Sytuacja związana z zagrożeniem rozprzestrzeniania się koronawirusa wymusiła ograniczenie do niezbędnego minimum kontaktów bezpośrednich. W związku z tym, zmianie uległy zasady odbioru legitymacji osób niepełnosprawnych i kart parkingowych.
Za zgodą osób niepełnosprawnych, karty parkingowe oraz legitymacje dokumentujące niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności będą doręczane za zwrotnym potwierdzeniem odbioru przez operatora pocztowego. W związku z tym nie trzeba już będzie osobiście odbierać tych dokumentów w siedzibie Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
Zmiana nastąpiła również w zasadach przyjmowania i rozpatrywania wniosków o wydanie karty parkingowej. Zniesiony został wymóg własnoręcznego podpisania wniosku w obecności przewodniczącego Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w siedzibie tego zespołu. Dokument ten nadal musi być podpisany przez wnioskodawcę własnoręcznie, ale nie trzeba tego robić w urzędzie.