Dwie grupy pierwszaków uczestniczyły w zajęciach dotyczących bezpiecznego Internetu.
Na początku spotkań dzieci tłumaczyły czym jest Internet, do czego im służy, jakie są niebezpieczeństwa związane z korzystaniem z jego zasobów, a jakie są pozytywne działania. Dzieci miały za zadanie przykleić w odpowiednie miejsce w tabelce (podzielona została na dwie kolumny z nagłówkami „dobre” i „złe”) złe i dobre zachowania w sieci. Na przykład musieli odgadnąć czy hasło „Zapisuj hasła gdziekolwiek” lub „Śmieję się gdy ktoś obraża kogoś w Internecie” to dobre zachowania czy niedopuszczalne. Później jedna z grup grała w kalambury, a druga oglądała kreskówki edukacyjne o bezpieczeństwie w sieci. Co więcej, dzieci miały za zadanie rozwiązać kilka zadań np. labirynt, znajdź różnicę czy też narysować swój avatar lub zdjęcie symbolizujące ich zainteresowania.
Trzeba przyznać, że dzieci w tak młodym wieku już wiedzą do czego posłużyć może Internet oraz jakie tkwią w nim zagrożenia.
Katarzyna Czerwińska