Przedstawiciele kieleckiego klubu piłkarzy ręcznych złożyli dziś wizytę marszałek Renacie Janik, której podziękowali za znakomicie układającą się współpracę pomiędzy KS Iskrą Kielce S.A. a Samorządem Województwa Świętokrzyskiego. Przypomnijmy: w latach 2022-2024 Zarząd Województwa zawarł z tym utytułowanym klubem trzy umowy dotyczące szerokiej promocji województwa świętokrzyskiego z wykorzystaniem narzędzi marketingu sportowego. Ostatnia z nich została podpisana w lutym br.
Paweł Papaj, wiceprezes Zarządu klubu oraz dyrektor sportowy drużyny Industrii Kielce, Michał Jurecki podziękowali marszałek Renacie Janik za świetną współpracę w ostatnich latach pomiędzy klubem a wojewódzkim samorządem. Renata Janik uhonorowana została ponadto statuetką „W podziękowaniu za sezon 2023/2024”.
Promocja województwa świętokrzyskiego poprzez wykorzystanie wizerunku zespołu Industria Kielce to doskonała możliwość popularyzacji nazwy województwa oraz promocji regionu, ponieważ jego marka jako wielokrotnego mistrza Polski w piłce ręcznej mężczyzn oraz uczestnika Ligi Mistrzów w tej dyscyplinie jest rozpoznawalna zarówno w Polsce, jak i za granicą oraz ściśle kojarzona z regionem świętokrzyskim. Drużyna Industria Kielce to 20-krotny zdobywca tytułu Mistrza Polski, 17-krotny zdobywca Pucharu Polski, zwycięzca Ligi Mistrzów w piłce ręcznej mężczyzn w sezonie 2015/2016. To drużyna, która corocznie walczy w elitarnych rozgrywkach Ligi Mistrzów, zajmując w niej wysokie miejsca.
W ramach promocji województwa w ostatnich trzech latach w klubowych mediach społecznościowych były prezentowane materiały o województwie, a herb i nazwa województwa były eksponowane w materiałach promocyjnych. Media społecznościowe klubu oraz strona internetowa gromadzą kibiców z całej Polski, jak również Europy, generując wysokie zasięgi oglądalności postów – Facebook ponad 213 tys. obserwujących, Instagram ponad 103 tys. obserwujących, X – ponad 18 tys. obserwujących. Według danych za 2023 rok na podstawie osób obserwujących kluby na platformach Instagram, Facebook, YT, X oraz TikTok, media społecznościowe drużyny Industria Kielce plasują się na wysokim szóstym miejscu spośród wszystkich klubów sportowych różnych dyscyplin w Polsce, jeśli chodzi o zasięgi prezentowanych w nich materiałów.
Do promocji województwa został także udostępniony wizerunek zawodników klubu, który był wykorzystany do celów reklamowo-promocyjnych. Zawodnicy drużyny Industria Kielce są regularnie powoływani do kadr narodowych swoich krajów, przez co są jeszcze bardziej rozpoznawalni zarówno na arenie ogólnopolskiej, jak i poza granicami kraju.