Dzisiaj odbyło się spotkanie robocze ze świętokrzyskimi przedsiębiorcami, którzy już na początku listopada wyruszą z misją gospodarczą na największy szczyt technologiczne świata – Web Summit 2025 w Lizbonie. W obliczu dużego sukcesu misji świętokrzyskiej branży rolno-spożywczej na targach ANUGA 2025 w Kolonii, z kolejnym wyjazdem wiązane są duże nadzieje na promocję potencjału regionu na arenie międzynarodowej oraz na pozyskania inwestorów i partnerów dla naszych rodzimych firm. Przedsiębiorcy mieli okazję zaprezentować marszałek Renacie Janik swoje innowacyjne systemy i produkty, była także przestrzeń na dyskusję nad rozwojem i promocją sektora ICT oraz startupów. Web Summit w Lizbonie to największa międzynarodowa konferencja technologiczna i sekcja wystawiennicza, która co roku przyciąga ponad 70 000 uczestników, 3 000 wystawców oraz 1 000 inwestorów z całego świata
W spotkaniu wzięli udział m.in. marszałek Renata Janik, zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Regionalnego Joanna Rudawska oraz przedstawiciele siedmiu firm technologicznych, beneficjentów programu “Świętokrzyskie dla biznesu”: Designum Business Marketing, NAAPP – New Advance Applications, Exentis Sp. z o.o., Axel Media Albert Ksel, NEX Sp. z o.o., PROPONTIS Sp. z o.o. oraz 4IT Sebastian Gruszka.
Punktem wyjścia do rozmowy była planowana na początek listopada misja wyjazdowa na Web Summit 2025, połączona z zapewnionym przez Urząd Marszałkowski stoiskiem w ramach projektu „Świętokrzyskie dla biznesu”.
Marszałek Renata Janik podkreśliła: – Stawiamy na innowacje, ponieważ wierzymy, że przyszłość regionu tworzy się nie wczorajszymi sukcesami, lecz odwaga do wyznaczania międzynarodowych celów dla naszych przedsiębiorców. Teraz nadszedł czas, by na Web Summit pokazać, że to właśnie u nas rodzą się technologie, które moją potencjał, by podpijać zagraniczne rynki. Życzę wszystkim powodzenia, sukcesów i jak najwięcej dobrze rokujących rozmów handlowych.
Podczas spotkania przedsiębiorcy mieli okazję zaprezentować swoje innowacyjne produkty i usługi. Podkreślono kluczowe znaczenie sektora IT i ICT, który wymaga ciągłej obecności na międzynarodowych wydarzeniach, aby utrzymać konkurencyjność. Udział w Web Summit został określony jako wyjątkowa szansa dla regionalnych przedsiębiorstw na zdobycie aktualnej wiedzy, inspiracji oraz kontaktów biznesowych o globalnym zasięgu.
Szczególnie akcentowano, że pięć z siedmiu firm uczestniczących w misji to do niedawna dynamiczne startupy. Młode, innowacyjne firmy stanowią motor rozwoju gospodarki regionu, wnosząc świeże pomysły i elastyczność. Udział w tak prestiżowym wydarzeniu jak Web Summit umożliwi im dotarcie do szerszego grona odbiorców, inwestorów oraz potencjalnych partnerów biznesowych.
Dla firm z regionu świętokrzyskiego zbliżający się wyjazd stanowi unikalną szansę na zademonstrowanie technologicznych rozwiązań na międzynarodowej scenie, bezpośrednie nawiązanie kontaktów z inwestorami i partnerami zagranicznymi. Ma to pomóc lokalnym firmom wejść na nowe rynki, a także wzmocnić wizerunek regionu jako aktywnego w sektorze technologii i innowacji.
Warto podkreślić, że pełne finansowanie udziału dla uczestników jest w ramach projektu „Świętokrzyskie dla biznesu” dofinansowanego z Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego. Pakiet wsparcia obejmuje: 100% finansowania udziału, transport lotniczy i lokalny, zakwaterowanie w hotelu czterogwiazdkowym, pełne wyżywienie, ubezpieczenie zdrowotne, bilety wstępu na targi oraz udział w pełni wyposażonym stoisku wystawienniczym. Zapewniono również tłumacza polsko-angielsko-portugalskiego.
Siedmiu przedsiębiorców zostało wyłonionych spośród czternastu chętnych na podstawie naboru przeprowadzonego na przełomie kwietnia i maja 2025 r. Kryteria wyboru, oceniane przez komisję złożoną z przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego, Kieleckiego Parku Technologicznego i Politechniki Świętokrzyskiej, koncentrowały się na: znacznym prognozowanym popycie na produkt na arenie międzynarodowej, szczegółowym planie działań ukierunkowanym na rynki zagraniczne oraz konkretnych oczekiwaniach wobec udziału w Web Summit (m.in. liczba nowych kontaktów, wzrost sprzedaży).












