36 prac plastycznych i 15 biznesplanów – w Starostwie Powiatowym w Kielcach nagrodzono laureatów VI edycji konkursu „Junior+ Przedsiębiorczość = Sukces”.
Celem organizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach konkursu było zapoznanie dzieci i młodzieży z pracą urzędów pracy, popularyzacja poradnictwa zawodowego oraz wspomaganie rozwoju w ramach orientacji zawodowej. Ponadto zadanie to miało zainteresować uczniów tematyką rynku pracy.
Prace do szóstej edycji zgłaszane były w dwóch kategoriach wiekowych: dzieci z klas I i II miały do zrobienia pracę plastyczną na temat „Mój wymarzony zawód”, a uczniowie klas VII – VIII zmierzyli się z biznesplanem.
W tegorocznej edycji konkursu udział wzięli uczniowie z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bodzentynie, Szkoły Podstawowej w Ociesękach i Szkoły Podstawowej w Chmielniku.
W kategorii dzieci młodszych zgłoszono 36 prac plastycznych. Były one wykonane różnorodną techniką plastyczną. Natomiast w kategorii skierowanej do dzieci starszych – 15 biznesplanów. Dzieci i młodzież wykazały się niesamowitą pomysłowością przygotowując prace konkursowe. Uczestnicy konkursu w przyszłości chcieliby założyć cukiernię, sklep z restauracją z lokalnymi produktami, punkt gastronomiczny, ośrodek rekreacyjno-wypoczynkowy czy gospodarstwo agroturystyczne. Dzieci widziały siebie w takich zawodach jak lekarz weterynarii, nauczyciel wychowania przedszkolnego, piosenkarka, baletnica czy policjant.
Laureaci konkursu odebrali nagrody z rąk wicestarosty kieleckiego Tomasza Plebana i dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach Grzegorza Piwko, którzy gratulowali pomysłowości.
Wśród wyróżnionych znalazła się Patrycja Lasek, która zajęła drugie miejsce w konkursie „Mój wymarzony zawód”. – Narysowałam salon kosmetyczny, który nazwałam „Różowa stokrotka”. Chciałabym być kosmetyczką – powiedziała uczennica klasy II Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bodzentynie.
Komisja konkursowa doceniała również pomysł uczennic klasy VIII ze szkoły w Bodzentynie na sklep internetowy z naturalnymi kosmetykami do pielęgnacji twarzy „Bel Viso” – Nasz biznesplan zakłada założenie sklepu internetowego „Bel Viso”, co znaczy „piękna twarz”. Kosmetyki byłyby pochodzenia naturalnego i nietestowane na zwierzętach – opowiadają Weronika Januchta, Klaudia Kupis, Gabriela Jagiełło i Zuzanna Bernatek.