Prawo do informacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumenta.
W celu sprawdzenia, jak w rzeczywistości przestrzega się powyższego uprawnienia Inspekcja Handlowa przeprowadziła kontrolę cen na parkingach i myjniach samochodowych. Jak podaje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów spośród 209 przedsiębiorców poddanych kontroli Inspekcji Handlowej w całej Polsce blisko 23 proc. nie zadbało o prawidłowe informowanie konsumentów o cenach świadczonych usług. Nieprawidłowości polegały m.in. na braku cenników, niejednoznacznych lub nieczytelnych cenach dla nadjeżdżających kierowców.
W związku z powyższym warto przypomnieć, że konsument nie może mieć utrudnionego dostępu do cennika usług, który musi być widoczny, niebudzący wątpliwości, jednoznaczny i umożliwiający porównanie cen.
Za brak należytego informowania konsumentów o cenach świadczonych usług przedsiębiorcy grozi kara do 20 tys. zł. O sytuacjach takich należy poinformować Inspekcję Handlową (w przypadku powiatu kieleckiego- Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Kielcach.
W sprawach związanych m.in. z ograniczaniem sposobu składania reklamacji, niesłusznym naliczaniem dodatkowych opłat parkingowych, niewłaściwym wykonywaniem usług przez przedsiębiorców mieszkańcy powiatu kieleckiego mogą zwrócić się o pomoc do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kielcach (Starostwo Powiatowe pokój 204, nr tel. 41 200 12 80, ).