3.5 C
Strona głównaKulturaGospodynie zwiedzały Podhale

Gospodynie zwiedzały Podhale

Zobacz

„Cudze chwalicie, swego nie znacie” to zainicjowany w ubiegłym roku w gminie Daleszyce cykl wycieczek po regionie świętokrzyskim dla członkiń kół gospodyń.
W dniach 15-16 października odbyła się wycieczka do Zakopanego. Druga w tym roku. W pierwszym dniu zwiedzaliśmy Sanktuarium Maryjne w Ludźmierzu  z cudowna figurą Matki boskiej Ludźmierskiej – „Gaździny Podhala”. Później zwiedzaliśmy Rynek w Nowym Targu , gdzie kosztowaliśmy lodów wpisanych na listę produktów Tradycyjnych. Następnie udaliśmy się do Zakopanego gdzie zwiedzaliśmy Kościół Stary oraz cmentarz na „Pęksowym Brzysku”.

Popołudniu przy pięknym słońcu i idealnej pogodzie podziwialiśmy góry spacerując grzbietem Gubałówki oraz kościół na Krzeptówkach. Następnego dnia pogoda spłatała figla i cały dzień spędziliśmy w muzeach miedzy innymi w Galerii Władysława Hasiora oraz Muzeum Tatrzańskim „Willa Koliba” gdzie podziwialiśmy Ludową Sztukę Podhala. Następnie spacerowaliśmy po Krupówkach kosztując lokalnych specjałów. W drodze powrotnej zwiedziliśmy kościół w Zebie. Super udana wycieczka
W maju tego roku panie były na wycieczce  w Ćmielowie i tamtejszym Żywym Muzeum Porcelany.

W ubiegłym roku gospodynie zwiedziły Sandomierz i zabytkowy zamek Krzyżtopór. Organizatorami wycieczek jest Burmistrz i członkinie kół gospodyń wiejskich.

Galeria

Aktualności

Premiera spektaklu ˝Moralność Pani Dulskiej˝ i owacje na stojąco!

28 kwietnia, w hali widowiskowo-sportowej w Chęcinach, miała miejsce premiera spektaklu teatralnego „Moralność Pani Dulskiej, czyli tragifarsa kołtuńska” na podstawie sztuki...