3.5 C
Kielce
wtorek, 7 maja, 2024
Strona głównaOświataDzieci uczyły się programowania – ciekawa inicjatywa Gminnej Biblioteki Publicznej w...

Dzieci uczyły się programowania – ciekawa inicjatywa Gminnej Biblioteki Publicznej w Samsonowie

Zobacz

Od początku listopada przez kolejne trzy miesiące w bibliotece w Samsonowie trwały zajęcia z podstaw programowania dla najmłodszych. Przedsięwzięcie było wewnętrzną inicjatywą placówki, a spotkania zorganizował i poprowadził biblioteczny informatyk. Udział w nich brały dzieci klas 1-3 szkół podstawowych. Zajęcia odbywały się w podziale na dwie grupy i były całkowicie bezpłatne.

Ogromne zainteresowanie kursem

W kursie programowania wzięło udział dwanaścioro dzieci. Spotkania odbywały się w każdy czwartek w dwóch sześcioosobowych grupach. – Od początku akcji promocyjnej obserwowaliśmy duże zainteresowanie kursem. Lista przyszłych uczestników zapełniła się w ciągu pierwszych dni po ogłoszeniu naboru. Cieszymy się, że pomysł spotkał się z tak dobrym odbiorem – mówi zastępca dyrektora i kustosz Gminnej Biblioteki Publicznej w Samsonowie, Stella Ślefarska.

Uczestnicy kursu poznawali podstawowe zagadnienia z dziedziny programowania. Zdobytą wiedzę wykorzystywali w praktyce, rozwiązując przygotowane zadania logiczne w formie gier i zabaw. – Programowanie uczy myślenia problemowego i rozwiązywania skomplikowanych zadań logicznych, co może przełożyć się również na sukcesy w szkole – podkreśla informatyk Filip Wojtaszek.

Profesjonalny sprzęt i nauka programowania z robotami

Podczas kursu do dyspozycji dzieci były specjalistyczne narzędzia, które udostępniła Biblioteka Publiczna w Samsonowie. Wśród nich znalazł się Robot Photon, który programuje się za pomocą tabletu, przy użyciu języka programowania opartego na języku C. Korzystano też z gry planszowej ScottieGo, przy której stosuje się zasady programowania blokowego, opartego na języku C. – Oprócz podstaw pozwala on dzieciom zapoznać się z zagadnieniami takimi jak: zmienne, rekurencja, pętle czy zdarzenia warunkowe. Gra polega na tym, że pomagamy tytułowemu Scottiemu odnaleźć zagubione elementy statku. Dzieci uczyły się też programowania przy użyciu Gry Minecraft gdzie za pomocą bloków kodu rozwiązywały postawione przed nimi zadania – informuje informatyk Filip Wojtaszek.

Będą kolejne kursy

Odbiór ze strony lokalnej społeczności zorganizowanego kursu był tak pozytywny, że Gminna Biblioteka w Samsonowie już zapowiada kolejne. Temat programowania nie tylko wpisuje się w obecne trendy rynkowe ale i doskonale odpowiada zainteresowaniom obecnej młodzieży. Biblioteka nie ma zamiaru na tym poprzestać i w niedalekiej przyszłości “wystartuje” kolejna edycja zajęć, tym razem dla nieco starszej grupy wiekowej – podsumowuje zastępca dyrektora, Stella Ślefarska.

Aktualności

Polecamy