3.5 C
Kielce
środa, 8 maja, 2024
Strona głównaAktualnościErasmus+ w bułgarskiej odsłonie…

Erasmus+ w bułgarskiej odsłonie…

Zobacz

Uczniowie i nauczyciele SP w Nowinach w Bułgarii

W ramach realizacji kolejnego etapu projektu Erasmus+ – IMAGINE YOURSELF IN FUTURE delegacja uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej im. Orląt Lwowskich w Nowinach gościła w szkole bułgarskiej w miejscowości Berkovitsa. Nasi uczniowie wraz z nowymi kolegami z Włoch, Rumunii, Turcji i Bułgarii doskonalili swoje umiejętności z języka angielskiego, poznawali inne kultury, zawiązywali nowe przyjaźnie.

Krótka relacja oczami naszych uczennic :

Dzień1
Dzisiejszy dzień zaczęłyśmy od smacznego posiłku. Później też się nie nudziłyśmy – wybrałyśmy się zwiedzać klasztor. Tak poznałyśmy inną wiarę oraz sztukę malowania ikon. Miałyśmy szansę obejrzeć efekty pracy uczniów z innych państw w postaci filmów o globalnym ociepleniu. Pod koniec dnia odbyła się impreza integracyjna, naprawdę dobrze się bawiłyśmy. Mogłyśmy między innymi wsłuchiwać się w angielski głos Nikoli Sideł.

Dzień 2

Dzisiejszego dnia, po zjedzeniu śniadania pojechaliśmy odwiedzić tutejszą szkołę, gdzie otrzymaliśmy ciepłe powitanie. Po wyjściu ze szkoły udaliśmy się do muzeum etnograficznego, a potem na zakupy. Wróciliśmy do hotelu trochę po drugiej i zjedliśmy lunch. Po godzinie odpoczynku zeszliśmy na dół na lekcje geografii, było bardzo ciekawie. Zjedliśmy kolacje, po czym mieliśmy pół godziny dla siebie. W planach mieliśmy uczenie się tradycyjnego tańca Bułgarskiego, zatem właśnie tego się uczyliśmy. Wszyscy mieli mnóstwo zabawy i każdy trochę się do siebie zbliżył. Po wszystkim wróciliśmy zmęczeni do swoich pokoi.

Dzień 3

Dzisiejszy dzień zaczął się jak zwykle smacznym śniadaniem. Potem w szkole gotowaliśmy tradycyjne potrawy. Wszystko było naprawdę pyszne. Następnie podzieliliśmy się na grupy   w których udaliśmy się na lekcje angielskiego. Po szybkich zakupach w markecie wróciliśmy do hotelu. Po posiłku graliśmy w siatkówkę z naszymi nowymi kolegami i malowaliśmy garnki. Dzień zakończyliśmy miło w towarzystwie Włochów.

Dzień 4

Poranek zaczęłyśmy od ciężkiej pobudki. Następnie wyszykowałyśmy się i zeszłyśmy na śniadanie. Po śniadaniu udaliśmy się do szkoły, w której była eco lekcja i były zajęcia sportowe. Następnie wróciliśmy na obiad i mieliśmy czas dla siebie. O 19.00 poszliśmy na wspaniałą kolacje. Po kolacji robiliśmy grafitti. Skończyliśmy bardzo późno ale nie za późno żeby spotkać się z naszymi nowymi koleżankami i kolegami.

Dzień 5

Dzisiejszy dzień rozpoczął się od wczesnego wyjazdu do stolicy Bułgarii – Sofii. Udaliśmy się do Muzeum Nauki, gdzie dowiedzieliśmy się więcej na temat komórek w ciele ludzkim, ich budowy i funkcji. Mieliśmy także szansę zobaczyć różne preparaty pod mikroskopem. Później poszliśmy na zakupy, kupiliśmy pamiątki. Dzień zakończyliśmy imprezą pożegnalną oraz rozdaniem certyfikatów.

Uczniowie: Zuzanna Gajewska, Zuzanna Guz, Weronika Woźniakiewicz, Alicja Piotrowska, Nikola Sideł

Iwona Majchrzyk

Aktualności

Nowo wybrana burmistrz miasta i gminy Piekoszów Teresa Jakubowska zaprzysiężona. Dariusz Bielicz nowym przewodniczącym Rady Miejskiej w Piekoszowie!

Podczas inauguracyjnej sesji Rady Miejskiej w Piekoszowie, która otworzyła bieżącą kadencję, miało miejsce uroczyste zaprzysiężenie nowo wybranej burmistrz miasta...