3.5 C
Kielce
sobota, 4 maja, 2024
Strona głównaAktualnościJak pozycjonować strony internetowe? Poradnik SEO cz. 1

Jak pozycjonować strony internetowe? Poradnik SEO cz. 1

Zobacz

Jak pozycjonować strony internetowe? Poradnik SEO cz. 1

Pozycjonowanie stron internetowych to usługa dość skomplikowana, zależna od wielu płaszczyzn i umiejętności. SEO w porównaniu do wielu innych metod pozyskiwania klientów jest usługą gwarantującą stabilny ruch z wyszukiwarek internetowych takich jak Google czy Bing, z których korzystamy w konkretnych intencjach np. zakupy, wyszukiwanie informacji czy rozrywki.

Dlatego, jeśli chcesz zyskać przewagę nad Twoją konkurencją w wyszukiwarkach, skorzystaj z pozycjonowania strony – usługi, która to umożliwia. Zapraszamy do kontaktu!

Agencja SEMLife. Kielce
tel: 881 493 134
mail: info@semlife.pl

Pozycjonowanie to:

  • Większa widoczność w na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – zyskujesz większy ruch na swojej stronie internetowej.
  • Budowanie wizerunku marki – zdobywasz autorytet i rozpoznawalność – użytkownicy doceniają głównie wyniki organiczne, a nie płatne.
  • Długoterminowe efekty SEO – raz wypracowana fraza kluczowa utrzymuje się długo w wynikach wyszukiwania pod warunkiem, że rozwijasz i aktualizujesz swoją stronę internetową.
  • SEO dociera prosto do użytkowników zainteresowanych Twoimi produktami i usługami, a nie przypadkowych odbiorców.

Jak zacząć pozycjonowanie?

Pozycjonowanie wymaga czasu, jednak na każdej stronie internetowej można znaleźć frazy kluczowe, które można łatwo i sprawnie podnieść w wyszukiwarkach, dzięki czemu niemal od razu zaczną zwiększać ruch na witrynie. Jednak solidne wyniki przychodzą dopiero po pewnym czasie.

Audyt SEO

Na wyniki pozycjonowania stron internetowych trzeba czekać. Wszystko jest zależne od branży, konkurencji, a przede wszystkim stanu Twojej witryny. Dlatego, aby pozycjonowanie stron internetowych było skuteczne, trzeba się do tego przygotować.

Podstawą dobrej strategii SEO jest audyt witryny internetowej i sprawdzenie działań konkurencji, czyli analiza pozycjonowania stron internetowych konkurencji, a także wynik optymalizacji strony internetowej, którą chcesz promować w organicznych wynikach wyszukiwania.

Podstawowy darmowy audyt SEO możesz zrobić samodzielnie z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego i kilku podstawowych darmowych narzędzi takich jak Screaming Frog SEO Spider, Page Insights czy darmowe konta na serwisach Ahrefs lub Senuto. Jeśli chcesz sprawdzić, jak to zrobić, przeczytaj naszą Checklistę SEO: Jak pozycjonować strony samodzielnie.

Profesjonalny audyt SEO realizowany jest zwykle za pomocą wielu płatnych narzędzi, a przede wszystkim na podstawie wiedzy specjalisty SEO, dlatego trzeba liczyć się z jego kosztami, które warto rozważyć, ponieważ dostaniemy skuteczną listę zadań do zrealizowania, aby być wysoko w wyszukiwarce Google.

Strategia SEO

Kolejny krok to wybranie z kim i jak chcemy rywalizować w internecie. Jeśli prowadzisz firmę lokalną, obsługującą klientów tylko w jednym mieście, pozycjonowanie lokalne będzie idealne dla Ciebie. Mniejszy zakres klientów, który nadrabiamy wysoką trafnością zapytań. Wynika to z tego, że niewiele osób szuka fryzjera czy mechanika z innego miasta niż to, w którym aktualnie jest.

Pozycjonowanie globalne to najpowszechniejsza strategia, ale rzadko opłacalna dla początkujących e-biznesów. W pozycjonowaniu na cały kraj lub świat rywalizujemy z mocnymi domenami, często konkurenci są tam od lat, więc Agencja SEO musi mocno rywalizować o pozycje, pracując nad wynikiem całymi miesiącami.

Kolejną strategią SEO jest pozycjonowanie fraz long tail. Są to słowa kluczowe o małej ilości wyszukiwań miesięcznie, jednak przynoszące wysoką sprzedaż. Strategia ta idealnie nadaje się do pozycjonowania sklepów internetowych, które mogą skupić się na frazach zbudowanych na cechach produktów np. zegarek sportowy damski XP32 – są to frazy długie, prowadzące bezpośrednio do produktów i najczęściej z intencją zakupową.

Skuteczność fraz long tail w wyszukiwarkach

Dobór fraz kluczowych i ich rozmieszczenie na stronie internetowej

Kiedy mamy już informacje na temat naszej witryny oraz wiemy, jaką strategię SEO wybraliśmy, musimy wytypować frazy kluczowe. Słów kluczowych powinno być dużo – tak, aby maksymalnie pokryć dane zagadnienie i odpowiadać na pytania użytkowników wyszukiwarek internetowych. Kolejny etap to podzielenie fraz kluczowych na grupy, wykluczając duplikaty i łącząc je jak najbardziej tematycznie.

Losowe rozpisanie fraz kluczowych może doprowadzić do tego, że wszystkie treści są takie same i rywalizują ze sobą na stronie wyników wyszukiwania Google czy Bing. Dodatkowo w pozycjonowaniu liczy się również wyczerpanie tematu w kontekście jednego zagadnienia lub usługi (content authority).

Najlepszym rozwiązaniem jest przypisanie każdej grupy fraz kluczowych do jednej określonej podstrony naszej witryny. Wtedy trzeba dobrze zaplanować treść, wyczerpując temat.

Techniczne SEO

Techniczne wymagania co do pozycjonowanej strony internetowej to najtrudniejsza rzecz w całej usłudze. Musimy pamiętać o kilku najważniejszych statystykach:

  • 53% użytkowników smartfonów opuści Twoją stronę, jeśli jej wersja mobilna będzie ładowała się dłużej niż 3 sekundy (Inter Growth).
  • Każda sekunda opóźnienia to średnio 4.42% mniej konwersji.

Jeśli nie zadbamy o szybkość witryny i jej użyteczność, stracimy klientów nawet jeśli będziemy mieli pierwsze pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Klienci doceniają prostotę, przyzwyczajają się do trendów oraz oczekują najwyższego standardu obsługi, dlatego spowolnienia czy nieintuicyjne strony są przez nich opuszczane.

Techniczne SEO to również wprowadzenie monitoringu strony internetowej, czyli uruchomienie statystyk Google Search Console i Google Analytics. Ważna jest integracja strony i zbieranie informacji na temat rezultatów pracy nad witryną. To podstawowe statystyki, jednak dają cenne informacje na temat indeksowanie strony, błędów w kodzie czy szybkości witryny.

Techniczne SEO nie jest możliwe bez wiedzy na temat tworzenia stron internetowych oraz podstawowych umiejętności programistycznych. Dlatego, ten etap najlepiej zlecić agencji SEO, tworząc konkretne zlecenia i oczekując rezultatów zgodnych z wytycznymi Google.

Systematyczność pozycjonowania stron internetowych

Audyt SEO strony pokaże, jak daleko jesteś za konkurencją. Konieczne jest założenie pewnych celi, które systematycznie trzeba realizować. To, że konkurencja pisze 10 artykułów, albo zdobywa 10 linków miesięcznie, pozwala oszacować czas pracy nad pozycjonowaniem potrzebny na osiągnięcie podobnych wyników.

Dodatkowo odwzorowanie wszystkich czynników nie koniecznie musi dać taki sam efekt, ponieważ wyszukiwarki doceniają staż domen oraz systematyczność ich aktualizacji. Dlatego skuteczne pozycjonowanie wymaga strategii, planu, analizy i systematyczności działań w długim aspekcie czasu.

Zdobywaj klientów dzięki pozycjonowaniu w wyszukiwarkach

 

Pozycjonowanie samodzielne vs Pozycjonowanie przez Agencję SEO

Strony internetowe da się pozycjonować samodzielnie. Mniej lub bardziej skutecznie uda nam się zajmować pozycje pod popularnymi frazami kluczowymi. Wymagania co do pozycjonowania samodzielnego nie są wysokie, a w internecie jest dużo poradników, które poprowadzą nas przez zawiłe terminy czy ingerencję w kodzie strony.

Pozycjonując strony samodzielnie, zdobędziesz dużą wiedzę z zakresu działania wyszukiwarek internetowych (nie tylko Google), nauczysz się analizować dane i pracować na programach, które nie są w codziennym użyciu zwykłych użytkowników komputerów.

Najważniejsze pytania to: czy jesteś w stanie poświęcać na to czas i czy wynik będzie dla Ciebie zadowalający?

Zlecając pozycjonowanie dobrej agencji SEO, rezultaty powinny nastąpić szybciej, jakość treści będzie wyższa, a to ze względu na doświadczenie, wykupione narzędzia i wiedzę, której zdobycie jest kosztowne.

Agencja SEO będzie z Tobą planować działania i raportować ich zrealizowanie. Dzięki temu będziesz mieć kontrolę nad tym, co jest aktualnie budowane na Twojej stronie internetowej. Dodatkowo raporty statystyk witryny będą informowały o prawidłowym kierunku działań SEO.

Wybór na pewno będzie zależał od budżetu, jaki masz na ten cel. Jedno jest pewne, jeśli nie zaczniesz pozycjonować strony internetowej, choćby budując treści strony, konkurencja będzie uciekać w wynikach wyszukiwania i przejmować klientów.

Podsumowanie

Jeśli myślisz, o pozycjonowaniu strony Twojej firmy to znaczy, że już wiesz, jak dużą siłę w pozyskiwaniu nowych klientów mają wyszukiwarki internetowe takie jak Google czy Bing.

Jeśli nadal nie wiesz, czy jesteś w stanie samodzielnie pozycjonować strony internetowe zachęcamy do konsultacji z naszą agencją SEO SEMLife w Kielcach. Jarosław Snoch, specjalista SEO z wieloletnim doświadczeniem, udzieli skutecznych informacji, jak powinna wyglądać strategia SEO dla Twojej firmy, oraz przygotuje darmową ofertę SEO na usługi pozycjonowania i Google Ads.

Aktualności

233. rocznica uchwalenia Konstytucji 3-go Maja

W stolicy województwa świętokrzyskiego, tak jak i we wszystkich miastach na terenie naszego kraju uroczyście obchodzony jest kolejny jubileusz...

Polecamy