Na temat bezpieczeństwa obsługi klienta w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach rozmawiał Mirosław Gębski, starosta kielecki z dyrektorem jednostki.
– Epidemia koronawirusa wymaga od nas podejmowania wielu decyzji i działań mających zapewnić bezpieczeństwo nie tylko klientów, ale i pracowników Starostwa Powiatowego w Kielcach oraz powiatowych jednostek organizacyjnych. To bardzo ważne, aby zapewnić poczucie bezpieczeństwa w miejscu pracy – mówił Mirosław Gębski, starosta kielecki, który sprawdził zabezpieczenia wprowadzone w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach.
Grzegorz Piwko, dyrektor PUP przedstawił staroście nowe zasady obsługi klienta. – Z uwagi na rozprzestrzenianie się wirusa SARS-CoV-2 wyłączyliśmy bezpośrednią obsługę klienta do odwołania. Interesanci mogą wszelkie sprawy załatwiać poprzez kontakt telefoniczny, emaliowy, bądź tradycyjną pocztą. Dodatkowo przy wejściu do urzędu znajduje się pojemnik, do którego można również składać dokumenty – informował Grzegorz Piwko. – Przypominam, że osoba bezrobotna, która posiada Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny może się zarejestrować bez wychodzenia z domu – online – dodał dyrektor.
Urząd oprócz takich środków ochrony jak rękawiczki i płyny dezynfekujące, ograniczył liczbę pracowników w pokojach do dwóch osób oraz zamontował szybę z pleksi w punkcie informacyjnym dla klienta. Ponadto pracownicy mają mierzoną temperaturę ciała. Zamontowany został także przy drzwiach wejściowych intercom do kontaktu z klientem. W planach jest montaż drzwi wejściowych aptecznych do urzędu.