3.5 C
Kielce
niedziela, 12 maja, 2024
Strona głównaOświataChęcińscy gimnazjaliści z perspektywą – projekt ˝Gimnazjum a co dalej?˝

Chęcińscy gimnazjaliści z perspektywą – projekt ˝Gimnazjum a co dalej?˝

Zobacz

Chęcińscy gimnazjaliści z perspektywą – projekt „Gimnazjum a co dalej?”

Pod takim tytułem na terenie Gminy i Miasta Chęciny przeprowadzane są dodatkowe zajęcia dla gimnazjalistów z Chęcin i z Wolicy z języka angielskiego, matematyki w przyrodzie, informatyki, samodoskonalenia i przedsiębiorczości. Wszystko dzięki pozyskanemu przez władze gminy dofinansowaniu na projekt pn. „Gimnazjum a co dalej?” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach projektu szkoły zostały wyposażone w tablice multimedialne, laptopy, urządzenie wielofunkcyjne do drukowania w kolorze, mikroskopy, tablety oraz pomoce dydaktyczne, a 39 nauczycieli przeszło specjalne szkolenia.

W Gimnazjum w Chęcinach i w Wolicy trwają dodatkowe zajęcia dla uczniów klas pierwszych i drugich w ramach Projektu „Gimnazjum a co dalej?” realizowanego przez Gminę Chęciny. Projekt obejmuje wsparciem 74 gimnazjalistów z terenu gminy Chęciny oraz 39 nauczycieli pracujących w gimnazjum w Chęcinach i w Wolicy.

Priorytetowym celem projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych poprzez poszerzenie umiejętności w zakresie języków obcych, technik komputerowych, przedmiotów szkolnych, a także nabycie umiejętności prospołecznych. – Uczestnictwo w projekcie pozwala pogłębić wiedzę uczniów zdolnych oraz uzupełnić wiedzę uczniów tych, którzy z różnych powodów mają trudności z bieżącym opanowaniem materiału programowego. Zajęcia mają na celu zminimalizowanie zaległości programowych z poprzedniego etapu edukacyjnego oraz utrwalenie bieżącego materiału tak, aby młodzi ludzie nie tylko odzyskali wiarę we własne możliwości, ale także, by w przyszłości mogli aktywnie uczestniczyć w lekcjach osiągając sukces edukacyjny – tłumaczy Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny, Robert Jaworski.

Warto dodać, że wsparcie projektowe przeznaczony jest dla uczniów zdolnych oraz mających trudności w nauce języka angielskiego, matematyki, fizyki, geografii, chemii, informatyki, dla których są to przedmioty trudne i niezrozumiałe, a przyswajanie treści przedmiotowych wiąże się dla nich z ogromnym wysiłkiem i stresem. – Nauczyciele prowadzący opracowali szczegółowe programy zajęć, które są realizowane w trakcie spotkań z uczniami. W trakcie realizacji zadań projektowych nauczyciele indywidualizują proces dydaktyczny, dostosowując tempo i dynamikę pracy do możliwości percepcyjnych uczestników projektu. Wdrożenie zaproponowanych przez specjalistów treści nauczania, przy doborze odpowiednich metod, form pracy i środków dydaktycznych, pozwoli na wzrost wiedzy i umiejętności w zakresie tych przedmiotów. Z pewnością uczniowie zostaną zmotywowani do systematycznej pracy, wzrośnie ich samoocena i poprawią się relacje z rówieśnikami. Ponadto uczniowie z Chęcin objęci są wsparciem z zajęć z psychologii i pedagogiki – zaznacza Burmistrz, Robert Jaworski.

Uczestnicy zajęć poprzez różnorodne wsparcie, jakie oferuje im udział w projekcie, pod okiem specjalistów z różnych dziedzin m.in. z doradztwa zawodowego i przedsiębiorczości, systematycznie przygotowują się do wyzwań rynku pracy, z jakimi przyjdzie im się zmierzyć poszukując pierwszej pracy.

Jak podkreślano, uczniowie bardzo chętnie biorą udział w zajęciach, które odbiegają od formuły tradycyjnych zajęć lekcyjnych. Poza tym, każdy uczestnik projektu zarówno uczeń, jak i nauczyciel otrzymał materiały biurowe i dydaktyczne niezbędne przy realizacji zajęć dodatkowych. Uczniowie z Wolicy mają też zapewniony dowóz na zajęcia, gdyż w projekcie biorą udział dzieci z Wolicy, Tokarni, Łukowej, Ostrowa i Siedlec. Każdemu przysługuje także catering, ponieważ trwające pięć godzin lekcyjnych zajęcia odbywają się w soboty. Na zakończenie każdy z uczniów otrzyma certyfikat potwierdzający udział w zajęciach.

W realizacji projektu ważny jest także fakt wyposażenia każdej ze szkół w tablice multimedialne, laptopy, urządzenie wielofunkcyjne do drukowania w kolorze, mikroskopy, tablety oraz pomoce dydaktyczne. Ponadto 39 nauczycieli ze szkoły w Chęcinach i Wolicy zostało objętych szkoleniami o tematyce zgodnej z diagnozą potrzeb szkoły.

Agnieszka Olech

Aktualności

Sandomierz wciągnięty w kryminalną zagadkę – sukces gry miejskiej „Sandomierz CRIME STORY”

Miasto Sandomierz stało się areną emocjonującej gry miejskiej „Sandomierz CRIME STORY”, która zgromadziła 31 zespołów z szkół średnich województw...

Polecamy