Przedsiębiorca lub rolnik który zamierza świadczyć usługi hotelarskie w innym obiekcie hotelarskim (nie będącym: hotelem, motelem, pensjonatem, kempingiem, domem wycieczkowym, schroniskiem, schroniskiem młodzieżowym, polem biwakowym) jest obowiązany zgłosić ten obiekt do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie przed rozpoczęciem świadczenia usług.
1. Tytuł procedury:
Wpis do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie
Ewidencję innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (obiektu nie będącego obiektem hotelarskim: hotelem, motelem, pensjonatem, kempingiem, domem wycieczkowym, schroniskiem, schroniskiem młodzieżowym, polem biwakowym) położonych na terenie Gminy Chęciny prowadzi Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny
2. Podstawa prawna:
– Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych
– Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie
3. Miejsce złożenia wniosku:
Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach
Plac 2 Czerwca 4
26-060 Chęciny
4. Referat odpowiedzialny za załatwienie sprawy:
Referat Funduszy Pomocowych i Promocji
Tel. 41 3153116
5. Wymagane dokumenty:
– Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie na terenie gminy Chęciny
– Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON*
– Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.*
– Dokument potwierdzający posiadanie statusu rolnika (nakaz płatniczy, umowa dzierżawy – kopie)*
*jeśli dotyczy
6. Opłaty
– wpis do ewidencji nie podlega opłacie
– wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji – 17 zł (w kasie Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach lub na rachunek bankowy: 18 8493 0004 0050 0872 5424 0001)
7. Przewidywany termin załatwienia:
do 14 dni od daty otrzymania wniosku.
8. Uwagi:
– Podmiot świadczący usługi hotelarskie w obiekcie zgłoszonym do ewidencji ma obowiązek przekazywania informacji o następujących zmianach:
- zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich,
- uzyskaniu zaszeregowania do odpowiedniego rodzaju obiektu hotelarskiego,
- zmianie działalności sezonowej na stałą lub odwrotnie,
- zmianie liczby pokoi lub miejsc noclegowych,
- zmianie nazwy obiektu lub danych teleadresowych.
– W przypadku zakończenia świadczenia usług hotelarskich, należy ten fakt zgłosić do urzędu.
Załączniki:
– zgłoszenie zmiany wpisu do ewidencji
– wniosek o wydanie zaświadczenia
– zawiadomienie o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich