3.5 C
Kielce
czwartek, 14 listopada, 2024
Strona głównaGospodarkaGdzie i jak najlepiej promować się w sieci? 5 skutecznych pomysłów

Gdzie i jak najlepiej promować się w sieci? 5 skutecznych pomysłów

Zobacz

Aby móc wykorzystać potencjał Internetu, do czego zachęcają poradniki i artykuły biznesowe, trzeba jakoś dotrzeć do potencjalnych odbiorców, nabywców. Wbrew pozorom jest to dużo trudniejsze niż samo uruchomienie strony firmowej czy nawet sklepu internetowego. Co można zrobić, by skutecznie zwiększyć swoją widoczność i budować sieć klientów? Podpowiadamy.

  • Reklamy płatne PPC

Bez wątpienia reklamy płatne to jeden z najskuteczniejszych i najszybszych do wdrożenia sposobów dotarcia do klientów. W tym celu wykorzystuje się głównie ekosystem Google, czyli tzw. Google Ads, jednak nie są one jedyną możliwością. Promować reklamami płatnymi można się również na Facebooku czy też LinkedIn – w tym ostatnim przypadku jest to sensowne i polecane dla kampanii B2B. Niezależnie od kanału, kampanie PPC mają mniejsze bądź większe możliwości targetowania, czyli dobierania odbiorców reklamy. Każdy ich segment może też dostać reklamę trochę inaczej zbudowaną, używającą innych „słów mocy” czy wezwań call to action. Cechą wspólną zawsze będzie fakt, że reklamy są opłacane po kliknięciu, a nie jedynie za samo wyświetlenie. Daje do dużą kontrolę nad kosztami i pozwala panować nad budżetem. Dość szybko, bo po około 3 miesiącach, czasem wcześniej, możemy spodziewać się realnych przychodów z takich kampanii.

  • Moja Firma – Profil Firmy w Google

Nie każda firma ma ambicje (czy możliwości) działać w całym kraju. Jest wiele biznesów lokalnych, skupionych na obszarze województwa, miasta czy nawet dzielnicy. W ich przypadku świetnym sposobem na poprawę widoczności i zwiększenie liczby odwiedzających są wizytówki Google, prezentujące firmę, jej ofertę, godziny otwarcie, opinie o niej, odpowiedzi na nie. Profil firmy można stworzyć za darmo, warto jednak przyłożyć się do jego prowadzenia albo zlecić to agencji zewnętrznej.

  • Własna strona
Content marketing

Strona firmy albo sklepu również może być wartościowym elementem promocji. Dlaczego? Bo pozwala na zamieszczenie w zasadzie dowolnej ilości contentu, czyli treści, których mogą poszukiwać internauci. Tu duże pole do popisu, jeśli mamy możliwości tworzenia rozbudowanego blogu, odpowiadającego na potrzeby i zapytania potencjalnych klientów. Ciekawe, angażujące treści będą przyciągać użytkowników, którzy sami mogą je również rozpowszechniać, np. dzieląc się linkami do nich na swoich profilach społecznościowych. Pamiętajmy jednak, że chodzi tu o naprawdę wartościowy content. Nawet najlepsze treści nie „sprzedadzą się” same. Dlatego tworząc je, musimy dbać np. o linkowanie wewnętrzne, strukturę tytułów, a także o wykorzystanie słów kluczowych. I tak, o ile część artykułów na stronie ma faktycznie cel informacyjny, doradczy, ekspercki i jest skierowana do użytkowników, tak część tworzona jest z myślą o spełnienie oczekiwań algorytmów wyszukiwarki. Tu content marketing łączy się z pozycjonowaniem i optymalizacją.

  • Pozycjonowanie witryny

SEO to działania, które zwiększają widoczność strony w wynikach wyszukiwarek. By były skuteczne, konieczna jest w/w treść, optymalizacja witryny (dostosowanie do wymogów/oczekiwań wyszukiwarek) oraz linkowanie wewnętrzne (w obrębie witryny) i zewnętrzne. To ostatnie, to nic innego, jak pozyskiwanie linków do strony. Założenie może się wydawać proste, ale w przypadku prowadzenia SEO bez pośrednictwa agencji, łatwo tu o błędy. Linki zewnętrzne można pozyskiwać (legalnie i bezpiecznie) za pośrednictwem różnych portali pośredniczących między wydawcami internetowymi i reklamodawcami. Nadal jednak trzeba wiedzieć, jaki portal wybrać, na jakie parametry zwrócić uwagę i jak optymalnie wykorzystać biznes. Konieczna jest więc wiedza ekspercka. Z takiego właśnie założenia wyszedł portal https://publicrange.pl/ wspierający pozycjonowanie stron za pomocą elementów Data Science, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji. W skrócie – dobór portali wykonywany jest przez zaawansowany algorytm, który szkolił się, opierając na decyzjach faktycznych ekspertów SEO.

  • Obecność w mediach społecznościowych

Social Media można wykorzystać na różne sposoby, najpierw jednak wypadałoby wiedzieć, który z nich wykorzystują nasi klienci i w jakim zakresie. Prezentowanie swojej oferty, ciekawostek branżowych, realizacji może przyciągać uwagę, jeśli jest robione profesjonalnie. Nie zawsze będzie miało bezpośrednie przełożenie na sprzedaż, a może wręcz nie mieć praktycznie żadnego znaczenia biznesowego. Social Media można jednak wykorzystać jako kanał reklamowy, np. prezentując kampanie Facebook Ads osobom, które odpowiadają profilowi potencjalnego odbiorcy i kierować go na naszą stronę czy do sklepu. Z kolei w branży fashion i beauty bardzo chętnie korzysta się z Instagrama, a do młodszego pokolenia, preferującego szybką komunikację i viralowe przekazy, można próbować dotrzeć przez Tik-Toka – acz z rozwagą i bez nachalności.

Aktualności

Polecamy