Dzięki portalowi możemy załatwiać sprawy urzędowe przez Internet, nie wychodząc z domu. Mamy również pełny dostęp do informacji, interaktywnych formularzy, a także wniosków, które złożymy on – line. Za pośrednictwem portalu sprawdzimy nasze bieżące zobowiązania finansowe wobec urzędu oraz Zakładu Gospodarki Komunalnej. Uregulujemy ewentualną należność za podatek, śmieci, czy zużytą wodę dokonując płatności internetowej. Będziemy mogli złożyć m.in.:deklaracje podatkowe czy deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Złożymy także wniosek o wydanie zezwolenia na wycinkę drzew, wniosek o wyrys i wypis z MPZP, wniosek o nadanie numeru porządkowego dla nieruchomości lub wniosek o wydanie karty mieszkańca oraz wiele innych.
Czytelnicy Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej im. Jana Pawła II w Morawicy mogą złożyć wniosek o rejestrację czytelnika biblioteki i wydanie elektronicznej karty bibliotecznej, ale także przejrzeć księgozbiór, zarezerwować lub wypożyczyć interesującą ich książkę.
Przeglądanie portalu, informacji i wniosków na nim zamieszczonych nie wymaga logowania. Natomiast dostęp do indywidualnych danych oraz usług elektronicznych realizowany jest za pośrednictwem profilu zaufanego i udzielenia zgody na przetwarzanie danych osobowych (profil zaufany ePUAP, można potwierdzić w Urzędzie Miasta i Gminy w Morawicy).
Platforma e-Usług dostępna jest pod adresem internetowym: morawica.usługicyfrowe.pl