3.5 C
Kielce
środa, 17 września, 2025
Strona głównaOświataJest taka szkoła … w gminie Chęciny

Jest taka szkoła … w gminie Chęciny

Zobacz

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Św. Jana Pawła II w Bolminie jest bardzo dobrze wyposażoną placówką oświatową, ponieważ dyrekcja stara się, aby  uczniowie już od najmłodszych lat mogli korzystać z nowoczesnych technologii. W szkole głównym priorytetem jest komfort edukacji oraz wysoki standard i poziom nauczania. Burmistrz Miasta i Gminy Chęciny Robert Jaworski również stawia na jakość edukacji na terenie gminy i wspiera wszelkie oddolne inicjatywy w tym zakresie. Dzięki udanej współpracy z Organem Prowadzącym oraz unijnemu dofinansowaniu dyrektor szkoły Małgorzata Markiewicz stworzyła warunki, aby nauka w szkole podstawowej w Bolminie była na najwyższym poziomie, spełniała wysokie standardy jakości, aby szkoła stała się miejscem ciekawym, inspirującym do rozwijania zainteresowań i pasji. Miejscem, które jest jednocześnie bezpieczne i nie przypomina swoim wyglądem typowej szkoły. Wraz z zespołem pracowników dyrekcja nieustannie przekształca  szkołę, aby stała się miejscem, w którym nauka jest przyjemnością. Dba o szkolną przestrzeń, by była kolorowa i funkcjonalna, systematycznie wzbogaca bazę dydaktyczną.

Placówkę na tle innych w gminie wyróżniają ciekawie zaaranżowane przestrzenie szkolne: kolorowe korytarze, miejsca do odpoczynku i zajęć, kreatywne kąciki. Każda sala lekcyjna ma swój niepowtarzalny charakter. Szkoła może się pochwalić swoim najnowszym osiągnięciem, jedyną w swoim rodzaju, świetnie wyposażoną „Pracownią Lego”. Na ten cel pozyskano bardzo wysokie dofinansowanie. Uczniowie w „Pracowni Lego” mogą  zdobywać wiedzę wykraczającą ponad podstawę programową, a co najważniejsze mogą zgłębiać jej tajniki podczas zabawy. Programowanie i robotyka to nowoczesna forma edukacji dzieci. Daje z jednej strony radość tworzenia, poczucie dumy z wykonanego zadania, a z drugiej – wszechstronnie rozwija. Na zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych, szkolenia i dodatkowe zajęcia dla naszych uczniów dyrekcja szkoły we współpracy z organem prowadzącym pozyskała blisko 380 tysięcy złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego w ramach poddziałania „Rozwój edukacji kształcenia ogólnego w zakresie stosowania TIK”. Całość zadania opiewa na kwotę 372 773 zł tysięcy złotych.

W Bolminie lekcje przyszłości właściwie stały się już codziennością. Uczniowie uczą się programowania z wykorzystaniem robotów oraz klocków Lego. Każda  z sali dydaktycznych wyposażona jest w tablice i monitory interaktywne. Uczniowie i nauczyciele mają do dyspozycji pracownię komputerową, laptopy, tablety. Ponadto  dywan interaktywny, najwyższej klasy oprogramowanie i drukarki 3D w formie długopisu. W tej szkole korzystanie z nowoczesnych technologii jest codziennością na miarę XXI wieku.

Niewątpliwym atutem szkoły jest innowacyjne podejście do procesu dydaktycznego. Wykorzystując zabawę klockami Lego uczniowie mimowolnie poznają i uczą się skomplikowanych procesów  z zakresu programowania, fizyki, czy przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Klocki Lego nauczyciele wykorzystują również na zajęciach językowych czy logopedycznych. Innowacyjne zajęcia kształtują u uczniów umiejętności społeczne oraz współpracę w grupie. Uczniowie pracują w swoim tempie i na miarę własnych indywidualnych umiejętności. W naturalny sposób oswajają się z nowoczesną technologią oraz rozwijają kluczowe kompetencje.

Szkoła w Bolminie nie po raz pierwszy zaistniała jako placówka innowacyjna i idąca naprzeciw oczekiwaniom współczesnego świata. W 2017 roku stała się prekursorem nauczania dwujęzycznego. Jako pierwsza publiczna szkoła podstawowa w województwie świętokrzyskim wprowadziła oddziały dwujęzyczne w klasie 7 i 8. W chwili obecnej nauczanie dwujęzyczne funkcjonuje z powodzeniem już od klasy pierwszej.

W dobie obecnej sytuacji epidemiologicznej, w czasie edukacji zdalnej, Bolmin poradził sobie znakomicie. Zajęcia prowadzone były na platformie Office 365 i w tym obszarze również szkoła odniosła sukces. Microsoft po przeanalizowaniu aktywności uczniów i nauczycieli na platformie nadał placówce tytuł „Szkoła w Chmurze”.

Dyrekcja szkoły wraz z gronem pedagogicznym nie boją się nowych wyzwań, stawiają na ciągły rozwój placówki, w której uczeń i jego potrzeby edukacyjne oraz rozwojowe zajmują najważniejsze miejsce. Nauczyciele stale doskonalą swoje umiejętności, podnoszą kwalifikacje, aby sprostać nowym wyzwaniom. Warto podkreślić, iż stanowią świetny zespół, który dzięki współpracy i wymianie doświadczeń jest w stanie osiągać sukcesy.

Wszystkie działania podejmowane w szkole wpływają na jej rozwój oraz podnoszenie jakości pracy; są możliwe dzięki systematycznej i wspaniałej współpracy pani dyrektor Małgorzaty Markiewicz z organem prowadzącym, rodzicami, nauczycielami oraz pracownikami szkoły. Panią dyrektor natomiast cieszy fakt, że ma możliwość współpracy z osobami chętnymi do  pomocy, pełnymi pomysłów i inicjatyw, zaangażowanych na rzecz rozwoju szkoły, aby stała się placówką nowoczesną, bezpieczną, przyjazną i sprzyjającą rozwojowi wychowanków.

Galeria

Aktualności

Padli ofiarą oszustwa „na pracownika banku”

Oszuści dzwoniąc do potencjalnych ofiar, często podają się za osobę reprezentującą bank, wyłudzają dane wrażliwe bądź nakłaniają do wykonania...

Polecamy