3.5 C
Kielce
poniedziałek, 6 października, 2025
Strona głównaAktualnościKonsument powinien wiedzieć, ile zapłaci!

Konsument powinien wiedzieć, ile zapłaci!

Zobacz

Prawo do informacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumenta. 

W celu sprawdzenia, jak w rzeczywistości przestrzega się powyższego uprawnienia Inspekcja Handlowa przeprowadziła kontrolę cen na parkingach i myjniach samochodowych. Jak podaje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów spośród 209 przedsiębiorców poddanych kontroli Inspekcji Handlowej w całej Polsce blisko 23 proc. nie zadbało o prawidłowe informowanie konsumentów o cenach świadczonych usług. Nieprawidłowości polegały m.in. na braku cenników, niejednoznacznych lub nieczytelnych  cenach dla nadjeżdżających kierowców.

W związku z powyższym warto przypomnieć, że konsument nie może mieć utrudnionego dostępu do cennika usług, który musi być widoczny, niebudzący wątpliwości, jednoznaczny i umożliwiający porównanie cen.

Za brak należytego informowania konsumentów o cenach świadczonych usług przedsiębiorcy grozi kara do 20 tys. zł. O sytuacjach takich należy poinformować Inspekcję Handlową (w przypadku powiatu kieleckiego- Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Kielcach.

W sprawach związanych m.in.  z ograniczaniem sposobu składania reklamacji, niesłusznym naliczaniem dodatkowych opłat parkingowych, niewłaściwym wykonywaniem usług przez przedsiębiorców mieszkańcy powiatu kieleckiego mogą zwrócić się o pomoc do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kielcach (Starostwo Powiatowe pokój 204, nr tel. 41 200 12 80, ).   

Aktualności

Gmina Piekoszów pozyskała ponad milion złotych rządowego wsparcia na bezpieczeństwo mieszkańców

Gmina Piekoszów otrzymała ponad 1,1 mln złotych dofinansowania w ramach rządowego Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej. To jedno...

Polecamy