Zakończyła się długo wyczekiwana przez mieszkańców rozbudowa drogi wojewódzkiej 754 wraz z rozbudową mostu na rzece Kamiennej, która poprzez nowe rozwiązania komunikacyjne znacząco poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżowania w tym rejonie. Drogę dla użytkowników otworzyli: wicemarszałek Grzegorz Socha, członek Zarządu Andrzej Pruś, przewodniczący Sejmiku Andrzej Bętkowski, wiceprzewodnicząca Sejmiku Magdalena Zieleń, posłowie: Anna Krupka, Krzysztof Lipiec, Andrzej Kryj, senator Jarosław Rusiecki. Z budżetu Województwa Świętokrzyskiego na inwestycję przeznaczono ponad 57 mln zł.
– Inwestycja ta jest niezwykle istotna dla lokalnej społeczności, ponieważ przyczyni się do usprawnienia komunikacji, co jest kluczowe dla mieszkańców, a także dla rozwoju gospodarczego regionu. Nowa infrastruktura umożliwi lepszy dostęp do usług oraz handlu, co z pewnością wpłynie pozytywnie na jakość życia mieszkańców – mówił wicemarszałek Grzegorz Socha.
– Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji tego projektu, a mieszkańców zachęcamy do korzystania z nowo wybudowanej infrastruktury. Mamy nadzieję, że efekty tej inwestycji będą służyć społeczności przez wiele lat – dodał członek Zarządu Andrzej Pruś.
Wartość inwestycji to ponad 144 mln zł, z czego z budżetu województwa przeznaczono ponad 57 mln zł, a z Programu Polski Ład – blisko 87 mln zł.
W ramach inwestycji „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 754 na odcinku od km 0+000 do 1+912 w Ostrowcu Św. wraz z rozbudową mostu na rzece Kamiennej” wybudowany most na rzece Kamiennej, pozwoli na lepsze skomunikowanie okolicznych terenów oraz usprawnienie ruchu pojazdów.
Poprawie ulegną również warunki życia okolicznych mieszkańców, szczególnie tych zamieszkałych w budynkach zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie drogi. Inwestycja wpłynie również na zmianę estetyki otoczenia.
Dodatkowo rozbudowa DW 754, w wyniku której poprawie ulegną parametry techniczne drogi, pozwoli na płynny przejazd wskazanym odcinkiem drogi z jednolitą, optymalną prędkością, a tym samym do zmniejszenia kosztów eksploatacji pojazdów. Ponadto poprawa jakości i standardu infrastruktury drogowej bezpośrednio przełoży się do ograniczenia hałasu i wibracji związanych z transportem kołowym i zmniejszenia ilości zanieczyszczeń komunikacyjnych, w tym gazów cieplarnianych.