„Przedszkolaki to równe dzieciaki!” – pod takim hasłem rusza nowy projekt edukacyjny w Micigoździe. Na jego realizację pozyskano ponad 740 tysięcy złotych dofinansowania. Dzięki tym środkom tutejsze Przedszkole Integracyjne zostanie dostosowane do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami, będą specjalistyczne zajęcia dodatkowe i nowy sprzęt interaktywny, a także nowy plac zabaw.
Umowę na dofinansowanie projektu w kwocie ponad 740 tysięcy złotych podpisano w Urzędzie Marszałkowskim. – Dziś wspólnie z panem marszałkiem Andrzejem Będkowskim podpisaliśmy 12 umów na dofinansowanie do przedszkoli na łączną kwotę 7,5 miliona złotych. W ramach tych środków przedszkola będą doposażane, będą też prowadzone dodatkowe, ciekawe zajęcia. Ta oferta edukacyjna w każdym z tych przedszkoli jest dostosowana do potrzeb przedszkolaków. Zależało nam na tym, aby wspierać już istniejące przedszkola, poszerzać ich ofertę i ponosić jakość nauczania. Cieszę się, że wśród beneficjentów znalazło się także Przedszkole Integracyjne w Micigoździe – mówiła wicemarszałek Renata Janik podczas podpisania umów.
Burmistrz Zbigniew Piątek podkreśla, że dzięki projektowi złożonemu przez gminę, skorzystają dzieci, zwłaszcza te niepełnosprawne, uczęszczające do szkoły integracyjnej w miejscowości Micigózd. – To ważny projekt, umożliwiający wyrównywanie szans edukacyjnych przedszkolaków z niepełnosprawnościami. Dzięki dotacji przygotujemy też plac zabaw, będzie on dostosowany właśnie do potrzeb takich dzieci, ale również doposażymy przedszkole w nowy sprzęt. Poza tym, będą też i wycieczki i różne zajęcia edukacyjne. Cieszę się, że udało nam się pozyskać tak wysokie środki na bardzo ważne zadanie, dzięki któremu będziemy mogli zmniejszyć bariery i dysproporcje w dostępie do wysokiej jakości edukacji dla przedszkolaków z niepełnosprawnościami. To bardzo duży krok w rozwój naszych przedszkolaków i ich przyszłość – mówi burmistrz Zbigniew Piątek.
Radości z pozyskanego dofinansowanie nie kryje dyrektor Zespołu Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe Zenon Kobiec. – Długo czekałem na to, żeby takie środki pozyskać. W końcu się udało, jestem bardzo zadowolony. W ramach projektu będziemy mogli prowadzić przede wszystkim zajęcia specjalistyczne dla dzieci z orzeczeniem o niesprawnościach ruchowych. Zaplanowane są w tym projekcie środki z przeznaczeniem na zajęcia takie jak dogoterapia, alpakoterapia, neurologopedia, logopedia, terapia zajęciowa, gimnastyka korekcyjna, fizjologa. Tych zajęć będzie bardzo dużo. Będą też różnego rodzaju wycieczki i wyjazdy. To bardzo ważny dla nas projekt i cieszę się, że będziemy mogli go realizować – podkreśla dyrektor Zenon Kobiec.
Celem głównym projektu jest zmniejszenie barier i dysproporcji w dostępie do wysokiej jakości edukacji dla przedszkolaków, w tym wsparcie dla 10 dzieci z niepełnosprawnościami. Projekt ma na celu stworzenie równych szans edukacyjnych dla blisko pięćdziesięciu dzieci przedszkolnych poprzez zapewnienie zajęć terapeutycznych, dodatkowych oraz włączających. Dodatkowo, przewiduje zakup specjalistycznego wyposażenia, pomocy i sprzętu w okresie od stycznia 2024 roku do grudnia 2025 roku.
W ramach projektu powstanie plac zabaw dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami, wraz z ogrodzeniem. Zakupione będą także meble i wyposażenie do przedszkola. Wprowadzona zostanie terapia neurologopedyczna, treningi umiejętności społecznych, gimnastyka korekcyjna, zajęcia percepcyjne (integracja sensoryczna), oraz zajęcia z alternatywnych form komunikacji dla dzieci niemówiących lub z opóźnionym rozwojem mowy. W ofercie przedszkola pojawią się dla wszystkich dzieci zajęcia z doradztwa zawodowego, edukacji ekologicznej, warsztaty językowe, logopedyczne, teatralne, dogo i alpakoterapia, zajęcia społeczno-rozwijające, warsztaty z języka migowego, rytmiczno-taneczne, sportowe, wycieczki edukacyjne oraz zajęcia cyfrowe. Program przewiduje też zakup nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, w tym laptopów, wyposażenia sali do integracji sensorycznej, programów multimedialnych, monitorów interaktywnych, zabawek i pomocy dydaktycznych, robotów do zajęć cyfrowych, oraz klocków interaktywnych i konstrukcyjnych.
Projekt „Przedszkolaki to równe dzieciaki!” jest obiecującym krokiem w kierunku zapewnienia równości edukacyjnej i integracji społecznej w Micigoździe. Dzięki niemu, przedszkolaki otrzymają dostęp do zasobów, które wesprą ich rozwój na wielu płaszczyznach, przygotowując je do przyszłych wyzwań edukacyjnych i życiowych.