Aby dobrze przeżyć karnawał z filharmonią wystarczy porywający repertuar, świetny solista i odrobina wyobraźni. Jeśli dołączymy do tego brazylijski temperament kompozytora Heitora Villa-Lobosa z jego poruszającą muzyką oraz argentyńskie rytmy w koncercie Astora Piazzolli otrzymamy ognistą mieszankę. Znane szerszej publiczności Libertango powoduje uruchomienie wewnętrznego pulsu nawet w momentach wyczerpania, zaś milongi świetnie koją wzburzenie. Koncert Aconcagua, który odbędzie się 13 stycznia o godzinie 19:00 jest równie ciekawy i porywający, a w interpretacji pochodzącego z naszego regionu wirtuoza akordeonu Krzysztofa Korbana dostarczy wiele muzycznych uniesień.
KRZYSZTOF KORBAN
Naukę gry na akordeonie rozpoczął w wieku siedmiu lat w Państwowej Szkole Muzycznej im. Ludomira Różyckiego w Kielcach pod kierunkiem mgr Zbigniewa Swata. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, którą ukończył w 2006 roku z wyróżnieniem w klasie akordeonu prof. Klaudiusza Barana.
Laureat wielu konkursów akordeonowych:
I nagroda na Wojewódzkim Konkursie Akordeonowym w Kielcach (1992),
I nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Sanoku (1993),
I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Sanoku (1996),
IV nagroda na Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Castelfidardo we Włoszech (1996 oraz 1999),
II nagroda na Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Sanoku (2000),
I nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Chełmie (2001),
II nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Bydgoszczy (2001),
III nagroda na XI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Przemyślu (2002),
I nagroda na IX Mławskim Festiwalu Muzyki Akordeonowej (2003),
I nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Gdańsku (2005)
Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 1997, 2000 oraz 2005. W 2000 roku został nagrodzony za wybitne osiągnięcia artystyczne przez Towarzystwo Przyjaciół Muzyki im. Fryderyka Chopina.
Swoje umiejętności doskonalił pod kierunkiem wybitnych profesorów na Międzynarodowych Kursach Mistrzowskich Interpretacji Muzycznej.
Występował na festiwalach “Jeunesses Musicales”.
Koncertował z towarzyszeniem Orkiestr Symfonicznych Opery Bałtyckiej, Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii Lubelskiej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Warszawskiej Orkiestry Młodych „Sinfonia Artis”.
Dokonał wielu nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji.
Koncertuje w Polsce i za granicą, m.in. w Niemczech, Maroko, Bułgarii, Litwie, Włoszech.
PAWEŁ KOTLA
Studia dyrygenckie podjął pod kierunkiem Ryszarda Dudka i Bogusława Madeya na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Kształcił się również w Accademia Chigiana w Sienie. Studia podyplomowe w zakresie muzykologii i praktyki wykonawczej ukończył na Uniwersytecie Oksfordzkim u Andrew Parrotta. Prócz tego brał udział w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Jormę Panulę (Wiedeń, Innsbruck, Bressanone). Jako asystent pracował z takimi dyrygentami, jak Simon Rattle czy Valery Gergiev, otrzymując szereg pozytywnych opinii, sformułowanych m.in. przez Colina Davisa oraz Neville’a Marrinera. Występował w Brazylii, Austrii, Czechach, Gruzji, Hiszpanii, Mołdawii, Niemczech, Rosji, Szwecji, na Ukrainie i Białorusi, dyrygując w najsłynniejszych ośrodkach muzycznych, wśród których można wyróżnić: Royal Albert Hall, Royal Festival Hall i Barbican Hall w Londynie, Operę Kijowską, Filharmonię Berlińską, Teatr Królewski w Madrycie, Berwaldhallen w Sztokholmie, Teatro Municipal w São Paulo oraz Wielką Salę Filharmonii Petersburskiej. Prowadził m.in.: London Symphony Orchestra, Orquestra Sinfônica Municipal de São Paulo, City of Birmingham Symphony Orchestra, Georgian Sinfonietta, Narodową Orkiestrę Symfoniczną Ukrainy, Orkiestrę Filharmonii Petersburskiej, London Mozart Players, Drottningholms Barockensemble.
W swym dorobku ma liczne koncerty z towarzyszeniem polskich orkiestr, w tym m.in. Orkiestry Filharmonii Narodowej, Baltic Neopolis Orchestra, Orkiestry Sinfonia Varsovia, Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, Elbląskiej Orkiestry Kameralnej oraz Orkiestry Warszawskiej Opery Kameralnej.
Magazyn Sunday Times napisał o jednym z koncertów z jego udziałem: „To była doskonała lekcja dyrygowania. Dyrygowanie jest tajemniczą sztuką, ale najwyraźniej w tym wypadku dzieli swoją naturę z siłami żywiołów”.
Prócz nagrań z Polską Orkiestrą Radiową, Paweł Kotla regularnie prowadzi projekty nagraniowe Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia. Był twórcą i dyrektorem artystycznym I, Culture Orchestra – jednego z najważniejszych przedsięwzięć Programu Kulturalnego Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Wspólnie z Młodzieżową Orkiestrą Unii Europejskiej (EUYO) otwierał obchody 50-lecia Parlamentu Europejskiego.