Polegał  na rozmowie  z Komisją na określony temat. Jedna z nas omawiała role wartości w zmieniającym się świecie na podstawie utworów literackich takich jak: „Doktor Piotr” Stefana Żeromskiego, Nawrócony” Bolesława Prusa, „Święty”  Jana Józefa Szczepańskiego, „Pianista” Władysława Szpilmana, przemówienia Mariana Turskiego „Auschwitz nie spadło z nieba” oraz „Opowieści wigilijnej Charlesa Dickensa.  Druga z nas wypowiadała się na temat  ponadczasowości różnych bajek Ignacego Krasickiego i dowodziła, że dydaktyzm oświeceniowy ma odzwierciedlenie we współczesnym świecie.

Tę część Olimpiady z pewnością zapamiętamy na całe życie. Po pierwsze, miejsce – wyjątkowe i prestiżowe. Po drugie – poziom intelektualny zgromadzonych tam osób pozwalał czuć nam się wyjątkowymi. Po trzecie – świadomość, że osiągnęłyśmy sukces. Po czwarte – poznałyśmy wielu uczestników z Polski i z Europy, którzy podobnie jak my, zjechali się do Pałacu Staszica w Warszawie, by zdobyć tytuł laureata lub finalisty VI Ogólnopolskiej Olimpiady Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych.

Podczas oczekiwania na naszą kolej rozmowy z Komisją, postanowiłyśmy zintegrować się z innymi uczestnikami tego konkursu. Poznałyśmy wiele interesujących i niezwykle ambitnych osób z Polski i z Europy. Mamy nadzieję na utrzymanie się tych znajomości.

Po zakończeniu konkursowej części zawodów odbyła się Uroczysta Gala, na której zostały ogłoszone wyniki.

Dzięki temu, że jesteśmy finalistkami, nie musimy pisać egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego oraz mamy pierwszeństwo w przyjęciu do wybranej przez nas szkoły średniej.

Z tego powodu chciałybyśmy zachęcić wszystkich Uczniów do udziału w tej olimpiadzie, ponieważ daje to dużo korzyści oraz uczy nas poznawania piękna literatury polskiej, a także mowy ojczystej. Nade wszystko buduje pewność siebie i daje możliwość zasmakowania sukcesu, na który, przy pomocy pań polonistek, ciężko pracowałyśmy. Jednak z perspektywy czasu szczerze oświadczamy – naprawdę było warto! 🙂

 

Finalistki OliJPSP

Laura Kuzia i Aleksandra Smutek – uczennice kl. VIII b

Turniej w Piłce Siatkowej Plażowej Mikstów o Puchar Burmistrza Miasta i Gminy Morawica

0

 Zapraszamy do zapisów na Turniej w Piłce Siatkowej Plażowej Mikstów o Puchar Burmistrza Miasta i Gminy Morawica podczas Bilczańskich Biegów Ulicznych, które odbędą się już 14 czerwca 2025r. na terenie rekreacyjnym Bilcza Park.

- siatka_bbu-zapisy.jpg

Summer English Language Camp 2025 – Zgłoszenia

0

Rusza nabór na Letni Obóz Języka Angielskiego.


Obóz „Summer English Language Camp 2025” organizowany jest w ramach partnerskiej współpracy z amerykańskim miastem Camas oraz polskimi gminami: Krapkowice, Morawica, Zabierzów.

To wyjątkowa okazja do nauki języka angielskiego pod kierunkiem amerykańskich nauczycieli i asystentów młodzieżowych, którzy jako wolontariusze przybędą do Polski.

Oferta kierowana jest do młodzieży w wieku od 13 do 18 roku życia, której poziom znajomości języka angielskiego pozwala na swobodną komunikację.

W programie obozu, oprócz zajęć lingwistycznych, planowane są różnorodne zajęcia rekreacyjne, zabaw sportowe, warsztaty i wycieczki. Metody nauczania przeniesione ze szkoły amerykańskiej oraz bezpośredni kontakt z native speakers w sposób naturalny rozwiną praktyczne umiejętności posługiwania się z językiem obcym.

Tegorocznym organizatorem obozu jest Towarzystwo Przyjaciół Krapkowic we współpracy z Gminą Krapkowice.

Miejsce obozu: Ośrodek Szkoleniowy Niwki, ul, Wiejska 17, 46-053 Niwki


Termin obozu: 30 czerwca – 12 lipca 2025 r.


Liczba uczestników: 45 osób 
(w tym z Miasta i Gminy Morawica 15 osób)


Wiek uczestników: 13 – 18 lat


Odpłatność:
2 200,00 zł od osoby (w cenie koszty zakwaterowania i wyżywienia)


Formularz Karty Zgłoszenia
do pobrania ze strony: www.morawica.pl, lub w Urzędzie Miasta i Gminy w Morawicy (BOK, Sekretariat, pok. 11, 15 lub 17)


Termin składania zgłoszeń: do 30 maja 2025 roku,
decyduje kolejność składania zgłoszeń


Miejsce składania zgłoszeń: 
BOK, Sekretariat lub pok. 11 Urzędu Miasta i Gminy w Morawicy


Informacji na temat obozu udziela: p. Anna Kowalska – 
Sekretarz Miasta i Gminy Morawica, tel. 41 306 79 03,     e-mail: a.kowalska@morawica.pl

 

Miasto i Gmina Morawica zapewnia dojazd grupy uczestników obozu z Morawicy do Niwek i z powrotem po zakończeniu obozu.

Dokumenty do pobrania:

Karta zgłoszenia

Karta kwalifikacyjna

Regulamin Obozu Językowego

Obóz Językowy informacje

Porozumienie Gmin

Informacje o obozie

 

 

 

 

 

Sprawozdanie z międzyszkolnych zawodów sportowych w mini piłce ręcznej dziewcząt z klas IV- VI

0

W sobotę, 10 maja 2025 r. na hali sportowej w Bilczy odbyły się międzyszkolne zawody Miasta i Gminy Morawica w mini piłce ręcznej dziewcząt z klas IV-VI. W zawodach wzięły udział 3 szkoły podstawowe z: Brzezin, Morawicy i Bilczy. Zawody rozegrano systemem każdy z każdym, czas gry 2 x 8 minut.

Wyniki poszczególnych meczy:

Brzeziny – Morawica – 0: 4

Brzeziny  – Bilcza – 5: 15

Morawica – Bilcza – 2: 19

 

Końcowe wyniki zawodów:

I miejsce – Bilcza

II miejsce – Morawica

III miejsce – Brzeziny

 

Alicja Olczyk